View tracker

Idag var jag och Filippa på macs event för deras nya höstkollektion som har väldigt starka och mörka färger. Då testade vi en sminkning som vi inte brukar ha själva. Min sminkartist fokuserade mest på mina läppar och Filippas på hennes ögon. När resultatet var färdigt kändes det väldigt annorlunda men ändå coolt på samma gång. Tyckte själv att Filippa fick en lite punkrock stil på sin sminkning, ascoolt men självklart ovant för henne också!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej alla fina!
Idag är det söndag och jag har bara varit hemma och degat, kom hem sent från en fest igårkväll.
Passade på att plugga lite, men det måste nog vara det enda nyttiga jag gjort idag. Idag lagade vi jättegod mat! Det är första gången på länge som hela familjen åt tillsammans.

Förrätten blev chevregratinerade fikon med honung och valnötter! Jättegott!

Huvudrätten blev oxfilépasta, riktigt gott.

Likes

Comments

View tracker

Idag är det fredag och just den här fredagen började jag och Filippa halv 12, det passade vi på att utnyttja genom att dra ner till sats och gymma!
Jag tränar ju vanligtvis på Friskis och Svettis men Filippa hade ett erbjudande att ta med en kompis på prova på. Vi tränade självklart på sats Sveavägen som ligger 10 m från min port!
Jag ser ju ärligt talat stor skillnad på gymmen, Sats är mycket fräschare och har bättre maskiner än Friskis.
Själv ångrar jag lite att jag att jag förlängde mitt medlemskap på Friskis, kanske borde byta till sats?
Vi tränade kondition och rygg/tricep.

Själv testade jag att springa coopertestet för att se om jag skulle palla det i skolan, och det gjorde jag. Måste bara öka takten lite till!
Här tränar vi axlar + rygg med en maskin.
Här tycker jag att det är svårt att veta hur mycket vikt man ska ha, men vi körde på 32 kilo reps på 10 och 3 set. Det brändes rejält kan jag säga!

Här tränade vi ryggen. Man ställer självklart in den vikt man vill ha först, sedan greppar man i handtagen och trycker ut "armarna" på maskinen och sedan tillbaka till startläge. Här kommer jag inte riktigt ihåg hur tungt vi hade men vi körde samma reps och samma set som på övningen innan.
Jag tog ej bild på alla övningar då vi gick till frivikter-rummet och där är det nästan kolsvart vilket gjorde det jättesvårt att ta bild.. Haha
Men där inne körde vi sittande rodd, tricep övningar och några få ryggövningar.
En sak som jag kom på att vi glömde, som jag nuförtiden alltid gör var att stretcha! Det är jätteviktigt tycker jag, man får mindre träningsverk och man känner sig mycket mindre stel. Love it!

Efter träningen sprang vi upp snabbt som satan för att hinna duscha och göra världens godaste frukost (delvis smoothien som jag visat i ett tidigare inlägg)! Vi fick väldigt ont om tid dock så vi fick multitaska och sminka oss medan vi åt frukosten, men sånt är livet.
Älskar att träna på morgonen för man kommer verkligen igång och känner sig pigg resten av dagen!
Ikväll ska jag äta middag hemma, sen ska jag fira min andra kompis Filippa som fyllde år igår hemma hos henne!
Kram

Likes

Comments

Jag mötte upp Selma vid 8 tiden för att köra ett benpass. Vi körde vid lindhagen och det var ganska skönt faktiskt eftersom det inte var så mycket folk där vid den här tiden!
Vi körde några framsida och baksida lår övningar på maskin, tar som fan!
Sedan gick vi in till strechrummet och körde delvis dessa övningar som jag nu har tagit bild på och ska förklara hur man gör!
Det är många som har bett mig att berätta och förklara hur och vad för övningar jag gör, så det ska absolut bli en förbättring på det framöver. Det jobbiga är bara att jag oftast tränar själv (jag har inget emot det faktist) och därför blir det svårt att ta bild när man kör en övning, men iallafall.

Här har jag lindat ett tjockt gummiband runt låren och det man gör här är att man går sidleds (krabbgång) böjd i knäna konstant. Så går du tills det bränns ordentligt på "sidan" av stora sätesmuskeln, vet inte vad den muskeln heter på svenska men på engelska heter den gluteus medius. Och så upprepar du minst 3 gånger.

Här gör jag då vanliga squats (knäböj).
Jag och Selma snackade faktiskt om det att det finns så himla många olika sätt att göra squats på. Rätta mig om jag har fel men jag har hört att ju längre ner du går desto mer tar det på rumpan och ju bredare du står med benen desto mer tar det i benen. Så för att få den ultimata knäböjen (den som tar mest på rumpan och som självklart är den jobbigaste) ska du gå så långt ner du kan och stå axelbrett (inte bredare!) Se absolut till att inte luta överkroppen för mycket framåt, då skadar du ryggen!

