Header

Vill bara snabbt tipsa er om nick's kexbar om ni försöker hålla inne på kalorimängd och socker. Första gången jag provade dessa fick jag med en kexbar i ett paket när jag hade beställt lite proteinpulver och sånt. Nu hittade jag dessa på ica maxi och det är första gången jag har sett de i butik. Det är alltså en kexbar som smakar lite som kexchoklad fast med "bättre" innehåll, om man som jag försöker undvika för mycket socker och sådant. Äter dessa som godis och endast någon gång ibland :)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Ett perfekt mellanmål med nyttiga fetter är nötter! Min favorit är cashewnöt och det är nog den enda nöt jag äter om jag tänker efter, är inte så förtjust i det annars. Jag äter naturella cashewnötter till mellanmål, 20 gram varje gång eftersom nötterna trots allt innehåller en hel del kalorier även om det är nyttigt. Äter man för mycket så blir det nästan en omvänd effekt tycker jag. Jag köper mina cashewnötter på ica där dom säljs i större pack för ca 90 kr :) Det räcker ca 2-2,5 vecka.

Likes

Comments

Drömmer mig bort till så många resmål just nu, satt och kollade på bilderna från vår resa till Zakynthos förra året som jag och min kompis Alina gjorde! Det var en så sjukt bra resa och jag längtar redan tillbaka :) God mat och värmen <3

Åker ju faktiskt snart till Kreta tillsammans med min sambo Johan, längtar så himla mycket och behöver verkligen komma bort en vecka. Kommer dock sakna mina små pälsbollar men det ska ändå bli skönt att bara komma iväg ensamma en vecka till värmen. Grekland ligger mig varmt om hjärtat och har alltid gjort, innan jag ens reste dit första gången. Nu är det tredje året jag åker dit, dock till olika öar varje gång. Ska bli så härligt att komma iväg, behöver dock införskaffa mig lite mer sommarplagg innan resan. Får se om jag hittar något innan dess :)

Likes

Comments

Tänkte tipsa er om mina tre favoriter just nu när det gäller kvarg, eller yoghurtkvarg som det egentligen är. Har tidigare endast ätit lindahls kvarg men har tröttnat lite eftersom jag har ätit det varje dag i flera månader. Så nu har jag testat dessa några veckor och är helt såld, visst jag föredrar inte kvarg med smak lika mycket längre eftersom det är mer socker osv. Men dessa är supergoda att blanda i min naturella yoghurt som jag äter till frukost som jag annars tycker är väldigt sur. Ett extra plus är att de är laktosfria då jag har känslig mage. Min favorit av alla tre är jordgubb & lime sen citron och sist ananas och kokos :)

Likes

Comments

Nu har jag haft min fitbit i snart tre månader om jag minns rätt, och tänkte därför göra en recension om vad jag tycker om den och om den är värd pengarna.

Jag har en svart fitbit charge 2 i färgen svart i storlek S, priset var 1490 kr på elgiganten när jag köpte den och jag tror priset är detsamma nu. Det finns en hel del funktioner i den här lilla klockan, den räknar steg, puls, sömn, hur många timmar per dag man är aktiv, kalorier, våningar, sträcka, aktiva minuter och hur många dagar i veckan man är aktiv. Sedan kan man även lägga in vad man äter och hur mycket vatten man dricker varje dag samt sin vikt. Sedan kan man sätta igång den när man ska träna och då finns det olika alternativ som löpning, pass (workout), vikter, löpband, cykel, intervaller m.m. Det finns också en stoppklocka samt ett relaxalternativ som hjälper till med andning.

I klockan kan man även sätta sina egna mål, jag har som mål varje dag att gå 7000 steg och sedan kan man även ställa in sträcka och sådant själv men det har jag inte gjort utan har bara det som blev när jag köpte klockan. Du kopplar klockan till din mobiltelefon och fitbit appen där du kan se allting. Du kan lägga in träning och det jag brukar göra är att starta en "track exercise" när jag går ut på promenader - då mäter fitbiten sträckan jag går, kalorier och tid. Du måste dock ha med dig telefonen när du använder den då fitbiten inte har en inbyggd gps.

I appen kan du även bli vän med folk som också använder fitbit och göra utmaningar mot varandra om vem som går flest steg tex :)

Är den värd pengarna då? Absolut! Jag tycker att denna klocka är värd varenda krona, den har hjälpt mig mycket med att tävla med mig själv när det gäller mina mål per dag som tex steg. Jag rör mig mer överlag även när jag inte tränar när jag använder min fitbit.

Likes

Comments

Idag tänkte jag skriva ett lite "djupare" inlägg här på min blogg. Jag ser varje dag på sociala medier, främst i de sammanhang när träning och kost nämns, att folk inte tror på sig själva. De jag läser handlar främst om att folk ger upp för att det ändå inte kommer gå - jag kommer aldrig klara det.

