Hej allihopa!

Jag är nu tillbaka med mitt bloggande då min inspiration flödar mer än någonsin. Minst ett nytt blogginlägg i veckan som publiceras varje onsdag kväll 18:00.

Som ni ser i min rubrik så finns det en ny Erica som går på en ny skola. De senaste månaderna har jag fått ställa många svåra frågor till mig själv som exempelvis:

-Vem är mina riktiga vänner?

-Varför mår jag dåligt och alltid tänker negativt?

-Valde jag rätt skola och kommer jag få nya vänner?

Att gå från grundskolan till gymnasiet är svårt, men alla som redan nu är oroliga för att börja gymnasiet. Ta det lugnt. Som mitt motto säger "Allting löser sig oavsett på ett eller annat sätt".

Jag går samhäll på ProCivitas Privata Gymnasium i Lund och dagen då jag skulle börja på gymnasiet var jag jätte orolig för att jag inte skulle passa in.

Innan jag började på skolan fick jag massa kommentarer som -Ska du börja på en snobb skola nu?, -Jävla snobb, -Du kommer inte passa in där, -Du kommer säkert inte orka plugget.

Tankarna snurrade runt i mitt huvud om och om igen. En blyg tjej som mig som bara sitter i bakgrunden och alltid sätter andra före sig själv, hur ska jag kunna klara mig där?

Idag är jag världens lyckligaste person. Mina nya vänner och min klass är underbar!! Skolan är fantastisk då lärarna är så snälla mot dig, kommer ihåg vem du är och vill lära känna dig som person. Visst det kanske är mycket läxor men hela skolmiljön får dig att vakna upp på morgonen och verkligen vilja gå till skolan. Skolan har ett snobbigt rykte men jag anser inte att det är så snobbigt som alla tror, jag klär mig som jag vill iallafall.

Ångrar mig inte en enda gång att jag valde denna skolan och det är absolut ingen nödvändighet att vara orolig för alla er som ska söka gymnasium nästa år.

Sök de program och skola ni känner passar er och därefter kan ni alltid byta om ni inte trivs. Allting kommer gå bra.

Ha det bra allihopa! Puss

Hej allihopa!
Jag har gjort en del sen förra inlägget och jag har inte haft orken att lägga upp allt.
Men nu kommer ett inlägg om de saker jag har gjort sen förra inlägget.

13 JULI

Dagen börja med en härlig fisketur med en fiskebåt.
4 timmar och härligt väder. Jag fångade 7 torsk och allting var jätte trevligt. Efter fisketuren vid 12:00 cirka så stack vi hem till min faster och vi grillade korv. Jag hoppade dock över korven eftersom jag inte gillar korv, så det slutade med att jag somnade i en av deras solstolar.
På kvällen åt vi sedan torsk med potatis, ärtor och skirat smör..mums.

14 Juli

Jag och min bästa vän Elin bestämde oss för att ta en lite Skåne runt resa. Det började med att vi åkte till Malmö-Triangeln där vi åt frukost i en park. Det var super mysigt. Där efter gick vi runt och fotade lite.
Efter det så åkte vi till Malmö central där vi gick till en sci-fi butik samt Lush. Köpte dock ingenting. Det slutade med att båda hade fruktansvärt ont i färgerna så vi stack till Helsingborg och åt på Freakin' Fries (super gott)! Det blev en liten tur i Helsingborg och sedan tog vi tåget hem..
Inte mycket till Skåne runt resa men det var kul iallafall. Kvällen avslutades med film och lite gott😛

15 Juli

Det var inget speciellt med denna dagen utan att det var inflyttningsfest hos min pojkväns kompis.
Hela kvällen var super trevlig. Det var super härliga människor och jag vill speciellt tacka han som bjöd oss. En lyckad kväll helt enkelt.

17 Juli

Denna dagen gjorde vi inget speciellt. Men på kvällen så drog hela familjen och A till bio.
Det blev Legenden om Tarzan.
Jag kan säga att jag inte hade några förväntningar alls på denna filmen, jag trodde den skulle vara fruktansvärt dålig och alla djur skulle vara så otroligt dåligt gjorda.

Efter filmen var jag mer än glad. Den filmen var den bästa jag har sätt. Den var så bra gjord och det var så många känslor. Hela filmen var super bra, och jag hade lätt sett den 100 gånger till.😍

20 Juli

Igår var det en jätte trevlig dag.
Trots en sjuk och trött Erica så besluta A's familj att vi skulle dra på mini-golf. Det slutade med att jag kom på tredje plats. Allting var super mysigt och allting avslutades med en mjukglass från ett "gatokök" som hette Oliver's. Super gott!!
Jag sov sedan gott hela natten. Alltid lika skönt!

