Header

Det här är en riktig helgmiddag för mig. En god köttbit, klyftpotatis och en fräsch sallad med ett glas iskall pepsi-max! Lövbiff är ett tunt kött som inte tar många minuter att steka och klyftpotatisen sköter sig själv i ugnen. Med 10 minuters ansträngning har du en lyxig lördagsmiddag! Lyx behöver inte betyda onyttigt, välj en klick keso som sås istället för beasås och njuuut!

Ikväll kommer en video upp på ett helt benpass så kika in igen då!

Likes

Comments

Nu har jag jobbat mitt SISTA lördagspass på NW. Har jobbat 50 timmar den här veckan men imorgon är jag ledig och herrejävlar (ursäkta mitt språk) vad jag ska sova ut och gå runt i myskläder hela dagen.

Har varit helt slut idag trots 10 koppar kaffe, så blev en mysfika hos mormor och morfar efter jobb idag som jag träffat alldeles för lite de senaste veckorna och snart ska jag köra iväg till Josefin för en riktig myskväll. Så efter en lång natts sömn blir det ett benpass imorgon med en kompis istället!

Ha en underbar lördag!

Likes

Comments

Det är fredag och första dagen på helgen så vad passar inte bättre då än en rosa frulle? Det är nästan så att man blir lite gladare när det är frullen är lite färgglad. Man äter ju faktiskt med ögat också. Jag äter aldrig den vanliga kvargen längre för jag tycker den är för tjock så min gröt är toppad med yoghurt kvarg från skånemejerier i smakerna vanilj och jordgubb/lime), jordnötssmör och lågkalori jordgubbssylt. Till det en kopp kaffe för att piggna till och ett glas funlight med smak av jordgubb bara för det är så gott.

Likes

Comments

En perfekt lunch efter ett svettigt benpass som jag åt tidigare i veckan. Kycklingfilé i smaksatt crème fraîche (senap tror jag, det smakade i alla fall det, haha), klyftpotatis och en mättande sallad med bra fetter som fetaost och avokado. Höll mig mätt på den länge!

Önskade att jag hade intresse och ork för att laga goda rätter. Men det är tur att mamma har lite mer fantasi så att mina smaklökar får testa lite annat än kyckling och ris ibland, haha!

Likes

Comments

Jag jobbar heltid ungefär hela januari ut, och sedan är jag i princip ledig fram tills jag åker. Den här veckan jobbar jag alla dagar utom söndag och efter det prioriterar jag min egen träning. Det är fullt på gymmet alla tider jag har möjlighet att vara på gymmet så det är svårt att få space till att filma övningarna. Men när jag jobbat klart har jag möjlighet att välja andra tider när där inte är lika mycket folk och kommer ha tid att filma lite mer!

Jag vill även köpa mig en kamera innan jag åker, dels för att ha där men också för att mobilen inte håller längre, haha! Min tidigare kamera har gått sönder och tidigare har jag inte haft intresse för att filma eller fota så då har jag inte känt att jag behövt något annat än mobilens kamera. Så jag suger helt enkelt på att klippa filmer också, för jag har aldrig haft ett intresse för det. Men jag ska sätta mig in i det ordentligt efter jag har slutat jobba, men än så länge får ni nöja er med suddiga videos på övningarna som är ihopklippta på flipagram för det tar ungefär 1 minut att klippa ihop en film där, haha!

Kolla in min instagram så länge om ni vill ta del av fler övningar i videoformat! Här är en övning som jag körde på mitt senaste benpass för att få in lite flås. Jag kör nästintill aldrig cardio efter mitt benpass, för om man orkar det har man inte tränat ben ordentligt ;) Men ibland kan det vara skönt att få upp pulsen lite extra på passet och då är det perfekt att lägga in hopp som squatjumps i superset!

Likes

Comments

Riskakor med minikeso och lågkalori jordgubbssylt är mitt favoritmellis innan träning! Ett mellanmål som ger snabb energi och innehåller både kolhydrater och protein. Fett tar lång tid för kroppen att bryta ned innan det ger energi så det är onödigt att äta det innan din träning. Välj istället ett mellanmål som består av kolhydrater och protein.

Nu ska jag kila iväg till gymmet för rygg och indoorwalking med Lovisa innan vi åker ner i stan och möter upp Jessica för en kvällsfika! Längesedan hela trion sågs, ska bli så mys! 

Likes

Comments

Igår visade jag er min träningsvecka så tänkte passa på att visa vad jag äter under en dag för er som är nyfikna!

Frukost
Jag har testat många olika frukostar nu men jag blir alltid besviken de dagar jag inte väljer min gröt. Den ger lagom och långvarig mättnad och går att toppa med mängder av olika tillbehör så den aldrig smakar likadant. Jag toppar alltid min gröt med propud eller kvarg för att tillsätta extra protein och även en klick jordnötssmör för att få in bra fett i min frukost då mina rätter resten av dagen inte innehåller mycket fett så jag behöver min klick jordnötssmör för att komma upp i den mängd fett jag ska få i mig dagligen. Ibland lägger jag även på en klick lågkalorisylt!

Mellanmål
Om jag är uppe tidigt äter jag en frukt eller riskakor mellan frukost och lunch.

Lunch
Till lunch äter jag kolhydrater, protein och fett. Proteinet varierar främst mellan kyckling och nötfärs, som serveras med kolhydrater som ris eller potatis. Grönsakerna varierar mellan frysta och färska. Fettet i måltiden som ni kan se är cashewnötterna, men kycklingen är även tillagad i rapsolja som inte syns.

