Ligger för tillfället i vår fantastiskt mjuka säng nere i vår källare. Ola ligger bredvid mig och klagade på få blogginlägg so this ones for you Ola!

Har inte varit hemma på två veckor nu då jag först haft en otroligt mysig semestervecka i Michigan med Emelie och Justin och sedan direkt ut till strandhuset på long beach Island. Skulle egentligen hunnit hem en natt och packat om när jag kom från Michigan men pga extremt dåligt flygbolag (spirit känn dig träffad) så blev jag istället upphämtad på flygplatsen av Vince i Philadelphia. Extremt mycket tröttare och många tusenlappar fattigare. Men det var det värt.

Veckan på stranden har varit helt fantastisk. Ett grymt bra avslut på detta lika fantastiska år. Vi har badat i havet, lekt med kusinerna besökt vattenland och gått till spelarkaden nästan varje dag. Också ätit himla goda krabbor!

Skrev i rubriken att slutet är nära eftersom att jag nu bara har en vecka kvar med familjen... på tisdag är mitt år slut och då är det bara få dagar kvar tills jag sitter på ett plan hem till Sverige. Känns så konstigt att åka hem för på något sätt känns det som att detta alltid varit mitt liv.
Vet att det jobbigaste väntar då jag måste aha hejdå till både den grymma tjejen som ligger bredvid mig i sängen just nu men att jag också snart måste säga hejdå till min amerikanska familj. Kan knappt tänka på det utan att få tårar i ögonen. Älskar dem fruktansvärt mycket.

Vi får se om det blir ett sista inlägg från denna sida av jorden eller om nästa kommer när jag landat på hemmaplan igen. Byeee!

Love love love love love love love love

Up north

Lördag eftermiddag
Körningen upp till hans sommarstuga tog ca 3.5 timmar. När vi kom dit gick vi in och sa hej till hans mamma innan vi åkte upp på ett berg och kolla solnedgången. Justin kompisar macy och Alex kom också dit. De började dricka lite innan vi åkte hem och satte i gång en eld och började dricka mer. Vi satt ute hela natten och drack och hade kul. Eve och jag spelade lite svensk musik och sjöng medan dem tittade på oss som vi vore idioter. Sedan gick vi alla och la oss.

Söndag
Jag vaknar av att justins telefon ringer och hans mamma hade då ringt och sagt att frukosten var klar. Eve och jag var chockade. Hans mamma hade ställt sig och gjort blåbärspannkakor och bacon till Justin och hans 4 kompisar samt justins storebror Jacobs 5 kompisar. Galet!! Kändes som ett hotell. Sen packade vi ihop oss och åkte till stranden. Stranden var sjukt fin den var typ både en sjö och "havet" eller lake Michigan. Vilket är en stoooor sjö som typ är som havet. Det coola med lake Michigan är att vattnet är lika turkost som Thailands. Efter några timmar på stranden åkte vi hem och duscha och klädde om för att åka in till en liten stad i närheten. Där gick vi till ett ställe som heter cherry republic. Michigan är tydligen körsbärs huvudstaden i världen. De hade allt körsbär. Körsbärsläsk, körsbärsvin, körsbärsbbqsås, körsbärssalsa well you name it. Efter lite provsmakande där gick vi till en restaurang precis bredvid och eve och jag beställde in hamburgare. Efter maten gick vi (tog bilen 100 m) till stranden. Där vi kasta lite sten och även grävde ner justins kompis Alex i stenar. Vi åkte hem till Justin och hans kompisar åkte hem. Jag, eve och Justin bestämde oss för att gå på en promenad för att se solnedgången. Justin tog oss till ett ställe där vi först gick igenom en skog i ca 20 min. Innan vi kom upp på ett stup där man såg ut över hela lake Michigan. Justin säger hela tiden att detta är gods country. Det var faktiskt ganska nära heaven on earth... vill inte ge honom den men det var fint! Efter det så sprang vi ner för sand stupet. Vilket var galet kul!! Tänk er ett 200 meter högt sandstup med typ Thailands sand. Så du kan springa samt hoppa ner för. Galet kul! Sen gick vi tillbaka till där bilen var parkerad vilket tog oss typ 45 min. Vi åkte hem och hade en bonfire innan vi gick och la oss.

