Torsdagsrutinen har blivit drinkar följt av utgång. På fredagar är alla team lediga och efter en vecka fullspäckad med jobb är det kul att komma ut och träffa lite folk och hitta på något. Jag och mina spatjejer började hemma på balkongen med vin och tjejsnack innan vi drog oss vidare mot en bar och mötte upp killarna!

Vid 3 landade jag hemma i sängen och mindre pigga var vi dagen efter på kick-offen. Men mitt lag vann, så det var huvudsaken ;) Kika in imorgon för då kommer bilder från kick-offen!

För övrigt så är jag sååå trött. Det tar på krafterna att gå upp halv sju varje morgon och inte få sova på nätterna på grund av rock klubben. Jag vet att jag klagar, men shit vad jobbigt det är. Inte ens dubbla öronproppar hjälper. Än så länge när det är lågsäsong har de "bara" öppet tors-sön men det är tillräckligt med dagar för att inte få sömn. Jag har lagt en av madrasserna till sängen ute i köket idag och stängt dörren in till sovrummet så jag hoppas att jag kan sova i natt. Annars måste jag byta lägenhet, men då får jag förmodligen inte bo själv... Aja, nu ska jag sluta klaga, haha! Sov gott på er!

Take away på day off / Kycklingdansen på vattengympan / En kort och onödig rast

Frappe break i solen / Day off=strandhäng / En strandlunch

Saknar min bästis så mycket<3 / Katastrof varmt på fullbokade klasser / Har hittat en runda vid havet jag går varje morgon på jobbdagar, bästa starten

Jag har precis landat hemma i min lägenhet efter ett träningspass med spatjejerna. Vi körde styrka för hela kroppen med ett tabataupplägg. Vi slutar väldigt sent om kvällarna på spa och middagen stänger en timme efter vi har slutat så de ville ha ett effektivt, svettigt och jobbigt träningspass som de kan köra när de har slutat på kvällarna. Jag har själv börjat köra liknande när jag kör styrketräning här nere. Jag vill köra styrka och samtidigt få upp pulsen, svettas och att det ska gå snabbt.

I måndags när jag tränade körde jag mitt överkroppspass i tabataintervaller. Jag delar upp muskelgrupperna i block och växlar mellan två övningar av samma muskelgrupp i en tabataintervall. Jag föredrar att välja övningar som omfattar så stor del av muskelgruppen som möjligt och inte fokusera på isoleringsövningar.

Tabataintervall 1 (rygg)
-Bred rodd/Vanlig stångrodd
Den breda rodden träffar övre och breda delen av ryggen och i vanliga stångrodden aktiveras musklerna närmre ryggraden.
Tabataintervall 2 (axlar)
-Militärpress/Sidolyft med hantlar
Båda axelövningarna träffar axelns tre muskler (fram, sida, bak).
Tabataintervall 3 (triceps)
-Triceparmhävning/Tricep extension med viktplatta
Utsträckning av armbågsleden aktiverar triceps tre muskler.
Tabataintervall 4 (biceps)
-Bicepcurl/Hammercurl
Genom att göra en supination (vridning) påväg upp i bicepcurl aktiveras båda biceps muskler. Biceps completed ;)
Tabataintervall 5 (mage)
-Plankan/Sidocrunch med viktplatta
Raka och sneda magmuskler aktiveras.

De flesta dagar har jag 2 timmars lunchrast vilket jag uppskattar väldigt mycket att ha här så att man kan komma iväg från jobbet i någon timme och hinna njuta av solen. Så det är vad jag gör på min rast idag, njuter av solen och en frappe innan jag ska bege mig tillbaka för två klasser, träning med pt-klient och slutligen träning själv. Ha en underbar lill-lördag!

Igår var jag ledig och den spenderade jag med mig själv, vilket faktiskt var riktigt skönt även för en sällskapssjuk människa som jag. Rock klubben som jag bor granne med höll på och spela hela natten och mina två lager öronproppar räckte inte ens, så jag sov ut på morgonen och struntade i den planerade morgonpromenaden. Efter frullen cyklade jag ner till Nissi Beach.

Det blev några timmar i solstolen och de enda gångerna jag förflyttade mig var ner till havet för ett svalkande dopp eller när jag blev hungrig och gick upp och åt en halloumi och tomat pita, mums!

Vid fem rörde jag mig mot hotellet för intervaller på löpbandet och ett överkroppspass. Här nere blir det effektiva och korta gympass, så kika in imorgon så får ni hela gårdagens pass!

Veckorna ser ungefär detsamma ut här varje vecka och det är skönt att äntligen börja få rutiner och en struktur på sin vardag.

