För några dagar sedan kom vi tillbaka till Langkawi från ön Koh Lipe i Thailand. Det var svårt att lämna paradis ön men jag har redan bestämt mig för att komma dit snart igen.

Det har hänt massor av roliga saker de senaste dagarna och det har blivit mycket sol och bad. Får passa på att njuta så länge det varar. Att resa är det bästa jag vet och det kan ingen ta ifrån mig. Du utvecklas och lär dig så mycket!

Idag har vi ett fullspäckat schema,
just nu håller vi på att byta om till träningskläder för en liten löprunda längs beachen, så himla mysigt.

Love Love Love

Är kär i denna ö totally. Vill inte lämna Koh Lipe, allt är så mysigt och fint här. Stränderna är vita, vattnet är turkost, maten är god och värmen är lovely. (Kan till och med bli lite för varmt ibland).

Det enda man fattas är en pojkvän...man ser så många fina och söta par här, måste erkänna att jag blir lite avis. Kan tänka mig att många par åker hit dels för att det är en paradis ö, härligt klimat, men vi får heller inte glömma att det är alla hjärtans dag i morgon.

I morse gick jag och Hanna en runda vid beachen tidigt, efteråt duschade vi och åt sedan frukost. Vi satte oss vid ett jättemysigt café som heter "Bloombergs" och åt frukost. Det klassiska för mig brukar vara yoghurt, granola and fruits, men idag testade jag på något nytt. Det blev supergoda pannkakor med bär, grädde och glas på toppen. Hur gott som helst!!!!! Den enda nackdelen var att servisen sög och det tog lång tid att få maten..Då jag själv är säljare, anser jag att service är A och O. Det viktigaste att tänka på som säljare eller what ever "Vad är kundens första intryck"?

Trots dålig service har vi redan bestämt oss för att gå dit igen, då det var så himla gott.

Mina "brännskador" har lagt sig och jag kunde äntligen sola lite idag. Vi gick till stranden "Sunrise beach" och låg där och göttade oss idag. Till lunch blev det cocosglass med jordnötter och chokladsås, MUMMMMS!!!!!

Nu sitter vi på Poohs bar och kollar film och käkar en ordentlig burgare. Vad kvällen sen har att erbjuda får vi se. Hoppas ni har det bra i kylan och snön där hemma. Saknar inte svenskt väder ett dugg.

PUSS OCH KYSS

Tolfte februari tvåtusensexton, exakt vad det är idag.

Igår morse vakande vi i Langkawi och hade sedan i förgår bokat en båtresa till ön Koh Lipe i Thailand (som vi hört så mycket gott om). Under natten hade jag sovit väldigt dåligt, frös och blev varm hela tiden i olika omgångar. När jag vakande kändes huden väldigt stel och öm, vilket måste bero på att huden chockades av solen i Langkawi. Efter att ha varit i solen i 3 h så tog kroppen stryk utan att jag kände det även fast jag hade smort in mig.

Men när jag vakande igår fick jag en chock när jag såg mig själv i spegeln...mitt ansikte, ögonen, hela kroppen hade svullnat upp...sved gjorde det också. Fick lite halvt panik då vi just vid denna tidpunkt skulle till ön i Thailand.

Det var bara att bita ihop och hålla sig tills vi kom fram till Koh Lipe. Vi kom när det var som varmast och man hade knappt några krafter kvar. Efter att ha checkat in var det raka vägen direkt till doktorn.

Väl där fick doktorn kolla igenom mig och jag hade fått brännskador...detta sa dom var väldigt vanligt, vilket på något sätt var skönt att höra.

De smorde in mig med massor av salvor, som både kylde ner och svalkade. I övrigt får jag bara ta det lugnt med solen några dagar framöver, vilket är tråkigt...

Nu har svullnaden lagt sig lite, vilket känns väldigt skönt. Jag och Hanna åt god mat på restaurangen "Kings crab" och mös på huvudgatan.

