Mat & Recept

Tulu.
Bakmonstret är på G igen. Denna gången med en utsökt hallon/blåbärskaka med smak av vanilj och saffran. Kakan är dessutom gjord på casein vilket gör den nyttig 😋. Ät utan ångest oavsett vad.

Vispa ner 2 ägg och ca 1 skopa vaniljcasein från MM Sports. Häll ner mjölk och vispa till önskad konsistens. Jag vispade tills att det blev likt en muffins-smet. Tillsätt ca 1 tsk bakpulver, vaniljpulver och saffran.
Smöra små former eller en stor form med kokosolja, klicka i smeten och tryck i valfria bär. Grädda i ugnen (varmluft) på ca 200-250 grader i ca 20 min eller tills kakan "sväller" och blir fast. Gör ett stickprov så vet du.

Enjoooooooy 🍰.

Likes

Comments

Mat & Recept

w/ Barebells. Guds gåva till mänskligheten. Vad är godare än en skål flingor till frukost? Gör din egen Cereal Bowl. Utan massa socker. Inspo från Samantha Jerring.

Du behöver: Skånemejeriers yoghurtkvarg med vaniljsmak, sockerfria havreringar, Barebells protein crisps & Barebells Hazelnut Cream.

SOOOO Crunchy! Funkar bra alla timmar på dygnet.


Dröm.

Likes

Comments

Gonggongen går. Våra handskar möts, vi hälsar. Hakan ner, blicken upp, händer upp. Let's Rumble.

Första smällen är alltid värst. Väcker och chockar. Jag kontrar. Slag. Får tillbaka en blöt handske. Sparringpartnerns svett. Snart får sig benskydden samma kallsup. Titta. Hitta luckor. Sparka slå sparka sparka slå. Som ljudet från en trumma. Håll takten. Styr. Som i en dans.

Tiden går fort. Paus. Knappt det. PåT igen. Det blir värre från rond till rond. Mjölksyra. Trött. Sova? Aldrig. Vill skrika JAGORKARINTEEEEE, men kämpa. Grimasera. Ett knä sitter klockrent, och själv får jag en spinning backfist i ansiktet. Groggy. Inte ge upp nu Sara.

Inte. Ge. Upp.

Sparka som det inte finns någon morgondag. Tänk inte, gör bara.

Två timmar senare är det över. Jag faller som en säck potatis på golvet. Dricker allt vatten som finns och kan nästan göra svettänglar på mattan. Fan va kul det är.

Reser mig upp igen 🚶🏻♀️.

Likes

Comments

Mat & Recept

Tycker du om apelsinchoklad? Här har jag återskapat en smoothie som smakar likadant.

För 1 person behöver du: Juice från en apelsin, 1-1,5 dl mango (ta någon med rätt mycket smak), 1 dl mild naturell yoghurt (använd inte någon som är jätterinnig). Blenda i någon minut, och tillsätt sedan Whey 100 Banana Chocolate från MMSports. Om du inte vill använda dig av protein kan du ta kakao istället.

Usel bild på mina rester men den får duga. Den är supergod, lovar.

Likes

Comments

Livsstil

Tjääää
Hoppas att ni alla har börjat ett nytt nyttigt liv såhär den andra januari, eller åtminstone har gått tillbaka till era nyttiga rutiner. Det verkar iallafall vara poppis att avverka BEN i årets första gympass. För att följa trenden (lögn) stod BEN alltså stort på schemat. Fick sällskap av Kadde, gött.

Någon frågade mig om nyårslöften, och helt ärligt, nej jag har inga sådana. Aldrig haft. Jag sätter upp delmål efter veckor eller månader och går mycket på känsla. Lättare att hålla, mäta, utveckla eller se utveckling. Min åsikt såklart. Jag tror att mycket kan ändras på vägen också. Anywayy..

Ett par av mina träningsmål 2017. Realistiska, och kommer att kunna utvecklas lite längre fram:

• Bli färdigutbildad idrottstränare (180hp, inte nån två månaders bullshitkurs. Sorry).
• Gå min första thaiboxningsmatch.
• Klara av att göra Pull Ups/Chins utan hjälp och utan smärta.
• Öka mina PB:n i marklyft, knäböj och förhoppningsvis bänk. Allt beror på hur bra jag känner mig i axlarna.

Mål med bloggen:

• Växa och nå ut till fler.

• Leverera fler foton och inlägg


Har du några mål?

Likes

Comments

Mat & Recept

Sex timmar kvar till 2017! Hur firar du?

Jag har slängt ihop en nyttigare dessert för dig som vill slippa sockerchocken ikväll. Visst är den tjusig?

Du behöver:
Pepparkakor, ADD Ice Cream Cookie Dough, Jordgubbar, Barebells Protein Crisps, Mynta

Smula pepparkakorna i botten på uppläggningsglaset. Skopa två stora skopor glass, varva med jordgubbar och crisps. Toppa med lite smulad pepparkaka.

