Bali

Idag var de dags för oss att åka till immigration för foto, fingeravtryck och underskrift. Efter så många felkörningar gick de faktiskt otroligt smidigt när vi väl mötte upp vår agent. Det tog oss kanske 10 minuter och sen var vi klara. Vi tog då mopparna till Dedes restaurang i Nusa dua för frukost/lunch. Åt en balinese bowl och den var verkligen så god. Vi drack lite kaffe och tog det lugnt innan hon visade oss några stränder och utsiktsplatser i närheten. Lite shopping hann vi också med på vägen hem. Youtube och mys var hur jag och alex spenderade eftermiddagen. Så mysig dag. Vad som händer ikväll får vi se då helt enkelt.

Bali

Vi for en sväng till klubben igår och var därför aningen segstartade i morse. Jag och Alex åt frukost vid 13 och for sedan tillbaka hem för lite kaffe och tv tittande. Mot eftermiddagen åkte vi till Denpasar för att fixa med moppen och blev sedan kvar där till 20. Efter vi var klara i Denpasar mötte vi upp Lina, Moa, Dede och Ogie för middag. Avslutar kvällen med glass och lite Youtube. En helt vanlig dag här på Bali helt enkelt.

Bali

Igår hämtade Dede upp som med bilen eftersom vi bestämt att vi skulle åka tillsammans till ett tempel långt bort. Vi visste att templet låg nära vulkanen men inte hur nära. När vi började närma oss templet kom de skyltar som sa att vi åkte in i den röda zonen närmast vulkanen, den här zonen är avstängd och alla som bor där har evakuerats och vägspärrar var uppsatta. Vi bestämde oss för att åka till templet ändå och är så glad för det. De lilla vi fick se av templet var så fint,verkligen de finaste templet jag sett. Efter vi kollat på templet åt vi fisk till lunch och åkte sedan till Dedes kompis som äger en kaffeprovning. Vi köpte med oss vaniljkaffe som var så himla gott, speciellt när man gjorde det till iskaffe. Vill verkligen köpa med mig till Sverige sen.

Bali

Idag hade jag och Alex date dag. Vi tog moppen i spöregnet till Canggu för en date på de skandinaviska cafét Fika. Vi tog varsin portion svenska köttbullar till lunch och en chokladboll och kaffe till efterrätt. Alex var inte allt för imponerad av köttbullarna utan tyckte de var lite väl salta men kaffet och chokladbollen gillade han verkligen. Det var ett väldigt mysigt café med väldigt god mat.

Bali

Idag passade jag och Moa på att bjuda Lina på födelsedagsbrunch eftersom hon hinner lämna Bali innan hon fyller år. Vi åkte till ett av favoritcafeerna här, Cafe Organic. Vi beställde som vanligt in varsin smoothiebowl men även en avokadomacka, pannkakor och sötpotatisstrips.

Bali

Idag besökte vi en marknad i Denpasar. Här fanns de mesta, kläder och tyger, kött, fisk och kyckling, grönsaker, frukt och kryddor. Vi var de enda västerlänningarna där och fick därför väldigt mycket blickar. För några år sedan var de en stor brand på marknaden vilket lett till att den idag inte är lika stor.

Bali

Nu är de endast 20 dagar kvar på vårt visum så en förlängning måste göras. Vi åkte till Mas travels som är ett företag som bland annat jobbar med visa extensions. Där gick allt väldigt smidigt. Vi lämnade in våra pass, fyllde i några papper, betalade och gav våra whatsapp nummer. Det skulle ta en vecka för företaget att skicka våra pass till immigration och få dem klara. När passen är klara hos immigration måste vi bestämma träff med vår agent på immigration i Nusa Dua för att ta kort, skriva på papper och lämna fingeravtryck. Sen skulle de ta ytterligare en vecka innan passen kan hämtas upp av oss. Lite läskigt att lämna in passen åt någon helt okänd men det ska tydligen vara så mycket smidigare än att göra förlängningen själv. Efter vårt besök hos agenten gick vi vilse i nån timma innan vi hittade en taxi som kunde ta oss till H&M. Vi köpte oss lite nya underkläder och unnade oss en iste och kaka på Starbucks innan vi åkte hem igen.

Bali

Igår tog vi en taxi till Ubud då vi hört att de skulle vara en vegan festival där. När vi väl kom fram visade det sig att de endast var föreläsningar. Aningen besvikna gick vi till ett café i närheten, där mös vi på en stund innan vi strosade runt i Ubud ett tag. Tyvärr hittade vi inte något roligare än varsitt armband innan vi åkte hem igen.

Bali

I fredags bestämde vi oss för att ha tjejkväll. Äta middag, snacka skit och sen festa. En riktigt toppen kväll där vi träffade nya människor och hade riktigt roligt.

Bali

Efter lite bad i havet och mys på rummet var de dags för övningskörning igen. Den här gången vågade jag mig ut i den riktiga trafiken och de gick riktigt bra. Några övningskörningar till sen kan jag också hyra moppe här! Kvällen spenderades på tubes med Ogie, Moa och Lina. Vi spelade biljard och drack öl innan Ogie tog med oss till en warung där vi fick äta hans favoritmat, starkt men så gott.