hej på er fitnessmänniskor 😁

Har ni smakat på godiset från Pandy Protein? De kommer i tre smaker Soda Shakers, Sura Vikter och Salta Kettlebells (för laktrisälskaren) 🍬. Verkligen guilt free treat.

Anyway jag har startat en tävling på Fightermag.se (eller fightermag på insta) där du kan vinna TRE LÅDOR med godis. Totalt blir det 36 påsar 🤗.

Kika in där vetja!

Kram

Likes

Comments

Det funkar liksom inte. Helst ska du vara duktig på allt samtidigt också.

Lärarna vill att du ska vara duktig i skolan. På jobbet ska allt skötas rätt och där ska du vara duktig. På träningen ska du vara duktig (klar i huvudet för att kunna genomföra alla övningar rätt). Utöver det ska du vara duktig på höra av dig till folk, duktig på att ha det städat och rent, duktig på att laga mat och duktig på alla andra sidojobb.

"Du är ju så duktig tjej så du kanske vill.."

Absolut. Men jag kan inte, vill inte, orkar inte, vara duktig. hela. jäkla. tiden.

Det var dagens.
Ciao

Likes

Comments

Hallå där!
Glad alla hjärtans dag på er.

Jag har spridit lite kärlek på jobbet med söta geléhjärtan, och ska unna mig en massage senare.

Hur firar ni?
Oavsett hur så önskar jag er en fin dag.

Kram

Likes

Comments

Tjä-BÄ i kylan.

Vill bara ge en S/O till Ultim8 Fightwear som jag numera har samarbete med. Fick hem ett megapaket med asFräsiga grejer till träningen 😍. Kommer visa er mer så småningom.

Tills dess får ni kika in på http://www.ultim-eight.com/

Vill du samarbeta? dra iväg ett mail till s-zeedan@live.se

Nu: Sparring. Tjohej 🥊

Likes

Comments

Update.

Idag klaffar allt.. eller ja nästan allt. Tekniker sitter. Svepen sitter. Tryck i sparkarna. Axeln mår bra. Boxningen är grym. Energi finns. Bästa känslan.

Ojämnt antal på dagens pass resulterade i att jag fick köra med coach Aldin Fific. Dubbelt av allt=dubbel träning. Efter två timmar var jag som överkörd. Lite mittsfys och mittsträning på det sedan var det gonatt 😴.

Nu hoppas jag att foten min blir hel så att jag kan springa igen.

Likes

Comments

Shuuuuuu,

2014, året jag började högskolan, hörde jag att folk hade en tendens att foodprepa och ta med sig lunch till skolan varje dag. Visst, jag hade ju med mig matlåda till gymnasiet ibland, men där fanns alltid något att käka IFALL att man inte hade. Dessutom så kostade det inget... Så när jag började högskolan tänkte jag "Inte ska väl jag foodprepa?" MENNN jo..

Jag blev mer och mer övertygad om att det faktiskt är rätt praktiskt och smart att foodprepa. Särskilt nu när jag tränar så ofta, jobbar och går i skolan. Så .. de senaste åren har det blivit en hel del matlådor. Jag tänkte lista upp ett par för och nackdelar med att foodprepa.
Jag vet, det blir en del listor här på bloggen. Men det är lättare att sammanfatta och det slipper bli utdraget i en lång text.

Fördelar:
- Tidsbesparande. Du slipper tillbringa massa timmar i köket varje dag.
- Finns alltid mat tillgängligt. Blir du hungrig så vet du att du har en låda som du direkt kan värma.
- Du vet vad du får i dig. Du har själv lagat maten, och vet vad den innehåller. På så sätt slipper du alla tillsatser och liknande.
- Gott. Hemlagat är ju underbart eller hur?
- Billigt. Fantastiskt för oss studenter att spara ett par hundralappar att göra annat för, istället för att panikköpa en macka med lite ost för 45kr (det är sant!! 😳😵) som du inte blir mätt på.