Måndag
Ännu en gång vakna vi upp av justins telefons signal. Hans mamma ringde och sa att frukosten var klar. Denna dag var den french toast och bacon. Lika gott som gårdagens. Idag var det bara jag Justin och eve kvar. Samt Jacob och hans två kompisar. Vi alla bestämde oss för att paddla kajak. Så hans mamma hjälpte oss packa kylväskor med dricka och snacks. Sedan tryckte vi in kajaker i bilen och hon droppa oss i omgångar vid Glen lake. Sjön hade Thailands vatten om inte finare. Vi paddlade rakt över den vilket tog oss runt 1 timme. Sedan tog vi en paus och bada lite. Sedan in i kajakerna igen och in på en liten sjö sen vidare till en annan. Vi krossade dem och sedan tog det stop så vi bar kajakerna över vägen och la i dem i en lite flod. Vi paddla på floden i ca 2 timmar minst. Väldigt fin liten flod mitt ute i skogen, med fin sand botten. Så vi stanna till några gånger och bara badade. En helt perfekt dag! Hans mamma plocka upp oss vid slutet av floden och vi åkte hem till Justin och åt lasagne. Vi avsluta dagen med samma promenad som dagen innan. Lika fin var solnedgången och lika kul var det att springa ner för stupet. Vi alla var typ döende på kvällen av trötthet så vi satte på en film som jag såg första 5 av innan jag gick och la mig.

Tisdag
Eve och jag vakna upp lite tidigare än Justin och gick ut och satt oss i solen. Sedan kom hans mamma hem och ännu en gång insisterade på att servera oss frukost, Scrambled eggs idag. Vi packa sen ihop oss och åkte för att gå på en promenad upp för ett annat berg. Vilket tog ca 30 min. Utsikten var lika fin som den vi kollade solnedgångarna på. Sen gick vi ner och körde till stranden. Vi låg på stranden i några timmar innan Justin började bränna sig så vi åkte hem. Vi duscha och tog oss in till "stor staden" Travers city. Vi gick runt lite innan vi gick och åt middag. Efter middagen började vi körningen hem till East lansing igen.

Lördagens solnedgång

Från söndagens strand

När vi grävde ner alex

Söndagens solnedgång

Från kajak paddlingen

Från måndagens solnedgång

Från tisdagens hike och på bryggan i travers city

Sorry har inte haft internet på mobilen så har inte kunnat skriva. Har inte ens ett sim kort i heller för det lämnade jag hos familjen.

Jag lämnade Wayne och Pennsylvania 8 på morgonen med Mac. Min värdpappa. Jag vinkade av barnen och stängde mina resväskor för att åka till flygplatsen. Mac lämnade av mig vid incheckningen av mitt flygbolag. Han skulle vidare till sitt flyg. Kändes faktiskt lite att säga hejdå till honom. Vi hade inte den bästa kontakten men var fortfarande nära tårar. Jag checkade in min väska och klev på flyget till Detroit. Satt bredvid någon dam som satt och spela candy Crush hela vägen. När jag klev av planet tog jag av mig alla extra plagg jag hade på mig för att jag inte hade tillräckligt med plats i väskorna så jag hade på mig massa med kläder. När jag gick mot bagage claim så hoppade Justin på mig med en stor bamse kram. Jag mötte även hans kompis nick. Under hela vägen till där han bor så satt nick i baksätet och tyckte det var jätte kul att driva med mig och satt och frågade dumma frågor om Sverige. Typ som om vi hade bilar eller om han såg ett röd lyse så sa han "here in America we call them red lights. You need to stop when it's red and you can go when it's green". Han höll på så hela vägen till East Lansing. Där Justin bor. Vi bar upp mina väskor i rummet och Justin gick till jobbet så jag fick lite ensam tid och kolla gossip girl. Han kom hem några timmar senare och vi åkte till en park i närheten och köpte glass och gick ner till sjön efter det åkte vi hem till hans kompis och de hade en lägereld som vi satt och snacka och de drack vid.