Jag tycker det är viktigt att ge peppande kommentarer till de som har det jobbigt när det gäller kost och träning, det är därför jag försöker inspirera så mycket själv eftersom jag vet hur det är - då jag har varit i samma sits. Innan jag började träna och äta rätt mat trodde jag inte alls på mig själv, det kändes värdelöst att ens försöka. Efter varje misslyckande kändes det bara ännu mer hopplöst och jag är fortfarande förvånad över det jag har klarat av än så länge. Det är först nu när jag har lyckas med träningen och kosten som jag börjar tro på mig själv, bara genom de första kilorna jag gick ner så förändrades mitt tänk. Våga tro på dig själv, för du kan klara vad som helst bara genom att ha det tankesättet! Låt heller ingen få dig att känna dig sämre än någon annan, alla börjar någonstans med olika förutsättningar och är inte bäst på en gång.

Alla börjar som sagt någonstans med olika förutsättningar, jag började från botten. Jag kunde ingenting om träning, visste inte vad jag skulle äta eller göra för att må bra och gå ner i vikt som var mitt mål. Idag är jag mer insatt i kost än vad jag någonsin varit och vet exakt vad jag ska äta för att jag ska må bra. Jag tränar 5-6 gånger per vecka och klarar flera övningar som jag knappt kunde göra när jag började. Man måste ge det tid och tålamod, inget händer över en natt. Vill du så klarar du det, har du ett mål så klarar du det och all motivation till det är det bara du som kan skapa.

Jag slutade även jämföra mig med andra efter ett tag, för det påverkade mig för mycket till det negativa och mina tankar kring att jag aldrig kommer klara av att få den där kroppen till exempel. Så det är jätteviktigt tycker jag, att sluta jämföra sig med andra och endast fokusera på sig själv och sin egna resa. Var stolta över er kropp oavsett och våga tro på er själva, var starka och ge aldrig upp! <3

Likes

Comments

Idag körde jag detta träningspass, rekommenderar verkligen! Var helt slut efteråt :) Insåg även att jag måste köpa en ny kettlebell då den jag har är alldeles för lätt, har just nu en på 4 kg och skulle behöva öka till i alla fall minst 6 kg. Att öka mina vikter är verkligen häftigt och ett bevis på att jag blir starkare, jag minns när jag köpte mina hantlar på 2 kg och höll på att dö när jag använde dom, nu kör jag med 4-5 kg. Eller när jag köpte min kettlebell på 4 kg och den var så himla tung, och nu är den som sagt för lätt. Härligt!

Likes

Comments

Idag var jag iväg och storhandlade ensam, vilket jag absolut inte tycker om att göra själv utan vill helst ha någon med mig. På bilden ser ni lite av det jag handlade idag, känns så skönt att fylla upp både kyl och frys med mat. Dock försöker vi att inte handla supermycket eftersom vi snart åker utomlands, så vi äter det som finns och försöker rensa frysen.

Jag köpte i alla fall en hel del kvarg, eller yoghurtkvarg är det från skånemejerier som är jättegod! Sedan blev det lättyoghurt, nocco, råris, grönsaker, frukt, proteinpudding, lime, kyckling, ricottabiffar, quorn och även glass från lohilo som är supergod! Min favoritsmak fanns så köpte två i banana split :) Försöker egentligen undvika saker som quorn och andra färdiga produkter från frysdisken, men jag vill gärna äta mer vegetariskt och detta påverkar inte min vikt till det negativa. Så jag äter gärna tex ricottabiffar även om det inte är en del av mitt kostschema tex. Jag tycker att jag har funnit en balans i min kost och även fast jag har ca en månad kvar på mitt kostschema försöker jag hitta balansen i kosten som även innehåller mat som inte är en del utav det :) Dock äter jag inte just ricottabiffar varje dag eller liknande, utan ofta till helgen, annars försöker jag få i mig mycket protein som tex quornfilé eller bitar när jag äter.

Likes

Comments

Idag tänkte jag tipsa om hemmagjord isglass! Nu när jag tränar och tänker på min kost så blir de ju lätt tråkigt, speciellt nu när det är sommar. Så efter att ha sett flera jag följer på instagram göra egen isglass ville jag själv prova det :)

Jag blandade mitt bcaa pulver som vanligt, sedan hällde jag ner det i glassformar jag har köpt på IKEA för ett par år sedan. Nu står de i frysen och imorgon får jag se om jag lyckades :) För övrigt såg jag även att NOCCO har släppt en isglass i samma smak som deras caribbean dryck, ska bli spännande att prova den också! :)

Likes

Comments

Rekommenderar verkligen detta träningspass, gjorde detta efter att ha missat träningen under förra veckan och träningsvärken gör sig påmind ännu haha!

Likes

Comments