Anna Stålnacke är min inspiration inom träning, Jag har sett alla hennes videos samt läst hennes bok. "Tyngre-Gluteus-(e-bok) länk ---> http://butik.tyngre.se/%C3%96vrigt/Tyngre-Gluteus-(e-bok)

Självklart så finns det andra sätt för att lyckas med träningen, För mig så var det 10x lättare att få motivation till att träna och kämpa när jag kollade på hennes videos/foton.


Anna Stålnackes Instgram: https://www.instagram.com/annastaalnacke/

Anna Stålnackes favoritprodukter: http://butik.tyngre.se/Anna



Sjukt bra remix ❤🍑

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Att många tjejer undviker att lyfta vikter för att dem är rädda för att bli "för stor" är något som gör mig väldigt bekymrad. För det första så handlar det mycket om vad man äter/dricker, det är ganska självklart att man inte kommer att ha magrutor om man super varje helg och äter på donken 24/7.

Jag tror att anledningen att många tjejer undviker fria vikter och bara springer/går på löpband har nog med att dem inte kan så mycket om anatomi/kost. Om dem hade haft lite mer kunskap så hade dem nog förstått att fria vikter inte automatiskt gör dig "biffig".


Det jag kan rekommendera är att man varierar sin träning, man ska inte bara köra lätta vikter. Man kan öka lite vikt när man känner att man klarar av att göra övningen rätt, och klara  av lyfta vikten samtidigt. Om man bara kör tungt så kommer man att bli när man blir äldre.


Exempel:

Pass 1 Biceps/triceps: 8x10 (många sets med lättare vikt)

Pass 2: (nästa vecka): biceps/triceps 4x10 (mindre sets tyngre vikt)



Likes

Comments