I onsdags lämnade vi Las Vegas och åkte till Death Valley, jordens varmaste plats. Och det var galet varmt, men kul att få uppleva det och se utsikten!

Efter Death Valley åkte vi till Yosemite national park. Där gick vi bland annat till Nordamerikas högsta vattenfall och såg de stora sequoiaträden.

Nu är vi på väg till resans sista stopp, San Fransisco!

Bilder från Death Valley

Bilder från Yosemite

Efter Grand Canyon bar det av till Las Vegas. På vägen dit stannade vi i Seligman, en gammal stad vid route 66. Efter två riktigt roliga dagar i Vegas sitter vi nu i vanen igen och är på väg till Death Valley. Vi hörs!

Seligman

Bilder från Vegas

I lördags kom vi fram till Lake Havasu. När vi kom fram var det 45 grader varmt så vi spenderade större delen av eftermiddagen och kvällen i vattnet! Efter en natt under bar himmel åkte vi vidare till Grand Canyon. Det var såå häftigt att se och svårt att fånga på bild. Det var verkligen en plats man måste se med egna ögon! Måndag morgon åkte jag och två andra tjejer på en helikoptertur över Grand Canyon, en grym upplevelse!

Lake Havasu

Nattens sovplats

Bilder från Grand Canyon

Bilder från helikopterturen

I onsdags kväll landade jag i LA och har haft två väldigt härliga dagar på stranden! Idag på morgonen började touren som jag ska åka på denna veckan. Vi har åkt till Beverly Hills och Hollywood Walk of fame. Nu sitter vi i vanen och är påväg till lake Havasu. Vi hörs!

Venice beach & Santa Monica

Hej på er!
Just nu sitter jag på flygplatsen i Austin och ska snart gå på flyget till Los Angeles. Här kommer lite bilder från vad jag har gjort här!

Texas state capitol

Zilker park, där fanns det en pool med vatten från kalla källor vilket var behövligt och svalkande då det var 37 grader varmt igår!

South congress avenue, en gata med många mysiga butiker

Utsikten från Mount Bonnell

Semestern har börjat och jag är nu i Nashville. Jag kom hit igår kväll och har haft det väldigt bra här! Nashville är en väldigt härlig stad som har bjudit på varmt väder, god mat och massa musik. Jag berättar mer under bilderna!

Morgonen började med en promenad från en farmers market vidare till the state capitol

Bilder från the country music hall of fame and museum

På Broadway fanns det massa resturanger som alla hade livemusik, country hördes vart man än gick

Jag gick över en bro till cumberland park där de spelade jazzmusik. Utsikten var väldigt fin därifrån, första bilden är också tagen från parken!

Imorgon går flyget till Austin!

/Emma

Då var sista helgen i Maine över och jag har bara en jobbvecka kvar vilket känns helt sjukt. Ett helt år i USA är alltså snart över. På lördag morgon säger jag hejdå till min värdfamilj och tar bussen till Bostons flygplats!

Helgen har varit väldigt bra! I lördags shoppade jag och Eliska i Freeport och gick på bio i Falmouth. Igår åkte jag, Caroline och Edla till Portland för att se en baseballmatch, Portland Seadogs vann! Resten av dagen spenderades på en strand.

Efter lördag ska jag resa runt i USA i två veckor innan jag kommer hem till Sverige igen. Jag kommer åka till Nashville i Tennesse, Austin i Texas och Los Angeles i Californien. Därifrån åker jag på en tour med samma företag som jag och Hanna åkte till Hawaii med. Vi ska bland annat till Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite och San Fransisco!

/Emma

Fika med barnen idag på Wolfe's neck farm

Igår tog Maggie och jag en liten färja från Portland till Peaks Island. Där spenderade vi större delen av dagen och gick runt, var på stranden och åt mat. En härlig söndag!

/Emma

Utsikten från restaurangen där vi åt lunch

Hej på er! Här kommer ett inlägg med lite allt möjligt av det jag har hittat på den senaste tiden då det var ett tag sen jag skrev här!

Förra helgen åkte jag och Maggie till Acadia nationalpark. Det var väldigt fint där! Tyvärr var det dimmigt den dagen vi var där så vi såg inte så mycket som vi hade velat, men vi hade kul ändå!

I fredags var det ju midsommar så jag och barnen gick ut och plockade blommor så vi kunde göra kransar. Det var också W's sista skoldag så vi firade med att åka till Ben & Jerrys och köpte glass. På kvällen firade jag midsommar med några aupairkompisar!

Annars har helgen spenderats på stranden då vädret har varit väldigt bra! Ikväll hade jag också mitt sista lccmöte. Vi var hemma hos min lcc och åt god mat och gjorde smores.

Bilder från Acadia

I eftermiddags när W slutade skolan packade vi med oss fika och badkläder och åkte till Sandy point beach i Yarmouth. Det var en strand med många snäckor och stenar vilket barnen tyckte var väldigt roligt! När vi gick ner i vattnet fick vi se några djur som varken jag eller dom hade sett innan. Det var tydligen horseshoe crabs som simmade runt i vattnet! Idag var det också över 30 grader så det var skönt att vara på stranden där det fläktade lite.