Header

Puuhh! Äntligen lite ledig tid att uppdatera bloggen, har haft fullt upp hela veckan därav noll uppdatering - blev inte riktigt som jag hade tänkt mig hehe :) Har som sagt haft en fullspäckad vecka på praktiken med diverse uppgifter, snart är det i alla fall slut. Försöker göra klart de sista uppgifterna som ska in under kommande vecka, vill få klart det så jag slipper fokusera på det och istället kan vara mer i verksamheten och få mer erfarenhet utan fokus på uppgifter.

Några bilder från min instagram den senaste tiden, gjorde pannkakor för ett par dagar sedan till lunch och det var så himla gott! Längesen jag åt det :) Även lite andra matrelaterade bilder har jag hunnit med samt en före och efterbild på min resa, sånt jag behöver se just nu när träningen inte ens existerar och kosten sviktar ibland under veckorna, men jag försöker - vill vara hälsosam och inte begränsad. Är så glad och tacksam för ert stöd både här och på min instagram, det får mig att orka med <3 Nu ska jag förbereda mig inför något superspännande, jag ska nämligen göra fransförlängning idag! Har aldrig gjort det tidigare och har längtat sen jag bokade tiden att få gå dit, kommer bli så mycket smidigare på morgonen eftersom fransarna redan är klara och jag kommer äntligen slippa se ut som en panda under ögonen efter någon timme :) Kan försöka ta en förebild och sen en bild när jag är klar :) Hoppas ni får en bra dag, kram!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Så var veckohandlingen gjord! Vi har den senaste tiden börjat handla online, vi gjorde det väldigt ofta förut eftersom det är så smidigt. Men så många gånger som det blir fel, som nu till exempel då jag fick fel fetaost (de har säkert tagit fel av misstag, men ändå) och jag blir så trött när det händer. Under alla gånger vi har handlat online har de säkert blivit fel över 10 gånger, alltid bra kompensation osv men känns som det bara är småfel som egentligen inte behöver hända :)

Hur som helst, blev en hel del handlat! Har ju börjat äta mer växtbaserat när det gäller mejeriprodukter, men inget jag har slutat med helt ("vanliga produkter" alltså). Jag tänker bara lite extra när jag handlar :) Så sojadryck, sojayoghurt och kvarg. Lite qournfärs, som jag verkligen älskar och frukt och grönsaker :) Ska bli spännande att prova matvete, aldrig ätit det tidigare :) Köpte även sötmandel för att göra eget mandelmjöl, kände mig så snål när jag tittade på det då priset var högt, runt 50-60 kr för runt 300 g mjöl. Hur brukar er veckohandling se ut? Om ni nu veckohandlar :)

Likes

Comments

Ingen kan väl ha missat alla de nyheter som Njie släpper nu, speciellt denna! Har letat efter den här nya propuden med crunchy granola sen den kom ut i butik för ett par veckor sedan men har inte hittat den förens nu. Det är propud i smak av vit choklad, vilket jag inte tycker att den direkt smakar men den är jättegod! Sedan är det en granola med jordgubb som också är väldigt god. Jag blandar allt tillsammans och detta är verkligen en ny favorit! Jag gillar även deras tidigare propuds med granola på, men då är det redan en smak som finns på propuden - antingen choklad eller vanilj så det var roligt med något nytt :) Har ni testat? Dessa brukar jag lyxa till med ibland som mellanmål annars någon gång på helgen som något gott att mumsa på till någon film :)

Likes

Comments

Jag älskar min blogg, det är så skönt att skriva av sig ibland när det behövs - som idag! Tänkte prata lite om hur det går för mig just nu, vad jag har för planer kring både träning och kost.