Nackdelar:
- Enformigt. Äta samma sak i en vecka....Det blir ingen direkt varians i matsorterna. Oftast varierar du mellan två olika maträtter, eller kryddningen. Vilket KAN bli tråkigt i längden.
- Du måste avsätta en halv dag för att prepa dina lådor.

Jag tycker dessutom att nylagat smakar bäst. But u gotta do what u gotta do. Bortsett från ovanstående nackdelar är det faktiskt värt att ge foodprepandet ett försök.

Ciaooooo

Likes

Comments

Läs rubriken igen.

Som sagt. Idag stod rygg på schemat, utan marklyft. Så passet inkluderade övningar för ÖVRE ryggen. Typ såhär:

- Latsdrag med: bred fattning (MAG), V-grepp (stående), maskin med fria vikter (en arm i taget) & rep..
- Rodd i: Kabelmaskin, maskin med fria vikter, stationär (?) maskin.

Efteråt 10 st 30 s inclineintervaller på löpband.
Skuggboxning med hantlar och gummiband.

Avslutade med 200 sit-ups, en variant av sidecrunches och rull på foamroller.

Odevade. Ciao.

Likes

Comments

...som jag har gjort på dagens träning:

- Sprang en runda utomhus i 30 min med bra flås
- Varit snabb och explosiv i mina boxningskombinationer på mitts och med gummiband
- Lärt mig två nya användbara matchkombinationer


Jag ska börja lista upp ett par bra saker jag har gjort efter varje träning. Kommer inte alltid dela med mig, men jag behöver börja berömma mig själv.

Det är så viktigt för mig att träningen går bra, särskilt med tanke att det är en stor del av mitt liv. Jag tycker inte att det är fel eller skämmigt att erkänna sina brister, men i många fall blir jag förbannad istället för att acceptera att saker och ting inte fungerar som jag vill IDAG. Typ som att vänstersparken var helt ute och svävade idag... Då står allt det positiva och faller på just den sparken.

Jag tycker om att vi läser om mental träning och idrottspsykologi i skolan nu. Det behövs verkligen mer av det i mitt liv. Särskilt om jag ska prestera. Andningsmeditation funkar superbra för mig.

Hur gör du för att komma ner i varv och bara fokusera på uppgiften?

Likes

Comments

I onsdags fyllde Sara år - 22. Hade en underbar dag där jag bland annat blev överraskad med blombud från mina kära vänner. Igår ställde jag till med ett minikalas som blev super 😍.

Nej jag har inte slutat blogga, jag har bara fullt upp 😁. Vi hörs snart igen.

Likes

Comments

Höli möli

Sista terminen på Idrottstränarprogrammet är igång. Med risk för att låta som en kärring: Tiden går så fort! Känns som igår då jag tog flyttlasset 6 timmar uppåt i landet. I själva verket var det nästan tre år sedan. Det har varit roligt, lärorikt men också ett helvete. Varför inte säga sanningen liksom 😂?

Nu väntar ett par månader till av helvete - Det är stressen om gör det, men också massa ny rolig kunskap som jag kommer att bära med mig.

Den första månaden läser jag dubbla kurser på 100%. Idrottsvetenskaplig fördjupningskurs som är förberedande inför C-uppsatsen, men också Mentala Processer och Beteende. Den sistnämnda är en otroligt intressant kurs inom fältet Idrottspsykologi. I kursen kommer vi att få jobba med oss själva, lägga upp en mental träningsplan, lära oss att tänka på att tänka. Kursen som gör dig dum i huvudet helt enkelt. Hjärnan kommer att gå på högvarv. Kursen kommer dock hur lägligt som helst då planer börjar smidas inför tävlingssäsongen, och då är det underbart att kunna arbeta mer med mental träning för att öka prestation och minska stress. Me like.

Det var allt,

Ciao 🎓

Likes

Comments