Tack för att ni läste.

Hej allihopa!
I torsdags hade jag och min familj plus ett annat sällskap en trevlig dag i Helsingör.
Vi tog båten över och där blev en pölse.
Sedan i Helsingör blev det lite shopping och smörrebröd (eller vad det heter).
Mer shopping och mys efter det och tillsist avslutades allt med en belgisk våffla med glass. En mysig och trevlig dag med familj och sällskap😍

FJÄRDE DAGEN PÅ IBIZA!

Även denna dagen började med en spring runda för min del. Jag var tvungen att stanna och fota en fin målning på vägen..

Pool häng fram till lunch och sen KFC, riktig fint👍🏻

På kvällen gick jag och min familj samt min pojkvän till en restaurang och tog en drink och kolla fotboll. Därefter gick vi till en restaurang som hette Tijuana.
Där skulle alla som var med på resan träffas (23st) och kvällen var jätte trevlig.

Kvällens beställning blev boritos✅

FEMTE DAGEN PÅ IBIZA!

Snart hemresa...men vi var inte ledsna för de. Några pool dopp och lite sol gör allt bättre. Alexander köpte godis och pappa bjöd på hemma lagad lunch. Mums.

Vi bestämde oss för att gå på restaurang på kvällen och avsluta med shopping.
Jag valde en lax och avokado sallad, det var super gott!

SJÄTTE DAGEN PÅ IBIZA!

Dagens pool lunch blev pommes med smält ost och bacon✅

Det hände inget speciellt denna dag mer än att vi gick och mös och åt på en restaurang på kvällen. Restaurangen blev våran favorit!

Jag beställde ännu en gång BBQ baby ribbs😛

SJUNDE OCH DEN SISTA DAGEN PÅ IBIZA!

Väskorna är packade✅
Ingenting är glömt✅
Dock skulle vi inte lämna hotellet förens vid nio tiden så vi hade en sista dag att ligga solen, bada, shoppa och mysa.
På kvällen åt vi alla (23st) på den restaurangen som blev vår favorit.
Den hette Sa flama. Denna gången valde jag att dela rätt med mamma, det blev kyckling fajitas😍

Tack Ibiza för denna resan, hörs kanske igen om några år. En fantastisk upplevelse✈️

På flygplatsen och tåget hem..tack för denna gång. Ses.✈️🚈

Fy vad jag mådde dåligt..det ös regnade, åska och blixtra.
Perfekt för någon som är flygrädd...
Klumpen i halsen ville utvecklas till tårar men jag hör alla andras röst hela tiden "Allt kommer gå bra".
Efter 4 timmars försening plus 2 timmars försening vid gaten så startade boardingen.
Trots att det fortfarande blixtrade extremt och att klockan var mitt i natten så var jag lugnare på grund av att de hade bytat ut vårt flygplan mot ett större vilket känns säkrare..
Flygplanet lyfte och tiden gick, försökte somna.
Klarade somna en timme men sen var klumpen i halsen tillbaka.
Vi landade. Allt gick bra.
Väskorna hämtade, och alla är trötta.
Ibiza here we are. Ses savines hotel here we come!!

(Fake ler på bilden)

FÖRSTA DAGEN PÅ IBIZA!

Resan gick bra trots ovädret.
Väskorna är hämtade.
Transfern har lämnat oss vid hotellet.
Checkat in på Ses Savines ✅

Först lite sömn och sen frukost med familjen på balkongen.
Sol och mat, kan det bli bättre?

Efter frukosten tog vi en rundtur runt området.
Vi bodde i San Antonio och hade värsta fest stället bredvid oss...
Hög musik hela natten✅

Första dopp i poolen✅

Genom hela denna semester så förälskade jag mig i Arizona..köpte till och med hem några.
De var jätte billiga och alla var super goda.
Här är alla jag drack genom hela resan.

Provat Arizona✅

Sen kom Midsommar och de firade vi alla som var med på resan (23st) hos min mosters familj.
De hade hyrt hus så alla fick plats.
Hela dagen var jätte trevlig och midsommar maten var jätte god..pappa tog ju med allt man behöver angående midsommar mat.

Firat midsommar på Ibiza✅

Kvällen avslutades med kortspel och snacks😍

ANDRA DAGEN PÅ IBIZA!!

Andra dagen började med att jag och min pojkvän gick ut och sprang, jätte skönt.

Sedan åt vi en god frukost✅

Sol stolen och badet väntade efter frukosten!

