Söndag morgon, dagen jag och Emma skulle fara hem, vaknade jag tidigt så jag kunde sova på planet och inte få allt för mycket jetlag. Hela morgonen bestod av packning för min och Emmas del. Senare på dagen kom massa folk dit för att säga hejdå. Deb och Roger kom med Five Guys hamburgare till lunch och en av Lauras kompisar Erica som är duktig på smink fick tillfället att sminka mig och Emma. Efter vi kramat och sagt hejdå till alla underbara människor vi fått lära känna denna sommar drog jag, Emma och Mattias till mataffären en snabbis och köpte lite amerikanskt godis att ta med hem till Sverige.
Hela familjen följde med till flygplatsen och bilresan tog drygt en timma. Det blev tårar och kramar på flygplatsen men jag är så tacksam att jag fick chansen att spendera sommaren med Laura, Mattias, Ebba och Moa. Dem har lärt mig mycket och varit så bra på alla möjliga sätt.
På planet från Boston till Köpenhamn som tog ungefär 6 timmar var det mitt i natten i svensk tid så jag och Emma försökte sova. Det slutade med att jag inte sov en blund. På Danmarks flygplats hittade vi en bänk där vi la oss och vila ett tag innan vi köpte varm choklad som frukost och begav oss mot nästa flyg. Vi sov båda på de två flygen som var kvar även fast de bara var ungefär en timma långa.
Sedan blev vi äntligen återförenade med mamma, pappa och Emmas pojkvän Simon som hämtade oss på flygplatsen i Luleå.
Vi åt såklart en hederlig pitepalt till middag och sedan kom farmor och farfar och hälsade oss välkomna hem.
Imorgon blir det att sommarjobba och detta är nog de sista inlägget. Jag har just nu varit vaken 32 timmar i sträck vilket verkligen känns i kroppen.
Jag vill bara säga tack för en oförglömlig sommar och för alla nya människor jag lärt känna.
/Linnea

Idag for jag, Emma och Mattias till Six flags, vilket är ett gigantiskt nöjesfält med vattenpark och massa karuseller. Vi kom dit kring 11 och åkte två karuseller innan vi åt en enkel lunch där. Sen åkte vi Batman karusellen och efter den skulle vi åka Superman som har VR glasögon medan man åker. Efter vi stått i kö i 34 grader i en och en halv timma fick vi åka. Men precis när åkturen börjat blev mina och Emmas glasögon överhettade (?) och stängde av så vi bara såg svart för resten av åkturen. Mattias funkade men jag och Emma var inte glada så vi gick till gäst service och klagade. De var snälla nog att ge oss ett VIP pass så vi fick gå först i kön. De andra åket åkte vi utan glasögon och jag fick sitta längst fram och Mattias och Emma tillsammans på raden bakom mig. Dagen blev väldigt lyckad på Six flags.
På vägen hem stannade vi först för middag på McDonalds och senare på en galleria för att Emma ville ta ännu ett hål i örat. När vi kom hem igen kring 8 kom Laura och tjejerna hem ungefär samtidigt från en middag hos Meagan. Vi nattade tjejerna för sista gången *snyft* och gjorde sedan en eld vid grillstaden och grillade lite s'morse och pratade om den underbara tiden vi haft här. Det som finns kvar av sista kvällen spenderar vi framför tv:n innan sängdags.
/Linnea

Onsdag och torsdag skedde inget utöver det vanliga, det vill säga stranden och chilla. Onsdag följde jag och Linnea med och såg på Ebbas track camp, hon är snabb!

Idag, fredag, vaknade jag och Linnea tidigt för att följa med Mattias in till Boston på morgonen för att shoppa en sista dag innan vi åker hem. Dagen blev väldigt lyckad, jag fick med mig ton av nya kläder och skor, har dock ingen aning om hur jag ska få plats med allt förhoppningsvis löser det sig. Då Mattias slutat jobbet gick vi till en superkul restaurang, personalen drev med en och var ohyfsade. Jag och Linnea fick varsin pappersstrut på huvudet med en fras på, ingen snäll en kan jag säga men kul var det. Efter maten strosade vi runt lite och hann med en sväng till Little Italy, ett super mysigt ställe med en massa restauranger. Tåget hem gick 20.45 så vi var hemma kring 22 vilket betyder att vi var borta i över 12h!! Nu ska det bli skönt att sova eftersom det blev en väldans massa kilometer att gå idag, närmare 2 mil.

