Bilder från skolmusikalen!

/ E M

Några bilder från kamerarullen! Saker börjar kännas väldigt normala här nu. Vardagen har börjat, rutinerna har kommit tillbaka, jag BOR här nu, känner mig lite mer än bara turist till och med. Får bara inte börja ta saker för givet.

Sedan sist har jag varit lite i en nerkurva. Aldrig haft riktigt stark hemlängtan men kände mig nere ett tag när allt plötsligt förändrades och mina kompisar åkte hem. Nu mår jag bättre. Det går ju såklart upp och ner hela tiden men har lärt känna de nya utbytesstudenterna bättre och så! Hade en grym helg som mest bestod av surfande! ÄLSKAR DET. Älskar min bräda. Vädret har varit perfekt i flera veckor också, och vågorna var lagom små. Glömde av att jag gick i skolan ett litet tag, det kändes som semester. Saltvatten och sand överallt haha.

Har också varit på Australia Zoo och klappat kängurur, spelat gitarr på stranden, gjort massvis med yoga (en gång i soluppgången), lärt mig mer italienska, haft sports carnival i skolan... Kämpar för tillfället med konstiga skoluppifter trots att jag inte vill lägga för mycket tid på plugg. Fick en inlämning idag som jag förstår ca 0% vad den handlar om. Annars funkar det. Inser dock mer och mer hur mycket jag saknar sveriges skolsystem. Det är verkligen så mycket bättre. Har fått lite perspektiv här borta, haha.

TIDEN GÅR FÖR FORT.

Kan inte fatta att jag bara har hälften kvar? "Bara" 5 månader!? Helt sjukt. Term 2 bara flög förbi och nu har resten av utbytesstudenterna åkt hem och ca 35 nya kom hit igår! Det känns så konstigt att plötsligt vara en av de "gamla" liksom. För det känns så nyligen det var jag som var helt ny och inte visste var mina klassrum var eller vilka bussar som gick vart. Nu är det plötsligt jag som visar de andra! Så till exempel, besökte Gold Coast på lovet, och något jag reagerade på var känslan när jag gick av bussen på Maroochydore Station. Det kändes verkligen som att komma hem. Jag känner mig verkligen hemma här nu - allt är så normalt! Jag måste verkligen njuta nu när jag är mitt i det såhär. Blir så stressad av tanken på att det bara blir mindre och mindre kvar av mitt år här i Australien.

Hur som helst - uppdatering på livet som Aussie! Jag har haft en väldigt fint lov! Har umgåtts med vänner, njutit av ännu fler solnedgångar - älskar det! Njutit av naturen! Har haft helt underbart väder hela lovet. De säger att det är den bästa vintern på jättelänge! I tisdags fyllde jag 18. Åt fin funkost med några kompisar, och på kvällen hade jag middag med värdfamiljen. De är helt underbara! Jag fick biljetter till en musikal i Brisbane, så ska se den med min värdmamma i September! Så fin present. I söndags firade vi lite mer då min värdmamma också fyllde år! Det var en jättefin dag!! Är så lyckligt lottad att jag tillslut hamnade i den här familjen. Det känns så bra.

Har precis kommit hem från en fin dag tillsammans med de andra utbytesstudenterna! Jag visade dem runt lite och lärde mig italienska. Tycker väldigt mycket om det språket <3 Ser fram emot den här andra halvan, tror det kommer bli bra och har mycket att se fram emot!! Musikalen i Brisbane, Heron Island, eventuellt Melbourne, formal, graduation... Tror att tiden kommer gå snabbt som bara den! Hoppas jag har fel, haha.

Saknar er där hemma dock!!

/ E M

Här är bilder från förra helgen då jag och min värdsyster spenderade helgen på Fraser Island! Vi besökte Fraser Island med utbytesstudenterna i början av året, men det var bara en dagstur och vädret var ganska dåligt. Denna helgen däremot - kunde inte blivit bättre! Vädret var helt perfekt, och vi bodde i min värdmammas systers mans hus så vi kunde stanna i 4 dagar och därmed se mycket mer av ön! Vilken sjuk plats det är. Finns så mycket att se och det är så annorlunda från allt jag sett hittils i mitt liv. Är nästan svårt att beskriva men det är alltså en gigantisk ö av sand, så det finns inga vägar utan man behöver speciella bilar som kan köra på sand. Det är som en liten värld för sig själv haha.

Vi badade i rock pools, vandrade barfota genom bushen, klättrade, blev jagade av dingoes, klarade oss utan täckning, badade i lake McKenzie, såg valar, såg solnedgångar, njöt av utsikter, solade, gick vilse... Det var en underbar helg och en perfekt start på lovet! Väldigt tacksam över att ha fått möjligheten att åka dit på detta sättet. En resa över dagen räcker liksom inte för att skapa en rättvis bild av Fraser Island!

/ E M

En helt underbar tisdag! Jag är så extremt lycklig och tacksam över allt jag får uppleva. Åhhhh

Kan ibland inte förstå att jag faktiskt är här. Idag till exempel. Det är nästan för bra för att vara sant. Jag satt på en klippa under en palm, tittade ut över havet och bara uppskattade allt - platsen, vädret, vännerna, naturen, värdfamiljen, att jag fortfarande är ung haha. Går det att stanna tiden? Vill alltid ha det såhär.