Onsdag.
Vi gick upp och åt frukost på ett ställe som heter blondies. Efter det åkte vi hem till hans kompis nick igen och kollade game of thrones. Efter det åkte Justin och jobba och jag och gossip girl blev ännu en gång vänner i några timmar. På kvällen ville hans pappa bjuda oss på middag på ett ställe vid sjön. Så vi åkte dit och åt middag. Efter det åkte vi hem till hans kompis macy. Han hade precis börjar första säsongen av Got så vi satt och kolla ett avsnitt med honom. Innan vi åkte hem och vi åkte hem och kolla lite prison break.

Torsdag.
Vi vakna upp på morgonen och åkte och handla mat. Innan Justin åkte till jobbet. På kvällen kom hans kompisar över och vi började dricka. De blev ganska fulla och bestämde sig för att gå och hoppa i folks pooler. Varken jag eller Justin tyckte det var en bra idé så vi gick och la oss. Justin väcker sen mig någon timme senare och säger att hans vänner hamna i trubbel. De var tydligen i hans garage och gömde sig. Vi gick ner dit och de står i sina kallsonger helt blöta och säger att polisen jagar dem. Vill notera att en av dem bär stringkallsonger. Jag trodde inte på dem så går ut och kolla om det är några polisbilar där. Hans kompis Alex kommer med mig ut och går till hans bil. Där Justin hade lämnat hans kläder på motorhuven. Nu låg där ett visitkort från polisen med "We have your phone and clothes, call me :)" en minut senare kommer två stor polisbilar med full fart upp på hans uppfart. Alex springer och jag står i min pyjamas och de kommer med lampor och börjar fråga ut mig om jag sett "man thong boy". Jag säger nej och sen kommer alla killar utom Alex ut fullt påklädda. Och låtsas som inget. Polisen visste att vi ljög och fråga vart Alex var. Det sluta med att de kom undan med allt men att de fick samtal hem till deras föräldrar.

Fredag
På morgonen vakna vi upp och Justin kompis macy sov även över. Vi alla gick till ett snabbmat ställe som heter Culvers. Sen åkte vi hem till macys och jag tog en nap i soffan. Vi bestämde oss för att åka och bada. Vi åkte till parken med sjön och spela lite volleyboll samt fotboll innan vi gick och bada. Sen åkte jag och Justin hem och åt tacos. Vi gick och la oss tidigt. För dagen efter skulle vi plocka upp eve

Lördag Förmiddag
Vi gick upp vid 9 för att börja köra till Detroit. På vägen till flyget stanna vi och hälsa på hans farmor ett litet tag. Sen åkte vi och plocka upp evix!!!
Var så glad att se henne. Vi åkte tillbaka till East lansing och åt på chick fil a innan vi börja köra till "up north" vilket är norra Michigan och även justins sommar stuga.

Hejsan!

Tänkte bara komma med en snabb uppdatering. Befinner mig just nu hemma hos Justin tillsammans med Emelie i Michigan! Har varit här sen i lördags och är alltså på semester en vecka medan Emelie stannar här till hon åker hem till Sverige. Vi har vart up north i Michigan i hans lake house hela helgen men vet att Emelie kommer med ett längre inlägg senare. Vi har iallafall haft det superbra med bad, sol och fantastiska vyer.

Här kommer iallafall lite bilder från helgen!

Lake Michigans utsikt på sista bilden

Hej hej, jag vaknade upp i lördags hos Ola. Vi åt lite snabb frukost bestående av flingor innan CI drog oss till aston rebels isrink för en sista gång. Killarna har som tidigare nämnt camp denna vecka så vi åkte dit och kolla på sista matchen de hade. Andrew och Kolbys lag vann stort över Justin och Auggies. Efter matchen så hittade jag en svensk kille som provade ut till laget. Så satt och snacka med honom lite. Sen så åkte jag och Ola och tvätta hennes bil innan vi åkte hem till mig för att bara slappa och vänta på eve. Min familj var bortrest under den dagen och natten så vi bestämde oss för att bjuda in killarna för en sista fest. Killarna kom över runt 8 tiden och vi alla hade en sån sjukt rolig kväll. Bästa minnena under natten var när vi alla vid ett tag var i köket och dansade till Grease låtarna. Eller när vi satt ute vid bonfiren. Mys mys var det iallafall. På söndagen vakna vi upp ganska redigt bakfulla så den dagen låg vi tjejer bara och kolla gossipgirl och halv dog i soffan. Min familj kom hem senare och jag tog barnen och fiska. Chloe och Austin fick en fisk var. Sedan åkte jag hem till eve för lite Kina mat och premiären av nya game of thrones.

