Såhär fint var vädret igår! Solen har verkligen varit efterlängtad men stannade tyvärr inte länge. Idag är det grått och regnigt igen. Bilderna är från gårdagens promenad vid Bradbury Mountain. Jag hann också med ett träningspass och middag hos min värdmormor!

/Emma

I fredags hade jag lccmöte och denna gången åkte vi till ett konstmuseum i Portland. Jag är inte så intresserad av konst men tyckte ändå att det var kul att ha varit där och sett det. Byggnaden var väldigt fin och det var kul att umgås med aupairgruppen!

Igår stod klockan på 05.00 och vid sex åkte jag och två kompisar till Boston och Massbay college. Under aupairåret måste man läsa ett antal poäng och jag ska nu gå tre lördagar i Boston för att få 3 poäng. Kursen heter Journey through North America och igår pratade vi om de olika staterna i USA.

Ha det bra!

Konstmuseet i Portland

Lite bilder från veckan med barnen! Fjäderpyssel och lek med V

Hej på er!

V sover och jag har precis städat klart barnens lekrum så jag tänkte skriva lite om helgen. Helgen var väldigt bra och jag hann med lite allt möjligt. I lördags såg Eliska och jag Beauty and the Beast på bio. Filmen var bra och värd att se! Jag har också gått vid Bradbury Mountain park, tränat och ätit middag med kompisar.

Den senaste tiden har jag funderat på om jag ska förlänga och stanna kvar hos min familj eller om jag ska åka hem när mitt år är slut i juli. Det var ett jättesvårt beslut att ta då jag trivs så bra här men jag har ändå bestämt mig för att inte förlänga. I fredags var det dags att berätta det för mina värdföräldrar vilket också var väldigt svårt då de gärna ville att jag skulle stanna. Men de tog det bra så det är skönt att ha det gjort! Att lämna Maine och min värdfamilj kommer bli jättesvårt men jag har ändå drygt 4 månader kvar. Vad som händer efter jag kommit hem är fortfarande oklart men jag har lite tid att fundera på det!

Ha det bra!

/Emma

Var dålig på att ta bilder i helgen så det får bli två pysselbilder från förra veckan istället!

I tisdags kom det en snöstorm så barnen hade snowday och var alltså lediga från skolan. Det vräkte ner snö hela dagen så skolan började inte förrän klockan 11 på onsdagen för att de skulle hinna röja undan snön så att bussarna kunde köra. I måndags hade vi ingen snö alls och till onsdag morgon hade det kommit ungefär 50 cm snö.

Idag på förmiddagen åkte jag och V till biblioteket och lekte och lånade hem lite böcker. Nu sover hon och jag har precis vikt klart tvätten.

Här kommer lite bilder på snön och från dagen!

/Emma

Bild från mitt fönster under snöstormen

Dagens lunch blev pasta med svampsås

Nu är det redan måndag igen och ny vecka. Jag har haft en väldigt bra helg! I lördags kväll lagade min värdpappa svenska köttbullar, potatis och brunsås. Dom var riktigt goda!

Igår åkte jag och en kompis till Sunday River, en skidort som ligger 1,5 timme bort. Vi kom dit vid nio när dom öppnade och började åka. Då var det 19 minusgrader så det blev många stopp vid värmestugan. Eftermiddagen blev dock varmare och vi kunde åka iväg längre. Det var ett väldigt bra skidområde med många långa backar! Jag fick ett presentkort på liftkort och skidhyra av min värdfamilj i julklapp så det var kul att kunna använda det innan snön försvinner. Vi ska dock få en ny snöstorm imorgon så jag kanske hinner med mer skidåkning.

Jag tog inte så många bilder då händerna blev isbitar utan vante men här kommer några!

/Emma

Veckan med barnen var väldigt bra och det var kul att komma tillbaka och umgås med dom efter en vecka iväg. Vi har bland annat bakat kladdkakemuffins, åkt till en lekplats och lekt med playdoh-lera. Nu ska jag snart åka till Eliska och vi ska laga mat och titta på film. Vi hörs!

/Emma

Igår kom jag hem vid femtiden efter en lång flygning och två timmar i bil från Boston. Veckan på Hawaii har varit helt underbar och jag är så glad att jag valde att åka på resan. Vi har fått se och uppleva otroligt mycket och träffat många nya människor!

Jag har lite bilder kvar att visa från Hawaii så här kommer dom!

/Emma

Bilder från stranden vi åkte till sista dagen

Gruppen jag åkte med

Två dagar till av resan har nu gått och vi får se och vara med om så mycket roliga saker! Jag berättar lite vad vi har gjort under bilderna!

/Emma

Onsdag började med en promenad i regnskogen och genom en lavatunnel

Efter det åkte vi till Ahalanui hot springs och badade i den varma källan

På kvällen cyklade vi till ett ställe där vi kunde se lava åka längs med berget ner i vattnet, superhäftigt!

Idag gick vi till en strand med grön/guldig sand. Vågorna var ganska stora där så det blev mycket bad

Vi har också åkt till en coffefarm där de odlade bland annat kaffe, ananas, banan och mackadamianötter

Igår (måndag) samlades alla 14 tjejer som är med på resan och vår guide. Första dagen handlade vi, åkte till en strand och badade i riktigt stora vågor. På kvällen satte vi upp våra tält och lagade mat tillsammans.

Idag började vi dagen med en vandring ner i en dal som var superfin. Vi har också åkt till en strand och ett vattenfall.

Resan har verkligen börjat kanonbra och jag ser fram emot resten av veckan. Godnatt från tältet!

Stranden från igår

Bilder från vandringen

Rainbow waterfall

Klockan är halv tio här på Hawaii och vi har precis ätit frukost. Flygningen var lång men det gick bra och trots korta mellanlandningar kom vi fram igår kväll! Vi flög från Boston till Philadelphia, Los angeles och sist Kona. Första natten har vi sovit på ett hotell och resten av veckan blir det tält. Hörs senare!