Ja jag känner mig rik men av fina vackra och av annorlunda upplevelser ..
Ägaren av resorten jag bor på tog med mig på en tur runt ön , åkte först till en liten by där vi tog en paus och var och tittade på utsikten. Det fanns ett högt torn där vi gick upp och tittade hade man tur så kan man se dugonger men såg dock ingen 😀
Men fint var det !!
Därefter stannade vi till och tog något att dricka i byns folk, tog ett kort på guiden och en äldre man som monterade ner olika maskiner.
Vi fortsatte vår färd mot en fin beach, riktigt Nice där och helt ensamma där. Badade och njöt av det varma vattnet 🌞🌞
Lite senare skulle vi åka eftersom det såg ut att bli dåligt väder , vilket det blev när vi började gå mot moppen.
Stannade därför till för att låta regnet gå över på ett ställe där folk jobbade med nationalparken . Vi stod där under tak och de höll på att fylla vatten i en vattentank på bilen.
De skulle åka efter ett tag när vattnet var fullt.
Men den slirade och grävde ner sig i jorden..
Vi hjälpte till att få loss bilen det tog sin lilla tid.
Åkte sedan när vi fått loss bilen , sakta sakta väldigt sliriga vägar nu när det regnat så mycket!
Vi åkte till piren där man åker över till fastlandet i från .. vi tog var sin kaffe och så pratade jag med byns folk ..
Åter hemma blev det pad thai till lunch och sen lite siesta !
Hänger på stranden just nu och tänkte straxt gå och käka lite mat..
ska käka vitlöksräkor med ris till, såg så gott ut när jag var och åt ihop med mina nyfunna vänner Leif och Tommy . Leif åt det igår !
Väldigt trevliga killar jag pratade med igår vi åt middag ihop och skrattade och hade väldigt trevligt tillsammans de bjöd mig dessutom på middagen .. Tack
Nä ny är det dags att gå ock käka ses snart igen❤☀️🍺🍺🍺🍺

Ja då är det dags att byta ö, varit här i 6 nätter, blir att åka till Koh Libong. Stannar nog bara 1 natt där ! Hoppas på att se dugonger där 🌞
I går blev jag färdig med mitt dykcert på upp till 18 m djup. Så nu blir lite fler dyk framöver☀️
Byte också sovplats för en natt , bodde i Salladan ett rum för 600 bath helt okej med allt man kan önska sig !
Satt på deras fina veranda när jag checkat in riktigt fint med vattnet precis nära, hängmattor och bord o stolar ,
Satt där en stund sen började det regna o åska så mycket så gick in istället , gjorde lite yoga övningar och lite styrka, känns härligt efteråt
Nu sitter jag på båten till Koh Libong
Ha en bra dag alla ☀️❤️❤️❤️

Nu är jag färdig med teori och jag blev godkänd
Idag är det dags för mina två första riktiga dyk i havet ☀️
I

Ja dagen har gått så fort ☀️
Har varit på teori och praktik ..
För scuba dive open water, teorin gick bra och efter hade träning i pool..
Var i vattnet över 2 timmar , hade våtdräkt men fötterna och händerna som russin..
I morgon blir det fortsatt övning i pool och sen även sista delen i teorin..sen blir det examensdags av teorin 😎😎
Kul att jag vågade och gick över min comfort zone ...
Nu sitter jag på stranden har njutit av solnedgången och av mat och en kall öl till det..
Har läst ett kapitel i boken och gjort frågorna .. så🍺🍺🍺
Så nu kan jag ta det lugnt resten av kvällen !!

Godmorgon mina vänner ☀️
Här kommer inlägget om var jag sov och sover inatt ☀️
Härligt ställe med lite Hippiekänsla över ,
Hängmattor och Nice innergård en lugn stämning här !
Sover i ett rum med mix alltså både kvinnor och män sover i samma rum, det sov inatt 2 killar och jag där !
Ha det gott vänner !

