Header

Godmorgon!😊 Just nu sitter jag och slänger i mig frukost innan det är dags för mig att hoppa i ridkläderna och dra till stallet med Madde.😍 Vi har en ridlektion kl 10 och jag ser fram emot det trots att jag är hur trött som helst efter att ha jobbat natten.😅 Blev även en promenad hem från jobbet idag med i all snö som kommit till Motala under natten.😍 Det blev en mysig liten promenix men också fruktansvärt jobbigt att ta sig fram i snön, det var knappt skottat någonstans.😐 Tur att det var fint iaf.😌 Hoppas ni får en kanon start på dagen så hörs vi mer senare.😘

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Började passet med uppvärmning på bandet i sammanlagt 15min. 🏃🏻‍♀️ Började med att gå i 5 minuter sprang sedan i 5 minuter och gick sedan igen i 5 minuter till. 😊👏🏻 Sen blev det ett triceps, axlar och bröst pass. 😍 Det blev 8 olika övningar idag.💪🏻👏🏻

Invigde även ett par nya tights visst är dom snygga!😍 Och framförallt så är dom hur sköna som helst, älskar dom.😍❤️

Likes

Comments

Hallå bloggen!😊 Imorse slutade jag 07 och tog som vanligt en promenad hem från jobbet. Bara de att det blåste typ storm ute imorse..😐 Men envis och trött som jag var skulle jag bestämt ta min morgonpromenad hem. Det måste nästan ha sett ut som om jag skulle blåsa iväg när jag halkade omkring med bestämda steg hållandes stenhårt i min luva som flaxade runt i vinden.😅

Men nog pratar om hur jag höll på att blåsa bort med vinden.😌 Min dag har faktiskt gått som tänkt idag.😃👏🏻 Jag vaknade runt 16, var på gymmet med Bella runt kl 18, åt mat som fina Tina lagat runt 19:30, var påväg till jobbet 20:45 och började jobba mitt 3/3 nattpass kl21.😌 Så himla nöjd, skulle kunna ge mig själv en high-five.👏🏻❤️

Likes

Comments

Måndagens hemmaträning med gummiband.🍑

Övning 1: Squats 3x20

Övning 2: Hoppande Squats 4x10

Övning 3: En variant av benspark bakåt 4x10

Övning 4:En variant av kissande hunden 3x25

Övning 5,6 och 7: Som jag inte har nån aning om vad dom heter 4x10. 🤔 Jag ska försöka hinna med att ta kort nästa gång så ni får se ist.😉🍑

På alla dom här övningarna använde jag mig av det gröna booty builder bandet som var på 18-20kg.😊🙌🏻🍑

Likes

Comments

Det här är dom underbara gummibanden jag fick i julklapp.😍😍 Dom är redan en favorit hos mig och jag har hittills bara tränat med dom 2 gånger! Dom hjälper verkligen till att komma åt musklerna i rumpan. Speciellt de ställen jag haft lite problem med att komma åt tidigare. 🍑😍

Jag som verkligen är en sucker för att träna rumpa är såklart helt kär i dessa.😍 Rekommenderar starkt att ni införskaffar er ett par band.🍑 Speciellt om ni är som mig och det inte alltid finns tid eller möjlighet att dra till gymmet. Då är dessa perfekta att bara slänga på och köra några övningar med hemma.😍🍑🙌🏻

Likes

Comments

Hallå bloggis!😊 Denna måndag gick inte som jag hade tänkt men vad gör det liksom.😌 Lite så känner jag just nu, vad gör det om jag sover lite längre, va gör det att jag inte sätter något alarm, vad fan gör det om jag inte hinner med mitt liv. 😑 Det eskalerade snabbt.😅 Skojjjjaaaa bara! Känner mig lugn men ändå frustrerad på samma gång.😑

