Nu ska jag snart åka till flygplatsen för att åka hemåt. Laura ska köra mig, vilket är så skönt då jag slipper ta tåget. Till frukost idag gick vi till en resturang och åt tillsammans med barnens mormor och morfar. Vilket var kul. Sen har jag bakat både chokladbollar och frallor som dom önskat här. Och efter det bara hängt med familjen. Linn kom också över och har hängt här i eftermiddag. Just nu har vi precis tittat på EM-finalen 😊

Idag har jag hängt med familjen och gjort massa ärenden, iför deras flytt. Blev blandannat en tur till Ikea, för att köpa lite saker som dom behövde. De köper på sig sakerna här då det är billigare och företaget betalar ändå för flytt av möbler osv. När vi kom hem på eftermiddagen åkte jag till mataffären och handlade inför middagen som jag lagade till dem som tack för dessa två veckor. Gjorde lasange, vilket blev bra förutom att jag brände hela bottnen hehe men den blev god iallafall. Linn kom också över och åt med oss. Sen åkte jag och Linn hem till henne och mumsade på chip och dipp framför en film. En riktig myskväll! Fattar inte att jag åker hem imorgon, dessa två veckor har verkligen gått så fort, samtidigt som det känns att jag varit här jättelänge. Kommer bli tråkigt att behöva säga hejdå, men familjen vet jag att jag kommer träffa igen i Schweiz och Linn här hemma i Sverige när hon kommer tillbaka så det känns iallafall bra 😊 nu ska jag njuta av en sista natt här i usa❤️

Idag efter frukost åkte vi iväg till zoo:et. Var kul att åka tillbaka dit då vi spenderade mycket tid där förre året. Vi mötte upp en av Matildas vänner och hennes hostkid där. Hade en bra men svettig förmiddag. Vart även idag sjukt varmt! När vi kom tillbaka hem kollade jag klart på filmen jag kollade på igår. Laura kom hem vid tre och då åkte vi till poolen, kunde inte stanna så länge dock eftersom det började åska. Åkte då hem och duschade, sen hängde jag med familjen fram tills sju. Då åkte jag till mitt efterlängtade cheesecake factory!😍 mötte upp Linn där och sen åt vi oss proppmätta på den galet goda maten. Självklart ville vi ha cheesecake också men tog med den hem till mig istället då vi var alldeles för mätta för att äta den där. La oss istället i min säng och pratade och sen hämtade vi cheesecaken och åt tills våra magar värkte haha men sååå värt det då det är sååååå gott!!😍😍 nu har Linn precis åkt hem så nu ska jag sova, godnatt!

Det är galet varmt här borta, för varmt!😩 vet att det regnar hemma så ska inte klaga men när man börjar svettas av att bara gå utanför dörren är det inte heller kul.. Så därför har vi nästan hängt inne hela dagen. Lekt i lekrummet och målat lite på fm. Barnens farmor och faster tog med barnen ut på lunch så då pratade jag lite med dom där hemma och sen bakade jag kladdkaka. Mesans barnen sov tittade jag lite på film och sen kollade jag på Tyskland-Frankrikematchen. På em. så gick vi ut på baksidan lite men gick in ganska så direkt då det var för varmt/kvavt ute. Gick istället upp till badkaret och lekte med fingerfärg. Och efter det gav jag dem ett välbehövligt bad.
Till middag blev det kyckling och sen gick vi på en promenad innan vi smaskade i oss lite kladdkaka och glass. Sen la dom tjejerna och jag åkte till starbucks för att träffa Linn. 😊

Var såå skönt att sova i denna sängen inatt och sov ända tills halv nio :) åt då lite frukost och sen vid nio kom dom som ska hyra detta huset under första året förbi för att mäta lite. Sen åkte vi iväg till cvs för att jeff och tjejerna skulle ta kort till deras pass. Åkte därefter till lekparken i Catham. Jag och tjejerna va där mesans jeff handlade. Sen blev det hem för lite lunch och efter det åkte jag till short hills mall, för lite shopping. Blev både lite från VS och forever 21 som fick följa med hem. När jag kom tillbaka var tjejerna vakna och vi åt lite snack. Sen åkte vi hem till jeff o lauras vänner för play date/middag. Var kul att träffa dem igen och deras lilla tjej på 3 månader. Jag får massa bäbismys här borta, vilka jag inte tackar nej till😊 vi lekte och åt middag där. Tjejerna plus deras 3-åring var galna och vi hade inte en lugn stund, men vi hade trevlig ändå 😊 nu blir det sängen, supertrött!

