Jag åkte på en extremt jobbig förkylning men börjar känna mig bättre nu. Träningen fick ju vänta lite men idag så ska jag köra igång igen, då jag känner mig bättre. Jag har även gått över till att jobba kväll igen så jag ska försöka hinna med träningen på dagtid nu istället.

Just nu sitter jag och skriver matsedel för november, jag har kommit på det att när jag börjar bli hungrig och mitt sötsug kommer tillbaka så blir det mycket enklare om jag har middagen planerad och klar annars är det lätt att det blir något snabbt och inte lika nyttigt. Jag måste även berömma min sambo som står ut och fortsätter vara så lugn även fast även han slutat med sockret och går runt och är sugen hela tiden. Problemet med mig är att jag alltid har ätit mat först och sedan käkat allt onyttigt direkt efteråt vilket gör att även om jag äter mig hur mätt som helst så är jag fortfarande sugen på det söta efter maten. Men jag hoppas att det går över snart.

Men nu ska jag göra klart matsedeln och ta tvätten innan det är dags att åka på några ärenden.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Jag har velat väldigt mycket och funderat på vilken typ av kost jag ska välja för att försöka komma tillbaka till en bra hälsa. Efter diskussioner med min sambo om vad han kunde tänka sig att äta så blev det tillslut LCHF men ingen superstrikt variant. Så sagt och gjort så åkte vi och storhandlade i Onsdag och på kvällen så drack jag min sista dricka. Dessa är de tre stora förändringarna som jag har gjort just nu.

1. Tagit bort cola. (Jag drack tidigare minst 1,5 liter om dagen).

2. Slutat äta pringles. (Åt ca 5 rör i veckan innan).

3. Gick över till att äta det mesta som LCHF kost.

För att inte göra allting alldeles för svårt och för att jag ska orka med att vara en människa och ta hand om barnen så har jag valt att byta ut drickan mot en hyfsat bra juice, tanken är att sen om någon månad byta ut juicen mot mer vatten. Det gör att jag fortfarande inte själv har saknat drickan även fast kroppen har varit kämpig med mig då jag har haft extrem huvudvärk. Jag har även sagt det att jag får ta dricka och äta lite chips en dag på helgen om jag känner att jag vill det, då jag tror att jag kommer falla tillbaka om jag är för hård mot mig själv.

Själva LCHF kosten har inte varit ett problem alls då man kan äta väldigt god mat, och vi äter nästan som vanligt bara att vi har tagit bort det man inte får äta. Igår hade jag ett extremt sug efter stekt potatis på kvällen, men det försvann efter att jag gjorde ett hemmagjort dipp och doppade grönsaker i det. Jag tycker i det stora hela att kosten har gått väldigt bra hittills men jag har inte hållit på en vecka en så vi får se om det ändras. Nu ska jag göra frukost till barnen och oss, barnen ville ha havregrynsgröt med jordgubbar och jag ska nog dra till med en omelett.

Likes

Comments

Nu ska vi kicka igång träningen för min del under denna vecka. Träningen kommer fokusera mycket på andningsövningar då jag fick barn för nästan 2 år sen men inte tränat upp magmusklerna vilket gör att jag måste ta tag i det nu. Då jag har blivit tipsad om just mamma mage konceptet så kommer jag nu i början att använda mig av mamma mage programmet på yogobe, mamma mage boken samt appen. Så här kommer veckans planering.

Söndag: Promenad minst 15 minuter. Samt mamma mage programmet, övningar ur boken och appen.

Måndag: Promenad minst 17 minuten. Samt mamma mage programmet, övningar ur boken och appen.

Tisdag: Promenad minst 19 minuter. Samt mamma mage programmet, övningar ur boken och appen.

Onsdag: Promenad minst 21 minuter. Samt mamma mage programmet, övningar ur boken och appen.

Torsdag: Promenad minst 23 minuter. samt mamma mage programmet, övningar ur boken och appen.

Fredag: Promenad minst 25 minuter. Samt mamma mage programmet, övningar ur boken.och appen.

Lördag: Vila.

Såhär ser den kommande veckan ut för min del. