Hej, nu var de längesen jag skrev här. Hoppas allt är bra med er. Med mig är de riktigt bra faktiskt!

De senaste veckorna har varit som vanligt, skola & varit med Elin. De är inprincip allt, gymmet har bortprioriteras en del den senaste tiden tyvärr men de kommer väl in i rutin snart igen. Tänkte iallafall berätta om min helg.

I fredags var de några från klassen som arrangerade en fest i en lokal, de kom massor av folk främst sånna i våran ålder så de var riktigt kul att lära känna lite nytt folk. Hade en riktigt rolig kväll!! Spenderade sen natten hos Elin.

På lördagen när vi vaknade så var vi ej så pigga men då var Kalmar planerat så det var bara att ta sig upp. Elin skulle köpa en ny mobil och så åt vi god mat med hennes mamma & låtsaspappa på en jättefin restaurang. Fick även med mig en ny bh & en tröja hem. Runt 5 var vi hemma, sedan blev vi hämtade av 2 kompisar som vi åkte lite bil med. En väldigt lugn lördag & vi var hemma runt 11 och då somnade vi nästan direkt.

På söndagen var vi uppe vid 10, då hade jag stallet planerat så var där hela förmiddagen, så himla mysigt. Åkte sen hem & somnade i 3h!! Var iallafall pigg framåt kvällen då jag skulle träffa en kompis, hade en jättebra kväll, pratade massor & var hemma vid 12 tiden. Sen kom även Elin till mig och spenderade natten. Inatt sover jag hos henne, vi ska äta chips&dipp & kolla på Mamma Mia!! Mysigt!! Inget plugg denna vecka så de är skönt.
Ha de så bra tills vi hörs nästa gång!!

Ja de garanterar jag er. Idag skulle vi åkt in till Phuket city och kollat i ett jättestort köpcentrum. Men när jag vaknade kände jag direkt att något va fel, hade magont & mådde illa. Hela min dag har spenderats på hotellrummet, bokstavligen har inte rört mig ifrån sängen, ligger med magsjuka & extremt hög feber. Så morfar har fått springs fram & tillbaka till Pharmacia (Apoteket) för att köpa magtabletter & febernedsättande. Insåg först inte att de va feber med så tog bara magtabletter men när dom började hjälpa kände jag att febern var i kroppen med. Har legat & skakat, gråtit & pratat med min mamma/bror, för i just sånna här lägen vill man ju bara vara hemma, saknar dom så fruktansvärt mycket & den här resan har verkligen lärt mig att uppskatta alla jag har vid min sida.

Nu ligger jag iallafall i sängen, mår mycket bättre tack vare extremt bra mediciner, tackar gud för de. Har även sovit 2h, nu e klockan ca halv 00. Ska vänta ett tag till så jag kan ta en till värktablett sen försöka sova på den.

Imorgon är sista dagen sedan flyger jag. Har haft en väldigt bra resa med min fantastiska morfar.

Har haft en helt fantastisk dag, vaknade vid halv 10 & då gjorde vi frukost, morfar har pentry (spis osv) på rummet så vi kan laga egen frukost där, perfekt. Idag blev de nutellamackor, ägg & bacon + juice, mums! Efter det la jag mig på pooltaket då morfar skulle göra sig iordning för stranden, sedan vandrade vi mot stranden, tar ca 10 min dit. Idag stekte solen som bara den, kunde knappt va i solen sen för hade ont överallt.. Åkte hemåt runt 4tiden, idag åkte vi tuctuc heter de, vet inte riktigt hur det stavas eller hur man ska förklara vad de är men de är som en slags "öppen" bil, haha.

Väl hemma på hotellet somnade jag som en stock!! Sov i 3h, och det var så skönt att ta igen lite sömn. När jag vaknade gick jag upp och duschade & fixade mig. Vid 8 vandrade vi mot ett jättestort köpcentrum, köpte en liten sak till mamma & så åt vi. Åt även en jättegod glass!!

Nu är vi på hotellet igen, klockan är halv 11, lär bli svårt för mig att somna ikväll så ska se lite serie. Godnatt på er, eller ja godeftermiddag för er som är hemma i Sverige.

Och ja de är en tatuering ni ser på foten.. gjorde en liten elefant till minne av denna resan hehe..

Så igår landade vi in på Hotell Allano, jättefint hotell & trivs väldigt bra. Hände inte så mycket igår eftersom vi åkte hem från Phi Phi så de var mest båt & buss hela dagen, vi var framme på hotellet runt 6 tiden & då gjorde vi oss hemmastadda & sedan gick vi ut och åt. Avslutade kvällen med Knight and Day, en svinbra film med Tom Cruise & Cameron Diaz som jag rekommenderar starkt. Idag sov vi ut lite då det var rätt kasst väder, gick upp vid 11 & då käkade vi frukost. Sedan satte jag mig och skrev klart en etik-inlämning som skulle varit inne igår, men nu e den inskickad. Vi gick sen ner till stranden trots de dåliga vädret och de visade sig att de var inte så meningslöst då solen sken som bara den till slut. Nu är vi på hotellet, jag kollar på serie & om någon timma ska vi ut & äta och så ska jag köpa lite grejer.

Som ni ser står de hemlängtan i rubriken och ja fy vilken hemlängtan jag har. Saknar min familj, mina vänner, mina hundar, min säng, den svenska maten, ja allt saknar jag!! 5 dagar kvar.. hoppas de går fort!
Kram på er!

