Denna serie såg jag för två år sedan då de visade den första säsongen. När jag sedan såg en reklamsnutt om serien så hade jag helt glömt bort den. Ca. 2 år mellan två säsonger tycker jag är lite väl långt, men jag lyckades fastna i den återigen och kom ihåg vad den handlade om rätt snabbt. Denna säsong är snäppet mer spännande och den innehåller familjehemligheter, lögner och begravda sanningar. Även denna serie är något utöver det vanliga och är väldigt spännande precis som de andra serier jag följer just nu. Älskar att det finns tre serier att följa denna deppiga höst. Lite tråkigt att de tar slut snart dock, men då hoppas jag att det kommer någon annan bra serie efter jul.

Handling: "Två månader har gått när Jonna och Lasse återvänder till Åland inför de stundande julborden. Men pensionatet har förfallit och ingenting är iordningställt inför öppnandet."

Denna var så sjukt.jävla.god. Dessa aloe vera-drycker hittade jag som sagt i Gran Canaria. De är så otroligt naturliga och smakar verkligen det de ska smaka. Jag måste nog säga att denna med smak av ananas var godare än den med mango och det är ett bra betyg. Önskar att det fanns såhär naturliga och smakrika drycker i Sverige också, men man kan inte få allt, tyvärr. Just denna med smak av ananas påminner lite om isglassen Twister och tyvärr är ju inte den vegansk men denna dryck är det, tummen upp på det.  Skulle ha köpt fler och hittat de andra smakerna,  kan knappt föreställa mig hur god den med smak av granatäpple är. Tyvärr hittade jag bara ananas och mango.  Well, åker ni till Spanien eller Kanarieöarna så tycker jag absolut att ni ska prova dessa, det är inte så tydliga aloe vera-klumpar i heller så de passar nog de flesta. :)

Ytterligare en serie som jag fastnat för är Svartsjön. En väldigt spännande serie som är svår att sluta följa då det händer något nytt spännande hela tiden. Den påminner lite om Fritt Vilt/Kallt Byte som är en norsk skräckfilm som utspelar sig på ett ödsligt hotell mitt ute i ingenstans precis som denna serie gör. Ett antal kända skådespelare är med i serien och det blandas svenska, norska och danska. Om jag inte minns fel så visas serien i Sverige, Norge och Danmark. Denna serie är för dig som tycker om spänning och skräck.

Handling: "Den unga rikemanssonen Johan bestämmer sig för att öppna den tidigare nedlagda skidorten Svartsjön, som stängdes på grund av några mystiska dödsfall för 20 år sedan."

I fredags åkte vi som sagt hem från GC. Vi skulle få gå på planet 14.40, men fick vänta till 15.10. När alla fått gå på planet säger dom att de fått en flygtid om 1 timme och 20 minuter men att de skulle försöka flyga tidigare. När klockan var 16.20 och flyget var en timme försenat så lyfte vi från Las Palmas. 23.35 landade vi och J var där och mötte mig/oss. Skjutsade hem mormor och morfar och åkte sedan hem och var hemma typ 00.30. Somnade 2, halv 3 och steg upp strax före 9.

Lördagen spenderade vi i stan och gjorde lite ärenden och storhandlade. Tror vi fick ihop 6-7 måltider och lite annorlunda rätter. Hade som sagt inte ätit "riktig" mat på en vecka utan levt på pommes, grönsaker och frukt så jag var lite mer motiverad till att handla mat, hehe.  Lär nog klara oss någorlunda tills det är dags att handla julmat. I år blir det lite annorlunda då mina syskon är i Thailand så får se om jag bara är hemma eller åker in till stan och firar med madre och ev mormor och morfar kanske? Får helt enkelt se hur det blir.

Igår låg vi i soffan i princip hela dagen och såg Titanic och norska Jönssonligan. På kvällen tvättade jag lite kläder som jag använt i GC och städade lite. Sedan försökte jag komma ikapp lite Youtube-videos men hann bara 24 november så ni kan ju tänka er hur många videos jag har att se framöver, haha.  Gick och la mig efter 1 och sov till 9.

Idag jobbar jag 11-15 och när jag slutar ska jag göra lite ärenden och hämta ett paket innan jag kör hem och lagar någon middag.

Superdupergod aloe vera-dryck jag köpte på ett supermarket i GC. Köpte denna i min favoritsmak mango och en i smaken ananas.

