Idag får det bli ett inlägg med bara bilder som visar hur min dag såg ut!

/Emma

Bilder från en lekpark i Brunswick

Lunch

Eftermiddagspysslet blev potatisstämplar

Idag började jag och V dagen med att baka bananmuffins. Både V, W och min värdpappa är glutenallergiker så vi äter bara glutenfri mat. Muffinsen fick alltså bli glutenfria men det funkade lika bra det. Efter det åkte vi till biblioteket för sagostunden. Idag var den lite speciell då det var brandmän som kom dit och läste böcker, visade sin utrustning, brandbilen och svarade på frågor. Det var fullt med barn och alla tyckte det var jättespännande! Alla barn fick också varsin hatt och målarbok (som V har på bilden).

Ikväll har barnen haft simskola så jag hann testa ett nytt pass på gymmet, strong by zumba. Hur jobbigt som helst men väldigt roligt!

Slicka bunken var roligast

"The chief" i hans utrustning

V framför barndbilen (alla brandbilar i Freeport är gula)

I fredags kväll tog jag bussen till Boston för att spendera helgen hos Hanna. Vi hade inte setts på tre månader så det var superkul att få träffas igen! I lördags åkte vi in till Boston och började dagen med att åka en guidad tur på en "duckboat", Den gick både på land och i vatten och vi fick se mycket av staden. Sedan blev det lite shopping på Newbury street och dagen avslutades med middag på cheesecake factory, hur gott som helst!

I söndags åt vi brunch på Ihop och gick runt i Needham (där Hanna bor). Jag har haft en jättebra helg och det är så kul att vi bor så pass nära varandra så att det går att åka till varandra på helgerna (bussen tog 2 timmar).

Bilder från duckboaten

Hamnen i Boston

Bostonbilder

Middag på cheesecake factory & brunch på Ihop

Idag tog jag med V till Wolfe's neck farm där jag var igår. Vi tittade på djuren och fikade. Barnens mormor ville ha barnen under eftermiddagen så vid tre-tiden kom hon och hämtade V och de åkte vidare till W's skola för att hämta honom. Jag fick alltså eftermiddagen ledig och har spenderat den med Eliska, en annan aupair. Vi har shoppat i Freeport och ätit på en kinarestaurang. Nu packar jag väskan för imorgon kväll bär det av till Boston för att träffa Hanna!

Bilder från Wolfe's neck farm

Fika & lunch

Idag började jag dagen med en frukostpicknick med Natalie och Michaela. Vi träffades på Wolfe's neck farm, en jättetrevlig plats men som nog är lite finare när det inte är lika mycket lågvatten som det var idag. Solen sken och det blev en jättemysig förmiddag!

Efter det hämtade jag V och vi åkte hem och lagade lunch. Det blev fruktspett och korv. Vädret har fortsatt vara bra hela dagen så det har blivit mycket lek utomhus. När W kom hem lekte vi "gömma nyckel". Det är en lek jag alltid lekte hos mormor och morfar när jag var liten så det var kul att göra det med mina värdbarn och att dom tyckte om det! Ikväll blev det ett pass på gymmet, en bra avslutning på en bra dag.

Frukostpicknick

En del av Wolfe's neck farm

Fix och trix med fruktspett

Idag har det blivit mycket pyssel. Tisdagsförmiddagen började som vanligt med sagostund på biblioteket och sen åkte jag och V hem och gjorde en spindel. Vi målade en liten kartong svart, klistrade på ögon, mun och satte dit piprensare som ben. När W kom hem pyntade de fönstren med halloweenklistermärken (för fönster). Trots att det är en dryg månad kvar till halloween börjar det dyka upp pynt här och där!

I väntan på bussen

Spindelpyssel

Min lördag har varit ganska lugn. Jag började dagen med ett tabata-pass på gymmet. När jag var på det förra lördagen var vi tre stycken där och idag var vi tio så det verkar som att fler kommer igång nu efter sommaren! Passet var som förra veckan, väldigt kul men jobbigt. Efter det har jag varit hemma och tagit det lugnt. Ikväll kom Michaela, en annan aupair och hämtade mig och vi åkte till Falmouth. Där träffade vi några andra aupairer och åt middag på Riscettas. En trevlig kväll!

Träningslokalen

Pizzan på Ricettas

Jag har nu varit hos min värdfamilj i två veckor och har börjat komma in i familjens rutiner och lär känna barnen mer och mer. Veckan har flytit på bra. Jag är ledig på onsdagsmorgnar så i onsdags träffade jag Nathalie, en aupair i området för en frukost. Efter det hämtade jag V och eftermiddagen bestod av massa lek.

Igår fick jag lite extra ledig tid då barnens mormor ville ta med V på en utflykt under dagen. Jag passade på att åka till gymmet och testa ett pass som jag vanligtvis missar när jag jobbar på torsdagar, cardio kickboxning. Det var superkul och känns i benen idag! V och hennes mormor kom hem vid femtiden så jag fick lite tid att leka med W innan vilket var roligt! Han älskar bilar och traktorer så vi lekte mest med dem.

Idag var schemat som vanligt igen. Till lunch gjorde jag och V svamp-pizza. Jag trodde hon skulle vara mer tveksam till det då hon inte brukar gilla att testa ny mat men hon tyckte om det så det får bli den rätten fler gånger! En kväll i veckan går föräldrarna ut o äter så då har jag barnen till 7 halv 8 ungefär. Ikväll var en sådan kväll. Vi har bakat brownies, lekt och till middag blev det pasta med skinksås!

/Emma

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna

W & V

Lite lunchbilder

Brownies / Grimaser vid matbordet

Eftersom det är tisdag idag har jag haft V hela dagen. Vi började med ett litet pysselprojekt som hon tyckte var väldigt roligt. Först målade hon med vattenfärger och sedan limmade vi på lite bilder från tidningar så det blev ett kollage. Efter det åkte vi till biblioteket för sagostund. Resten av dagen har det varit mycket lek ute på gungan och med W när han kom hem med bussen.

Ikväll var barnens första simskola för hösten så jag följde med familjen och tittade. Barnen tyckte simträningen var jätterolig och det var kul att se!

/Emma

I lördags tog min värdfamilj med mig till en marknad i Litchfield. Barnens mormor var också där. På marknaden fanns det karuseller, mat, bilar, traktorer, djur och andra tävlingar. Det var en rolig upplevelse och det kändes väldigt amerikanskt!