Hej på er!
Ligger just nu vid poolen på mitt hotell i Singapore och tar det lugnt. Vi har haft en ganska intensiv dag så det är skönt.
Vi kom hit i söndags morse (Singapore tid) vilket innebar att tidsomställningen gjorde att vi inte fick någon natt. Som tur var fick vi checka in på rummet lite tidigare så vi kunde ta en nap, men dagen var man riktigt trött asså. Vi hann dock med ett besök i chinatown för lite lunch och bara se stället och sedan på kvällen åt vi på en asgod mexikansk restaurang vid floden som vårt hotell ligger vid.

Igår gick jag upp runt åtta och tränade lite på gymmet, var dock vrålhungrig så passet blev kanske inte deg bästa. Som tur var fick jag ju mig en god hotellfrukost sen<33
Efter frukosten chillade vi lite vid poolen, det är ju regnperiod här så solen skiner ju med sin frånvaro om man säger så, men det är ändå väldigt skönt att ligga vid poolen då det är asvarmt, över 30grader hela tiden.
Sedan drog vi till Sentosa Island, vilket seriöst är den turistigaste ön jag någonsin varit på. Där fanns allt från universal studios, iFly, museum osv. Vi var iaf på något akvarium, det var coolt men tyckte mest synd om fiskarna haha. Sedan körde vi nån rodel (?!) ner från ett berg vilket också var ganska annorlunda. Då vi kände att det kanske inte riktigt var vår grej drog vi tillbaka till shoppingcentrumet vi hade åkt till ön via, och där kunde vi spendera några timmar med shopping. Jag fick med mig örhängen och en fluffig tröja:)
När vi kom hem till hotellet ÖSregnade det verkligen så vi åt middag på hotellets buffé som var väldigt nice. Det fanns en massa skaldjur, sushi, sashimi, kinesisk mat o massa dessert så det var typ mathimlen. Ett bra avslut på dagen.

Idag tränade jag på morgonen igen, och så åt vi frukost på hotellet igen. Sedan åkte vi faktiskt till djungeln för att gå till en "tree top bridge". Det var väldigt coolt att vandra i en regnskog och vi såg faktiskt en del apor och så. Bron var också så fin, utsikten var amaziiing. Då denna lilla utflykt innebar en vandring på ca 7km var vi ganska trötta efteråt. Vi åt subway vid floden till lunch och nu ska vi bara ta det lugnt fram till middagen.

Imorgon checkar vi ut från vårt nuvarande hotell och checkar in på Marina bay sands vilket jag verkligen ser fram emot. Det hotellet har bl.a. Världens högst belägna infinity pool på taket så förhoppningsvis regnar det inte allt för mycket så man kan spendera en del tid där:)) Sen i övrigt ska vi väl bara upptäcka Singapore och vila ut inför skolan igen. Det är verkligen så coolt och annorlunda här, så ska se till att ta vara på tiden så bra jag kan!!

Puss

CLARA

Hej på er,
Idag är jag äntligen ledig och har spenderat hela dagen i soffan. Tänker inte heller resa på mig först jag ska iväg på min träning ikväll.
Just nu är jag väldigt taggad på livet. I somras var jag typ orolig för hösten, jag trodde den skulle bli astråkig grå o kall typ. Men nu när man är mitt inne i den inser jag bara hyr fel jag hade. Sommaren kommer såklart alltid vara min favorittid på året, men hösten är fan mysig oxå. Därför tänkte jag nu rada upp en massa anledningar till varför hösten äger:

Det är fint
Detta är en ganska flummig anledning men seriöst de är så fint ute just nu. Om man har en pissdag kan man ju alltid tänka att löven är fina iallafall hahah

Höstlovet
Det mest välbehövliga loven av dom alla. Och iår ska jag med familjen till Singapore! Detta är något som jag ser fram emot så mycket. Jag är så förväntansfull, det känns lixom som när man var lite mindre och skulle ut och resa, och den känslan är så härlig. Jag är taggad på allt, bara att gå runt på gatorna där, värme, maten, hotellen, jag är till och med taggad på flygresan dit.

Det finns alltid en anledning att fika
Hösten är ju fikans årstid, och ven älskar inte att fika? Bara sitta i timmar på något mysigt fik med en stor kopp kaffe tillsammans med personer man gillar.

Hemmaspa
Ett måste på hösten är att ta hand om sig själv. Ta ett långt varmt bad, fixa naglarna eller göra en god smoothiebowl. Det är skönt att bara pausa från allt och chilla lite.

