I lördags kväll gick jag och Cecilia på bio och såg passengers. Filmen var riktigt bra! Igår körde jag och Eliska till Bates college för att kolla på en hockeymatch mellan Bates och University of Maine. Efter det åkte vi till Brunswick och åt middag på en vietnamesisk resturang. Maten var supergod!

Idag är det Martin Luther King Jr day vilket är en helgdag så jag har varit ledig idag med. Det blev en lugn dag vilket var väldigt skönt! Jag läste endel om utbildningar till hösten, ansökningsdatumet närmar sig så snart är det dags att bestämma sig. Ikväll träffade jag Elsika på gymmet för ett intervallpass så nu är jag rätt slut. Imorgon är det vanlig jobbdag igen och sagostund på biblioteket för mig och V.

/Emma

Bio i Falmouth, stolarna är helt underbara!

Eliska & nudelsoppan vi åt

I torsdags åkte jag och V till ett lekland. Vi var där i två timmar och tiden gick superfort. Det regnade hela dagen så när vi kom ut fredag morgon var mycket av snön borta och istället var det is. Så någon lek ute blev det tyvärr inte. Istället bakade vi muffins och lekte kurragömma.

V i leklandets affär

Väntar på bussen

Muffinsbak

Något som måste göras varje dag; kolla om det kommit några nya snapchatfilter

Nu är det 1,5 vecka sedan jag kom tillbaka till Maine och vardagen har rullat på. Den senaste veckan har det blivit mycket lek med barnen och vi har hittat på lite allt möjligt. Dom hade fått många nya leksaker i julklapp som vi har lekt med.

I helgen träffade jag några kompisar igen vilket var väldigt kul efter att inte ha setts på ett tag! Hanna och jag har även bokat biljetter till Hawaii så i februari sticker vi dit. Ska bli så kul!!

Här kommer lite bilder!

/Emma

W med hans "magiska sand" och magnatiles

V i hennes nya klänning & målade naglar med nya nagellacket

Idag var det äntligen lite sol, förra veckan var det 20- och massa snö

Filmmys, bekvämaste platsen blev pilatesbollen

Då var det redan 2017. Jag hade en väldigt bra nyårsafton med familjen i Miami och kom hem till Maine igårkväll. Första inlägget år 2017 får bli bilder från Tortola och Bahamas. Veckan i Karibien med familjen var ett kanonavslut på 2016!

Andra stoppet med båten var Tortola. Ön var ganska lik St Thomas, kuperad med mycket växtlighet. Vi tog en båt till en strand med en grotta. Låter bilderna visa hur det såg ut! Vi hade en kanondag även på denna ö!

Sista stoppet med båten var Bahamas där jag, Gustav och Josef simmade med delfiner. Det var en fantastisk upplevelse! Vi hann också gå runt och shoppa lite i Nassau innan vi skulle på båten igen för att åka tillbaka till Miami.

Bilder från Tortola

Då var vi tillbaka i Miami igen efter en fantastisk vecka i Karibien! Vi har stannat på tre olika öar och spenderat ett par dagar på båten. Efter två dagar på havet blev St Thomas första stoppet med kryssningen. Det var en ganska liten men superfin ö i västra karibien. Vi började dagen med att åka till en bergstopp med utsikt över ön. Efter det åkte vi till en strand där vi solade, badade och paddlade. Stranden var jättefin! Efter det åkte vi till centrum och gick runt ett tag innan det var dags att gå på båten igen.

Här kommer bilder från St Thomas. Gott nytt år på er!

Utsikten från bergstoppen

Igårkväll landade jag på Fort Lauderdales flygplats i Florida och där väntade familjen! Går inte att beskriva hur underbart det var att se dom igen!

Idag började vi julaftonsmorgonen med frukost på hotellet här i Miami beach och lite julklappsutdelning. Efter det har vi solat och badat på stranden. Nu ska vi snart gå på kryssningen för en vecka i Karibien. En lite annorlunda jul men det är väldigt härligt!

Önskar alla där hemma en god jul och vill tacka för alla hälsningar och kramar jag fick medskickade från er hemma i Sverige!

Denna veckan har barnen haft julavslutning på dagis och skola. I måndags var jag och tittade på V's avslutning där de sjöng lite låtar och bjöd på fika efteråt, supermysigt! I onsdags var det W's tur och hans klass satte upp en pjäs om en pepparkaksgubbe. W spelade hund och det var så kul att se hur stolt han var när han sa repliken som vi har övat en massa på här hemma! Under veckan har vi också pysslat ihop julklappar och bakat.

Igårkväll hade jag lccmöte och denna gången åkte vi skridskor i Portland. Det var väldigt halt i början men efter ett tag gick det rätt bra. Idag har jag varit på gymmet en sväng och packat. Imorgon åker jag äntligen till Florida för att träffa familjen!

Julpyssel

Brownies // Raggmunkar som blev lunchen en dag

Rinken i Portland

Hela aupairgänget

I helgen åkte jag och några kompisar på en bussresa till Montreal i Canada. I fredags när jag hade lämnat V på dagis hämtade jag upp Eliska och körde sedan till Boston där vi träffade Hanna och Ella och hoppade på bussen. I lördags åkte vi på en guidad tur och fick se större delen av Montreal. Efter det strosade jag, Hanna och Ella runt på eftermiddagen och dagen avslutades med utgång då åldersgränsen i Montreal är 18 (till skillnad från 21 här i USA).

VI var ungefär 80 aupairer som åkte på resan. I aupair-programmet ingår det att läsa 6 credits någon gång under året och det kan man göra på många olika sätt. Montrealresan var ett av dom så det var ett roligt sätt att få credits!

Jag har haft en superbra helg och Montreal var en väldigt mysig stad med mycket julstämning!

/Emma

Igår snöade det hela dagen här så idag har det blivit mycket lek i snön. Här kommer några bilder!

Vår baksida

"Emma take a picture of my snow angel" // "Sophie noo"

I torsdags kväll kom Hanna hit och vi har haft en jättebra helg tillsammans. Vi har tittat på julparad i Freeport, shoppat, varit i Portland och vandrat lite i Bradbury mountain state park. Det var kul att få visa henne hur jag bor och att hon fick träffa min värdfamilj. Ikväll tog hon bussen hem till Boston igen. Att säga hejdå blev inte alls jobbigt då vi ses redan nästa helg igen när vi ska åka till Montreal!