Kram emelie

Jag och Ola, sen på sista bilden har ni andrew

Kolbys och Andrew lag vinner stort

I väntan på Olas bil

Andrew slockna i soffan direkt när de kom, söt dock

Första bilden: alla som var på "festen"
Andra: Auggie sitter på bänken med bodhi, eve, Andrew och Reid framför
Tredje: eve och Auggie

Barnen och deras fiskar

Hej hej

Som ni alla vet har vår älska Ania lämnat oss. Jag skrev att vi hade vår sista sleep over söndag till måndag.. vilket inte var helt sant. Jag sov hos henne tisdag-onsdag. Vi åkte som eve skrev till killarna på tisdag kvällen och hade middag. De har camp denna vecka så de är back in town denna vecka. Kim deras värdmamma bjöd oss på lasagne. Haha kolby hade så mycket problem när han försökte att förse alla med mat. Lasagnen bara flöt i hop och blev en hel soppa! Men sjukt god var den, vad jag älskar med alla våra söndagar hos Kim är den hemlagade maten. Till skillnad från svenska kulturen äter inte många hemlagat här samt inte tillsammans. I min värdfamilj äter vi aldrig tillsammans och oftast inget hemlagat. Skippar tyvärr ofta middagen för denna anledning. Vilket inte alls är bra. Men hos Kim blir det alltid mat i mängder samt efter rätt. Denna gång blev det tårta till efterrätt då vi firar kolby som fyller år denna helg. Samt även Justin som fyllde år. Efter middagen spela vi kort med killarna, lärde dem röda hand som jag och mitt gamla fotbolls lag alltid spela. Dem älskar detta spel!! Så det har blivit vårt kortspel vi alltid spelar. Efter middag hos killarna och många tårar när jag sa hejdå till Kim igen... hon är bara en sådan underbar människa!! Natten till onsdagen sov jag som sagt hos Ania. Vi låg uppe och prata länge. Sedan på morgonen åkte jag med henne och stängde hennes bankkonto sedan inhandla hon massa med godis att ta hem. Vi åkte hem och försökte ignorera faktumet att hon verkligen lämnar oss den dagen. Blev även tårar när vi sa hejdå. I Love you to death girl!!

Den onsdagen på jobbet så hade jag fått hem en kasse med polskt godis av Ania så jag och Chloe satt och provsmaka allt. Austin var hos en kompis så jag hade bara Chloe den dagen. När min värdmamma kom hem så fångade jag och Chloe lite eldflugor innan jag drog på starbucksmötet en snabbis. Jag sa farväl till Kim (tyska kompis) innan jag åkte och plocka upp Austin. Sedna åkte jag vidare till en kompis och hängde lite innan jag åkte hem för att sova.

I torsdags så åkte jag och barnen med hunden och gick på en promenad. Vi spela lite basket boll och knöt hunden vid en bänk. Topsy som hon heter tog sig loss och sprang mot vägen. Hon är endast en "liten" valp och jag blev så nervös när hon sprang längs med en bil som körde. Till slut fick vi tag på henne!! Efter hundpromenaden åkte vi och köpte glass. Sedan lämna jag ungarna på en playdate. Jag städa deras rum lite innan jag plocka upp dem lite senare efter jobbet så packade jag lite och försökte klura ut hur jag ska få med mig allt.