Sista heldagen i GC. Vi åt frukost lite senare och gick därefter till havet där vi var i ett par timmar. När vi var tillbaka därifrån tog vi det lugnt och så sent som 14.30 åt vi lunch. Sedan blev det lite poolhäng och efter det gjorde vi oss klara för middag. Samma mat som alltid annars denna vecka. Har levt på pommes, grönsaker och frukt. Lite ovärt att betala för all inclusive när de inte kan anpassa till alla livsstilar/dieter, men nu har jag provat på det. Frukost kvar nu och jag hoppas det finns det jag brukar äta för sedan ska vi klara oss till flygmaten som vi mest troligt får vid 17-18 ungefär. Nu ska jag packa klart för imorgon 12.20 går flygbussen.

Nästsista dagen i GC, vi åt frukost lite senare och gick till stranden vid 10.30 eftersom det var soligt idag. Vi låg på stranden i ca 2,5 timme innan vi gick upp till hotellet för lunch. På eftermiddagen stekte vi vid poolerna i 3 timmar och sedan gjorde vi oss klara för att gå ut och äta middag. Hade sökt upp ett ställe på kartan som skulle ha veganska alternativ men när vi kom dit fanns inget så tog en tråkig pizza utan ost som bestod av bränd deg, lite champinjoner, lök och tomatsås. Efter det blev det lite shopping och häng i baren på hotellet.

Idag vaknade vi till att det duggregnade lite smått, åt frukost vid ungefär samma tid som vanligt och gick sedan upp till hotellrummet och såg söndagens avsnitt av Midnattssol. Därefter gick vi ner till poolen där vi badade i ungefär en timme. Sedan började det regna igen och vi gick upp till rummet och tog en dusch innan lunch. Efter lunch åkte vi buss till Playa del Cura vilket tog ungefär en timme. Gick ner till stranden där och tog lite kort i det inte så bra vädret och tog sedan bussen till Maspalomas. Därifrån skulle vi gå till Playa del Ingles tänkte vi så först gick vi ner till strandpromenaden och tog lite kort och därefter gick och gick och gick vi i 3 timmar innan vi äntligen kom till hotellet. Det var alltså en bra bit att gå från början av MP till slutet av PDI.  Åt middag då vi kom till hotellet vid 20-tiden och nu har vi bara tagit det lugnt i ett par timmar. Imorgon hoppas vi på sol.

• Bilder, Resor

Idag vaknade vi vid 8 och gick ner och åt frukost. Direkt efter gick vi till stranden där vi doppade oss i havet och pressade (lite för länge) på stranden. Var vid havet i 3 timmar och när vi gått tillbaka till hotellet var det lunch och efter det satte vi oss vid poolbaren och tog en drink (alkoholfri för min del). När vi satt där kom det några regndroppar och blev mulet men vi gick ändå och badade i den varmaste poolen i lite över en timme. Nu på eftermiddagen innan middag så gick vi en promenad och hittade en butik där jag shoppade loss till mig själv och till J. Gick dessutom förbi ett bättre supermarket med större sortiment där mina fickpengar nästan tog slut (har dock inte tagit ut några utan fått/hittat de jag använt hittills). Vid 18.30 var det middag igen och nu slappar vi vid poolen och kusinerna tar ett kvällsdopp. Strax ska vi gå upp till hotellrummet och ta det lugnt innan vi ska sova.

Igår vaknade vi lite senare och direkt efter frukost gick vi ner till stranden. Där tog vi ett par dopp i havet och låg och pressade på stranden i ca 2 timmar. Efter det gick vi till hotellet och badade i poolen i över en timme och därefter kom mormor och morfar hit och vi tog det lugnt en stund innan vi promenerade till Lidl i hettan. Vi gick på någon grusväg där det låg skräp och gamla fordon och allt möjligt, typ som en soptipp fast ändå inte. Väl framme på Lidl köpte jag bara Aloe Vera Dryck och ett gäng äpplen samt plåster eftersom jag fått skavsår av promenaden dagen innan. När vi kom tillbaka till hotellet tog vi en drink (jag tog alkoholfri) och vid 18.30 var det dags för middag. Bästa middagen hittills för jag blev sjukt mätt och belåten.

På kvällen bestämde vi oss för att ta en promenad och hade vi inte gått åt det hållet vi gick hade jag inte hittat de 45 euro som låg på marken bredvid några bänkar. Köpte lite dryck och snacks på en supermarket innan vi gick tillbaka till hotellet och såg nyheter på CNN och duschade innan sömnen kallade.