JUL!!!
Ju fler dagar av hösten som går, desto närmre kommer man julen. Och vem älskar inte den. Massa fina ljus, julmusik, pepparkakor och julklappshandel. Man får myskänslor i hela kroppen bara man tänker på det!!

Jag ska få ett hus!
Just nu bygger vi ett attefallshus på min tomt som blir klart i december, vilket betyder att min höst kommer spenderas av att inreda och bestämma hur det ska se ut tillsammans med min familj. Sedan när det är klart kommer jag flytta ut där!! Hur nice kommer inte de bli asså

Bastuligans återkomst
Kallare väder=bastutider. Det blir inte mycket bättre än en bastukväll med boo(B)brothers. Vilket hösten är den perfekta årstiden för.

Hej på er, måndag idag och jag är allt ifrån utvilad efter helgen. Mitt lov har varit väldigt intensivt på senaste tiden vilket är kul såklart men oxå väldigt ansträngande. Min kropp gör ont för att jag är sp trött, som tur är är jag ledig från onsdag och resten av veckan, så jag håller ut till dess.
Tänkte iaf dela med mig lite av saker som hänt på senaste tiden, det jag har bilder på då det inte är så kul att läsa långa romaner på bloggar enligt mig.

Jag har kollat på matcher, både på kompisar och SHL. Nu när man inte längre går på fotboll saknar man faktiskt att se på matcher, sedan är ju bra sällskap en bonus. Spm när jag o Tovisen tog en eftermiddag i spöregn för att se på vår kära Hedda spela i väldigt vackra färger(dif).

Jag har oxå hunnit vara mycket med mitt nya lag. Både i fredags då vi åt burgare o spelade bowling och även hela söndagen då vi tävlade STG-open. Vi kammade faktiskt hem ett silver i totalen o guld i fristående, så jag är väldigt nöjd. Detta var ju första tävlingen med Saltis och fler blir det! Bland annat i december.

Klämde även in en taco-kväll med mina boo(B)brothers i lördags. Lika välbehövligt som alltid. Hamnade även i taco-koma efter. Två flugor i en smäll helt enkelt.

Har även klämt in ett jobbpass=gå upp svintidigt. Kommer inte ihåg när jag hade sovmorgon senast, så på onsdag planerar jag seriöst att ligga i sängen hela dagen.
Klickade även hem ett par gröna sammetsbyxor som jag är kär i. Både för att de är extremt sköna och för att dom gör en hel outfit. Fick även hem en blå polotröja men den har jag tyvärr inga bilder på:((

Detta var väl allt jag hade för denna gång.
Puss

HEDDA

... and you will no longer have a boring friday

Det har vart kaos i skolan och på gg (gossipgirl) så har varit tvungen och prioritera.

Men förra helgen var jag med Clara i majoritet som ni kanske märke från hennes inlägg.

På fredagen hade jag träning och sen åkte jag hem till Clara med Vilde och bara softade.

På lördagen var det Djurgården som spelade och jag och Clara har gjort klart för oss att hockey är bästa sporten, och alla killar är svinsnygga och riktiga män som VERKLIGEN faller oss i smaken, alltså - är du en hockey kille som gillar lite smått onormala girls från nacka som gillar din gött har du hittat rätt. Jävligt kul sport i övrigt.

Sen på kvällen åkte vi och åt middag på teatern i Skanstull med Issa och Liza, shoutout snackbar.

På söndagen vankades derby mot gnaget. Skön torsk.

Som tur var det J. Cole på kvällen med Melat som var min livs konsert. Bokstavligen dreglade. 2 meter ifrån han, helt perfekt är han. I had som wet dreamz about it...

Denna vecka har jag klämt in skolfoto, kanelbullensdag, hamburgetävling i skolan, ett kontrakt att vara Julia i "Romeo & Julia" och jag har fått reda på att JAG SKA TILL FKN NEW YORK!!!!!!!!!!!!!!!! jag, morsan, livve och hennes syrra och morsa, girs trip..... what happends in new york stays in new york.

Saturday: Match mot Kvarnsveden från Dalarna, inga kommentarer + lördagsmys med Torres (min katt) som älskar ostbågar som ni ser.

