när vi hade festat klart på ios. våra röster hesa och våra kroppar trötta, tog vi vår sista båttur till santorini.

vi bodde i huvudstaden fira (dvs inte oia där cirka alla grekbilder är tagna, exempelvis på fetost ahaha). det var mulet och regnigt när vi kom dit. vi gick på de få gatorna och hittade utsiktsplatsen som var helt superfin men vi hade blivit alldeles för vana vid fantastiska utsikter under resan.

på kvällen gick vi tillbaka och åt en väldigt ogod risotto, gick vidare för att äta god gelato och sedan köpa hem goda bakelser som vi åt i hotellsängen medans vi tittade på favoritfilm angus, thongs and perfect snogging streamat på mobilen.

i was always warned about the dangers of drugs. but i was never told that the deadliest drug i would come across was six feet tall with brown eyes and a heartbeat.

några fina framför grannhotellet på santorini.

är helt utmattad idag. jobbade i 21 timmar i sträck igår och kom hem vid 7 imorse. har varit två intensiva veckor med jobb, förhoppningsvis lugnar det ner sig lite till slutet på denhär veckan så man kan umgås med folk som vanligt. annars är jobbet kul, jag har kvällsbesök i redigeringsstudion då och då och ibland får jag komma hem till emelie en sväng och blir bjuden på pannkakor. so yeah.

nu ska jag göra falafelrulle och sedan dra iväg och jobba lite igen.

en annan sak man bör göra på ios, som också har med solnedgången att göra, är att besöka pathos lounge bar lagom till det att solen sjunker på himlen. vi tog taxi dit vilket man i princip måste då det ligger ute på en krokig väg och verkligen längst ut på ön (poolen liksom försvinner ut i ingenstans ser det ut som). vi beställde in en flarra rosé och i väntan på solnedgången tog vi in lite småsnacks, sötpotatis och en ceasarsallad.

vi drack upp vinet och beställde in drinkar och pratade om hur jäkla bra vi hade det. bara vi, kusiner och bästa vänner, och hur vi ville stanna här föralltid.

strax innan solen gick ner över några berg mitt ute i vattnet samlades alla som var där vid poolkanten för gruppfoto i solnedgången. så fint.

vi satt kvar ett tag och såg hur stället förändrades medans solen försvann. om ni åker till ios måste ni bara hit.