Några dagar innan jul blev vi bjudna på julmiddag av våra tidigare chefer på Horgans. Det bjöds på alkohol och lite småmat som sallad, bröd och skinka. Alla andra backpackers som jobbade där med oss var med och det var riktigt kul. Speciellt att se lite av deras traditioner och så 😊

Vår fina julgran. Köpte julklappar till varandra på H&M som nyligen öppnat här i Sydney. Fick två fina klänningar, en bikini och ett presentkort utav Eric. Han fick två tröjor och två par shorts utav mig. 💋

Vi hade en riktigt mysig julafton. Vi firade den 24. Fajitas fick bli julmaten och kvällen spenderade vi åt alkohol.

Nyår var jättekul. Hade förväntat mig att få jobba fram till tolvslaget. Hyresvärden frågade om jag ville servera drinkar och mat till gästerna. Men hans dotter sa att det inte behövdes. Vi skulle få njuta av festen istället tyckte hon. Det var väldigt blandat med folk och åldrar. Pizza fick bli nyårsmat. Fyrverkerierna i Sydney skippade vi, det brukar tydligen vara så man knappt ens kan röra sig bland alla människor där på nyår.

Ungefär en vecka innan nyår anlitade hyresvärden oss som trädgårdsarbetare, haha. Vi fick fixa med träd och planering inför nyår för 20 dollar i timmen var. Perfekt eftersom vårt jobb skulle ha uppehåll på två veckor.

Sen efter nyår erbjöd han oss även arbete på hans jobb med tidningspress. Kul när vi får arbeta ihop.

Har annars inte hänt mycket. Särskilt inte sista veckorna. Vi stannar i Riverwood, går igenom film efter film. Har försökt få tag i jobb men inte lyckats. Så det är skärvt. Men idag har vi äntligen sagt upp vårt boende så vi kan fara vidare 28/1! 🎈 Letar farmjobb istället.

Ett obehagligt djur har vi sett med. Såg ut som en vandrande pinne. Jättestor. Satt och gungade på stolen utanför oss. Sen flög den iväg. Vi trodde inte den kunde flyga, haha. Vet fortfarande inte vad det var för något.

Har haft lite pysselkväll precis. För övrigt varit en trött dag. Ledig imorgon. Eric jobbar. Till helgen skaffar vi gran och julshoppar, trevligt 💞

Det har varit nästintill tornados över Sydney och delstaten NSW under dagen. Här hemma har det åskat, blåst och regnat en hel del. När Eric jobbade gick det knappt prata med varandra inne i varuhuset eftersom det lät så mycket i byggnaden på grund av vädret. Jag har i princip sovit bort hela dagen medan Eric varit på jobbet. När han kom hem gick vi till Subway och åt, sedan handla för att sedan ta oss hem och vila lite. Han sover ännu men det är nog behövligt för honom 😍

Så. Dagen har bestått av jobb för oss båda. Helt okej.
Imorgon är jag ledig och torsdag är vi båda lediga, skönt ändå.
Till helgen har vi planerat att ha lite julpyssel och kanske julbak med.
Julen här firas den 25te, för oss med tänkte vi. Med någon liten julmiddag förmodligen. Dessutom har dem svensk julmat på Ikea här i Australien fram till 17nde, får se om vi hittar tid till att gå på det. Hade ju varit mysigt!

utiskten över Sydney från stationen i Edgecliffe.

köpcentret i Riverwood. Där vi handlar mat.

Idag har det gått helt okej. En helg som denna var nog precis vad vi behövde för att samla ihop lite pengar att spara på. Dessutom har jag inte fått lön från förra veckan än, så det ser riktigt bra ut pengamässigt!
Jobb imorgon igen, riktigt arbete.
Vi kikade lite på stranden innan vi åkte hem också. Så fint!