Godnatt / Emma

Imorse tog Emma med Ebba till stranden för simlektioner medan jag och Moa stannade hemma och lekte allt möjligt. När Emma och Ebba kom hem igen blev det lunch och efter det kom Meagan och körde oss och hennes barn till biblioteket. På biblioteket var det en konsert för barnen där de fick sjunga med, dansa och skratta. Alla verkade tycka det var en jätterolig grej. Meagan skjutsade hem Emma och mig men tog med sig Ebba och Moa hem till sig för att senare ta dom till track camp. Så jag och Emma tog vara på våran ensamtid och såg lite tv-serier och chillade. Vi lagade middag så när resten av familjen kom hem kring 7 var maten framme.
Efter lite mer lek blev det sängdags för tjejerna och jag passade på att sätta mig i hängmattan ute och läsa min bok. Senare på kvällen for jag, Emma och Mattias ner till sjön och tog ett kvällsdopp med Murphy. När vi kom hem igen satt alla fyra för de mesta och pratade om allt mellan himmel och jord.

Som ni kanske märker är de flesta dagarna inte jättemycket händelserika och därför kanske vi inte gör blogginlägg varje dag och istället gör det varannan dag.

/Linnea

Idag tog Linnea med Ebba till stranden och jag och Moa lekte en massa! När Linnea och Ebba kom tillbaka åt vi lunch och sen vilade vi lite innan vi begav oss ut i skogen på en långpromenad med fika å allt. Laura kom hem precis efter oss och tog med Ebba och Moa för att åka med Ebba på friidrott (track camp) som hon ska prova på i veckan. Jag och Linnea fick lite tid för att bara ta det lugnt vilket var riktigt skönt. Kring 7 kom Mattias hem med pizza och strax efter kom Laura med barnen och vi åt middag. Sedan var det sängdags för de små och the Bachelorette för oss andra med Lauras kompisar! För er som inte vet så är det en kickass realityserie som tyvärr inte finns i Sverige och jag gråter väldigt mycket över det..

Godnatt /Emma

Igår var vi på baseball match inne i Boston. Det var Bostons Red Sox som mötte Minnesotan. Vi for kring 11 och matchen började halv 2. Fast jag inte sett baseball mer än en gång förut tycker ja faktiskt det är kul att kolla på. Vi hade ståplatser så jag kände hur benen värkte i slutet av matchen.
Kring 5 for vi hem igen och då var matchen inte ens slut men vi ville hinna innan rushen. När vi var hemma igen blev det middag och läggdags för tjejerna medan jag tog lite kvalitetstid och läste ute i hängmattan. Senare på kvällen skulle jag och Mattias se en film och vi bestämde oss för en av hans favoriter som jag aldrig sett, Zoolander. Det var verkligen en konstig film men den fick mig att skratta tills jag var i tårar. Emma gjorde oss sällskap i slutet av filmen och vi såg även tvåan efteråt. Sen blev det sängdags.

/Linnea

Imorse vaknade jag i tältet som jag och Emma sovit i. Det var väldigt varmt och fuktigt, men det var värt det efter en mysig natt. Det var molnigt inatt så det var inte så många stjärnor som syntes på himlen, men flygplanen som passerade rakt ovanför oss var femte minut var nog underhållande.
Mattias, Laura och Moa hade farit iväg tidigt på morgonen för att operera Moas armbåge. Så Deb kom över till oss och följde oss ner till stranden för Ebbas simlektion. När vi kom hem igen åt vi lunch och sedan kom även Laura, Mattias och Moa hem. Operationen hade gått bra, men man märkte att Moa var helt slut. Jag, Emma, Ebba, Deb och Laura drog därför till ett gigantiskt köpcentrum ungefär en halvtomma bort. Burlington Mall. Vi delade upp oss och gick runt och shoppade i några timmar innan vi begav oss hem igen.
Idag var verkligen en av de varmaste dagarna hittills och alla försökte hålla sig inne där det finns AC. Jag och Mattias monterade ner tältet igen, vilket var snabbt gjort. Sedan var Meagan jättesnäll och kom över med middag till oss som vi glatt åt! Efter tjejerna var i säng drog jag, Emma och Mattias ner till stranden för ett kvällsdopp eftersom det fortfarande var alldeles för varmt trots att solen snart gick ner. Vi hade med oss Murphy också så vi badade ett tag innan det blev väldigt hemska åskmoln ovanför oss. Vi träffade några av Laura och Mattias kompisar på stranden också som vi pratade med en stund innan vi for hem och började förbereda filmkväll. Vi skulle se Batman VS Superman. Tre popcorn skålar och två M&M påsar senare var filmen klar och klockan väldigt sent så alla gick till sängs.
/Linnea