Måndag: Strandhäng, intervaller + överkropp på gymmet
Tisdag: Morgonprommis, yoga, pt-klass, core, pt-klient
Onsdag: Morgonprommis, vattengympa, crosstraining, family yoga, gymmet
Torsdag: Morgonprommis, pt-klass, bootylicious, gymmet
Fredag: Day off med strandhäng, kick off med alla team, team dinner
Lördag: Morgonprommis, crosstraining, 21 min body, kids parkour, vattengympa
Söndag: Morgonprommis, bootylicious, yoga, pt-klient

Ibland efter jobbet tar vi en drink, en middag eller kollar vi på show men för det mesta är vi väldigt trötta efter jobbet och åker hem och sover. Ha en fin vecka!<3

Om det hade varit en "vanlig" måndag här hade jag suttit och avnjutit hotellfrullen ovan i solen på Sunprime med Maja. Istället sitter jag på balkongen i solen och äter min gröt och dricker kaffe. Men det känns rätt okej det också, det snöade väll hemma i Sverige? ;)

Maja är hemma i Sverige den här veckan så jag får spendera min måndag ensam. Alla i spa-teamet är lediga gemensamt på fredagar men vår andra lediga dag är utspridd och min är måndag och likaså Majas. Jag ska göra det bästa av min lediga dag och cykla ner till Nissi Beach för några timmar i solen (det är ÄNTLIGEN sol och varmt!!) och sedan tänkte jag träna på gymmet och äta med resten av teamet när de har slutat jobb. Känns som det kommer bli en väldigt skön dag ändå!

Hade mer än gärna suttit och ätit en pasta till lunch på en restaurang på stranden idag. Men jag ska inte klaga, jag har precis haft mitt favoritpass bootylicious och har min sista jobbdag innan day off. Jag hoppas verkligen att det är fint väder imorgon så jag kan ligga på stranden hela dagen. Vädret här har varit trist, regnigt och grått nu flera dagar. Det är sjukt hur mycket vädret påverkar ens humör, så jag hoppas det blir sol imorgon, för det behöver jag!

Igår var meningen att vi skulle ut och ta en drink, men vi hade alldeles för trevligt för det så det slutade med en utgång.

Först var vi på en karaoke bar. Vi sjöng INTE, haha! Man fick lite sår i öronen men när show gänget kom tog de över hela stället, SÅ grymma! Mat är dyrt här, men en drink kostar runt 40
kronor så vi hann smaka en och annan...

Vi traskade vidare in mot bargatorna och till en "tyst" nattklubb. Alla som var på klubben hade på sig hörlurar där musiken spelades ifrån så om man tog av dem var det helt tyst. Jag har undrat flera kvällar varför det har varit smockat med folk där men aldrig hörts någon musik, så nu vet jag varför haha!! Det var en av de roligaste klubbarna jag har varit på och igår hade jag utan tvekan den roligaste kvällen hittills! Landade hemma vid 05 och kvällar som igår är jag glad över att bara behöva gå 20 meter hem medan resten får ta taxi hem!

Fick en kommentar av min kusin här om dagen om hur jag bor på Cypern, och jag tänker att det säkert är fler som undrar över det så jag svarar på kommentaren i ett inlägg istället!

-Härligt du verkar ha det 😍 Hur bor du/ni, i lägenhet eller på hotellet i "personal rum" liksom? Kram !! ❤️

SVAR: Vi som jobbar på hotellet bor i lägenheter runt om i Ayia Napa. Om vi bor längre än 2km bort från hotellet får vi cyklar, så det har jag fått! En del delar lägenheter men har varsitt eget sovrum, och jag och resten av spateamet har fått lyxen att få en lägenhet helt själv. Jag har ett hyfsat stort kök, toalett, sovrum med dubbelsäng och en balkong. Nackdelen är att jag bor på bargatan, men anledningen till att jag inte vill byta boende är för att då kommer jag få dela lägenhet. Nu har jag köpt öronproppar så jag hoppas att det hjälper, haha!

Jag tycker det hör till att få testa på och bo i en helt annan miljö med annan standard än hemma. Om man hade bott på hotellet hade det känts lite som att man var kvar i Sverige. Det är väldigt skönt att komma ifrån hotellet när man inte jobbar och bara kunna få vara sig själv. Oavsett om du är på hotellet i jobbkläder eller privata kläder så känner gäster igen dig och du kan inte riktigt slappna av utan måste vara trevlig och ditt bästa jag hela tiden. Det bästa med egen lägenhet är också att jag kan ha ännu mer besök från Sverige! Idag har varit en dag då jag haft jättemycket hemlängtan efter min familj och alla vänner, så nu får någon snart komma ner till mig! Miss you kusinvitamin!❤️ Kramis!