Okej... Blev ingen text igår från Thailand.

Vi landade kring 08, lokal tid(vi ligger 6 timmar före Sverige). Tog oss till hotellet och lyckades få tillgång till ett rum direkt. Vi tänkte att vi skulle ta en powernap... Vaknade 4 timmar senare och kunde lätt sovit vidare. Men vi tog oss upp och gick ut för lunch på stan.

När vi kom tillbaka till hotellet blev det en dopp i poolen. Var ca 30 grader igår i Bangkok. Och hög luftfuktighet vilket märks.

På kvällen gav vi oss återigen ut på stan och avnjöt en trevlig middag samt massage både på fötter & axlar. Riktigt härligt!

Imorse klev vi upp 06.00 för att ta taxi till busstationen. Vår buss mot Kambodja gick nämligen 08.00. Trångt om plats på bussen och den skulle vi sitta i kommande 8 timmar, som blev närmare 9 då vi stod i kö 1 timme i gränskontrollen när vi skulle lämna Thailand.
Men vi har sovit, läst böcker och pratat på vägen så det kändes rätt okej då.

Vi sitter nu på vårt hotell i Siem Reap. Detta är staden där de berömda Angkor Wat templen finns. Imorgon ska vi upp kl 04.30 för att se soluppgången därifrån. Vi har en kille som kör oss dit, runt och hem hela dagen. Ska bli skönt!

Ikväll har vi varit ute och sett staden. Efter middagen fick Martin en mycket välbehövlig fotskrubb & jag fick en pedikyr.

Nej, nu ska vi packa inför imorgon och troligtvis sova. Ha det så bra där hemma!

Nu har vi kommit till Finland och vi sitter på planet mot Bangkok som strax ska lyfta.

Jag är barnsligt lycklig över denna resan! Kanske pga bröllop men mest tror jag bara det är att jag får göra en resa jag velat göra riktigt länge.

Älskar Finnair. Bra plats, laddare på planet och flexibla med att flytta så vi kunde sitta bredvid varandra.

Nu återstår det bara att se hur jag ska klara av att underhålla mig själv i 9 timmar och 45 min. Brukar bli uttråkad på en flight till London som tar ynka 1,5-2 timmar. Nåja... Äta lite, sova lite och förhoppningsvis komma fram till sol i Bangkok.

Hörs från Thailand!

Nu är klockan nästan 23 och vi är rätt så klara med packningen. Jag saknar att lägga ner necessär men då jag behöver lite saker imorgon så får den vänta till sist. Jag trodde verkligen inte jag skulle ha med så mycket saker som det trots allt blev. Då har jag ändå bara 2 par skor(tre med bröllopsskorna) och inte så mycket kläder.

Alla bokningar, visum och biljetter är utskrivna och ligger i prydliga mappar märkta med respektive land.
Martin var lite imponerad över min organisatoriska förmåga, jag kan när jag vill ;)

Nu väntas dusch, hårtvätt och ett avsnitt av någon serie. Vi ska inte vara på flygplatsen förrän ca 11.30 imorgon. Planet går 13.15.

Jag överväger faktiskt att ta ut alla kläder från väskan och ta bort något. Har en känsla av att det kan vara för mycket trots allt... Hmm, tål att tänkas på

Nu är det bara 24 timmar tills vi lyfter på en fantastisk resa, hoppas jag iaf ;-)

Ikväll ska jag äta sushi, dricka Cava och packa. Fira att jag numera har semester och börjar jobba den 20/2 igen.
Så lång semester har jag aldrig haft när jag jobbat någonstans. Kanske haft 2 veckor max. Men aldrig 4 veckor i sträck. Ska verkligen njuta!

Det var lite tungt imorse att kliva upp... Men jag har inte längsta arbetsdagen idag så det känns ändå okej.

Ha en fortsatt bra dag!

Wohaaa... Nu är det bara 3 dagar kvar. Varav 2 arbetsdagar. Imorgon blir det en lång dag på jobbet då jag behöver reda ut lite saker som skall skickas iväg när jag är borta.

Nu är jag dock riktigt trött och skall sova.
Imorgon ska jag inhandla några saker inför resan, försöka packa ner saker eller iaf lägga fram det som skall packas ner och ordna lite andra saker.