I morgon är tanken att vi ska se solnedgången ( eller idag blir det ju), men vi får se hur det går med det. Dags att nanna! ( kl 00:22)

Igår vakande jag ganska tidigt för att ta en härlig morgon dusch efter alla flygtimmar. Det var helt underbart! Efter att ha flugit så länge i så många timmar, kan det inte bli skönare än att ta en ren dusch.

Därefter åt vi en god frukost och sedan var det bara att ge sig ut till själva "city" i Kuala Lampur, vilket tog ca 5-10 min med tuben.

Det första vi ville ha avklarat var att se de fantastiskt fina tvillingtornen - Petronas towers! Har sett tornen på bild många gånger och vetat att det är Malaysias landmärke, eller vad man kan kalla det för. Det var dock en upplevelse och mäktigt att se det med egna ögon på egen hand. Det bästa var att vi hann se det både på natten och dagen. Grymt!

Något som jag och Hanna inte riktigt är vana vid är väl att det plötsligt kom en hel drös med människor som ville fotas med oss när vi stod vid tornen och fotade. Vi har varit med om tidigare att några asiater/kineser har velat fotas med oss, men denna gången var det galet många!! Vad ska man göra? Det var bara att ställa upp, skratta, le och bjuda på sig själv. Kul att man kan göra en annan människa glad.

Efter allt fotande, blev det lite shopping och på kvällen tog vi flygplanet till Langkawi som tog ca 1 h, kändes som man knappt hann lyfta innan man landade igen. Nu är vi på Langkawi och kl är snart 01:40, i morgon blir det sol och bad! Vi har inte hunnit ställa om oss ännu pga av tidsskillnaderna, men det lär vi väl göra.

Ha det!!!!!

Då var det dags för mig och Hanna att resa igen!

Denna resan blir inte så lång pga av jobb, hästar och annat, men vi bara kände att vi behövde komma iväg. Sedan älskar vi båda att resa, vilket ni redan nog förstått sedan tidigare.

Då det varit kallt i Sverige nu ett tag så såg både jag och Hanna fram emot lite sol och bad, så nu befinner vi oss i varma Malaysia!

Klockan är snart 02:30 på natten och vi landade cirka 12. Vi skulle egentligen varit framme redan vid 21-tiden, men när vi åkt ungefär en timme i luften från Hong Kong så fick planet vända pga av tekniska problem...Allt gick bra, blev däremot en försening med några timmar.

Vi började äventyra redan direkt när vi kom för att kolla på Patronas twin towers när det lyste upp så fint, var en häftigt känsla. I morgon ska vi se det dagtid och shoppa lite innan avfärd till Langkawi.

Efter x antal flyg och resande timmar, ska vi snart bege oss till sängen.

Flygrutten till Malaysia: Köpenhamn - London Heathrow - Hong Long - back to Hong Kong - Kuala Lampur

Då välkomnar vi det nya året - 2016!

Det har redan hunnit bli februari och jag kan inte förstå att jag för ett år sedan befann mig i Australien. Under årets gång har jag hunnit med en del, framförallt har det blivit mycket jobb, äventyr, resande, roadtrips, träffat vänner, köpt en ny storhäst osv.

Det nya året har inte varat så länge ännu, men jag har efter 1,5 år på Harald Nyborg bestämt mig för att ta mig vidare och utveckla mig mer som person. Jag har fått ett nytt jobb på Outlet Syd och trivs redan som fisken i vattnet. Härliga kollegor, trevliga kunder - det gör allt!

Hoppas detta året bjuder på många roliga stunder och skratt, vilket jag inte tvivlar på!

