Hej fina, hoppas ni har en bra lördag. Jag har bokstavligt talat sovit bort hela dagen. Var ute igår, och jag brukar aldrig må dåligt dagen efter. Men idag gjorde jag det, haha.😩
Gårdagen var iallafall rolig. Vi var ett gäng hemma hos mig som drack vin, spelade drickspel och skrattade i några timmar innan vi åkte in till stan. Sedan hängde vi på Mårtensson resten av kvällen, men det blev tidig hemgång för min del.

Trots detta var jag ändå död idag. Men efter att ha sovit i soffan i flera timmar och ha druckit x antal liter Coca Cola Zero orkade jag tillslut ta mig upp och städa huset. Och efter en dusch och en bit mat mådde jag mycket bättre.

Ikväll kommer min familj hem från Italien, där de varit och åkt skidor i en vecka. Trots att det varit grymt skönt att bo själv i veckan så ska det bli skönt att ha hem dem. Så ikväll står mellomys med familjen på schemat.

Bildbrist = selfies hehe

Hej på er!
Redan fredag, och mitt sista lov i livet är påväg mot sin ände. De senaste dagarna har flygit förbi. I tisdags kväll lagade vi planka för att fira Augusts körkort.

I onsdags förmiddag spelade vi badminton i Söndrumshallen. Att idrotta tillhör inte något utav det vi vanligtvis gör tillsammans, men det var såå kul verkligen! Det lär vi säkert göra om. På kvällen jobbade jag några timmar och deckade sedan i soffan.

Igår var det plugg som stod på schemat. Izza kom över och vi hade pluggdejt. Vi var superproduktiva, jag skrev hela talet till muntliga nationella i svenskan. Skönt att ha det gjort.

På kvällen var det dags för spamys hos bästa Marion. Alla gullbrandstorps-tjejer var på plats, så kul att träffa alla igen, det är inte så ofta vi alla är samlade. Marion hade fixat så fint med chokladdoppde jordgubbar, ostar och bubbel. Kvällen började med bastu, och fortsatte sedan med fot- och handbehandlingar, hårinpackning, ansiktsmask och massa mysiga lotions. Gissa om vi kände oss fräscha efter. 😍 Efter nån timmes tjejsnack och Gossip Girl var vi trötta och tackade för oss och gick hem och sov. Tack för en jättemysig kväll!

Titta in dessa vackra barsen jag slängde ihop igår. Fick idén från ett recept på Pinterest och kände att jag var tvungen att testa. Sagt och gjort, igår köpte jag hem ingredienser och gjorde dessa froyo granola berry breskfastbars! Blandade bara grekisk yoghurt med lite honung och bredde ut på en plåt. Sedan toppade jag med blåbär, jordgubbar och hallon och la in i frysen över natten. Jag tog ut den imorse och skar upp de i bitar och la i burkar som jag nu förvarar i frysen. De blev jättegoda och är ett perfekt snabbt mellanmål eller frukostalternativ!

08:00 imorse var jag på plats på yogainstitutet för ett pass Hot Yoga. Detta var första gången jag gick på något annat pass än nybörjarkursen, och dessutom första gången på ett så varmt pass. Men det var jätteskönt! Jag tyckte ändå att det gick bra för att vara första gången. Hot yoga var verkligen en bra, svettig start på dagen. Ännu bättre var att August kom och hämtade mig efteråt, för ja, han klarade sin uppkörning imorse!!! Stort grattis babe.

Efter en dusch åkte vi in till stan och lunchade på Hello med Oskar. Vi alla käkade sallad, jag åt en supergod cesar. Nu är vi bara hemma och dricker kaffe i soffan, men ska snart ge oss ut på en runda till med bilen.

Topp Bik Bok 60:- (rea) - Topp HM 149:-

Kjol Pull&Bear 40:- (rea) - Tröja HM 99:-

Blus HM 75:- (rea)

Blus Zara 299:- (kolla in detaljerna på ärmarna 😍)

Detta, samt tre par trosor och en handkräm fick följa med mig hem ifrån Stockholm. Fick mycket kläder för väldigt lite pengar, lyckan!