God natt

Okej... Idag har jag skrivit ut allt som vi behöver ha inför resan. Alla hotell, flyg och bussresor. På tal om flyg så inser vi ett misstag... Vi har köpt biljett till fel flygplats i Vietnam. Vi lyfter från Ho Chi Minh City(gamla Saigon) och ska till Da Nang. Istället har vi bokat till en stad 260 km norrut. Alltså va? Hur tänkte vi där?

Nåja, Vi hittade ett nattåg därifrån så det blir 6,5 timme sittandes på ett tåg från 00.40 på natten ner mot Da Nang. Inte så farlig såhär i efterhand men lite dumt kanske... Konstiga är att vi båda kollat innan vi bokat men ändå blir det fel.

Nu ligger alla papper uppdelade i olika mappar efter vilket land vi är i. Tror jag lärt mig en del om organisering efter åren med Carina när vi anordnade MUF Skånes distriktsstämmor...

Imorgon går jag på arbetsdag 3 innan semestern. Ledig i helg och sedan är det bara måndag och tisdag kvar. Helgen är fullbokad så detta med packning får nog dröja lite till... Tisdag eftermiddag passar väl bra? ;-)

Nu ska jag tända Netflix och se någon serie

Så ja... Enbart 1 vecka kvar och jag har , inkl idag, enbart 4 arbetsdagar kvar. Så skönt!

Idag river vi av ett arbetspass på 10,5 timme på jobbet. Imorgon ska jag skriva ut en massa bekräftelser på olika hotell, flyg och bussresor. Så allt det är klart till nästa vecka!

Sitter i matsalen på jobbet och ser att det snöar och blåser ute... Inget roligt väder!

Hela 28 dagar tills vi gifter oss. Det blir på den svenska ambassaden i Hanoi. Två goda vänner kommer vara med.
Bokat reservation på en restaurang i närheten av hotellet(Gamla staden i Hanoi) som enligt Tripadvisor ska vara riktigt bra.
Blir nog en bra dag :)

Det här med packning kanske blir lättare än jag trodde...
Testade igår och hittade en del kläder att ta med. Dock ska jag hålla mig till lite plagg och tvätta upp på vägen.

Jag har såhär långt hållit mig till listan
- 3 par shorts
- 3 klänningar
- 3 Toppar
- Sandaler
- Ska ha med 3 t-shirts som ej är på bilden

Jag tänker flyga i följande
- Linneskjorta (funkar även på plats)
- Ett par mjuka svarta byxor
- Grå cashmeretröja (funkar även på plats)
- Svarta gympaskor som kommer få jobba nästan varje dag på plats

Utöver detta kommer vi ha en mindre ryggsäck att ha inne i planet som då innehåller viktiga saker så som
- Kamera
- Pass
- Mobil
- Resedokument
- Glasögon/linser
- Extra underkläder

Listorna med vad som ska med är inte helt klara så jag jobbar vidare på det.
På torsdag är jag ledig och då behöver jag ordna med grejer inför resan t ex printa alla resedokument.
Helgen är uppbokad samt även måndag & tisdag i nästa vecka efter jobb. Och på onsdag lunch reser vi

Wii, det är så spännande det här!

I dagarna har det varit riktigt kallt. T o M så kallt som -10 ute... Då kändes det verkligen.

Om 1,5 vecka reser vi. Jag behöver börja kolla på packning då kommande vecka och helg är bokade så tid över till packning får jag inte. Eller isf inte så mycket!
Dock ska jag ju inte ha med så mycket. Vi åker till varma länder och när det kommer vara kallt så har jag ett par långbyxor med.
Det blir nog bra tänker jag.

Jag får låna ryggsäck av Martin. Sedan tar han en bag som han har på flyget som handbagage samt att vi har en liten ryggsäck också för värdesaker ombord på planet.

Vi har bokat en del av resan men inte allt. Saknar boende i Hanoi när vi kommer tillbaka från Halong Bay samt tiden i Laos & Thailand. Men det ordnar sig. Kanske kan kolla på det idag. Är ju ändå söndag...

Bild från vår senaste resa till Marocko

Igår var det 14 dagar tills vi sätter oss på planet med destination Bangkok. Ser så fram emot detta!

Vi kommer besöka Thailand, Kambodja, Vietnam och Laos under 4 veckor.
Jag är så glad att jag får möjligheten till detta. Inte alla som får ledigt 4 veckor i sträck på jobbet när man redan haft 3 veckors semester.

Vi flyger till Bangkok och där stannar vi faktiskt bara i ett dygn innan vi drar vidare.

Följ med på vår resa och upplev våra upptäcker med oss!