Dagen startade av att väckarklockan ringde 6:30. Skulle bli hämtad 7:00 vid hotellet av en minibuss. Den kom och vi åkte till färjan som tar mig till Phi Phi först och sen Koh Kanta 😎

Blev lite strandhäng mellan båtturerna på Phi Phi ön. Det är bra fint där, det har ändrats sen jag var där senast ,
Tänkte se om den thailändske killen som vi hängde med 2014 var i närheten och jag hittade honom slipande på en surfbräda trot han kände igen mig dessutom väldigt kul !!
Tog kort tillsammans med honom . Trevlig kille det !
Sen var det bara att dra till båten för att åka hit till Koh Lanta .
När jag väl är på båten så ser jag en kvinna med en kall öl i handen , så frågar var honom köpt ölen?
På 7- eleven och dit hinner jag aldrig ,, hon ger mig sin öl till mig så otroligt snällt av henne !!
De var kanadensare och var ett helt gäng så jag hängde med dem och vi pratade och hade trevligt tillsammans .. Tänk vad man hinner uppleva och möta många olika människor ..
Det är faktiskt riktigt lätt att få kontakt med andra människor så ensam är jag aldrig ..
Jag kom fram till Koh Lanta vid 17:00 tiden fick tag på en kvinna som körde mig runt så jag fick tag på en plats att sova på !!
Jag hamnade på ett häftigt guesthouse som heter SabaiDee Lanta Hostel , mer om det i morgon !
Nu ikväll när jag installerat mig färdigt så gick jag ner och mötte upp An-Sofie och Mimmie med vänner tog några öl och åt lite god mat . Ja nu är man trött och jag känner att det är dags att sova lite .
Har varit i solen så kännner att jag bränt mig en del !
Bäst att vara försiktig och smörja sig
Ha det gott nu !
Kram på er och godnatt allihopa

Dagen har jag spenderat på olika ställen, gick ut för att fixa biljett till Koh Lanta. När det var gjort gick jag en sväng runt i Patong kollade runt lite och sen hamnade jag på en nagelsalong och gjorde manikyr o pedikyr ☀️
Var inne i en stormataffär , där fanns massor av olika grejor i stora förpackningar gojii bär . Musslor, snäckor och massa annat !
Spännande med all sorters mat som finns där ,,
Ikväll måste jag packa väskan, åker till Koh Lanta i morgon ☀️med båt !
Vi ses snart igen

Gårdags kvällen blev i Pattaya med manligt sällskap jag mötte på stranden 🌞 satt och tog några öl och käkade räkor och plötslig hittade vi varandra och där vi blev sittande och pratande.
Var upp på taket på lägenheten han hyrde oh vilken utsikt helt fantastiskt ..
Sen gick vi ner i myllret med folk på gatorna
Blev några drinkar och sen gick vi en sväng på walkingstreet .. provade lite olika barer ..
Hade helgalen kväll helt enkelt

Godmorgon !
Vaknade utvilad och nöjd,, funderar på om jag ska gå och duscha, oja vilka problem man har !
Dagens i sig består av ett tandläkarbesök, fixa resa till Phuket, lite strandhäng och sen nattmarknaden i Jomtien är det tänkt.
I går blev det stranden och ett barbesök på Williams, åkte direkt efter till Pattaya och var på
TY COM, tittade efter en kamera ..men köpte ingen får tänka på det en smula till 😀innan jag bestämmer mig.
Blev lite gott att dricka på Mantra Pura resort
med trevlig sällskap dessutom !
Hamnade här efter besöket hos tandläkaren och efter footscruben, på Pattaya stranden, fin vy och satte mig här köpte mig en Chang och lite stora räkor till i spicy sås. Helvete vilken stark sås , bränner än på tungan ☀️😂😂

Idag sov jag länge skönt behövde det , orkade knappt upp ur sängen ..
Hungrig var jag också ! Drog till stranden och köpte mig en pineappleshake älskar denna dryck. Tog med den till stranden och där slappade jag , tog inte lång tid förrän jag somnade där ., behövde säkert det.
Såg att Bosse hade skrivit så gick upp till dem och snackade lite.. Gick sedan för att fixa en tid till tandläkaren, men hittade inte ! Frågade några danska herrar var dental klinik låg ,, de visade mig det låg typ 100 meter därifrån hade gått förbi fast inte sett det .
Så nu har jag bokat tid där. Fick tid på måndag känns inte bra då jag ska åka på måndag!
Men det finns i Pattaya också så kollar det i morgon om jag kan få en tid där istället Tänkte kolla lite på action camra där ..
Var på bodyscrub eftermiddag var skönt så nu är man riktigt ren på hela kroppen.
Man fick ta av sig naken, kände mig lite utlämnad, ja men allt gick bra ,, så ren på hela kroppen .. fick lite massage också och sedan efter dusch blev jag insmörjd från topp till tå gött va det !!
När jag ändå höll på så gjorde jag manicyr och pedikyr ,,
Nöjd med hela dagen avslutade med mat, öl och några drinkar innan jag gick hem till mig ..