Snö ovädret verkar aldrig ska ge med sig!! Får väl se vad man vaknar till imorgon. Igår när jag kom hem från jobbet gjorde vi scones och surra på innan vi la oss. Idag jobbade jag till 16 och när jag kom hem gjorde jag middag. Blev en supergod pastagratäng med köttfärs! Perfekt med nån matlåda också. Efter maten drack vi kaffe och fikade innan vi for till Jim och Maria och såg hockeyn. Den gick inget vidare så vi for hem och duschade och nu har vi lagt oss, skönt!!

Imorgon jobbar jag till 15 och sen på kvällen blir det "halv 8 hos Carro", ska bli såå kul och gott!!

• 9 Readers

Såhär ser det ut hos oss nu och julkänslorna är på topp med en massa snö ute också! Är bara granen som saknas, men den får inte komma upp riktigt än. Älskar december och julen!!

• 57 Readers

Idag jobbade jag till 15 och efter det avverkade jag ett pass på gymmet! Ett svettigt pass, man blir glad! När jag kom hem hoppade jag i duschen och gjorde mig klar innan vi hämtade upp Jim och Emil och rullade mot Luleå. Ikväll är det derby mellan LHF-SAIK. Blir riktigt roligt att få se live!!

Ha en fortsatt bra tisdag hörrni!

• 59 Readers

Idag har jag börjat lite smått att julbaka, har pysslat med det som hela dagen. Började med dumlekakor men bytte ut dumlen mot plopp-polka. Blev riktigt smarrigt! Gjorde sen lingonsnittar som också blev goda! Båda recepten hittade jag hos jennysmatblogg.nu. Åkte sen på byn en sväng för att hämta ut ett paket innan jag åkte hemåt igen. Håller nu på att grädda mjukkaka och det doftar sååå gott i hela lägenheten, typ det bästa med att baka. När Oscar kommer hem ska vi på en husvisning och sen åker vi upp till mormor och morfar i vidsel och käkar palt, andra dagen i rad men tackar inte nej för det!!

Haft en måndag helt i min smak! Hoppas ni haft det lika bra.

• 85 Readers

Stjärnan har åkt upp och huuuur mysigt är det inte?! Tycker bara det är dumheter att vänta in i det sista för att julpynta, man vill ju hinna ha det uppe ett tag också. Ledig dag idag och ska bara njuta!! Nu blir det frukost framför tv'n.

• 95 Readers

Helgen har varit riktigt bra!! Den har gått i snöns tecken så vi har kört dom första 4 milen med skotrarna, skottat snö och bara mått gott! Igår var vi och fiskade en sväng. Oscar fick en fin röding, men var så jäkla kallt så vi åkte till vagnen efter det. Grillade hamburgare till lunch och sen gick vi in i värmen. Gick över till Dennis och Linda och drack varm choklad och mintu och surrade på. Gick upp och duschade runt 17 och sen blev det middag i restaurangen. Kom tillbaka till vagnen runt 20.30 och då tog vi det bara lugnt tills vi la oss. Idag har vi kört skoter en sväng, åt lunch och sen packade vi ihop. Nu har vi nyss kommit hem och jag ska nog hoppa i duschen innan det blir palt hos Jim och Maria, lyx!!

Hoppas ni haft en mysig helg!

• 112 Readers

Nu är det nära till helg hörrni!! Jippi. Jobbar till 15 imorgon, ser kör jag raka spåret upp till Kronogård där Oscar redan är.

Idag jobbade jag till 16, sen for jag på gymmet med Jennie. Gick riktigt bra! När jag kom hem åt jag middag, plockade undan i köket och dammsög. När jag var klar med det tog jag en varm dusch. Slog in dom första julklapparna, såå kul!! Runt 20 for jag till Sandra där Jennie var. Vi surrade på och drack kaffe. Rullade hemåt runt 22. När jag kom hem snörde jag ihop några blåbärsmuffins med en glasyr, tänkte bjuda på jobbet imorgon, är ju ändå fredag. Nu har jag lagt mig i sängen och ska snart slå igen mina blå.

Natti!

• 174 Readers

Hej hörrni! Tänkte dela med mig av dagens middag som faktiskt blev riktigt god. En krämig pasta med kött, inte alls dumt och fort gjort också.

Ca. 600gr kött, vi tog en fin bogbit.
1 röd lök
1 vitlöksklyfta
Ca. 8 nystan" bandspagetti
3dl cremefraiche
Hackad gräslök
Riven vb-ost

Strimla och stek köttet tillsammans med löken, riv ner en vitlöksklyfta och krydda med salt och peppar. Koka pastan. Rör ihop créme fraichen, den hackade gräslöken och osten. Blanda allt i en skål och vips så har du middagen färdig! Gott med en sallad och fetaost till!

Hoppas ni gillar det!

• 202 Readers

Vilken härlig ledig dag jag haft!! Imorse när jag vaknade åt jag frukost och klädde mig innan jag rullade mot vidsel och mormor och morfar. Mormor bjöd på kaffe och vi satt och surrade en stund. Hjälpte henne med lite grejer innan vi åt lunch och morfar kom hem från sin fisketripp. Jag och mormor tog sen en promenad innan jag rullade upp till mamma på hotellet. Avverkade ett armpass i gymmet där innan jag rullade hemåt, skönt! Duschade och gjorde matlådor innan Oscar kom hem. Vi följde Jim och Maria på soptippen och sen bjöd dom på middag. Åkte och handlade innan vi for hem. Resten av kvällen har vi hängt i soffan och bara tagit det lugnt!! Imorgon är det jobb på schemat igen.

Kram på er!

• 250 Readers

Godkväll vänner!! Idag när jag slutade jobbet åkte jag hemåt direkt och började med farsdagsmiddagen. Det blev tapas! Mamma, pappa och Emma kom 18 och då åt vi. De tyckte det var jättegott så det var ju kul!! Oscar kom sen hem från Jim och Maria så vi drack kaffe och surrade innan dom rullade hemåt. Nu har jag stökat undan i köket och funderar på att hoppa i duschen! Jobbhelgen är avslutad och imorgon ska jag njuta av en ledig dag! Inte dumt.

Hoppas ni haft en bra helg och en mysig farsdag!!