Söndagen började likt lördagen med superfrukost på hotellet. Sedan gjorde vi oss i ordning och packade ihop våra saker i lugn och ro. Vid 12 checkade vi ut. Vädret var tråkigt så vi tog pendeln till Mall of Scandinavia för ytterligare lite shopping. Ingen av oss hade varit där tidigare, så det blev en rolig utflykt. Det var jättestort, fint och fräscht, men vi var ganska nöjda med shoppingen vid det här laget. En liten kjol fick följa med mig hem därifrån.

Efter några timmar var det dags att påbörja resan hemåt, och tio över åtta landade vi i Halmstad. Helgen har varit helt fantastiskt rolig. Storstadshäng, shopping, god mat, vin och konsert med en bästavän, kunde inte varit bättre.

Lördag morgon började med sovmorgon, och sedan en magiskt god hotellfrukost. Frukosten på hotellet var superfräsch och god, med hur mycket som helst att välja på. Snacka om bra start på dagen.

Sedan blev det shopping, shopping och mera shopping. Ett måste när man är i storstaden. Allra bäst shopping var i Gallerian och på Drottninggatan. Vi båda fyndade faktiskt en hel del, till vår stora glädje var det vinterrea i många butiker. Bilder på allt jag köpte kommer i ett eget inlägg.

När vi blev hungriga gick vi tillbaka till Vapiano, denna gången för en supergod pizza med oxfile.

Väl tillbaka på hotellet gick vi ner i relaxen och bastade och badade bubbelpool. Efter en lång dag på stan var vi trötta, kalla och hade ont i ryggar och fötter och en stund i den varma bubbelpoolen satt perfekt. Efter vårt lilla spa-mys gick vi upp på rummet och drack vin och åt godis framför Mello.

05:00 i fredags ringde alarmet och det var dags för mig och Izza att kliva upp och påbörja vår resa mot Stockholm! En timme senare befann vi oss på flygplatsen, och strax därefter var vi incheckade och ombord på planet. Flygningen gick hur bra som helst, och det är så himla smidigt att kunna vara i Stockholm på 50 minuter. En bussresa och en promenad senare var vi framme vid hotellet.

Vi bodde på fina Scandic Anglais. Rekommenderar verkligen alla som ska till Stockholm att checks in här. Hotellet ligger supercentralt, mitt mellan Stureplan och Humlegården. Och titta bara hur fint det är? Jag som hotellnörd älskade deras inredning, och framförallt den fina baren. Vi invigde vår vistelse på hotellet med en powernap i de sköna sängarna.

Efter nån timmes paus var vi människor igen och det var dags för lunch. Med Vapiano precis utanför dörren blev det ett självklart val. Sedan blev det några timmars shopping innan det var dags att göra oss i ordning för konserten.

Och alltså, konserten. Ord kan inte beskriva. The Weeknd är så himla duktig, verkligen en riktig stjärna. Hela globen skrek när han klev upp på scen. Han körde många både gamla och nya favoritlåtar. Ovanför scenen hängde en stor stjärna som flyttades och bytte form, och tillsammans med massa coola ljus och ett liveband bjöd de på en riktig show.
The Weeknds röst är gudomlig, och han är sååå fin att titta på. Är helt såld på honom nu efter att ha sett honom live, konserten får verkligen 10/10.

Sedan var fredagen slut och det var dags att sova.

Therese och Zäta - Creepypodden med Jack Werner.

Alla våra ligg - Sanningens mammor - Pillowtalk med Peg och Penny.

Orkar helt ärligt inte säga nått om denna dagen. Det var iaf fint väder haha. Så här är lite tips på poddar istället. Natti.

Godkväll! Hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag, hur ni än har firat den. Min började lite segt med nationella prov, men avslutades desto bättre med en middag med August. Trots att vi varit tillsammans i snart 3 år har vi faktiskt aldrig firat alla hjärtans dag tillsammans. Det har alltid varit förhinder, och varken han eller jag är några stora romantiker. Men detta året slog vi till på en middagsdejt, något som vi inte gör allt för ofta. Hur mysigt som helst.

När vi kom hem låg ett chokladhjärta ifrån mamma och en liten valentines day-gift till mig själv och väntade på mig. Sämre kan man ju ha de. 😍

Nu är klockan way past my bedtime, och jag måste lägga mig omedelbart. Imorgon är en lång och viktig dag.