CIAAAOOOOOOOO

​Dagen efter jag kom hem från resan den 18:e April hade jag bestämt med mina tjejer att vi skulle ses. Jag åkte till Louise för att träffa Rebecka och Elin, men sen när jag väl kom innanför dörren så hoppar ca 10 personer fram och överraskar mig. Jag blev så himla glad och kunde inte förstå att alla var där och välkomnade mig hem, de var där för min skull. Jag har aldrig varit med om att någon har gjort någon liknade överraskning för mig innan, så jag blev väldigt glad! Hela jag sken upp och jag fylldes med glädje inombords. Det är guld värt ska ni alla veta. Tack för trevligt sällskap och en lyckad utgång!

I fredags den 17:e April kom vi hem från vår livs resa. Kan inte förstå att vi är tillbaka på svensk mark igen och att resan är över. Det är helt ofattbart. Denna resan har varit det bästa beslut jag någonsin tagit i hela mitt liv och jag är så glad över att jag gjorde den. Att jag knappt kände Hanna innan vi åkte var en chansning, men vi lyckades komma väldigt bra överens och kompletterade varandra hur bra som helst, är så glad över att jag har rest med denna goa-tjej. Att vi sedan till stor del gjorde vår resa med Erika och Izabella blev också hur bra som helst. Vi alla kom varanadra väldigt nära och jag tycker själv att vi klickade perfekt! Alla var omtänksamma och givmilda, vi blev ett bra team helt enkelt. Det är viktigt att man kommer överens med de man reser med annars fungerar det absolut inte i längden.

Vid 14.00 tiden stod våra familjer och väntade på oss vid Kastrups flygplats, de stod och skrek med massor av sverige-flaggor och var överlyckliga. Det var en härlig känsla!! Jag och Hanna "sa hejdå till varandra" för ett litet tag men sågs senast idag igen, (haha, ett kort break).

Jag har blivit som en ny människa känns det som, nu när jag kom hem. Jag tycker fortfarande att det känns märkligt och när alla pratar svenska överallt så kollar man helt knasigt, jag är så inne i engelskan hela tiden då det är det enda språket man pratat under resan(förutom svenska med sina vänner). Nu de senaste dagarna har jag ofta fått frågan om det är skönt att vara hemma? Det är en svår fråga att besvara, för det är både och. Jag och Hanna kände inte alls för att komma hem just nu så vi var väldigt nära på att förlänga resan med 2-3 veckor, haha. Men eftersom jag har fått jobb igen och börjar jobba i morgon så kändes det inte så lägligt.

Det jag saknade mest var min säng, mat, min garderob, familj och vänner, men i övrigt så fanns det inget annat särskilt jag längtade så efter i Sverige. Jag hade inte så mycket hemlängtan utan njöt varenda minut och dag i värmen under resan, då man insåg att en dag så kommer denna resan vara över. Det gäller att passa på att njuta och unna sig så länge man kan. Just nu känner jag att det hade varit skönt att vara hemma 2-3 veckor, men jag hade lätt kunnat åka iväg sen igen. Det sägs att det lätt blir att om man rest en gång, vill man iväg igen. Jag tror det ligger lite i det, men vi får se vad som händer framöver.

Jag har utvecklats som människa och blivit bättre på engelska. Jag har sett saker som jag aldrig trodde att jag skulle se, jag har gjort saker som jag aldrig trodde jag skulle göra, jag har vågat, jag har chansat, jag har levt livet och gjort allt man bara kan. Jag har tagit vara på alla möjligheter och ofta tänkt "nu eller aldrig". Detta är jag så glad över, att jag gjort allt detta. För oavsett vad som händer i framtiden så kan aldrig någon människa ta ifrån mig denna resan. Denna resan är ett minne för livet och jag kommer att leva på detta länge. Det är mycket man måste smälta och ta in, det tar tid. Det får helt enkelt ta den tid det tar. Jag har kommit hem med ny energi och är taggad på allt! Det verkar nästan som att jag tagit med mig solen hem också, precis som jag ville.