Kunde sova ut till klockan åtta idag, vilket jag inte gjort sen jag kommit hit då det alltid varit något barn som väckt mig. Så det var riktigt skönt, men ändå har jag varit trött idag haha. Idag tvättade vi endel o städade lite efter oss. Jag o Laura åkte även iväg till mataffären för att köpa till lunch. Sen åt vi och strax efter det satte vi oss i bilen och åkte hem. Tog ca 5 timmar ock resan gick bra även denna gång mellan barnstolarna. Kom hem halv sju och då åkte jag och hämtade nellie som varit hos barens farmor. Jeff skulle laga kyckling till middag men när jag kom tillbaka sa dom att det blev ändrade planer då kycklingen inte var bra, luktade illa i hela köket när dom öppnade den. Så vi beställde pizza istället. Jag har haft tur, vi har bara ätit kyckling en gång sen jag kom hit haha. Efter maten badade vi tjejerna och sen åkte jag för att träffa Linn på starbucks, lika trevligt som vanligt😊 nu ska jag gå och lägga mig och denna gång i min gamla säng, vilket ska bli såå skönt, har saknat den!

Idag efter frukost åkte vi iväg för att spela minigolf. Det var kul, bara det att det var stekhett och barnen blev lite otåliga. Sen åkte vi tillbaka till huset för lite lunch. När tjejerna tog sin nap så pratade jag lite med Clara och sen spelade jag Laura o jeff tennis, vilket var riktigt kul. Ja dom har en tennisbana i sin trädgård här haha. Sen blev det att hoppa in i duschen och göra sig iordning för the 4th of july-firandet. Som var hos lauras faster, stället vi stannade på förra sommaren när vi var här. Vi var runt 30 pers där och grillade och hade trevligt. Var roligt att träffa alla igen, då jag träffat de flesta innan. Var dock en familj som jag inte träffat där mamman va svensk så kunde prata lite svenska med henne och hennes barn då dom också kunde svenska. Myste också med en liten 3-månaders bäbis, såå söt😍 hade helt enkelt en toppenkväll!

Idag efter frukost åkte vi in till newport. Vi gick runt och tittade lite, men barnen var inte roliga, skrev och gnällde hela tiden..åkte till en resturang där vi mötte upp lauras föräldrar och faster för lunch. Efter det var alla mycket gladare. Klockan tre åkte vi ut på en båttur som var en timme lång. Superfint här verkligen! W somnade dock efter 15 min i mitt knä, men inget mig emot, så mysigt. 😊 när vi kom tillbaka så åkte vi tillbaka till huset. Grillade lite hamburgare och åt middag. Sen gick Laura o jeff o la tjejerna så jag o Sara tog hand om disken. Efter det gick vi två ut på en promenad, var riktigt skönt ute, älskar sommarkvällar😍

Idag har vi tillbringat dagen vid stranden. Underbart väder och mycket bad. När vi kom hem runt 6 hade lauras kusin med familj kommit som också ska sova i detta huset. Vi grillade hamburgare, korv och majskolvar till middag, såå gott! Hade en jättetrevlig kväll så avslutade denna dagen på bästa sätt😊

När vi vaknade idag runt åtta gick vi och åt en god hotellfrukost. Sen packade vi ihop och åkte till "mystic aquarium" där vi gick runt och tittade på massa fiskar. Vi såg även på en show med sjölejon. Var där ca 2 timmar då tjejerna blev gnälliga. Åkte vidare för lite lunch och sen upp till Rhode Island och till huset vi skulle bo i. Det är lauras mosters hus, men dom är inte hemma utan dom är på semester i Alaska. Så vi utforskade stället lite och sen tog vi en tripp till stranden. W älskar verkligen vatten, så kul att se henne hoppa/skrika av glädje. Lär få ha koppel på henne imorgon när vi ska till stranden haha. Vi lagade sen middag och lauras föräldrar och hennes syster kom också förbli. Var verkligen kul att se dem igen. Sitter nu i soffan o slappar lite, men blir snart att krypa ner i sängen.