Jag bestämde mig ju att börja med mitt kostschema igen då jag känner att jag har hamnat helt fel kring kosten de senaste veckorna. Har dock märkt att efter att ha ätit efter ett kostschema i så pass många månader som jag har gjort det så är det inget hållbart för mig just nu, jag vill kunna äta lite vad som helst även fast det är nyttigt. Det känns så strikt och inramat när man äter efter ett schema vilket i slutändan inte blir roligt, så känner att det inte är hållbart just nu. I det stora hela känner jag mig väldigt vilsen och pressen från människor runt om mig gör mig bara ännu mer förvirrad och stressad. Min instagram har växt väldigt mycket och jag har över 1500 följare (<333) där nu, och ibland får man höra hur fel man äter och massa sånt och även om jag inte tar åt mig så blir jag ibland ledsen att folk inte kan stötta varandra utan istället ger massa pikar om ens kostvanor.

Men nu har jag faktiskt tagit tag i det här, känner att det har gått för långt nu så valde faktiskt att köpa ett kostprogram från Malin Björk efter rekommendationer samt att jag har följt henne i flera år på instagram/blogg. Jag har ju även ett program från Mikaela Möller som jag vann på hennes instagram som jag tar tips ifrån också, men den livsstilen hon lever och promotar passar inte mig och min livsstil i längden. Så nu blev det Malins program som ska vara en hjälpande hand för min fortsatta viktnedgång. Är väldigt nöjd hittills med innehållet så ska bli spännande och se vad resultatet blir av hennes recept och tips :) Kommer börja blogga mer aktivt, dock inte flera inlägg varje dag men åtminstone några i veckan och kanske något extra som idag tex så ni får följa med på detta, inte bara på min instagram :)

Träningen kommer jag köra igång med snart förhoppningsvis, är sjuk fortfarande och har ju varit det väldigt mycket de senaste månaderna. Från den dag jag känner mig 100% frisk kommer jag vänta en vecka innan jag kör igång med min träning och jag kommer fokusera mycket på styrka samt lite kondition också när jag väl kör igång :)

Likes

Comments

Snart är helgen slut, önskar att den var lite längre! Idag stod i alla fall storstädning och matlagning på schemat :) Har städat hela lägenheten och ska även byta sängkläder, bästa känslan att lägga sig i en nybäddad säng! Hur som helst så lagade jag även mat idag och jag gjorde på det som fanns hemma. Det blev sex matlådor med samma innehåll: quornbitar, råris och broccoli. Dessa räcker fram till fredag då jag inte äter lunch hemma förutom fredagar, så detta blir min middag under veckan. Kanske lite enformigt men jag tycker det är gott. Ska handla någon dag så jag kan göra lite annan mat också som jag har recept på.

Att göra matlådor är jättebra om man vill gå ner i vikt, då kan man planera maten bättre och man sparar tid när man kommer hem från tex jobbet. Det är bara att ta en matlåda och värma så är det klart :) I detta fallet räknade jag inte kalorierna men jag har ungefär koll ändå då jag har ätit detta så ofta, men matlådor är också jättebra ifall man vill hålla koll på sitt kaloriintag.

Likes

Comments

Jag har blivit mer medveten om vad jag stoppar i mig sedan jag började ändra min livsstil och valet av mat har förändrats enormt om man jämför för ett år sedan. Här om dagen beställde jag lite mat på ica, har blivit mer onlinehandling nu eftersom det är så himla smidigt och nu hade de en hel del erbjudanden på vegetariska alternativ. Jag vill gärna minska ner på mejeriprodukter och kött, jag är varken vegetarian eller vegan - jag äter allt. Men kommer vara mer medveten om vad jag äter då jag börjar bli mer intresserad av att äta vegetarisk mat. Just nu blir det mycket från frysdisken men brukar även göra soppor. Har aldrig tidigare testat oumph så det ska bli spännande att prova! :) Köpte även "kvarg" fast gjord på soja, var faktiskt god, synd bara att den kostar mer än en vanlig kvarg..