Här gör jag donkeykicks med vikter. Det var en jättesmart maskin då vi också kunde träna insida lår! Det händer inte så ofta att man tränar insida lår heller, det är synd för man vill ju bli av med fettet mellan låren.. Dock vill jag inte bygga så mycket muskler där.
I den här övningen är det viktigt att inte "ta i med ryggen" det är viktigt att hela överkroppen är still och att det bara är benet som går bakåt och utåt.
Bestäm innan hur många gånger du vill göra, eller gör tills det bränns ordentligt. Kör minst 3 reps.
(Dödskallen är applicerad vid mitt ansikte då mitt ansiktsuttryck var hemsk, bryr mig inte när jag tränar men kanske lite när jag ska lägga ut det i ett inlägg)

Likes

Comments

Hej alla!
Efter flera veckors förkylning och hosta har jag äntligen blivit frisk och det är min tur att kunna komma igång med träningen igen!
Jag brukar alltid ha jättemycket motivation att träna när jag varit sjuk länge men det är något jag saknar just nu faktiskt.. Grejen är den att jag är en tävlingsmänniska och är bara tvungen att gå ner och träna även fast jag verkligen inte vill för när jag väl är nere så vet jag att jag älskar det och går all in.
Idag blev det mest fokus på rygg men även mage så sammanfattande skulle man kunna säga att jag träna core. Det är det viktigaste du kan träna, just för att träna upp muskler som ska kunna hålla uppe dig och viktigast av allt, kunna hålla uppe dig rakt tills du blir jättegammal. Då slipper du gå runt som en ostkrok senare i livet!
Inga bilder eller videos idag på vilka övningar jag har gjort idag tyvärr, blir nästa gång!
Kram

Likes

Comments

Mycket matbilder blev det, men det är ju dem bästa bilderna ellerhur?
Har haft en riktigt härlig helg, i fredags åt jag och Filippa middag med min familj och sedan drog vi på bio. Min lördag var väldigt fullspäckad, hann med att äta frukost med Filippa, träffa min syrra, kolla på min lillebrors fotbollsmatch, övningsköra till Uppsala och hälsa på min farfar och sedan träffa mina tjejkompisar för att äta ute och sedan dra på en fest! Vi hade supermysigt, meningen var att vi skulle äta på hötorgsterassens nattmarknad men vi tyckte inte att utbudet var bra alls så vi drog till Hötorgshallen istället.
Idag så har jag städat mitt rum, pluggat och haft gäster och för tillfället slappar jag framför en Wallander med mina föräldrar.
Hoppas er helg har varit rolig!
Kram

Likes

Comments

Idag har jag verkligen haft fullt upp. Har varit igång sen halv 7 imorse och sitter än och pluggar. Skolan slutade kl 16.30, hem på dirren och slänga i sig en macka för att sedan dra vidare till ridningen o träffa på en sjukt obehaglig man på tuben, komma hem duscha på 10 min och sedan få världens godaste middag, sedan dra fram matteböckerna o plugga inför diagnosen imorgon:-)
Måste för övrigt städa mitt rum innan jag går och lägger mig och för att bedöma efter hur det ser ut nu kommer jag antagligen komma till sängs tidigt imorgon! Aja tur att jag börjar halv 11 så jag kan få sova några timmar iallafall!
Hoppas ni haft en åtminstone lite mindre stressig torsdag, bilderna är från kvällens middag som var italienska köttbullar som varit ångkokade istället för stekta, soyapasta och tomatsås- supernyttigt och riktigt gott! Tog lite parmesan på för att det blir så himla mycket godare då, (not so much nyttigt)
Kram

Likes

Comments

Ikväll var det min och Fridas tur att stå i familjen Falks kök, trots att vi brände fast matveten lite så blev kvällens middag jättegod!
Vi gjorde en marinad med chili, vitlök och ingefära. Det var en riktigt bra smaksättare till kycklingen, dock fick vi lägga på lite extra chili då vår chili var lite mesig haha..
Till det hade vi en vanlig sallad med en stor mängd avokado, gurka och småtomater toppade med solrosfrön.
Jag älskar att laga mat med kompisar, speciellt med Frida för vi är ett asbra team och vi har alltid så jäkla roligt! Skrattar mer än jag andas typ!
Till efterrätt blev det fruktsallad på melon, nektarin, den godaste mangon jag smakat på i heela mitt liv och kiwi. Jättemysigt att sitta och mumsa på framför idol, hoppas alla haft en bra onsdagskväll!
Kram

Likes

Comments

Några favoriter från UD som jag och Filippa köpt idag, rekommenderar nog hellre chiapuddingen framför kalla kokosgröten. Både är jättegoda fast chiapuddingen tar nog ändå förstaplatsen.
Ska snart träffa Frida och laga middag, vet inte riktigt vad vi ska laga men något gott ska vi hitt på:-)
Puss & kram

Likes

Comments

Idag blir dagens frukost full med energi och framförallt gröna saker!
Jag vill jättegärna dela med mig av mitt smoothie recept som jag kört med ett tag.
1/2 avokado
En näve babyspenat
2 dl osötad mandelmjölk
1/2 lime
Lite i ingefära
1 tsk vetegräs
1 tsk hampaprotein
Det är bara att mixa ihop allt och voilà har ni världens godaste och nyttigaste smoothie!
Det bra med den här frukosten är att den verkligen inte alls tar lång tid att göra, räkna med 10 min max!
Hoppas ni testar den nån gång.
Kram
#mat #smoothie #hälsa #frukost

Likes

Comments

Instagram