På kvällen åt vi på en fantastisk god restaurang som hette Casita.
Kvällen spenderades där med familjen, super mysigt.
Jag beställde en curry-kyckling gryta med pommes och till efterrätt en äppelkaka med vaniljsås😛

TREDJE DAGEN PÅ IBIZA!

Börja med en god frukost✅

Efter bad och sol serverades det en god hemma gjord lunch på balkongen (carbonara gjord av pappa)✅

Efter bad i hav och pool,och efter frukost, sova middag och lunch så gick vi ut och åt med min morbrors familj.

BBQ baby ribbs med pommes✅

Därefter blev det sängen som väntade.

!Resten av veckan ser ni i ett nytt inlägg som kommer på torsdag. Gå in och läs och se vad vi har upplevt på denna resan😍!

Hej alla!

I detta inlägg hade jag tänkt berätta lite om min flygrädsla.
Resan sker imorgon men jag är dock väldigt nervös över att flyga...
När jag flyger mår jag illa, och tankarna flyger runt i huvudet. Allting känns jobbigt och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Början och landningen är det bästa men annars gillar jag inte att flyga alls.
Rädslan har utvecklats mer och mer på senaste tiden, vet inte om det är för att jag har börjat tänka på vad som egentligen kan hända (undrar om det är fler som är lika nojig som jag🙈) . Skit i det, önska mig lycka till:)
Resan kommer gå bra och jag kommer förmodligen inte uppdatera förens jag kommer hem!
Allting är packat och klart!!
Lets go!!

(Detta är ett väldigt dåligt inlägg men jag hoppas ni läser de jag lägger ut när jag kommer hem)

Hej igen!
Eftersom mitt inlägg "💄Min vardags sminkning💄" blev väldigt omtyckt så tänkte jag visa hur jag gör min "fest" sminkning.
Lets start!

(Börjar med en osminkad bild)

Jag börjar med att täckta de röda fläckarna i mitt ansikte. Samt gör jag så att huden blir slät vilket gör så att de andra sminket går lättare att applicera.
Detta gör jag med min moisture foundation från The body shop SPF 15 IND: 05

Denna är ganska ljus med en gul underton och jag tycker den är super bra! Älskar den.
Man ser inte så bra på bilden men jag tycker verkligen det är värt priset!

The body shop: 235kr

För att att skapa en matt yta då min foundation är glansig så använder jag mig av Stay Matte Long lasting pressed powder från Rimmel London.

Jag tycker den passar min hy perfekt. Även denna är ljus med en gul underton. Det kommer inte så mycket men huden blir matt.

Lyko.se: 75kr

För att täcka de mörkare ringarna under ögonen. Samt de röda områdena runt näsan så använde jag slutligen mig av min Dream matte mousse foundation 10 Ivory från Maybelline New York.

Denna beskrev jag i mitt vardagssmink inlägg men denna använder jag nästan alltid och en av de bästa köp som jag har köpt.

Kicks: 139kr
Lyko.se: 139kr

För att ge lite färg på det hela så använder jag mig av Perfect Powder Blusher från Isadora (20 FROSTY ROSE).
Jag tycker denna färgen är jätte fin och passar min hy eftersom färgen är varm i sig själv. Jag har alltid använt mig av denna. Det negativa med denna produkt är att den inte stannar kvar så länge.

Kicks: 129kr
Lyko.se: 119kr

Highlightern applicerar jag på kindbenen för att framhäva dem.
Jag använder mig av ett highlightning stift som jag köpt på Dollarstore för 40kr.
Jag gillar det och tycker den är bra!

Ögonbryns dax. (Måste noppas).
Till mina ögonbryn använder jag mig utav min ögonbryns palett som jag köpt i London.
Älskar den och den är lätt att applicera.
Vet inte vad den heter eller var den kommer ifrån men det går bra med vilken som.:)

För att framhäva ögonbrynen lägger jag en linje med min vita ögon skugga under ögonbrynen.
Jag brukar alltid va röd eller blå på ögonlocken då min hy är väldigt ljus därför brukar jag alltid använda mig av foundation men också min vita ögonskugga. Jag använder mig av ögonskuggan Cloud in the Sky (FB01) från Flormar. Denna ögonskugga är vit, guldig och ljusblå. Jag gillar denna för att den inte ger ifrån sig så jätte mycket färg men den skimrar och smått glittrar i vitt ändån. Super bra för mina ögonlock. Det negativa är att även denna produkt smular och kan lägga sig på kläderna eller det redan satta sminket. Mamma köpte denna till mig utomlands och vet därför inte hur mycket den kostar men man kan säkert beställa den från internet.