Idag fredag
Jag jobbade hela dagen idag. Började 9 och sluta 5. Jag och barnen skjutsade värdmamma till tågstationen i morse för hon skulle till new york. Jag och barnen åkte sen och handla lite mat innan vi spendera största delen av dagen framför tvn. Det var piss regn hela dagen. Austin åkte på en play date och eve kom över med sina barn. Vi tog all barn och åkte och köpte glass. Lite halvt kaos var det i glass butiken men det var mysigt. Efter glassen åkte jag och Chloe hem och kolla mer film. Innan barnvakten kom och tog över. På kvällen åkte jag hem till Ola och vi laga fajitas som vi åt framför gossip girl. Mys kväll helt enkelt

Last pictures or ania

Chloe som inte gillar polskt godis

Alla barn i glassbutiken

Me and baby

Igår var alltså dagen kommen och det var dags att säga hejdå till vår älskade Ania... det var nog ett av de jobbigaste avskeden jag kommer behöva göra här borta..

Igår var det alltså tisdag 7/11 och det var också Jills födelsedag so Happy bday till henne igen. Jag köpte blommor och skrev ett kort som jag gav innan det bar av mot nj för att ha en sista middag med the rebels och Kim deras billet mom. Det var himla mysigt att träffa dem igen. Känns som om det var bara några dagar sedan och inte två månader... en mestadels rolig kväll men som också kantades av en lite awkward stämning samt sorgliga avsked när vi var tvungna att bege oss hem igen.

Kim, killarnas värdmamma, har verkligen hjälpt till att göra vårt år bättre då hon öppnade upp sitt hem till oss och lät oss alla hänga där och lagade middag till oss. En sån himla fin människa som förtjänar ett stort tack!

Sedan kom den jobbigaste biten. Avskedet till Ania. Vi grät alla i bilen påväg hem och när jag sa mitt sista hejdå hulkade jag som ett barn. Världens finaste och snällaste tjej åker idag hem till Polen och lämnar ett stort tomrum de resterande veckorna. Men jag vet att vi kommer alla hålla kontakten och så ska vi ju hälsa på varandra snart igen.

You are truly our "good Ania" and I already miss you so much. Love you girl

<333333322

Good Ania's back in town!! I torsdags så lämnade min familj för att åka till deras strandhus. Så jag åkte för att möta upp en kompis. Vi kollade Herkules, sjukt länge sen jag såg den filmen. På morgonen på fredagen åkte jag hem till Ola för att plocka upp Ania. Hon är hemma från sin resa på västkusten. Hon gjorde en lång roadtrip från Washington state ända vägen ner till San Diego. Det tog 26 dagar. Jag och Ania åkte till king of prussia och shoppade lite. Vi år lunch på honeygrow och shake shack. Haha vi ville ha olika saker. Sen åkte vi och mötte Ola på en second hand affär. Sluta med Ania köpte Vans. Sedan handla vi in ingredienser för tacos. Eve mötte upp hos hos mig och vi alla åt tacos tills vi var propmätta. Vi hade även köpt gigantiska donuts. Ingen höjdare dock. Kvällen sluta med fyra utslagna tjejer på soffan framför gossip girl. På morgonen dagen efter åkte eve och jobba. Jag Ania och Ola åkte hem till Ania och spendera dagen vid poolen. Eve kom och hängde med oss efter jobbet. Vi åkte och middag på applebees. Och vi alla spana in den snygga servitören. Sluta med att när vi signa kvittot efter med våra nummer. Haha. Ingen snygg servitör har hört av sig än. Sedan gick vi över till target. Och köpte saker till att göra smores. Smores är att man grillar marshmallows och lägger dem mellan två kex och lägger in lite choklad. Så en marshmellow macka typ?? Vi åkte hem till Ania och tog en lång nap. Sedan kom Kim, och några andra över och vi bada i poolen och gjorde smores framför brasan. Vi euros sov över och på morgonen gick jag och Ania till kyrkan. Japp ni hörde rätt, jag följde med Ania på söndags kyrka. Det var faktiskt mysigt. Efter kyrkan åkte vi två hem, eve och Ola hade precis vaknat och vi packa ihop oss för att åkta till stranden. Ola körde och roadtrippen börja. Vi åkte till ocean city. Vilket tar typ 2 timmar. Vi la oss på stranden och njöt av dagen. Vi byggde även en minion sandskulptur och lekte i vågorna. Sedan åkte vi till strandpromenaden och gick lite innan vi åkte hem. Jag åkte hem med Ania och vi träffa upp kompisar för glass på kvällen. Sedan åkte vi hem till henne och hade en sista sleep over. Vi låg och prata hur länge som helst. På morgonen när vi vakna upp drog vi snabbt till postkontoret innan en timme vid Poolen. Efter poolen drog jag hem och jobba. På jobbet idag tog jag barnen till hälsocentret och deras pool. Nu är barnen på play dates och jag slutar om 30 min:)))))

