Hej på er alla goingar därute!

Idag var man uppe med tuppen, bokstavligt talat... det är verkligen en tupp här i Bali som alltid ska kukkulikua varje morgon sååå tidigt Haha... roligt när man tänker på det men inte när man ligger i sängen.

Från de ena till ämnet... MAT!!
Maten här i Bali är faktiskt mycket god (( beroende på vilken resturang man går till dock )) men ”våran” resturang är DRÖMIG!! Som jag nämnt tidigare vår resturang heter DUSTY och de är så duktiga på att göra alla slag av mat. På bilderna jag tagit på nu är våra två senaste frukostar ( idag och igår ). Igår tog vi pannkakor och idag det godaste av ALLT..... surdegsbröd med avokado, mozzarella och körsbärstomater med balsamico vinäger! Alltså ni hör ju hur gott de låter!!

Annars här i Bali är det bra! Till och med vädret idag, SOL!!! Vilket gör att vi sitter ute i solen just nu faktiskt, underbart!

Ha en fin dag,kväll, natt puss & kram

Godmorgon, godmiddag eller till och med godkväll till några därute!

Vi har landat på Bali och kommit fram till vårt underbara hotell. Det var över förväntan vad vi hade tänkt oss, vi älskar hotellet då de är så hemtrevligt och fint. Poolen är ju rena drömmen!!

Stranden hoppar vi idag då ni kan se att vädret inte är direkt susen här just nu, regnperioden här i Bali är till och från då dagarna kan variera oerhört i väder, vissa timmar kan vara fina och andra regniga.

Tanke på att vi bara sovit 1 h inatt och lite på planet så är vi helt slut och vill i princip bara gå och lägga oss. Klockan är endast 15:40 här just nu, vilket gör att vi ligger 7 timmar före svensk tid.

När vi hade landat på hotellet bestämde vi oss då för att äta det första vi gör för vi var såååå hungriga efter denna resa, vi valde ett ställe nära vårt hotell som hette dusty vilket var jättegott som ni kan se på bilderna ovan, kan tänka mig att de vattnas en del i era munnar nu.

Hoppas ni får en bra morgon, middag eller kväll! Puss

Hallå på er goingar!

Nu är man i taxin påväg mot don muang vilket är flygplatsen vi ska åka ifrån mot Bali.

Vi kommer att övernatta på ett hotell ca 1 km ifrån flygplatsen då vårt plan går 06:30 imorgon bitti.

Nu är vi påväg ifrån de nuvarande gråa vädret till ett förhoppningsvis bättre Bali väder.

Nog om de, dagen har annars vart bra, vi vaknade runt klockan 9 imorse och började dagen med en riktigt frulle för att få riktigt med energi för denna dagen på resande fot.

Har personligen däremot mått sådär, har vart väldigt dåsig i huvudet idag då jag råkade hyvla mitt finger med hjälp av min rakhyvel vilket gjorde oerhört ont, därefter gick de utför.... vet någon varför? För blev direkt yr och sockr nivån i kroppen föll.

Jaja köpte lite mentos som fick göra susen.

Hoppas nu får en fin onsdag, puss o kram

Hej på er alla godingar därute.
Ja det är som de ser ut, jag befinner mig i Thailand med en mycket nära vän.

Vår resa har gått lite i vågor. Vi började med att vi landade i Bangkok och hade faktiskt bokat flyg och hotell ner till Krabi. Men vi kikade på väder prognoserna och det såg inte ljust ut får den delen så vi hoppande det och sov en natt i Bangkok för att sedan kunna bestämma vart vi skulle.

Dagen efter natten i Bangkok tog vi en taxi ner till piren över till Koh Chang då vi såg att vädret där skulle vara susen. Men nog med att vi åkte över till Koh Chang, fanns nästan inga hotell kvar, endast en natt på ett hotell vilket vi tog då. Vi tyckte inte om Koh Chang så mycket heller så det var ingen förlust.

Därefter alltså dag 3 bestämde vi oss för att åka till Koh Samet som är den sol säkra sidan i Thailand som Emilia tidigare besökt, vilket hon tyckte om.

