Header
View tracker

Hej söndag!

Sitter just precis nu på köksgolvet, med foam rollern som sällskap. Då det kommer till träningsredskap att ha hemma kan ju detta vara en av de allra värdaste, i mitt tycke. Det är riktigt skönt att rulla på denna efter diverse träningspass. Eller bara för att, rullar på den lite då och då.

Jag kör oftast baksida lår, rumpa och vader men är säker på att den går att använda till mer än det. Jag har alltså tränat idag, både distans och styrka. I vanliga fall så vilar jag på söndagar men då det är tävlingssäsong så blir ju programmet lite annorlunda.

Letat runt lite och HÄR (klick) hittas en foam roller om någon skulle vara sugen. En bättre investering tycker jag. (adlink)

Jag ska ta och rulla vidare och sedan ta en dusch. Idag väntar städ, ärenden och lite fix inför veckan och ikväll ryktas det om mezzo. Bra söndag. Vad har ni för er? Kram

Likes

Comments

View tracker

Jag tror att alla, på ett eller annat sätt, har någon typ av relation till oro. Ofta förväntansoro. En "medelsvensson" oroar sig i snitt 20 timmar/vecka, visar undersökningar. Hur sjukt är inte det?! Väldigt stressade personer oroar sig tydligen nästan dubbelt så mycket.

Tänk om dedär 20 timmarna gick åt att antingen ha roligt, göra något produktivt eller bara vara? Tänk så mycket tid och energi som skulle bli över. Det dryga i det hela att en stor del av orostankarna inte ens är realistiska, och ofta är det ju faktiskt så att det aldrig ens händer.

I boken "Lär dig Leva" så hittade jag ett tips jag tycker är riktigt bra att använda sig av för att bli av med orostankar. Såhär skriver de:

"Avsätt 10 minuter varje kväll som en speciell "orostid", tillexempel klockan 20.50 till 21.00. När du under dagen börjar oroa dig dig för något säger du till dig själv "Det där får jag tänka på och oroa mig för ikväll". Varje orostanke lägger du åt sidan, till den tid du avsatt till "orostid". Du kommer att märka att när klockan är 20.50 och du ska bearbeta dina orostankar så har du säkert glömt 90 % av dem!

Den oro som finns kvar gör du något konstruktivt med, tillexempel:

  • Skriv ner på papper
  • Skriv ner vilka åtgärder du kan vidta för att eliminera och minimera dina problem
  • Skriv ner när du ska ta itu med det
  • Se till att agera."


Det är ju, trots allt, onödigt att oroa sig om sådant som ännu inte ens hänt.

Likes

Comments

View tracker

Godmorgon!

Vaknade innan klockan ringt imorse, sådär skönt utvilad. Det är så värt att se till att sova dendär extra timmen, tycker jag. För gud vad jag känner skillnad på 7 & 8 timmars sömn. Jag klev upp, fixade runt lite och ställde mig för att göra en frukost: ugnsbakad päron & jordnötsgröt. Längesen jag åt det, och guuud vad det är gott. En favorit.

Nu under förmiddagen så kommer jag att springa ett gäng intervaller i maxfart (hur kul?!), i eftermiddag lät det som att det blir att kika på basket och mycket mer har jag inte hunnit planera. Blir en bra lördag.

Recept på denna underbara hittas för övrigt HÄR.

Vad gör ni idag? Njuuut av lördag 💗

Likes

Comments

Hej fredag!

Wow vad veckan gått snabbt.. helg! Dagen började med lite skolarbete tillsammans med Isabella, inför seminarier kommande veckor. Efter det så hämtade jag upp en lunch från kummins fräscha lunchbuffé - idag laxwallenbergare, potatispuré och gräslökscréme. Det var PRECIS lika gott som det låter. Jag råkar dessutom verkligen älska lax, så detta blev lite av en favorit. Mums!

Jag ska snart träna och ikväll väntar tacomys med ett gäng från klassen. Det var längesen vi styrde ihop något allihopa så ser framemot det. Har på känn att detta blir en bra fredag.

På tal om min fina sponsor kummin - om ni skulle vara sugna på att gå dit för en fräsch ekolunch så hittar ni deras veckomeny här.

