Här om dagen skulle vi bege oss till den mest omtalande stranden här i Thailand. När vi väl hade betalt (en del överpris enligt oss men ändå helt okej) så åkte vi iväg på träbåten. Väl framme vid stranden är där smockfullt, det går inte för folket att ligga ner på stranden för att där är så många. När vi planerar att kliva av kommer en thailändare fram och begär betalt för tillträdet på stranden (vilket vi trodde vi hade betalt med de andra). Vi som bara tog med oss pengar för vattnet fick åka tillbaka igen... dock var det inte så värt det ändå eftersom där fanns så pass mycket folk! Men fint var det verkligen!

Vi har lämnar ön och tagit oss till fastlandet igen. Tyvärr har 6 av 8 lyckats på matförgiftade... så åter igen ligger vi sjuka på hotellrummet...

Ha det bäst!

Vår dag på Phi Phi har varit solig för första gången på vår resa. Visst har vi haft lite sol då och då men ingen dag då solen stannat under hela dagen. Så allt vi har gjort idag är att sola, bada och sedan har de andra paddlat kajak! De har varit borta ett tag så tror de haft kul! Själv var jag inte så sugen, gjorde det en del när jag bodde i Kenya så kände inget tvång över det.

Imorgon är planen att även då sola och bada fast på en strand som heter Maya Bay, ser fram emot det väldigt mycket! Ska vara en väldigt fin stand och för att ta sig dit måste vi åka "boat taxi" det vill säga en sån där Thailändsk stereotyp båt byggd av trä som är på bilderna nedanför. Kan vara lite kul att åka.
Ha det bäst!

Nu har vi "flyttat" från Phuket till Phi Phi Island! Vi bodde väldigt bra och billigt i Phuket på ett ställe som heter "alfresco". Är något att rekommendera om någon åker dit. Vårt boende nu på phi phi är kanske inte det bästa man kan hitta men det funkar! Sängarna är lite väl hårda haha skulle kunna jämföras med att sova på golvet men tre nätter överlever vi. Något annat som ställer till det hela är att vi bokstavligen bor på en nattklubb! Det kan ju vara kul men lite jobbigt när musiken börjar vid 4 på eftermiddagen och inte slutar förrän halv 3 på natten... MEN, vi ska inte glömma nämna att vi inte bara bor på en nattklubb utan på stranden vilket är väldigt härligt. Direkt när vi vaknar och kliver ut så kliver vi ut på stranden!

Vårt nästa boende är inte helt spikat. Det ska tydligen bli oväder här på ön så vi lär åka in till fastlandet om någon dag igen. Om vi sen ska bo i Patong igen eller om vi byter "strand" vet vi inte. Men planen är att bo i Phuket och den 18:e flyga till Bangkok. Lite tråkigt är det att våra planer om att åka till östra kusten inte gick som vi ville. Det blev översvämningar och än rekomenderar de att inte åka dit så vi får hoppa över det denna gång!

I Bangkok lär vi alltså spendera lite fler dagar än planerat men det gör inget för min del! Har massa jag vill se där, ska ju finnas en hel del tempel och udda byggnader!
Ha det bäst!

Idag vaknade vi till sol och beslöt oss snabbt för att besöka en strand. Jag hade läst någonstans att det skulle finnas en "gömd" strand som heter freedom beach så vi bad en taxichafför att kör oss dit. Vi fick solat och badat kanske 20 minuter innan regnet öste ner över oss. Eftersom det låg "utanför" patong så fanns där inga taxis och ingen ville heller köra oss för vi var dyngsura. Allt för lite sol... men tillslut var där en vänlig själ som körde oss till hotellet. Framme skulle vi duscha och när jag och Frida hoppade in i duscharna så försvann allt varmvatten... men vi fick lite fina kort iallafall!

Idag regnar det fortfarande, ska nog regna två dagar till sen ska solen komma fram! Så vi spenderade även denna dag på shoppingcentrumet... När vi väl beslöt oss för att dra hem hade det slutat regnat för stunden så vi svängde förbi en marknad med lite frukt osv. Vi har väl inte gjort så mycket mer idag tyvärr men snart ska vi ut och käka, ha det bäst!

Försökt skriva detta inlägg hela morgonen men internetet kommer och går lite som det vill. Vi är alla lite bättre och det är bara hostan kvar! Dock regnar här fortfarande och vi väntar på sol!

