Följ HelyasLiv --> http://nouw.com/helyasliv

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Tips!


1. Variera din träning!

Det är väldigt lätt att man tappar motivation om man gör samma rutin varje månad/år. Man kan testa nya träningsformer eller att man ändrar sin träningsplanering.


2. Träna med någon/några som peppar dig!

Om man har tränat själv i ett år och sedan tappat motivation, så kan man testat att träna med någon/några. Det som är bra är att man har någon som peppar än och det kan hjälpa sjukt mycket.


3. Lägg till nya mål!

Om du började din resa med fokus på att gå ner i vikt och efter tex ett år när du har gått ner ett x antal kg. Så kan du lägga till några andra mål för att göra träningen mer intressant.



Att man tappar motivation behöver inte alltid vara att man är "lat" det finns sjukt många olika anledningar till att man har tappat motivationen. Det kan vara att du har mycket i skolan/jobbet som gör att du har mindre energi. Eller att du har sociala problem med familj/vänner. Det viktigaste är ju såklart att man ska må bra psykiskt/fysiskt, men om dina mål är "livsavgörande" tex övervikt. Så är det bra om man kan få tillbaka sin motivation så att man slipper att börja om.





Fråga! Har ni tappat motivationen, isåfall varför? :)

Likes

Comments

Anna Stålnacke är min inspiration inom träning, Jag har sett alla hennes videos samt läst hennes bok. "Tyngre-Gluteus-(e-bok) länk ---> http://butik.tyngre.se/%C3%96vrigt/Tyngre-Gluteus-(e-bok)

Självklart så finns det andra sätt för att lyckas med träningen, För mig så var det 10x lättare att få motivation till att träna och kämpa när jag kollade på hennes videos/foton.


Anna Stålnackes Instgram: https://www.instagram.com/annastaalnacke/

Anna Stålnackes favoritprodukter: http://butik.tyngre.se/Anna



Sjukt bra remix ❤🍑

Likes

Comments

Att många tjejer undviker att lyfta vikter för att dem är rädda för att bli "för stor" är något som gör mig väldigt bekymrad. För det första så handlar det mycket om vad man äter/dricker, det är ganska självklart att man inte kommer att ha magrutor om man super varje helg och äter på donken 24/7.

Jag tror att anledningen att många tjejer undviker fria vikter och bara springer/går på löpband har nog med att dem inte kan så mycket om anatomi/kost. Om dem hade haft lite mer kunskap så hade dem nog förstått att fria vikter inte automatiskt gör dig "biffig".


Det jag kan rekommendera är att man varierar sin träning, man ska inte bara köra lätta vikter. Man kan öka lite vikt när man känner att man klarar av att göra övningen rätt, och klara  av lyfta vikten samtidigt. Om man bara kör tungt så kommer man att bli när man blir äldre.


Exempel:

Pass 1 Biceps/triceps: 8x10 (många sets med lättare vikt)

Pass 2: (nästa vecka): biceps/triceps 4x10 (mindre sets tyngre vikt)



Likes

Comments