Nu ska jag ta och dra på mig träningskläder. Ha en bra dag hörni ❤

Likes

Comments

View tracker

Detta med hållning.

En bra hållning kan göra så otroligt mycket, tillexempel så förbättrar det rörlelseförmågan, förebygger ryggsmärtor och skador, ger en korrekt andning och inte minst en bättre självkänsla och ett starkt, härligt uttryck.

Regelbunden coreträning är alltså lite som en present till sig själv. Precis som massage. Och rörlighetsövningar. (För just dehär områdena då, såklart)

Övertygad om att en stolt hållning inte bara handlar om det fysiska utan även det psykiska. Jag tror att det är viktigt att tänka på att sträcka på sig då och då. Att fokusera på något annat än det som händer på telefonskärmen, kanske. Du är bra. Sträck på dig!

Visst är det ganska härligt att känna sig stark och stolt i kroppen?

Likes

Comments

Godmorgon!

Hur mår ni idag? Jag har svårt att begripa att det snart är fredag, faktiskt. Veckan har gått så snabbt. Jag vaknade iallafall med syrran idag, minstingen. Hon ska på innebandyuttagningar här i stan. Joel är också här! Riktigt trevligt att ha dem på besök.

Iallafall. Just ätit upp en god frukost och är påväg till träning. Såhär lät det: smoothiebowl med toppings och frasigt stekta ägg med örtsalt. Så gott! Smoothiebowlen blev sådär lagom krämig, den rekommenderas. Recept längst ner i inlägget.

Nu ska jag börja ta mig mot nolia för lite styrka och distans. Ha en fin dag!

Smoothiebowl med hallon och avokado:

Lägg banan, avokado, frusna hallon, clementin och färskpressad citronsaft i botten på en mixer. Häll över valfri vätska (jag använde havremjölk), använd hellre för lite vätska i början och fyll på eftersom så att smoothien blir den konsistens du vill ha. Mixa lite mer, häll upp i skål och toppa ed något gott. Klart!

Likes

Comments

Årets andra tävling gick av stapeln ikväll, och den gick bättre än den första. Känner hur benen börjar vänja sig vid de farterna, mer och mer. Jag var inte så himla långt ifrån mitt innepers ikväll, det är ju rätt bra med tanke på att det bara är tävling nr 2. Kanske ska nämna att det var 800 m jag sprang också, haha.

Men, jag har endel att slipa på såklart. Det var dock en skön känsla att denna tävlingen gick så mycket bättre än den första, då jag känner att jag har mer att hämta. Wiie!

Arkivbild

Nu är vi igång!! Så peppad. 

Likes

Comments

Det är rätt många som har frågat vad det är jag dricker då jag äter lunch på skolan eller andra ställen, då jag har med mig mat hemifrån. Brukar ha med mig, utöver maten, en liten färgglad flaska som inte alla känner igen. Det handlar alltså om en nude!

Nude är ett smaksatt funktionsvatten med tillsatt protein från vassle, framtaget av celsius. Det finns 3 olika fruktsmaker: jordgubb/granatäpple, kiwi/päron och apelsin/mango. Drycken är sockerfri och smaksatt med naturliga aromer. En flaska innehåller 10 g protein.

Namnet Nude kommer från att produkten är "naken", dvs utan socker, laktos och gluten. Rätt fint!

Det var ett par ord om nude det. Ni kanske redan hade koll på det jag skrivit om? Summan av kardemumman är iallafall att jag tycker att den är värd att testas!

Inlägget publiceras i samarbete med celsius.

Likes

Comments

Promenader med mamma, syrran och hundarna. Med strålande sol. En bit ifrån där de bor, i Arvidsjaur. Bästa gratisterapin i hela världen.

Jag ska försöka ta mig till Arvidsjaur snart. Jag hann bara med att vara där i ca 3 dagar över jul, så hann inte riktigt med allt jag ville. Typ saker som detta 👇

Från en prommis för snart 2 år sen (!)

Frisk luft, härligt sällskap och knarr under fötterna i en fin miljö är ju faktiskt helt fantastiskt härligt. Det går ju såklart även i Umeå, men kanske inte riktigt med just dem 👆. Och just den platsen är en favoritplats också. Har ni några såna ställen?


Likes

Comments

instagram: @fridaawallstrom