Igår fyllde Elvira 20 år och i ösregnet bestämde vi oss för att dra till shoppingcentret som ligger här i Patong. Väl där inne hittade vi bio och såg filmen "passangers" som enligt oss alla var väldigt bra!

Jag, Selma och Petter ( vet inte om han kan räknas) testade fiskspa. Vi fick 15 minuter och Petter klarade max 20 sekunder. Det var ju verkligen obehagligt med det gick att stå ut, vet inte om jag lär göra det igen dock haha men kul att testa! Vi vet inte vad vi ska göra idag men kanske blir bowling! Ha det bäst!

Nu är vi inne på tredje dagen här i Thailand. När vi först anlände till flygplatsen i Krabi blev vi inte insläppta eftersom vi inte hade bokat något boende. I lite smått panik fick vi boka ett hotell för en natt och när det väl var fixat lät de oss komma in i landet. Vi tog taxi till hotellet och det låg väldigt nära stranden i Krabi. Där var fint och trevligt och redan första kvällen hann vise stranden och hitta en bra restaurang. Vi reserverade tre små "hus" lite längre bort från där vi först bodde men när vi kom fram hade det blivit fel i bokningen och det fanns inte plats för oss alla. Vi fick hitta på en ny lösning och bokade en taxi för att ta oss till Phuket, en resa på 20 minuter trodde vi. Efter 4 timmar kom vi äntligen fram till Patong Beach, Phuket och solen hade gått ner så vi fick leta boende och försöka hitta något rimligt trots tiden på kvällen. Efter några timmars letande hittade vi rum för oss alla 8. Det var faktiskt först då jag förstod varför alla hade reagerat "oj 8 personer, det blir jobbigt". Vi har verkligen inte haft några problem med att bo med varann, inte heller att komma överens, men att hitta boende för 8 pers har varit svårt.

Det har gått runt feber hos många av oss och själv har jag haft det i två dagar nu, låg bara på hotellet idag men de andra besökte stranden och somliga hade fått en hel del färg när de kom tillbaks. I och med att jag bara legat inne har jag inte lyckats ta några bilder men de kommer såfort jag blir frisk! Under tiden får ni det lilla jag hunnit ta från att vi landade till nu. Ha det bäst!

Vi har besökt Gardens by the bay vid två tillfällen, en gång på dagen och en gång på kvällen. Regnade och åska en del där på kvällen men vi trotsade det drog dit ändå. Så här får ni bilder från båda tillfällena!
Ha det bäst!

Igår under dagen drog några utav oss in till centrum för att kolla lite hur det såg ut. Tror nog vi alla blev glatt överraskade. Var väldigt fräscht samt massa höghus, kändes lite som New York. Vi gick runt och hottade efter ett tag ett shoppingcentrum som var väldigt omtalat. Man åker nämligen båt (om man nu vill lägga pengarna på det) mellan affärerna. Där skulle även vara ett slags vattenfall men vi hade oturen att komma när det var avstängt. I shoppingcentrumet fanns det bara märkesbutiker, två våningar med gucci osv. Efter visiten där gick vi vidare för att se det kända Marina bay Sands, hotellet som ser ut som en båt.

Därefter gick vi vidare till "Gardens by the bay" vilket var väldigt häftigt. Det blir ett inlägg senare med bara bilder därifrån eftersom jag fick en hel del!

På kvällen drog vi in dit igen och såg nedräkningen till tolvslaget och raketerna vilket också var häftigt. Tydligen såg några av oss Alicia Keys också vilket inte är så fel heller för den delen.

Ha det bäst!

Idag har en tillfrisknat och vi tog oss en sväng ut till en ö här i Singapore som heter Sentosa. Vi åkte in relativt sent så där var en hel del folk redan när vi kom fram. Vi bor i ett område som kallas "little india" och precis som namnet lyder är här nästintill bara indier. Indisk mat, indiska tempel och indisk befolkning. När vi väl kom in till centrum för första gången så var det stor skillnad jämfört mot där vi bor. Men på ön kunde vi hitta Universal Studios, linbanor och stränder. Vi hann inte riktigt se allt men vi såg lite av varje och åkte även linbanan där över.

Imorgon ska vi försöka vakna relativt i tid, vilket är tveksamt om det händer... Vi är några som tänkte ta en springtur här i en park nära där vi bor så vi får väl se om det blir av. Under kvällen tänkte vi ta oss in till Marine Bay och kolla fyrverkerierna samt äta något om det nu finns någon plats någonstans. Ha det bäst!