Nu har vi kommit hem efter en underbar resa. Det har varit så mycket intryck och så mycket att ta in. Fantastiskt vacker natur. Vi har kört över 500 mil och jag är så imponerad av Göran som har kört på autobahn,smala vägar och i branta backar. I kväll så har Linda fixat middag, hon bjöd på egengjord skagenröra och helstekt fläskfile. Jättegott och jättemysigt att komma hem till barn och barnbarn. Linda hade köpt en blombukett också. Så mysigt❤.

Nu avslutar jag bloggandet för den här gången.

Nu är vi tillbaka till Sverige. I onsdags morse så åkte vi ifrån Gardasjön i Italien​. Lunch i Österrike och middag i Syd Tyskland. Helt fantastiskt  att åka genom Alperna, skräckblandad förtjusning. I går kväll kom vi till Limmhamn i Malmö och övernattade. Just nu är vi utanför  Jönköping på en jättemysig camping vid en liten sjö. Vi har precis grillat och nu ska vi dricka lite kaffe och en avec. Imorgon kväll är vi nog i Sorunda. Hemma 👍

Idag så bestämmer vi för att åka till Lazise. Vi åker lokalbuss dit. En jättemysig stad som påminner om Visby. Det är en gammal mur runt om. Det finns många affärer ,restauranger  och en härlig promenadstråk  efter stranden vid Gardasjön. Göran tycker då att jag kan gå själv och kolla i affärerna eftersom han inte är så intresserad av att hänga med mig in till alla butiker. Vi bestämde tid och plats när vi skulle mötas igen. När vi träffades igen så hade han ordnat en överraskning till mig. Han hade hyrt en motorbåt med skeppare och en flaska champagne och lite tilltugg. Så vi åkte ut på Gardasjön i en timme och drack champagne. Så underbart gjort av min älskling. Och nu sitter vi och tar en Irish Coffee och mår bara såååå bra. Puss och kram ❤

Nu är vi tillbaka vid Gardasjön. Det har blivit lågsäsong nu så det finns gått om plats att campa. Vi åt lunch nere vid hamnen /beachen. Åt pasta med skaldjur, det var supergott Älskar Italiensk mat. Får se vad vi hittar på i morgon antingen blir det strandhäng  eller så tar vi bussen till Lazise och går där och mår bra med chopping och god mat. Tack och hej 😎

Sitter nu vid husbilen vid camping Venice och har ätit en god middag. Sista kvällen här i Venedig. Det har varit fantastiskt. Idag har vi varit inne i Venedig och handlat lite presenter till nära och kära. Imorgon åker vi tillbaka till Gardasjön och lägger oss att sola och bada några dagar.  Ciao 😎🌞​

Idag har vi tvätt och städdag. Vi åker in till Venedig i eftermiddag och äter middag. Vi var inne i går hela dagen det är jätte smidigt åka buss som tar ca 10 min. Venedig påminner om Gamla stan. Jättehäftigt att gå bland gränderna det är nästan som en labyrint och helt plötsligt så kom man fram till en brygga mitt i kanalen. Då var det bara att vända om. Det hänger tvätt åvanför. Vi åkte gondol också det var verkligen en upplevelse vi blev guidade också samtidigt.

Det går inte att lägga till bilder så ni får titta i mitt album "Europatour".

I morgon drar vi vidare till Venedig. Vi kom hit till Italien och Gardasjön i går. Det var minsann omtumlande när vi kom till gränsen till Österrike. Det gick snabbt utför och jag var inte så förberedd på det , men vilken lutning neråt det blev. Jag tyckte det var lite läskigt faktiskt. Göran hade sagt innan att man ska motorbromsa men det gjorde inte bilen så mycket och att om man bromsar för mycket så har man inga bromsbelägg kvar. Så jag var ganska så rädd innan. Men det gick bra iallafall. Vi hade inte bokat någon camping i Österrike så vi hittade en men det var fullbokat men dem kunde erbjuda plats på en stor gräsplan. Det var många som redan stod där så vi ställer oss längst bort på plan och på väg dit så var det ganska blött på ett ställe och den natten blev det inte så mycket sömn för vi såg på vädret att det skulle regna. Men vi stod innanför bommen kl 7 när dem öppnade så vi stack innan ovädret skulle komma. Resan från Österrike och till Italien var så häftig ,jag fick nästan svindel av att bara titta upp på Alperna. Helt magiskt att åka bland dessa gigantiska berg  man känner sig ganska liten. Vi hade även här vid Gardasjön inte bokat något. Vi fick åka runt lite men många campingar hade fullt eller så hade dem inte så stora platser så bilen fick plats. Men jag är mäkta imponerad av Göran som kan köra i dessa smala gränder med massor av bilar och cyklister. Men vi hittade ett jättefint ställe till slut som vi har varit i två dagar. Vi har badat,solat och ätit äkta Italiensk pizza. 😍

Idag har det varit en underbar dag och vi har bara kommit till Tyskland.

Häftigt landskap med vindruvsodlingar runt omkring oss. Små pittoreska städer och god mat. Imorgon mot nya äventyr och städer.​

Jag stod och kokade ägg och skulle plocka fram frukosten, Göran var utanför och plockade. Då helt plötsligt så kom en bil med husvagn (en tysk) och skulle ha våran plats​.

Receptionen hade missat att vi var kvar.Göran som är så bussig sa redan ok vi flyttar oss. Där stod jag med morgon kalufs och fick snabbt som attan plocka undan alla grejorna.  Vi fick stå utan för och äta våran frukost. Phu Phu. 😂😂

Hej

Nu är vi i Danmark efter mycket om och med. Det började med storm i Limmhamn i natt och vi var oroliga att åka över bron. När vi skulle åka över så funkade inte våran bro bizz så vi fick backa ut och ta en annan kassa ,tur att vi var ensamma i kön då. Göran hade glömt att han hade ett nytt bankkort. När vi kommer fram till campingen så har dem stängt (siesta) 12-15 vi kom 5 min över 12. Men vi blev insläppta av en städerska. Imorgon far vi vidare till Tyskland 👍