Jag skulle ha lagat mat och kört ett benpass på gymmet. Men i brist på tid mellan att jag vakna och att det var dags för nattpass 2 av 3 så fick det bli andra bullar. 😉 Min mamma bjöd istället på jättegod mat.😍 Sen körde jag ett härligt rumpa/ben pass hemma tillsammans med min lillasyster Matilda och ett gäng gummiband.💁🏻 Är nöjd med min måndag ändå trots att jag vaknade i panik och hade glömt ställa larm.😅 Hej, kaos är mitt mellannamn.👋🏻

Jag har uppenbarligen inte hittat mina knep än, mina egna små sett att få veckorna att rulla på bra ihop med mitt jobb och mitt privatliv. Ja för då är det just knep man behöver, eller? 🤔 Jag försöker just nu balansera träning, jobb, sömn, mat och privatlivet. Och nu måste ja planera och klämma in flera viktiga möten bland det också.😑 Jag förstår inte hur ni gör? Ni som lyckas med allt det här och mår bra? Jag kan ärligt säga att jag ser upp till er och jag vill vara lika ordningsam och duktig på att planera som er. 😅 Jag tänker iaf inte ge upp, jag ska få ihop det här på något sätt och när jag lyckas. Då ska jag berätta hur fan jag gjorde, men tills dess för ni nöja er med mig och mitt kaos. 😉

Likes

Comments

Godmorgon!😊 Nu har jag precis gått en promenad hem från jobbet. Jobbade första av tre nätter på raken. Och om jag ska vara ärlig börjar jag känna mig sjuk.. 😑👎🏻 Usch tycker det får vara nog med sjukligheter nu, håller tummarna på att promenaden bara gjorde mig gott och att jag vaknar upp och mår kanonbra sen.😊

Idag har jag inte så mycket planerat då jag ändå jobbar inatt igen. Ett av mina löften med 2018 är att jag ska försöka minska på stressen genom att planera veckorna lite nogare och faktiskt vila när jag behöver. Som exempel när jag är mellan nattpass.😉 Så idag står först och främst sömn som största punkten på min att göra lista.😅 Sen ska jag försöka hinna med att träningspass och att laga mat tänkte jag. Men vi får väl se hur jag mår när jag vaknat senare.😊

Likes

Comments

Godmorgon solstrålar!😊 Nu har jag precis kommit hem från en skön promenad på 2km efter den sista nattens jobb av tre nätter på raken.😊 Nu har jag ledig helg, är ledig fram tills söndag natt, skönt och behövligt.😊

Vi får se vad denna helg har att bjuda på. Det lutar åt något spontant med vänner ikväll, mysig hemmakväll imorgon och några träningspass inslängt där i mellan.😍 Men vi får se ingenting är helt bestämt än och jag har lite andra saker jag vill ta tag i också. Känns som att den här helgen är fylld av lockande möjligheter och det gör att jag är på ett toppen humör för tillfället.😃 Mycket ligger nog i att jag inte haft en ledig helg på ett tag nu. Minns inte ens när senaste var.😅Sen blir man ju nästan alltid glad bara av att det är fredag.😉

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost för att sen krypa ner under täcket och sova en stund. Hoppas ni får en toppen Fredag.😘

Likes

Comments

Igår stod ett benpass på schemat.😍 I brist på tid då Tina skulle iväg så fick vi köra en väldigt snabb uppvärmning och bara ca 6 övningar, men det dög gott och väl tycker jag.😊

Uppvärmning: 6min cykel.

Övning 1: Squats i smithmaskin 3x10.

Övning 2: sittande benspark 3x10.

Övning 3: Benpress 3x10 med benen/fötterna bredare isär.

Övning 4: Benpress 3x10 med benen/fötterna närmare ihop (ca 10cm i mellan fötterna).

Övning 5 och 6: är en övning med hjälp av smithmaskinen som jag inte vet var den heter.🤔 Men körde iaf 3x10 med båda benen och 3x10 på ett ben i taget.

Alla dessa övningar kördes med tunga vikter alltså så tungt att du bara klarar Max 10 reps och dom tre sista ska verkligen kännas i varje set. 💪🏻😊😍

Likes

Comments