Tredje dagen i Prag gick åt till att besöka ett koncentrationsläger några mil ifrån Prag. Alicia och jag började dagen med att springa över hela gamla torget i jakt på en restaurang som serverade frukost klockan åtta på morgonen, till slut hittade vi ett hotell där vi kunde äta något innan den guidade touren började klockan nio.

Hello!

Idag har jag inte gjort så mycket, tog sovmorgon till tio (jag brukar försöka vara uppe vid nio annars) och fixat lite. Åkte till Maxi för att köpa lite mat och sen återupptog jag en gammal serie jag började med i januari. På eftermiddagen körde jag det första danspasset på ett år, Dans Afro! Så otroligt roligt och ganska udda koreografi. Nu ikväll har det blivit tvkväll! Jag och pappa har sett det nya Outlander avsnittet, Idol och Kockarnas Kamp, sen har jag nog sett fyra avsnitt av The Royals (serien jag återupptog idag), så bra och rolig serie som inte alls är som de andra serierna jag kollar på.

Snart är jag där igen! På torsdag åker jag upp till Oslo och Stena Saga!

Dag två i Prag får bli känd som "turist dag 1". Vi hann checka av många av de måsten som finns när man åker till Prag. Vi började dagen med att ta sovmorgon, ändå vaknade jag vid åtta, hur pigg och utvilad som helst. Dock dröjde det till halv tolv innan vi var fixade och påväg ut. Första stoppet blev den gamla judiska kyrkogården; vilken visade sig ligga precis bakom vårt hus där vi bodde. Sen följde det besök i några av stadens synagogor. Inne i en av dessa synagogor hade man skrivit namn på alla judar som dog i förintelsen. Så otroligt många namn!

Efter ungefär två timmar i de judiska kvarteren satte vi oss för att äta lunch. Det blev pizza på en italiensk restaurang i närheten av den Spanska Synagogan, så gott! Beställde Hawaii, jag trodde ananas på pizza var något jättesvenskt men tydligen inte. Riktigt god var den. När vi hämtat oss efter matkoman promenerade vi till gamla torget för att se när det astronomiska uret slog en timma. Medan vi väntade på att klockan skulle närma sig tre gick vi in i en av kyrkorna vid gamla torget, det är där ifrån alla takbilder är ifrån. Så vacker!

Vi såg astronomiuret när klockan blev tre, egentligen inte så jättespännande. Men roligt att ha sett det en gång! Vi började röra oss mot den stora shoppinggatan för att se vad Prag hade att erbjuda i shoppingväg. Av en slump hittade vi till den stora affären Reserved, som jag totalälskade. Fina kläder, billiga priser och trendiga plagg. Spenderade 700kr men gick hem med mycket.

På kvällen mötte vi upp en kille från jobbet och hans bästa vän på baren Smokehouse. Himla trevligt hade vi, spelade kort där den som kom sist två gånger i rad var tvungen att köpa en drink till vinnaren. Jag tror jag förlorade hälften av alla omgångar vi körde, men Gustav fick en äcklig piña colada av mig. Tur att allt är riktigt billigt i Prag, fem drinkar för 210 kronor.

Godmorgon!
Just nu sitter jag och kollar på The Originals samtidigt som jag äter frukost. Har planer på att sticka till gymmet efter avsnittet. Skönt att bara få det gjort innan man fixar sig osv. Senare idag kommer Prag dag 2 inlägget så håll utkik!

Det fina vädret som var imorse är som bortblåst och istället så vräker det ner. Inte alls roligt. Något som däremot är roligt är att resa och förra veckan var jag och min bästa kompis Alicia i Prag! Här kommer första dagen av vår resa! Enjoy!

Vi flög tidigt från Landvetter, mellanlanda och hängde på Arlanda i tre timmar innan vi tog flyget ner till Prag. Klockan tre var vi framme där vi skulle bo, på Hostel Franz Kafka. När vi gjort oss lite mer mänskliga efter resan gick vi ut på stan.

Efter middagen som denna dag blev asiatisk blev vi tvungna att springa hem då himlen verkligen bara öppnade sig. Vi var helt genomblöta när vi kom hem igen. När vi sedan hade bytt till torra kläder gick vi ut igen för att hitta någonstans att ta ett glas vin och äta.

God morgon!

Det är så fint väder ute idag, tillskillnad från hur det var igår. Har inga egentliga planer för dagen, ska eventuellt åka till gymmet och förnya mitt gymkort. Dags att ta tag i det där med träning igen. Just nu äter jag frukost framför tvn och kollar på en dokumentär om andra världskriget. Väldigt intressant men samtidigt så tragiskt...