Nu har vi varit på Koh Samet i 6 dagar och vi tycker verkligen om det här.

Men vi måste ända röra på oss tanke på att det är en hel månad att fördärva, Hahaha.

Så på torsdag åker vi till..... BALI!! Vilket ska bli jättekul!
Mer uppdatering kring Bali får ni senare.

Puss och kram

Winter is here - och änligen har snön kommit och lagt sina spår. Fasten jag inte är så otroligt förtjust i högtiden så älskar jag självaste vintern. Känner ni också så? Att julafton är mestadels bara stress och press på att det ska bli så ''perfekt''?

Det var mycket roligare när man var yngre mellan 5-11 då man såg fram emot självaste julafton och väntade på att det skulle bli julaftonsmorgon, då man fick öppna det lilla paketet i julstrumpan och äta god frukost med sin familj.

Som jag nämnde älskar jag vintern men inte julen. pyntet, snön, ljusen, advent är så underbart mysigt. Det är bara all stress runt julafton.  Nu närmar det sig jul och staden är full av människor som ska Julshoppa och affärerna är fulla av mat som ska säljas och det fina pyntet och snön är här. Vilket även betyder att snart bär det av till Thailand. Endast 16 dagar kvar!!!

Ha en underbar dag ute i det fina vädret, puss puss

Godmorgon alla fina,
Det här med julbak är något jag försöker prioritera varje år. Detta året fick jag och min vän Caroline till en perfekt dag till julbak. Vi dekorerade pepparkakor, gjorde candypops och choklad fudge. Om recept önskas skriv en kommentar så löser jag det.

Ifrån det ena till det andra, idag är det otroligt mycket snö ute vilket jag älskar!! Gillar ni snö? Därmed blir det en svart outfit idag vilket var ett tag sedan faktiskt. Brukar bära färg men idag var det skönt att ta något enkelt.

Kostymbyxa - Mango
Tjocktröja - Gina Tricot
Väska - Balenciaga
Skor - Uggs

Ha en fortsätt bra morgon och en underbar dag, puss puss

Min absoluta favorit frukost är mosat ägg på macka, i detta fallet surdegsbröd med frön.. nomnomnom!
Såhär gör jag äggen, kokar 2 ägg i 6-7 minuter för perfekt konsistens. Sedan lägger jag de färdigt kokta äggen i en tallrik och börjar mosa äggen, tillsätt sedan en klick smör och lite salt sen VOILÀ så har du dig en perfekt macka.

Godmorgon på er alla fina därute, hoppas eran fredag börjat lika bra som min. Fick sova tillräckligt länge idag då jag är ledig denna fredag, Åå så skönt! Sen började jag med en superdupergod frukost!

Idag har jag inte direkt några planer men vi får de vad dagen har att erbjuda. Som titeln lyder har jobbet tagit en STOR del tid av mig vilket vart både positivt och negativt men därav minskat mitt bloggande, men nu tar vi nya tag. Hoppas ni är lika laddad som jag.

Ha en underbart fin dag nu,
Pusspuss

Dagen startade bra med en go och rejäl frukost, idag blev det havregrynsgröt med frukt och kaffe. Ett litet ljus på det så blir det en underbar start på morgonen!

Idag har jag vart ute på stan med min barndomsvän Kajsa, vi har tagit en kaffe och sedan bara gått runt och pratat ikapp allt som händer i livet.

Har även vart och gjort fransar som ni kanske kan se lite på ena bilden, känns så bra att ha tillbaka fransar då man alltid är lite extra flawless haha.
Hoppas eran dag var bra och om inte så kommer det alltid en ny! Puss

Hej alla fina!
Denna helgen har jag och min familj åkt ner till vårt lilla smultronställe lite utanför Varberg. Här kommer jag stanna och njuta hela helgen och bara ta det lugnt, solen är för tillfället uppe och nu inga moln! Så nu solar vi!!! Wihoo, hoppas ni får en bra helg! Puss

Kvällen spenderades på perfekt sätt med perfekta vänner, här satt vi in i det sista utav solen! Detta är nog ett utav de vackraste ställena jag vart på! Puss