Emelie

Ania säger hejdå till Olas barn

Bilder från fredagen

Ola and Ania innan eve kom

Från poolen och target

Smores making

Ania och kyrkan

Från stranden

Strandpromenaden

Me and good ania

Glömde publicera detta i tisdags

Hej!! För mig innebär 4 juli mamma och pappas bröllopsdag. Samt min gamla coach jonnes födelsedag. Grattis efterskott Jonne!

Men här är det deras nationaldag. Så vanligtvis så har man en grillning med familjen och avfyrar raketer. Min dag startade med Lite gossipgirl innan jobbet. Sedan kom Austins kompis över och jag skjutsade Chloe, Austin och hans kompis på en playdate. Såg inte dem mer den dagen. Sedan så städade jag barnens rum samt mitt eget. Provade även att packa och la ner alla mina kläder i mina resväskor. Har endast 0.5 kg kvar och så har jag inte ens rört mina saker jag har. Ångest, Måste slänga kläder samt massa saker. Efter det gjorde jag mat till Charlie och sen åkte familjen till en grillning hos grannarna och jag åkte och mötte eve och Ola. Vi köpte mat för att göra grillspett och som vi grillade med en sallad. Sedan åkte jag och eve och kolla fyrverkerier.
Emelie

Eves familj med några småraketer

Hej hej, måndags arbetsdag ät snart slut. Och jag har inlett min tredje sista vecka. Eve gjorde ett inlägg om helgen. Oturligt nog jobbade jag typ hela helgen och fick åka mellan tjejerna och jobbet. Jag hade dock ledigt fredag. Så den dagen åkte jag till kop för lite shopping. Blev lite presenter till folket där hemma. Samt lite pyjamaser till mig. Förra veckan så kom jag äntligen på hur jag tar mig in på gymmet. Så det där hälsocentret vi är medlemmar på har ett as Nice gym. Men jag har endast Au pair medlemskap så kan inte gå dit utan barnen. Som tur är kom jag på att om jag varit där med barnen tidigare så kan jag åka dit efter när jag slutat och säga att jag endast va ute och hämta en sak i bilen. Smart va?! Tror ändå jag brås på min mor lite. Hahaha. Så jag fick ett rejält gym pass, gick på en av deras klasser. Detta var då i onsdags. Har fortfarande träningsvärk i rumpan. Förra onsdagens Au pair möte hölls i parken, jag åkte och plockade upp den australiensiska Au pairen Charlotte som är relativt ny. Hon har ingen bil ännu så jag och Jana turas om att ta med henne. Hon var inte riktigt klar när jag kom dit så väntade i dörren med hennes små tvillingar hon tag hand om. Sååå sjukt söta!!

Jag har även fått mina barn att börja kolla Harry Potter så det har blivit en stor grej som vi gör tillsammans. Alltid lika mysigt.

Efter som eve i princip redan skrev om hela helgen så får jag väl nöja mig här.

Eller idag så vakna jag upp hos Ola. Hon är ensam hemma och ville inte sova ensam. Så efter jobbet i söndags åkte jag över. Vi kolla gossip girl och sedan gick och la oss. I morse gjorde vi frukost och kolla gossip girl innan jag åkte hem för jobb. Dagen jobb var att jag tog med alla ungar till frisören. Char gjorde den största förändringen. Blev så stilig!!! Sedan åkte vi till kop för lite lunch. Sedan hem och jag och Chloe satt ute på gungorna och lyssna på musik. Austin kom ut och vi tog sparkcycklarna till parken. I kväll kommer jag förmodligen åka till eve och sova där med eve och Ola.

Emelie

Efter vi var i parken åkte vi till starbucks. Dessa är på waldi, collin och mig

Bilder från festen

Bilder från helgen med eve och Ola