Hejsan! Nu för tiden och en vecka tillbaka så håller vi hus i cebu ! En ö här i Filippinerna:) vi har det hur bra som helst, med en massa utflykter på dagarna. Vi har bland annat badat med valhajar och hoppat i vattenfall:) Sanne och Cornelia har även tagit sitt sista dyk för resan !

Här om veckan var vi på en super mysig bar/restaurang för att kolla solnedgången med hela gänget ! Dock är vi väldigt tröga så solen hade gått ner när vi kom fram... Men vi såg den under promenaden på stranden iallafall! Väl på restaurangen så satt vi med havet bredvid oss och åt sushi och pizza bland annat, väldigt lyckad kväll med väldigt trevligt sällskap !

Här får ni en bildbomb från de senaste dagarna.
Som Cornelia berätta var det lite krångel att komma hit men det var värt varenda öre. Detta ät mitt favoritställe, ön har allt!! Havet, stranden, solnedgången, fest, människor, allt är helt fantastiskt <333 vi hänger med några tjejer från Sthlm som jag snorkla med på gili så det är kul att vara ett gäng.

Idag ska jag försöka få med tjejerna på någon aktivitet, antingen flying fish eller para sailing (om det heter så). Hoppas de vill hänka för jag är taggad. Pok!!

Nu är vi framme och vi lever ! Efter krångel på flygplatsen då man behövde en utresebiljett ut ur Filippinerna och vi hade inte fått något kvitto på vår hembiljett som vi bokat så bokningsnummret räckte inte som bevis, så vi fick alltså boka en annan biljett på stående fot för 700kr dom vi inte ens kommer att använda ... Ibland blir man trött på Asien. Men nu är vi framme på Boracay och har det super bra !

Nu sitter vi och väntar på att vårt plan ska lyfta till Kuala Lumpur och där ska vi vänta i 10 timmar på planet som ska ta oss till boracay i Filippinerna !

Nu lämnar vi denna magiska ö och sticker mot Filippinerna och nya äventyr !:) ska bli skönt att komma vidare för vi har fastnat på denna ön lite väl länge men det är ett underbart ställe så vi ångrar oss ändå inte :)

Här e lite bilder från några av våra dyk!:) det är helt underbart att vara under ytan och vi alla trivs som attan !

Tanken var att vi skulle åka till koh tao i fredags men planerna ändrades. Jag (elin) åkte på öroninflammation och vaxpropp all dykning så har går på antibiotika. Sedan såg jag att jag hade blivit biten av något på mitt ben, då var det bedbugs🤘🏼😀. Vi bestämde oss istället för att vara kvar för att tvätta och rensa våra väskor. Nu hoppas vi på att allt är borta. Imorgon beger vi oss mot Filippinerna som tydligen ska vara dröm!! Vi hörs när vi är där. Pok från oss

Hej! Vi ät kvar på koh lipe och lever livet så bloggen glöms bort lite! Men här har ni lite bilder på dom underbara stränderna här på ön som vi brukar vara på :) vi har även gjort våran avancerade dykkurs så nu är vi nästan klara bara lite teori som ska göras idag :) vi gjorde vårt sista dyk igår och det var ett "nattdyk" det va en häftig upplevelse men man ser ju bara det man lyser på med ficklampan så de e roligare på dagen!

Hello ! Nu är vi tillbaka på koh lipe, vi kom i torsdags så detta är vår 3:e hela dag här :) Elin håller på att ta sitt dykcertifikat så jag(cornelia) och Sanne har legat på stranden alla dagar och väntat :) det har gått super bra för Elin så vi håller tummarna för henne ikväll när hon ska skriva provet !:) efter det så ska vi göra en avancerad dyk kurs tillsammans alla 3 så att vi får dyka på 30 meters djup! Vi längtar ! Hej så länge!