Såg även att njie's nya drycker hade kommit in i butik, så blev en sån i smaken hallon. Den var verkligen supergod så ser fram emot att prova de andra smakerna också. Nu ska jag städa lite hemma och plugga, har praktik nu som rullar på i ca 4 veckor till så har en del uppgifter som ska göras. Skönt att få undan lite när man kan :) Kram! <3

Likes

Comments

Det är många som har frågat vad jag äter under en dag, det varierar en del men äter oftast liknande mat varje dag. Det enda som är konstant och samma varje dag är min frukost! Jag äter alltid havregrynsgröt blandat med wheyprotein (banan & chokladsmak) samt en klick äppelmos på. Kan ärligt säga att det är det bästa på hela dagen då jag älskar det :) Innan åt jag gröt med chokladcasein som var gott och helt okej men sedan jag började äta wheyprotein istället och speciellt denna smaken så är frukosten det bästa jag vet då det är så gott! Ibland har jag även bär på men oftast blir det denna kombinationen :)

Likes

Comments

Hej på er! Nu var det verkligen ett tag sedan jag satt mig ner och skrev här på bloggen, jag har haft fullt upp och inte vetat riktigt vad jag ska skriva. De senaste veckorna har varit väldigt jobbiga för mig psykiskt då skolan har börjat igen och det är även ca ett år sedan mina två bästa vänner (trodde jag) bröt all kontakt med mig vilket har gjort mig väldigt ledsen nu dessa veckor.

I alla fall har jag börjat må bättre de senaste dagarna, dock är jag väldigt kluven kring min utbildning och om jag vill fortsätta men jag kämpar på så länge tills jag kommer fram till ett beslut. Jag har fuskat en heeel del med kosten i flera veckor så imorgon måndag kommer jag köra igång med mitt gamla kostschema igen så jag kickar igång kroppen och kommer på rätt bana. Jag är fortfarande långt ifrån mitt mål så nu gäller det att ta tag i detta igen, ca 15 kg till ska bort innan jag är i mål men det handlar inte bara kring vågen och vad den säger - utan hur jag känner mig själv. Är jag nöjd när jag gått ner 8 kg så är jag i mål. Ovan ser ni lite av de senaste som har hänt, fick hem min första beställning från proteinbolaget och är såå nöjd, var längesen jag beställde "fitnessprylar" så var extra taggad! Fick även hem min nya vattenflaska, har haft en innan fast rosa och nu fick det bli en blå. Annars har det inte hänt så mycket, beställde en limited edition glossybox med maria nila produkter och är så nöjd! Maria nila är mitt favoritmärke gällande hårvård :)

Ska försöka komma igång med att uppdatera här igen med en hel del roligt, men får bli när jag hinner för nu och 5 veckor fram kommer jag ha praktik, och vill heller inte känna press kring bloggandet utan lägga den mesta fokusen på mitt instagramkonto. Men hoppas ni ser fram emot lite nya inlägg! Kram <3

Likes

Comments

Vill bara snabbt tipsa er om nick's kexbar om ni försöker hålla inne på kalorimängd och socker. Första gången jag provade dessa fick jag med en kexbar i ett paket när jag hade beställt lite proteinpulver och sånt. Nu hittade jag dessa på ica maxi och det är första gången jag har sett de i butik. Det är alltså en kexbar som smakar lite som kexchoklad fast med "bättre" innehåll, om man som jag försöker undvika för mycket socker och sådant. Äter dessa som godis och endast någon gång ibland :)

Likes

Comments

Ett perfekt mellanmål med nyttiga fetter är nötter! Min favorit är cashewnöt och det är nog den enda nöt jag äter om jag tänker efter, är inte så förtjust i det annars. Jag äter naturella cashewnötter till mellanmål, 20 gram varje gång eftersom nötterna trots allt innehåller en hel del kalorier även om det är nyttigt. Äter man för mycket så blir det nästan en omvänd effekt tycker jag. Jag köper mina cashewnötter på ica där dom säljs i större pack för ca 90 kr :) Det räcker ca 2-2,5 vecka.

Likes

Comments