Sunday: (rainday) jag ska jobba från 15-21 och plugga, svin tråkigt

Denna helg har varit sämst, men jag har köpt en ny jacka så är ändå glad

ses

Hejsan! Läste precis Claras inlägg och kände att det var dags att blogga (hint, tack för hinten). Kan väll berätta lite om min helg, för även fast jag bor på andra sidan atlanten så är det på helgerna roliga saker händer. Vardagen är verkligen inte tråkig, men det finns inte jättemycket att berätta om den hahah.

I lördags åkte jag, Seanne och Halle 45 minuter norr om St George, till ett ställe som heter Pine Valley. Det var SÅ fint. Utah är verkligen en sån cool stat. Där jag bor så är det öknen, röda stenar och VARMT, men bara 45 min norr ut så ser det ut såhär. Berg, gröna träd och svalare väder. Hösten hade även börjat komma dit och jag fick världens höstfeeling. Beror väll mest på att min höst kommer att vara jättebehaglig vädermässigt, vilket gör en mycket mer positiv.

På vägen hem stenande vi på ett coolt "cafe" för att äta lite paj - vilket var mysigt. På bilden till höger ser ni mig posa vid cafe skylten haha.

Måste även tillägga att det är så najs att alla tonåringar har bil här. Det är inte direkt miljövänligt, men det är så enkelt att ta sig runt och göra roliga grejer. Här finns det inte heller något som heter kollektivtrafik så utan bilarna hade det vart omöjligt att ta sig runt hahah.

På kvällen så kollade jag och Halle på film, sen kom Seanne över och vi gjorde inget speciellt (vi var typ lite barnvakter för mina värlföräldrar var på bio). Sen när dom kom hem körde vi runt lite i St George innan vi åkte hem till våra killkompisars hus för att kolla ännu mer på film. Ungefär som de flesta av min helgkvällar ser ut haha, men klagar inte - det är jättemysigt.

Idag (söndag) så har vi i familjen varit i en national park i närheten (Snow Canyon). SER NI HUR VACKERT?? Jag är helt kär i dom röda stenarna överallt. Här ovan ser ni en väldigt charmig bild på min värdfamilj hahah.

Vi hickade en väldigt kort hike och sen åt vi lite picknick. En väldigt mysigt utflykt. Det är även runt 30 grader idag vilket är helt underbart <33. Jag är så tacksam att jag hamnade just här och med just den här familjen!!

Om cirka 15 minuter ska jag och min värdpappa (vet inte om resten följer med) iväg och ta en "Swedish fika" hihi, MYSIGT. Resten av kvällen kommer väll bestå av lite plugga (ja jag har på något sätt lyckats få en massa plugg som jag måste fix ahahah, är så extremt omotiverad).

Andra roliga saker som har hänt/kommer att hända: Jag ska i veckan try out för min skolas swim team (vi får se hur det går :p). Nästa dans är en girls choise dance, och i veckan så frågade jag en kille dit hahah. Nästa helg ska vi på konsert!!!! Är fett taggad.

Det var allt för denna gånge, vi hörs senare. Puss

Hej på er, ännu en helg börjar gå mot sitt slut, och då den enda gången jag ibland har ett liv är på just helgen tänkte jag dra en recap för er vad jag gjort.

Fredag:
I fredags kändes nästan hela dagen som en helgdag. Då vi började 12 på vetenskapenshus passade vi tjejer i klassen på att dra en brunch på Pom och Flora, mycket välförtjänt efter veckan. Maten där är ju to die for, skulle kunna leva på den.
Sedan gick vi på något event som hette forskarfredag (tjoho) med klassen som slutade runt 16. Ändå bättre än skola även fast jag kände att jag inte brann riktigt lika mycket för fysiken som resterande där.
Efter skolan mötte jag upp Vilde och vi åt sushi till middag. Sedan kom Hedda också som pricken över iet. Mycket välbehövligt att få umgås lite med dom två (Filippa saknas dock mycket, hint BLOGGA). Mina estrellas är dom bästa o världen.
Se oxå hur otroligt naturligt vackra jag o vilde var i våra ansiktsmasker. Wow säger jag bara

Lördag:
Upp tidigt för att jobba i några timmar, det var dock lugnt så kunde sluta rätt tidigt. Extra plus var att vildisen tittade förbi.
Sedan skyndade jag hem för att vända och åka mot hovet med Hedda, pappsen o Erik för att se vårt kära DIF möta Skellefteå. En skön vinst blev det där.
Efter matchen mötte jag o Hedda upp Issa o Liza på teatern där vi fick njuta av riktigt nice burgare. Har craveat en riktigt saftig hamburgare hela veckan och äntligen fick jag mig än. Vegetarisk mat i all ära men ibland sitter de riktigt fint med en bra biff oxå.
Kvällen avslutades med bio i sällskap av vilde, petar o Tim. Vi såg kingsman 2, och om man säger såhär: sällskapet var klart bättre än filmen.

