Zebu-kött & fisk stod på menyn idag till middag. Vi hitta en ganska fin restaurang, Hotel Manga Beach och här serverar de allt möjligt.
Sista kvällen i Maroantsetra och imorgon flyger vi ner till Toamasina för att där se vad vi ska göra här näst. Om några dagar har vi avklarat halva tiden på vår semester & jag saknar min sambo oerhört mycket varje dag som går!

xoxo

Måste vara den vackrare solnedgången jag sett! Utan filter dessutom... amazing!

Är man uppe tidigt då blir man trött tidigt också...så nu är det läggdags. Vi har inte gått upp efter kl 06 någon morgon ända sedan vi landa på Madagaskar, och det är för att invånarna börjar dagen tidigt. Då får man anpassa sig som turist!

Trevlig söndagkväll på er <3

Paddlade runt Nosy Manga Be i deras så kallade "pirog" halva morgonen med dessa två charmiga killar som mer än gärna ställde upp. Hur gulliga & trevliga som helst! Även om vi inte kunde prata ett ända ord med varandra så förstod vi varandra till 100%...helt otroligt!

Imorgon ska vi ut till denna ö som ni ser i bakgrunden. Åker tidigt på morgonen och kommer tillbaka senare på eftermiddagen. Hoppas på tjocka moln så man orkar vandra omkring där borta...

Idag är det förfärligt varmt igen... igår var det iallafall mer moln och man kunde vistas i solen tillsammans med solhatt. Svettet rinner konstant, och man blir helt till sig om det kommer en lite frisk vindpust, vilket det i stort sätt alltid gör haha (sällan bara). Som i en stekpanna, ungefär så skulle jag vilka beskriva värmen i Madagaskar.

Trevlig helg där hemma i kylan!

Lågsäsong = en hel resort & en hel strand för oss själva! Gött!

Imorgon ska vi väga oss ut med båt till Nosy Manga Be som ligger en liten liten bit ut i havet. En ganska stor ö full av grönska. Det sägs att där finns även en nationalpark där lemuer syns till. Får väl se, intressant!

De heta dagarna går väldigt bra här bredvid stranden, men vi behöver något att mätta våra magar med under dessa fyra dagar vi är här!
Idag var vi inte på den lokala marknaden för att köpa med oss saker vi kan äta under helgen. De flesta butikerna hålls stängt lördagar & söndagar så vi passade på nu att handla.
Primitiva butiker, fast med de flesta varor som vi har hemma. Restauranger finns men vi försöker hålla oss till att äta "ute" endast 1 gång/dag, och istället köpa frukosttillbehör själva så som bröd, mjölk, pålägg, sylt, tonfisk på burk, juice och frukter. Blir godare och bättre så då vi verkligen får de vi vill ha, istället för att köpa färdig på hotellet jämt. Både dyrare och inte alls de utbud som vi finner i centrum.

På kvällen tog vi ett dopp i det varma havet... med fantastiska berg i bakgrunden!

FRAMME I MAROANTSETRA! Flyget gick bra & vi har nu hittat en superfint hotell, eller snarare resort. Ser ut som på Mallorca när man köper "all incusive" haha. Vi är ju backpackare så egentligen borde vi inte bo på såhär fina ställen (de gör inte de flesta andra turister som reser som vi), men vi unnar oss.... är ju trots allt på semester! Dessutom så är det lågsäsong just nu i hela landet vilket gör att vi är i stort sätt ensamma i varje hotell vi hamnar på och de behandlar oss som kungar och prinsessor. Härligt & lyxigt! Ett helt hotell och en strand för oss själva.

Här ska iallafall stanna i ca fyra dagar, innan vi tar oss vidare till nästa stopp. Vi ska också eventuellt försöka få in ett besök på en nationalpark under vistelsen här i Maroantsetra.

xoxo

Godmorgon torsdag! Uppe vid 06, utifrån fönstret hörs djur och fåglar som vi jag aldrig sett förut. Ut på en simtur i Indiska oceanen & sedan yoga på strandkanten. Underbart! Skönt med en sötvattensdusch efteråt, då saltet svider på alla myggbett som jag kliat hål på haha.

Vid 11.30 går planet till Maroantsetra och vi får väl se vad gör hotell vi hittar där och om wifi finns tillgängligt.