För att göra allt lite finare använder jag mig av ögonskugga. Vilken färg är beroende på vad jag bär för klänning/kläder.
Denna gång använde jag mig av min ögonbryns palett från Rimmel London.
Vet dock inte vad denna palett heter eller vad den kostar men det går bra med vilken ögonskugga man nu än vill ha.

Eyeliner next. Jag använder mig av min Liquid eyeliner från Kiko Milano.
Den är super bra och lätt att applicera. (Dock är jag inte den bästa på att lägga eyeliner)

Kikocosmetics.com: 85kr

Jag använder mig av min Perfect Contour Kajal • Waterproof (60 BLACK) från Isadora.
Jag tycker att denna produkt ger en fin svart färg som håller länge. Den ger verkligen effekt till ögonen så de ser mycket fylligare ut. Det negativa med produkten är att den inte är jätte vattenfast.
Lyko.se: 79kr
Eleven.se: 69kr

Efter kajalen lägger jag lite mascara. Endast ett drag ungefär. Använder mig av min Lancome mascara.
Tycker denna är super bra om man inte vill ha ögonfransar med mycket färg. Mascaran är från Lancome Paris och den heter Noir Infini 01.

Tradera.com: 249kr
Cocopanda.se: 231kr

Tillsist sätter jag på mina lösögonfransar från GWA (girls with attitude) de heter Starlet.
Älskar dessa fransar!!

girlswithattitude.co.uk: £4.99

SLUT RESULTAT

Före Efter

Vem är glad idag? Jo jag!
Kan ni tänka er att grundskolan är avklarad och gymnasiet väntar? Det är helt sjukt. Det ska bli så kul att träffa nya människor och få en ny omgivning! Längtar så!!
Dessutom är det äntligen sommarlov!!
Förra veckan var det soligt och en vecka av skola, denna veckan är det sommarlov och fult väder...
Är det karma för att man klagade på värmen förra veckan?
Skit i det, lite dåligt väder ska inte hindra mig från att ha ett toppen sommarlov.

Jag har redan hunnit börja mitt toppen sommarlov faktist..

I förrgår efter avslutning så drog jag och några i min klass till Tycho (en fantastiskt fin resturang), där bjöds vi på god mat och det var ett väldigt gott umgänge. Därefter sa vi alla hejdå och några av tjejerna i klassen drog hem till @Elsajönsson och vi hade en mysig kväll med gott snacks och bra tjej snack. (Bild nedan)

Igår drog jag och fyra av mina tjejkompisar till tivoli och spenderade en härlig dag i grannlandet (därför kunde jag inte uppdatera igår). Allt var så otroligt mysigt. Vi åkte karuseller och sen åt vi, åkte karuseller, åt osv. Det var en lyckad dag med dem bästa!
Tack tjejer för den trevliga dagen!

Ja dags för en ny uppdatering.
Två dagar i veckan ska jag blogga och det blir onsdagar och söndagar från och med nu så gå in och läs, läs, läs.

Snart är det sommarlov gott folk....eller ja förutom dem som redan har tagit sommarlov-.-
Först och främst så ska man gå hela måndagen, ha brännboll mot lärarna och avsluta med en härlig lärarmiddag med min underbara klass.
Tisdagen är det skolavslutning och det ska bli skönt.
Men idag så var det bara en chill dag..jag och min bästa vän åkte till Väla, jag shoppade lite (köpen ser ni nedan) och nu sitter jag framför tv:n med min pojkvän och ska käka våfflor. Mums.
Kom-ihåg gå in och kolla bloggen ofta nu när det blir två intressanta uppdateringar i veckan.

(Som ni ser i min rubrik så har jag väldigt många tankar men jag vet inte hur jag ska få ner dem på bloggen.
Har ni några förslag om vad jag ska skriva om så meddela mig. )

Ha en bra dag allihopa, hej.

En jumpsuit från Amisu.
Köpt från: New yorker.
Färg: Vit med blått mönster.
Kostade: 199kr

Solglasögon från Gina Tricot.
Kostade: 79kr

Ett lite försenat inlägg om min klassresa.
Jag var på en liten klassresa från torsdags förra veckan till söndags med min underbara klass. Fy va roligt vi hade. Det var en resa till DK Lalandia vilket var jätte skönt då det var riktig varmt ute. Allt från bada,sola,spela kort, bowla och gå på restaurang var toppen.
Loved it! Ett minne att minnas!
Bilderna från klass resan kommer nedan.