Nu är det så att jag (Linnea) och Lovisa har avslutat vår Australien/Nya Zeeland resa! Lovisa landar när som på Arlanda och jag har spenderat min förta dag i Asien (Bangkok just nu).
Om ni vill fortsätta följa min resa så kan ni kolla in på

WWW.nouw.com/asienhitochdit

Där kan ni följa mig och min pojkväns resa runt i Asien!
Kram

Vi är nu på flygplatsen för att Lovisa ska åka hem och Linnea vidare till Asien! Det är jättelånga köer för oss båda att checka in väskan men hoppas vi hinner ändå!

Vi har haft 3 otroligt bra dagar hemma hos familjen Sandahl. Ätit svensk god mat och bara tagit det lugnt! Tack för allt, uppskattas verkligen

I måndags när vi kom så hade de främmande och så åt vi super god mat

Igår var vi på ett shoppingcenter och åker super god glass!
Och på kvällen var vi till opera huset och harbour bridge

Idag har vi vart inne till Sydney central och kollat runt lite. Bland annat i Queen Victoria building en väldigt fin byggnad

Vi sitter just nu på flygplatsen och försöker få tiden att gå fortare! Vi har vart här i drygt 5 timmar redan och har ca 4 kvar innan vi lyfter mot Sydney!
Idag under dagen har vi vart i christchurch och bara tagit det lugnt och väntar på att vi skulle åk hit! Handlat lite och så!
Ska bli skönt att åka mot varmare breddgrader för här på nya Zeeland är det väldigt kallt! Ni ser ju bilden, ser typ ut som snö! Det var hagel så stora is/snö bollar kom från himlen och smattrade mot fönstret och backen.

Vi har nyligen vart ute på havet och kollat på valar och fick även se en hel del delfiner! Vi såg 2 olika valar men en av de såg vi två gånger, det är sjukt hur stora de faktiskt är! Vi såg även albatross fågeln, den är väldigt stor

Efter Queenstown blev det lake tekapo.
Vi var endast standby från Queenstown men som tur var kom vi på ändå. Såg många fina ställen och fin natur på vägen dit och när vi kom fram så blev vi väldigt glada, då det var ett väldigt fint och mysigt ställe att vara på.

Just nu umgås jag (Linnea) och Lovisa med två andra svenskar (Adam och Olivia)

När vi hade landat på våra rum bestämde vi oss för att gå upp till toppen på ett berg och kolla på utsikten som var magisk

När vi sen skulle åka från okej tekapo så var vi standby igen med 9 andra, alltså 11 på standby men endast 9 av de dök upp och när alla "ordinarie" var på så fanns det bara 2 lediga platser kvar på bussen och vi lyckades få de 😃 anledningen var att vi reste ihop och alla andra reste ensamma så då tyckte chauffören att jag och Lovisa skulle få dem.

Vi hade en heldag i Queenstown så då bestämde vi oss för att åka till milford sound! Vilket magiskt ställe. Kändes som man var med i en film!

I måndags när vi kom till Queenstown så bestämde vi oss för att åka luge. Vi åkte upp till toppen på ett berg där vi den fick ta en lite lift upp lite till och sen var det full vart ner. Vi köpte oss som att vi var med i mario cart!

Idag har vi förflyttat oss från Franz Josef till wanaka. Det var det finaste väg/natur som vi någonsin sett! Vi började med att då gå en runda vid en sjö som heter lake matheson som var 4.4 km!
Såg även glaciären här ifrån

Efter detta åkte vi bussen och fick uppleva en magiskt natur med sjöar och berg.

Här i wanaka är det sjukt fint och mysigt och vi ska bara stanna här en natt

Idag gick vi upp tidigt för att vi skulle göra en heldags vandring. Normalt tar man shuttle bus till bergen men vi var ute i för god tid så vi skulle behövs vänta i 1.5 innan första bussen gick vilken vi inte ville så vi bestämde oss för att gå dit vilket tog ca 50 min.

Det var inte bästa vädret idag tyvärr så vi insåg ganska snabbt att vi inte skulle se något från toppen men vi ville ändå gå som en rolig grej!

Vi skulle göra den som skulle ta 8 timmar fram och tillbaka + tiden att gå dit och tillbaka från hostelet! Vi började vandra och vi hann se lite av glasrören innan molnen helt täckte.

På toppen såg vi ingenting. Men det var kul ändå vi tog oss upp iaf

Sen började resan neråt igen! Nu är vi helt slut och ska upp tidigt imorgon igen för att fortsätta vår resa neråt!

Det blir inte jätte många inlägg på bloggen nu för tiden och det beror på att vi är i nya Zeeland och har vart och kommer säkert vara på massa ödeställen utan täckning och internet. Vi har också vart på massa fina små promenader så tänkte lägga ut lite bilder! Just nu är vi i Franz Josef.

Dessa bilder över här är från en promenad på norra ön och då jag (Linnea) gick med några andra svenskar för Lovisa mådde inte så bra så hon tog det lugnt istället!

Igår kväll var vi i Maninapua där det var maskerad på kvällen för alla oss backpackers, vi skulle vara något på P så vi valde att vara prinsessor 👍🏼 jag är Pink Princes with Plats.