Mellanmål
Mitt mellanmål på eftermiddagen består främst av kolhydrater och protein. Riskakor med keso och lågkalori jordgubbssylt är mitt favoritmellis då det ger mig bra energi när eftermiddagströttheten börjar smyga sig på. Det kan annars vara en propud och en frukt eller kvarg och riskakor.

Middag
...Också ris igen ;) haha! Min lunch och middag skiljer sig inte speciellt mycket, utan jag ser till att jag inkluderar alla energikällor på tallriken. Ibland tillsätter jag en klick keso för extra protein och mättnad. Det är sällan jag äter fisk så annars tar jag Omega3 varje morgon, samt att jag försöker att tillaga mitt protein i rapsolja istället för exempelvis olivolja för att rapsolja även innehåller Omega3.

Kvällsmål
Det här är mitt favvomål på hela dagen just för att dagen är över och man har inga fler måsten. Jag har hoppat i myskläderna efter en lång dag och krupit ner i sängen framför datan och med en skål mellis. Det här målet reglerar jag ofta efter hur min dag sett ut. Om jag tränat ben brukar jag vara väääldigt hungrig haha, så då blir det en större mängd och kanske några extra riskakor till vid sidan om. Mitt kvällsmellis består av en skål med kvarg/proteinpudding/keso med lite frukt eller bär och eventuellt en klick lågkalorisylt, jordnötssmör eller lite müsli!

Likes

Comments

Måndag: Spinning & Axlar & Mage
Tisdag: Ben
Onsdag: Indoorwalking & Rygg
Torsdag: Armar & Mage & 20-30 minuter PW på bandet
Fredag: Ben
Lördag: Rygg & 20-30 minuter PW på bandet
Söndag: Vila

Har ett riktigt bra flow i träningen för tillfället, min motivation är on top! Jag längtar tills jag ska få springa iväg till gymmet ikväll. För tillfället känner jag att jag hinner träna 6 dagar i veckan och det är även så många gånger i veckan jag vill träna fram tills jag åker iväg. Ju hårdare jag tränar nu, desto lättare kommer det vara att leverera på gruppträningsklasserna när jag är iväg. Det finns ingen härligare känsla än att känna sig stark och lätt när man håller i pass, så det blir både mycket styrka och kondition framöver. Hur ser er träningsvecka ut?

Likes

Comments

Börjar min vecka med inget mindre än min favoritfrulle. Idag är gröten toppad med banan för lite extra energi då jag är uppe med tuppen och ska ha öppning på jobb, jordgubb lågkalorisylt och lite mjölk för att gröten skulle bli kall då jag glömde göra den igårkväll för att jag somnade så den kunde inte stå över natten i kylen haha! Jag lade även på en klick vaniljkvarg för extra protein som inte fick vara med på bild.

Trots en helg med jobb, en utgång i lördags och lite för få timmars sömn så vaknade jag upp på strålande humör när klockan ringde 06.15. Förmodligen beror mitt humör på att jag slutar redan vid 13, vilket betyder att jag har hela dagen framför mig och kommer kunna träna kvällspass. Ända sedan jag var liten och när jag tränade gymnastik fram till för drygt 2 år sedan har jag alltid tränat på kvällen och min kropp presterar som bäst då. En del är som piggast när de tränar på morgonen, men jag har mer energi när jag har hunnit ladda på med mat hela dagen och vet att jobb och alla ärenden för dagen är gjorda.

Jag ÄLSKAR att jobba förmiddagar. Jag som hatar att köra kondition själv men älskar att gå på spinning eller indoorwalking har chans att gå på det på kvällen. Två gånger den här veckan kommer jag hinna göra det, lyx! Efter spinningen ikväll ska jag träna axlar. Min träningsvecka kommer upp senare idag så håll utkik! Ha en underbar start på veckan!


Likes

Comments

Idag har jag inte gått längre sträckor än mellan sängen och kylskåpet, bokstavligen haha. Jag var nog inte hemma förrän runt 05 i morse. Vi skulle ut och ta ett glas vin men alla var pigga och glada och hade en ledig söndag som väntade så det blev en spontan utgång, som också brukar bli de bästa. Vill ta vara på alla helger jag har kvar här hemma med mina kompisar och hinna bli trött på alla andra som bor i den här staden så det känns bra och lämna, haha!

Söndagar är alltid min träningsfria dag för att hinna vila upp kroppen ordentligt efter en intensiv vecka och ladda upp inför en ny, samt att jag riktigt får längta till att jag ska få träna på måndagen. Träningen blir inte som ett måste in i den nya veckan, utan som en sak att längta till och det tror jag är otroligt viktigt. Träningen ska inte kännas som ett måste och kopplas till något jobbigt, utan det ska kopplas till glädje och en lyxig rutin i vardagen som man mår bra av. Om jag går ut eller hittar på något annat brukar det bli på lördagar så det känns givet att ha söndagen som min vilodag. Men det kryper lite i kroppen måste jag säga, längtar tills jag ska få hoppa i träningskläderna imorgon.

Har ni förresten testat proteinpuddingen ovan?? Ikväll mumsar jag på en sådan med smak av choklad framför skam. Jag är så svag för choklad så det är tur att det finns proteinpuddingar som ovan nu när jag ska försöka hålla mig ifrån godis fram tills jag åker, haha! Det finns ju inget lösgodis där nere, jag kommer få abstinens annars så lika bra att vänja sig av vid det nu. Den här chokladpuddingen var den godaste jag har smakat hittills både i konsistens och smak. Dessutom kostade den endast 10 kronor! Lika bra innehåll som övriga proteinpuddingar, godare OCH billigare, why not give it a try?

Likes

Comments