Fick mitt första nummer av min nya tidningsprenumeration tidigare i veckan!! För att bland annat utöka mitt vegetariska receptförråd har jag hittat senhär tidningen; Vego. Therese Lindgren har ju även hyllat denna så why not, är ju kul med tidningar ändå.
Fanns verkligen jättemycket roligt, både vegetariskt och veganskt, men även icke-matrelaterat! Himla kul ju.
Ska försöka testa så många recept jag kan, återkommer väl om jag hittar någon favorit.

Fick även en rolig kokbok av lillasyster i födelsedagspresent. Älskar kokböcker

Back in Sweden!
Hade tänkt fortsätta mitt dagliga uppdaterande från Irland men på onsdagen åkte vi vidare till staden Waterford och där hade vi inte Wi-FI på rummet, så jag fick helt enkelt inte ihop det. Så därför kommer det lite bilder nu i efterhand blandat med vanliga inlägg!

Som sagt åkte vi vidare till en annan stad på onsdagen. Men detta är några bilder från tisdagen som spenderades i huvudstaden Dublin. Shopping, stadsvandring, besök på universitetet och massa trevligt.
Vi besökte även Guinness men det kommer i ett separat inlägg!!

Hello på er. Första dagen på Irland var toppen, stressig och lite bökig men slutade ändå väldigt bra. Efter att några tjejer förfestat tillsammans åt vi alla ekonomer tillsammans på ett mysigt litet ställe. Efter det strosade vi runt i Dublin, besökte en supermysig pub där vi drack drinkar och önskade Justin Bieber låtar. Sen hamnade vi på en indisk klubb !!???
Trots det gick vi tillbaka till lägenheten rätt tidigt. Jag, Ida och Lina var därför uppe med tuppen och tog en morgonpromenad för att köpa frukost. MYSIGT. Väldigt charmig stad.

Idag har vi vart på massa äventyr men mer om det i en senare uppdatering.

SÅ VAR VI PÅ IRLAND !!!!!!

Har helt glömt att nämna det, men flera treor från ekonomiklasserna är från och med idag på Irland där vi kommer spendera denna vecka, även ett dygn i London!!
Resan hit gick väldigt bra, efter tre flyg landade vi i Dublin och vi har nu hunnit kika en snabbis på stan samt checka in i våra lägenheter.

Nu ska vi föra lite och sen dra ut på middag med alla ekonomer. Vad som händer senår likväl återstår att se. PÅ ÅTERSEENDE

Hola. Jag har precis ätit en rejäl frukost / brunch och ska alldeles strax åka och träna lite. Planen för resten av dagen är egentligen bara en sak; jobba så mycket jag kan på mitt gymnasiearbete. Det går verkligen inte alls särskilt bra, får inget flyt och kommer typ ingenstans. Skriver om marknadsföring på sociala medier vilket är intressant men det går ändå sååå trögt. Men mitt mål är att vara i princip klar efter lovet!!

Nu ska jag ladda inför träningspass med Queen B!!!

Guess who's back.

Hej på er!!! Hoppas allt är bra med efter sisodär två månader, med mig är det rätt bra. Kommer ett mer ingående inlägg om just den biten senare idag, hur allt har varit och hur jag mår, men for now blir det en snabb uppdatering innan jag åker till stan.
Ligger just nu i sängen och kollar på YouTube och har ätit good frukost. Ska alldeles strax åka till stan och träna en sväng, sen ska jag plugga gymnasiearbete med Ida. Yayyy

Längesen det skrevs nått här.

Visste först inte om jag skulle skriva något om senaste tiden, men det kändes så pass onaturligt och ansträngt att fortsätta som om absolut inget har hänt eller förändrats. För det har det ju. Jag har varit i ett förhållande i runt 3 år, vilket är så jäkla lång tid; särskilt när man är så ung. Så det har verkligen varit en sån enorm omställning att nu inte längre vara det.

Jag är bekväm med beslutet, även om vissa dagar är sämre än andra och jag har svårt att tänka logiskt. Men jag har varit så obekväm och haft så svårt att bearbeta hur mycket i min vardag som måste ändras. För på 3 år har det verkligen blivit vardag, varandras sällskap har blivit vardag.

Men som sagt har jag bra och dåliga dagar, det går upp och ner. Ju längre tid det har gått desto fler har de bra dagarna blivit, och de dåliga dagarna blir till dåliga stunder istället för just dagar. Nu är det ju inte som att det har gått månader sedan det hände och det kommer vara jobbigt i början, men tiden går långsamt. Men jag vet ju att det kommer bli bra, väldigt bra faktiskt.

Preppar inför kvällens festligheter, ska på middag hos Sofia med massa härliga tjejer! Ska bli så roligt!!

Så var det årets sista dag alltså. Så galet, 2016 har varit ett bra år men 2017 kommer bli mer spännande. Tar studenten och tar därmed ett riktigt steg in i vuxenlivet. Har ingen aning hur 2017 kommer att se ut, men jag är spänd.

Imorse klev jag upp rätt tidigt, gjorde god frukost och kollade på Gilmore Girls. Najs.
Nu ska jag klä på mig och ta en promenad, sen ska jag fixa lite inför ikväll. Ansiktsmask och grejer.

Jag är så tacksam över att jag får så fina julklappar av mina nära och kära. Jag fick huvudsakligen en massa roliga hem-grejer tills jag flyttar hemifrån vilket jag tycker är så himla roligt, bland annat en vattenkokare, kaffekoppar och några av de berömda vinglasen från Carolina Gynning som är så fina!
Fick även fina böcker, en underbar och enorm halsduk som syns på bild, armband från Anna Viktoria och en kappa.
Tack så himla mycket till mina nära för så fina julklappar ni skämt bort mig med, jag är otroligt tacksam ❤