Idag gick jag och Ebba ner till sjön som vanligt för hennes simlektion. Sen gick vi hem och åt lunch och chillade lite innan vi åkte iväg på en liten marknad i närheten som är under sommaren den tredje torsdagen i månaden. Ebba målades till en hund och Moa lekte med ett ballongsvärd som smällde efter ett tag. Det fanns även en liten inhängnad med en ponny, getter och får! Riktigt mysigt, vi träffade deras kompisar där också! Vi kom hem och åt middag, sedan cyklade jag och Linnea och köpte inte lite godis. Vi skulle köpa amerikanskt godis men det blev lite mer än det. När vi kom hem sov flickorna och vi andra satte oss och spelade sällskapsspel, kan bara påpeka att Mattias inte är den bästa vinnaren... Nu ska jag och Linnea ut i tältet som vi ska sova i inatt, får se hur det går!

Godnatt /Emma

Dagen började som vanligt med att Ebba hade simlektioner. Mattias var ledig idag så både jag och Emma gick ner till stranden medan Mattias stannade med Moa. Men även de två kom ner till stranden ett tag för att hålla oss sällskap.
När vi var hemma igen blev det mumsiga svenska plättar till lunch. Eller som Ebba och Moa kallar det, Pippi plättar. När alla var nöjda och mätta kom Meagan över med Ben och Claire som stannade hos oss ett tag. Medan barnen lekte med varandra istället för oss tog jag och Mattias tillfället att prova bygga ihop ett gigantiskt tält som han skulle använda senare och villa testa sätta ihop det en gång först. Med lite teamwork var arbetet klart på drygt 20 minuter och det var klart det största och coolaste tält jag sett. Det hade verkligen allt och det enda som saknades var kanske wifi och några eluttag, men jag överlever. Jag kunde stå rakt upp inuti tältet vilket, med tanke på min längd, är sällsynt. Det följde med en utvecklingsbar säng med uppblåsbar madrass, sängbord och taket var gjort så man kunde sova under stjärnhimlen.
Efter Ben och Claire for hem drog vi fem till Kimballs. Som är ett nöjesområdet med bland annat minigolf, glass och mat, baseball burar och en linbana. Vi började med att alla åt varsin glass (till och med Emma woho!) sedan kom även Roger och Deb dit ett litet tag. Vi gick runt för att kolla hur allt såg ut och jag, Emma, Mattias och Ebba åkte tillsammans två och två en sväng på linbanan som sträckte sig ungefär 35 meter i luften och färdades cirka 38km/h.
Efter turen till Kimballs blev det att åka hem igen för lite middag. Laura kom hem och vi bjöd över Meagan, Ben och Claire på middag. Till efterrätt grillade vi s'morse ute vid grillplatsen. Kvällen slutade med lite tv tittande.
Det blir ingen som sover i tältet inatt men jag och Emma kommer förmodligen sova där någon natt snart.
/Linnea

Idag tog Emma Ebba till simlektionen medan jag och Moa gick på en promenad i skogen med Murphy. När vi kom hem igen lekte vi och såg lite tv fram till lunch. Efter lunch for Moa och Laura till doktorn en snabbis, när Moa kom tillbaka tog Meagan oss och hennes barn till biblioteket på en dockteater för barnen. Jag och Emma stannade och för att läsa och kolla på böcker i själva biblioteket. Efter det for vi alla sju till ett nyöppnat ställa där de säljer mjukglass "yoghurt bar" och åt varsin glass där (alla utom Emma förstås som förmodligen är en utomjording och inte gillar glass). Jag kan säga att det var lätt det bästa mjukglass stället jag någonsin ätit på när de bjöd på bland annat nutella mjukglass och mängder av olika toppings.

Efter glassen hade även Laura mött upp oss och Laura och Meagan gick och handlade mat medan jag, Emma och barnen stannade utanför. Vi for alla hem till Le Maison Eriksson och gjorde middag där.

Senare på kvällen när gästerna farit hem och barnen var i säng. Kom Mattias hem från hans jobbresa. Vi satt alla fyra och bara pratade och skojade ett tag. Det är kul att Mattias är hemma igen för även om han kan vara en plåga ibland är han ändå värd att sakna lite.