Nu har Martin åkt iväg på sin resa till Iran och Turkmenistan.
Jag är inte så bra på att han är borta utan mig... Mest för att han inte kan svara på messenger när man skriver(blockerat i Iran) och sms är dyrt. Så jag får glatt vänta på email ist. Samma när de var i Kina. Nordkorea hade de inte tillgång till internet alls.
Jag är ju van vid att vi alltid skriver till varandra ofta under en dag. Men två veckor går snabbt. Jag har lite planerat så det ska nog gå bra.

Innan han åkte så planerade vi vår Asien-resa i januari. Det blev lite komplicerat när vi kom till Luang Prabang i Laos och ska in till Thailand igen. Båten var riktigt dyr och buss tar ca 2 dygn. Alt är att vi hoppar över Chiang Mai och flyger från Laos till Bangkok och spenderar sista dagarna där omkring.
Vi ska fundera lite till så ser vi hur vi gör. Längtar så till den resan!
Äntligen ska även jag få åka på en backpacker-resa. Med ryggsäck, ingen resväska.

Men först väntar Marocko och rundresa där. Vi hittade en paketresa dit så vi hoppade på den. Vi är inställda på att det kan bli lite pensionärsvarning på den. Men aja, det blir nog trevligt och lugnt :-)

Imorgon väntar psykologen... En timme att prata med henne. Hoppas jag får mer ut av det imorgon än sist.

Just nu är klockan 01... jag kan inte sova. Vet ej varför. Jag var trött tidigare. Försöker att inte ta sömntablett varje natt.
Borde sova utan men just nu känns det lite svårt...

Jag som för något år sedan älskade att springa mellan skola, möte, jobb, möte, träning och turerna med hunden. Jag stormtrivdes! Var mitt i stormens öga kan man säga. Jag hanterade det. Lyckades trycka in kompisar och ett live med min dåvarande sambo.

Idag känns den där turen med Nemo som ett berg jag ska bestiga. Att jag är glad de få gånger då jag faktiskt känner mig trött. Trots det måste jag nästan ta en tablett för att sova lugnt på natten, komma ner mer i djupsömn.

Jag ser mina askar med tabletter. Jag tänker att det inte är jag. Der står inte mitt namn på. Men det gör det ju. Jag skäms så mycket. Jag som bollade allt i luften kan knappast komma ihåg en lista på 2 saker jag ska ha i butiken.

Jag saknar den gamla Erica. Den som var glad, inte orkeslös, den som ville hitta på något. Den Erica saknar jag

Martin bor i Köpenhamn och jag i Malmö. En lite jobbig lösning ibland men skönt då vi ses så spenderar vi tiden med varandra.

Denna helgen så valde hans halvsyskons mamma att komma på besök till Köpenhamn.
Först började vi med en klassisk lunch med smørrebrød på Sankt Peder i Hellerup. Riktigt gott!

Därefter begav vi oss till Christiania inne i Köpenhamn. Ett ställe som nog mest är känt för narkotika och att de är en egen "stad" mitt i Köpenhamn.
Dock ska man bege sig ut på gångarna, genom husen och promenera. Där är så mysigt att gå!
Vi gick en lång runda på 6 km bland allt möjligt. En del hus är riktigt fina, en del är fallfärdiga men allt har ändå sin charm.

Nu är det söndag och vi har vaknat, ätit frukost och Martin visar nu bilder från sin senaste resa; Kina, Nordkorea & Tibet. Själv ska jag passa på att hoppa in i duschen då jag sett bilderna förr ;-)

Trevlig söndag!

Sedan den 2 september har jag varit sjukskriven. Fick då en panikattack på jobbet. Gjorde allt jag kunde för att stanna kvar men det gick till slut inte, åkte hem och sov istället. Så efter läkarrekommendationer har jag nu varit sjukskriven. Idag hade jag min första dag tillbaka på jobbet. Om endast på 25% så idag blev det 4 timmar.

Jag kände faktiskt att det gick även förväntan. Dock känner jag mig som nyanställd. Visst jag har kunskap om det mesta men sista kollektionen av kläder har jag ingen koll på, butiken är helt omgjord så jag hittar nästan inget och lagret har man gjort om. Puha! Att komma tillbaka idag tog lite på huvudet men ska nog gå bra. Ledig till på onsdag och jobbar då fyra timmar på kvällen. Sedan har jag inget förrän nästa vecka. Skönt, en mjukstart!

Imorgon får jag hem min hund igen. Han har varit hos mormor på semester då jag varit dålig samt att vi varit på Rhodos. Får se hur många kilo han gått upp. Hon ger honom massor med godis...

Nu jobbar jag lite extra och sedan ska jag hålla kväll.

Martin, min fästman, och jag älskar att resa. Han har kanske rest lite mer än mig men så är han också 9 år äldre. Dessutom har han rest till ställen som Togo i Afrika och Paraguay i Sydamerika med jobbet.

Vår första resa ihop var förra sommaren då vi först åkte till Marbella i Spanien, där min pappa bodde tidigare.
En tid senare så tog vi bilen och körde Östeuropa runt. Ca 14 länder, en bil utan AC och tokvarmt!
Över nyår var vi i London. I mars i år åkte vi till Marocko.
Nu har vi precis kommit hem från Rhodos i Grekland. En vanlig charterresa.

Vi har ändå två andra resor inplanerade; Marocko(rundresa i landet) i november och Asien(Thailand, Laos, Vietnam och Kambodja) i januari-februari nästa år.
Utöver detta ska Martin till Iran och Turkmenistan här i början på november.

Ja som ni ser, det blir en del resande. Men världen är för fantastisk för att bara stanna hemma och inte uppleva den!

Ja... Varför gör jag detta igen? En blogg... Kanske för att jag känner ett behov att skriva av mig. Skriva om våra resor, livet i allmänhet och alla utmaningar man har i livet.

Just nu sitter jag och jobbar med några texter som skall översättas. En bisyssla jag har som inte kräver så mycket tid men som ger rätt okej betalat och som faktiskt är lite skoj ibland. Satt hela flygresan hem igår och jobbade med detta medan Martin sov.

Återkommer om semestern och Martin, nu ska jag fortsätta och sedan laga kvällsmat