Alla bör göra en sådan här resa, det är så nyttigt och du får se hur det verkliga livet ser ut. Alla dagar är inte alltid en dans på rosor och det finns dagar då du har många problem att lösa eller inga alls, men som sagt så löser sig allting alltid i slutändan. Jag har kommit hem med en väska fylld av kunskap och minnen, de kommer jag ta vara på resten av livet.

Ett stort TACK till alla underbara människor som jag träffat och lärt känna under denna resan, ni är helt galet bra!

Så ser vår resrutt ut hemåt, HONG KONG - DOHA - KÖPENHAMN. Just nu befinner vi oss i Doha och har flugit från Hong Kong hit i över 8 h. Till kvällsmat igår på flygplatsen blev det classic donken för det är smidigast och alltid går ner i magen.

Vi åkte och ska åka med Qatar hela vägen hem. Vi fick kvällsmat och frukost på senaste planet men trots det så blev både jag och Hanna rätt hungriga när vi gått igenom säkerhetskontrollen. Då vi hade ganska mycket tid på oss så bestämde vi oss för att äta(trots att mat ingår på flyget), men det kommer dröja ett tag innan man får den.

Såklart hittade vi inget annat än fettig mat igen, och denna gången blev det Burger King...(ett helt meal till frukost), Ja, ja...man får väl passa på att "unna sig" sista tiden av resan, för än är den inte helt slut. Vi är inte hemkomna so far.

Helt ofattbart att vi landar på Kastrup om mindre än 10 h!!!!!!!!! Drömmer jag? Hur kan tiden gått så fort? Var inte längesedan man var där senast. VILL REDAN TILLBAKA TILL VÄRMEN

Vi närmar oss nu slutet på vår fantastiska resa!

Just nu befinner vi oss på ett 4-stjärnigt hotell utanför centrum. Vi bor på Ovolo hotell och vi stormtrivs. Det är fräscht, fint, modernt, klockren utsikt och bra service. Man får verkligen det man betalar för. Det ingår godaste frukosten, happy hour (fri dricka) mellan 18-20. Gratis kaffe/te 24/7, trevlig personal, dricka/snacks på rummet. Vad mer kan man begära?

Vi har bott på så många olika hostel genom vår resa och eftersom Hong Kong är sista stoppet så kände vi att vi ville lyxa till det och fira lite nu i slutet.

I förgår kom vi till Hong Kong, jag och Hanna kom några timmar tidigare än Erika. Vi bodde en natt på hostel tsm med Erika, sen förra natten och i natt avslutar vi här med hotell (jag och Hanna). För vår del har det mest blivit shopping på marknader och fika so far. I morgon är det sista dagen och vi tänkte se Lightshowen, åka till Victoria Peak och se den fantastiska utsikten som alla pratar om. Det blir lite allt möjligt i morgon och eftersom det är vår sista dag så får man utnyttja den så gott det går. Frukosten serveras till 10, så det blir att gå upp ganska tidigt för att sitta och njuta av den underbara maten i solen. En kopp kaffe i morgon solen är aldrig fel.

Ikväll satt jag och Hanna och mös när det var Happy Hour här på hotellet och snackade igenom lite minnen och upplevelser som hänt under vår resa. Man längtar redan tillbaka till många ställen och man fick nästan en liten tår i ögat när man inser att man snart är hemma. Det är på både gott och ont...Nu har jag och Hanna kommit så nära varandra också, från början så kände vi inte varandra så jättebra. När vi åkte var det en chansning att åka tillsammans då vi inte kände varandra så bra sedan tidigare, men det har gått så himla bra och vi har kommit väldigt bra överrens. Vi är ärliga mot varandra, säger vad vi tycker och kan vara oss själva till 110 %, så skönt!!!

Back to now, nu ska jag dricka upp min Cola Zero på hotellet, sedan nanna. Det är ju trots allt 6 h tidsskillnad från Sverige så kl är snart 24:00 här. Får se om jag hinner blogga ngt i morgon, annars blir nästa inlägg i Sverige. HA DET