Söndag:
Ingen sovmorgon idag heller då det var gymnastik som vanligt från 10-13. Kul var det dock. Sedan har jag bara haft en riktigt skön söndag som jag brukar ha. Jag har badat, färgat fransarna o brynen, städat mitt rum och öppnat sparkonto (vuxenpoäng?). Sedan klickade jag även hem en tröja o ett par byxor från nelly som en liten belöning då jag faktiskt har jobbat en del de senaste månaderna. Imorgon är det ny vecka, vilket ja faktiskt är taggad på.
Vi hörs!!

• 180 Readers

Hej på er,

sitter i skrivande stund och försöker döda lite tid på vår studietid, så vad passar inte bättre än att blogga lite?? Här över var iallafall lite bilder från de senaste dagarna. Det mesta är ju igång ordentligt nu skola, träningar osv. Plus att det blir mörkare och kallare (nehe). Då får man passa på att göra saker som får än att må bra. I tisdags t.ex unnade jag och Emelie oss en sushilunch då vi var trötta och skulle överleva en lång dag. Att det sedan var 18 grader och sol på eftermiddagens idrottslektion gjorde att dagen faktiskt blev väldigt bra!! Sedan i morse möttes vi Boo(b)brothers upp på Björknäs stolthet centralkonditoriet för en frukost. Bästa sättet att starta dagen på, med god mat och det bästa umgänget man kan ha. Nu efter skolan ska jag till forum för att reparera min nagel som har gått av :((( Problemen man har. Sedan ska jag träffa Vilde en snabbis och ikväll ska jag övningsköra. Och imorgon är det faktiskt fredag!! TJOHO

Puss och Kram från Clara

FILIPPA

Igår hade jag homecoming, vilket verkligen var SÅ lyckat!! Jag hade så roligt hela dagen, både med min dejt och med vår "group". Det funkar alltså så att flera "par" bildar en group, som man sen spenderar hela dagen och kvällen med. Min grupp bestod bland annat av min värdsyrra, och alla dom som jag känner bäst här, så det var verkligen så kul!

Halle & Kaden, Seanne & Ethan!

På dagen så har man "day dates", så man umgås alltså med sin grupp HELA dagen. Vi blev upphämtade vid 9.30 för att äta frukost tillsammans. Sen åkte vi för att "repelling"(googla om det är oklart), vilket var SÅ läskigt men SÅ kul. Jag var verkligen så rädd, men jag är så glad att jag vågade. Och omgivningen var verkligen helt sjuk - bara en massa red rocks över allt. Det är helt sjukt coolt här.

Jag & Siaosi!

Vid 3tiden så skjutsade killarna hem oss och sen var det dags att göra sig i ordning. Vi blev upphämtade strax efter 5 igen och då var det dags att ta EN MASSA BILDER. Siaosis mamma hade hyrt en fotograf och vi tog så många bilder. Det var sjuk kul, men också sjukt kallt (första gången jag har frusit sen jag kom hit hahah). Jag kommer definitivt göra ett inlägg med mer bilder när jag får dom bilderna av fotografen.

HOW CUTE ARE WE!?!?!?!?!?

Efter en massa bilder så åt vi middag på en jättegod resturang (jag åt mitt livs bästa sushi), sen vidare. till själva dansen och sen vidare för att kolla på film. Jag hade helt enkelt en grym dag och är så tacksam för att killarna hade fixat allt så bra!! Vi hörs senare, puss

HEDDA

Friday: Överaskningsfezzt (gris) för Kashmiiiiir Limby - jag låter CJ's inlägg tala för den

Saturday : Festival fest hos världens mysigaste majken !! med weed tröjan och becknar(pung)väskan så gjorde ajnar succé...

Sunday : Derby, inte lika vackert spel som tifo, men kul iaf att bajen firar lika som om de har vunnit SM-guld....

Dju dju kommer alltid oavsett fylla mitt hjärta

Kärlek till security and safety också !! (le boyzz)

puss

Vi överraskade Tova med greasefest!! Låter bilderna tala för sig, detta var verkligen en kväll att minnas<333