Hola Suecia

Vi kom fram i förmiddags till Cusco efter att ha suttit i bussen 17 timmar och åkt kringelvägar hit. Efter sjösjukan från bussen lagt sig under en kopp Starbucks fixade vi hostel. Fram till middagen har vi legat i vårt kyliga runt och vilat då vi dessutom är på 3400 meters höjd över havet nu.

Det är ca 16 grader här och imorron kommer vi förmodligen shoppa lite varma fina tröjor och mössor.

Underbara maten på bussen

Vår gata.

Vårt fina rum. Lakan, två filtar, täcke och överkast. Ska nog bli en bra natt.

• Peru

Hej, nu har har vi tagit oss vidare till Huacachina en liten lagun med sanddyner runt om. Vi tog ett varv runt vattnet och åt lunch. Bestämde oss för att gå upp en bit i sanden vilket var ganska dumt då sanden mitt på dagen var stekhet.

Vi bokade en biltur lite senare på eftermiddagen. Gasade runt bland sanden, testade sandboarding och såg solen gå ner bakom dynerna. Efter det var vi redo för dusch och mat!

Nu har vi tagit oss från Lima till Paracas med en väldigt lyxig buss. Mat, stora säten, filt, kudde och "tv-skärm" så man kunde kolla på film om man ville.
Idag har vi åkt på båttur och sett sjölejon och fåglar, varit i national parken och kollat stränderna och utsikten. Levt hostel livet och ätit frukost, lunch och middag på hostelet :)
Imorgon drar vi vidare på nya äventyr!

Hejsan hejsan! Det va ett tag sen nu vi skrev på denna blogg. Men nu är vi på resande fot igen så varför inte blogga liksom?

14 februari
Vi landade alla tre i Lima. Jag och Alice hitta Olivia vid bagage, alla tre samlade 😄 när vi väl hade fått alla väskor och hade tagit oss ut från flygplatsen så skulle vi leta reda på en buss, en turistpolis kom fram och fråga vart vi skulle och rekommenderade att ta en taxi. Varför inte tänkte vi, turistpolisen stannade/fixade en taxi till oss, inte vilken taxi som helst utan en svarttaxi hehe. Inne i taxin sa polisen till oss att lägga väskorna på golvet innan vi åkte iväg.
Vi började åka mot det guest house vi skulle bo på, det skulle ta ca 50 min. Vi fick uppleva en sjuk sak när vi åkte förbi en blinkande polisbil som hade spärrat av en del av en fil, det låg en död (troligtvis påkörd) kvinna på gatan täckt med en liten filt för ansiktet och en blodpöl runt huvudet, väldigt hemskt, och poliserna stod bara och chilla runt om som om ingenting.
Väl framme på vårt guest house fick vi ett rum som vi chillade i resten av kvällen.

15 februari
Idag har vi bara vandrat runt i Lima och kollat lite, väldigt fin stad med fin kust! Ätit på restaurang både till lunch och middag (lyx). Alice och Elin var också riktigt dumma och skäms nu då de inte smörjde in sig idag och är rätt så röda/rosa nu såhär på kvällskvisten. Nu ska vi chilla lite på rummet och se hur vi ska planera morgondagen med mera.

Puss och kram till er alla

Efter en helt underbar resa med mycket äventyr är vi nu tillbaka i kalla Sverige 🇸🇪

Vi blev mötta på bästa sätt på Arlanda av våra familjer och våra älskade bästa gymnaster! Chockade blev vi ska jag säga er! Tack bästa ni.

Hej alla fans.

Biodags igen, dressmaker denna gång!

3 dagar kvar till Sverige!!!!!!!!!!!

Xoxo gossip girl

• Asien

Tjolahopp!

Igår gick vi lite på marknaden här, vi smakade lite olika thai frestelser! Det blev någon slags kakglass med cookies & cream smak, sweet potatoballs, miniglassar och thaigodis som innehöll mjöl, ägg och kokosmjölk.

Kakglass

Sweet potatoballs

Miniglassar

Thaigodis

Vi är nu i Chiang Mai thaithai. Igår hoppade Elin bungyjump i det härliga vårvädret som det känns som här. Kollade thaiboxning på kvällen. Idag har vi varit uppe i träden och åkt zipline väldigt kul. Nu ska vi ut och chilla i stan bye

• Asien

Tjoho!
Idag har vi varit med om nya äventyr. Vi red på en elefant, besökte två grottor fulla med massa Buddhor. Sedan åkte vi till världens finaste vattenfall med turkost friskt vatten och pooler. Såklart badade vi i vattenfallet! Helt underbart och uppfriskande.

Efter 30 timmar på buss har vi tagit oss till Luang Prabang!!! Detta var troligen sista gången vi åker nattbuss på denna resa!!!

Yeeeey

Över hundra dagar har vi varit borta nu, bara två veckor kvar, hel sjukt!