I och med att det var ett tag sedan vi var i Kina så blir det här inlägget kanske inte så roligt och jätte detaljerat då man tyvärr glömmer rätt snabbt. Speciellt med så många nya intryck hela tiden.

Om man ska kortfatta Shanghai så var det helt klart en häftig stad på många sätt med flera coola byggnader och fina parker. Yuyuan garden och utsikten från the Bund var två självklara favoriter. Dessutom så bjöd staden på fantastiskt vårväder vilken inte gjorde upplevelserna sämre.

Om man ska ta upp någon nackdel var det definitivt maten och kinesernas engelska. Bara lukten av maten från alla stånd fick oss att tappa aptiten och vi fick verkligen anstränga oss för att göra oss förstådda och för att förstå.

Här under får ni lite bilder!

Lycklig tjej som äntligen får sin väska!

Här åt vi frukost varje morgon i solen, youghurt och banan.. Stabilt!

Utsikten från The Bund, fantastiskt!

Yuyuan Garden en kinesisk trädgård mitt i stan som var överraskande vacker!

Våra tappra försök till att få internet att fungera, slutade dessvärre 99 % olyckligt.

Man kunde nästan tro att vi själva var en attraktion i Kina, vet inte hur många gånger vi blev tillfrågade att bli fotograferade. Till och med på stora ställen var vi mer intressanta än själva platsen.

Utsikten var lika fin på kvällen om inte finare(!!)

Här sa vi hejdå till Shanghai ovetandes om att vi snart skulle uppleva istiden igen.....

Hej allihopa och ursäkta vår frånvaro men efter några dagar i Kina så insåg vi att varken facebook, instagram, google eller egentligen någon app eller sida vi var i behov av funkade. Dem är helt enkelt bannade där vilket gjorde frustrationen rätt hög. Men vi lärde oss att man faktiskt kan överleva utan internet ;-)

Vi kom fram till ön Koh Tao här i Thailand för någon timme sen och hittade ett bra boende för billig peng väldigt snabbt. Just nu sitter vi och väntar på vår mat och när vi ätit ska vi bara chilla heela dagen vilket vi förtjänar efter allt resande och turistande. Vi kommer självklart skriva mer om Kina senare men vi kan säga att det minst sagt var ett speciellt men häftigt land..

Med en stadig frukost i magen och några få timmars sömn sitter vi nu taggade på flygplatsen. En lång resa väntar oss med två mellanlandningar innan vi slutligen landar i Shanghai halv ett (halv sex på morgonen svensk tid). Hoppas att vi kan hålla humöret uppe lika bra då som vi gör nu trots att tröttheten lär vara ett faktum. Hörs i Kina!

Nu kör vi!!

Det var med blandade känslor vi lämnade familjen och Värnamo i morse, samtidigt som det var väldigt jobbigt att säga hejdå till alla nära och kära är vi otroligt spända på vad denna resa har att bjuda på!

Vi har precis installerat oss på hotellrummet, chockade över hur fräscht hotellrum vi fått för så lite pengar. Ska passa på att njuta så mycket som möjligt innan vi lägger oss tidigt(flyget går klockan sju imorgon) för såhär fint lär vi inte bo på länge.

Här hittar ni oss ikväll

/ Ronja & Hanna

Idag är det bara två veckor kvar tills vi sitter på tåget påväg till Stockholm. Flyget till Shanghai går så tidigt på tisdagen att vi blir tvungna att sova en natt i huvudstaden.

Kina är alltså vår första destination på resan och jag tror det kommer bli otroligt häftigt att uppleva trots att det krävdes lite övertalning från Ronjas sida för att få med mig dit hehe. Vilket jag i efterhand, både nu och sen inte lär ångra att jag gav mig för!

Det känns helt sjukt att det är så nära nu, så länge vi pratat om denna resa och nu är den snart här. Bara ynka fjorton dagar kvar. I skrivande stund öser regnet ner och jag kunde inte längta mer efter att få ligga på en kritvit strand bredvid min bästa vän med en bra bok i ena handen och en iskall cola (eller någon alkoholhaltig dryck ;-) ) i den andra. Det här kommer bli underbart!