Just nu sitter vi på en restaurang och har käkat frukost. Väntar på att färjan som går till Phuket ska komma, dessvärre är de 3h kvar och det är regn ute så lite seg väntan. Kollade i affärerna lite som vanligt och hittade en tröja, till min bror såklart, köper mer till brorsan än till mig själv, de är han värd. 6 dagar kvar i patong sen hemåt. Hoppas på bra väder och bra shopping.

Hej på er, ligger just nu i min säng på hotellrummet och kollar på serie. Klockan är 18:03 & jag är helt slut.
Iallafall igårkväll gick vi iväg och käkade på ett jättemysigt ställe med tända ljus & borden var precis så man såg ut över hela havet, så fint. Efter maten traskade vi runt lite i området, kollade i de olika shopsen men inte hittat något här, köper hellre saker i Patong då de är 100 gånger billigare och exakt likadana kläder. Väl hemma på hotellet igen drack jag oboy (inte samma sak som hemma..) och kollade på serie, och denna serie jag alltid kollar på är The Fosters, är helt fast i den!!

Så mysigt här om kvällarna. En bild från gatan ovan.

Idag vaknade jag vid 10, då gick jag ner till stranden ensam så dom andra fick sova lite, låg där i ca 4 h i streck!! Så är totalbränd på ryggen, ansiktet, armarna & bröstet nu.. bra Evelina! Gick hem rätt tidigt från stranden med tanke på hur ont jag hade. Käkade en pannkaka med nutella på från ett litet stånd som jag såg på vägen hem, så himla gott!!
Imorgon lämnar vi Phi Phi Island och återvänder till Patong sedan är de bara 6 dagar kvar innan jag åker hem och det går fort! Kommer sakna Phi Phi och hoppas jag kommer tillbaka någon gång, finaste stället jag varit på!

Ikväll blir det seriemaraton & käk ute på någon restaurang. Natti!!

Idag har vi varit både på Phi Phi & så tog vi en tripp ut till monkey beach i Krabi. Där är de massa apor som springer löst på stranden. Dom är helt galna, 3 st attackerade mig när jag kom dit för jag höll i en cola haha, så dom klättrade upp på mig & lyckades såklart få colan. Men de var lite skoj. Det var någon som dom snodde glasögon från haha och en kille blev nästan av med sin väska, snabba e dom också men söta!! Bilder ovan från Monkey Beach.

Phi Phi Island var också helt underbart!! Verkligen så fin strand & strålande sol hela dagen. Vi kom dit ca halv 12 och solade fram till 5, solade mycket baksida så min rygg är bränd.. Efter sol & bad väntade lite käk. Nu är vi på hotellet & jag ska plugga lite tyvärr. Sen senare ikväll ska vi käka. Eftersom klockan är 6h framåt här i Thailand så är klockan kvart i 7 här nu.
Imorgon har jag redan varit här en vecka. 6 dagar kvar sen flyger jag mot kylan igen. Saknar familj och vänner så ska bli mysigt å träffa alla.
Lite bilder från Phi Phi nedan.

Nu befinner vi oss på Phi Phi Island. Tyvärr blev regn vårt stora välkomnande. Piskande spöregn, men det är det även i Patong så vad spelar de för roll. Bra att min hy får vila lite från solens starka strålar. Imon hoppas jag med hela mitt hjärta att det blir fint väder så man kan få lite färg och spendera hela dagen på stranden. Sitter just nu på hotellrummet, har precis varit och ätit, sitter och tänker på den person jag egentligen hade velat dela denna resa med. Men allt blir inte som man tänkt sig.

Godnatt på er, hoppas ni har det bra var ni än befinner er.

Igår hade jag nog den roligaste kvällen på riktigt länge. Jag mötte upp Elin & Sofie som också är här i Thailand, Elin är en barndomskompis till mig kan man säga och vi drog iväg och åt lite mat, snackade massor, eftersom vi ej ses så ofta så var det mycket att ta igen. Sedan drog vi vidare till tre olika klubbar.Jag hade verkligen så kul, dansade & skrattade hela kvällen. Och wow vilka ställen vi va på, träffade på massa svenskar som vi pratade med hela kvällen. Även en tjej från Kanada, verkligen så härliga människor. Detta gjorde hela min resa, något jag måste göra om. Så kul att få uppleva det här!! Var iallafall hemma runt 3, skulle varit hemma lite tidigare men pga att lite omständigheter blev det fördröjt haha det var nämligen så att en av tjejerna kissade på en offentlig plats och polisen stod såklart bredvid inprincip så det slutade med att dom fick betala 500 batt (ca 250kr). Haha kanske inte den billigaste toapausen man varit med om. När jag kom hem duschade jag sen somnade jag direkt.

Iallafall om 1h går bussen till båten som går till Phi Phi Island, så det blir båt i 2h sen är vi framme. Ska bli jättekul att se Phi Phi, lägger ut lite bilder sen. PUSS

Idag sov vi ut länge, vaknade klockan 1 Thailändsk tid. Gick ner till stranden med en gång för att käka lite frukost. Idag blev det pannkakor med sirap & choklad & en strawberry shake. Såå gott. Nu ska vi sola & bada. Hörs senare!!