Nom. Som fyrverkerier i mun.
Gott nytt år och trevlig fortsättning ❤🎉


Likes

Comments

Livsstil

#2016
Vilket händelserikt år, herregud. Som religiös person väljer jag först och främst att tacka Gud för året som har gått. För alla minnen, alla framsteg och allt annat jag har upplevt. Om drygt ett dygn är det nytt år, och detta är årets sista inlägg.


Mitt träningsår 2016 sammanfattat i 15 punkter:

• Tränat kontinuerligt, och inte haft längre uppehåll än en vecka.
• Lyssnat på min kropp mer. Vilat när jag behövt. Släppt vikterna när jag fått ont (i skadade områden). Anpassat träningen efter hur jag mår.
• Genomgått en lyckad bulk (viktuppgång) i våras.
• Lyckats ta mig igenom 27 h träning på tre dagar under ett träningsläger. Levande död.
• Slagit årsbästa i mark 100 kg, knäböj 65 kg och personbästa i benpress 200 kg.
• Lärt känna min tränare Erik som tog min thaiboxning till en annan nivå.
• Börjat träna thaiboxning i Borlänge.
• Svag men nästintill smärtfri i vänster axel (äntligen).
• Ätit mer medvetet och välbalanserat. Lagat mat från grunden.
• Tagit hand om mig själv med massage och avslappning.
• Blivit diplomerad massör och Fighter Relations Manager.
• Ökat sparringsträningen, och förbättrat teknik.
• Börjat intervallträna mer, och även springa långt.
• Cyklat igenom sommaren (helt underbart). Jag gör gärna om det igen.
• Blivit lycklig över det som avrundade 2016: Regeländringen inom thaiboxning som även uppmärksammades i radio/media. Från och med söndag är det bara att tuta och köra.

Gott Nytt år alla fina, och trevlig fortsättning 🌟❤.

Foto: Wahab Akman

Likes

Comments

Livsstil

Imorse.

Med en konstig geggdialekt tog jag mig igenom min radiodebut (studio) imorse. Jag pratade om thaiboxning och varför regeländringen (läs tidigare inlägg) är viktig för mig. Sjukt kul. Är glad och vill rikta ett stort tack till alla inblandade som tycker att ämnet är viktigt och väljer att belysa det. Det betyder världen för mig.

Tack Lars, Elin, R.C, E.H.

Lyssna på lite av snacket här

Likes

Comments

Då var det dags för årets sista "Veckans träning"-inlägg. Det har hänt en hel del med mitt träningsliv som jag summerar i ett kommande inlägg. Där kommer jag även att lista mål med träningen inför nästa år. Jag hoppas (verkligen 🙏🏼) att ni fortsätter läsa mina inlägg.

I förra veckan skrev jag att träningen skulle steppas upp denna vecka, vilket den har gjort också. Mer löpning och tyngre vikter. All extra energi man får av att vara ledig är definitivt uppskattad under passen. Det har varit svettigt på veckans alla träningspass. Så pass att kroppen sa ifrån igår (lördag) när jag skulle iväg och träna. Därför blev det vila i dubbel bemärkelse, och nya tag nästa vecka istället. Jag kommer att utmana kroppen och laborera lite med olika träningsupplägg och steppa upp träningsdosen försiktigt för att minska risken för överträning.

Måndag: 2,5 km intervaller , axlar
Tisdag: FM 5,4 km löpning, EM mitts med Yasmine på Team Top Hat
Onsdag: Ryggbygg
Torsdag: Ben (hela passet hittar du i förra inlägget)
Fredag: Bröst och Mage
Lördag: Vila
Söndag: Vader på morgonen (hemma). promenad.


Det återstår att se om jag ska fortsätta lägga ut "Veckans träning" kommande år. Vad säger ni?

Likes

Comments

Träningsprogram

Redan efter halva benpasset hade jag svårt att gå, så ni kan föreställa er hur jag går idag. Helt plötsligt viker sig benen. Dessutom är det snorhalt ute. Braa kombo.

Jag tycker om att variera mina träningar. Ibland känner jag för att göra många övningar, ibland färre. Jag har någon slags hatkärlek för benpassen, men vad är mumsigare än ett par snygga ben? Igår körde jag LEGZ och fick till ett superbra pass med mycket kontakt. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av upplägget nedan. Notera att jag inte gör några specifika vadövningar under detta pass.

• Knäböj pyramidset ca 7 set
• Bensträck (leg extentions) 6 set until failure,
• Benpress på 175% av kroppsvikt 6 set until failure,
• Baksida lårcurl i kabelmaskin. Ett ben i taget ca 5 set/ben
• Raka marklyft i maskin, superset med raka marklyft med hantlar
• Liggande baksida lårcurl i maskin
• Wallballs
• Hip thrusters på stepbräda med kroppsvikt, ett ben i taget.


Kötta på! 💪🏼

Likes

Comments