Äntligen hemma igen!
Imorse var kaos. igår kollade vi upp buss som skulle ta oss till Cronulla denna morgonen. Men när vi kom till den busshållsplatsen så stod det inte att det skulle gå någon buss den tiden. Så vi gick till Riverwoods station. Tyvärr stänger dem av tågen under helgerna på stationerna kring Riverwood ganska ofta, som idag. Och då får man åka buss istället. 😴
Efter en stunds väntan kom det en buss som vi hoppade på. Precis när bussen började åka såg jag att Erics mobil låg kvar på bänken i busskuren. Så jag sa till honom och han bad busschauffören att släppa ut honom för att han glömde sin mobil. Han sprang till kuren, tog mobilen och började springa mot bussen igen. Men då stänger busschauffören dörrarna och åker iväg. det hade inte ens tagit 10 sekunder för Eric att vara på bussen igen...
Iallafall, jag åkte till Sydenham där tågen går normalt under helgen och väntade på honom. Under tiden köpte jag frukost till oss eftersom vi inte hann äta på morgonen. Väl i Cronulla, ca 1 och en halv timme sena, blev vi upphämtade. Deras hus var jättefint! behövdes knappast städas egentligen haha.
Dem hade utsikt över hamnen och en jättesöt och mysig labrador. Det har faktiskt varit en lugn dag med kaffepauser och blivit bjudna på lunch. Imorgon skulle dem visa oss stranden och så skulle vi nog få låna deras kajak. Eric har jobbat i trädgården och träffade på en Red Back.
Nu blir det serier och läggdags.✋

Imorse tog jag bussen till Sydenham (40 min) och blev upphämtad på stationen. Allt jag gjort idag är att städa. 10 timmar. För imorgon skulle det vara barnkalas hos henne.
Imorgon blir det mer städning. Men då får jag iallafall jobba med Eric och så skulle vi ta med badkläder för dem bor tydligen vid stranden i Cronulla. Tar ett tag att åka dit så får gå upp halv 6 imorgonbitti. Vilket innebär läggdags, godnatt!

heeej!
Jag blev ledig idag. Dem ringde imorses och talade om att pappan för företaget, som jag skulle jobbat med idag, hade skadat sig. Så det blev sovmorgon och dataspel för mig idag. Eric jobbade iallafall.
Tur jag har helgen med jobb iallafall!
För övrigt inget särskilt som hänt. Tack och hej 😊

hej folket,
Idag har vi jobbat på igen. Jag har packat varor i en av Horgans butiker som ska stängas ned och Eric har gjort trädgårdsarbete utanför Horgans lager. Imorgon blir det samma sak.
Lördag är Eric ledig och jag ska städa hos chefen. Vi jobbar alltså för ett familjeföretag som består av en mamma, pappa, son och dotter. På lördag städar jag hos dottern.
På söndag och måndag ska vi båda jobba hos mamman och pappan. städa deras hus och fixa i deras trädgård. Lika mycket betalt som när vi jobbar vanligt. inte fel.
Så om jag är ledig på tisdag har jag gjort 8 dagars arbete i sträck. Tyvärr har vi hört från andra arbetare att dem ska stänga allt helt i två veckor nästa fredag. Isåfall får vi söka annat då.
Vi har precis ätit fajitas och nu ska vi ta det lugnt för att ladda upp inför imorgon på nytt.

Kände att det var dags för mig att blogga igen!

Idag har det varit 33 grader och fruktansvärt fuktigt i luften. Inte särskilt rockigt jobbväder men vi har kört på ändå, jobbat på samma ställe dessutom.

Eftersom någon tyckte att vårat jobb behövde graffiti på fönstergallren så har jag fått plocka ner dem och lackerat om.

Lackering är ju en av mina talanger och detta hade inte kommit på tal innan så imorgon ska jag visa chefen hur man använder en lackeringsspruta och visa lite grundläggande sprutmålning för honom. Riktigt roligt att få måla igen.

Annars hände det inte mycket idag, förutom en släng näsblod i bilen! Tack för mig /Eric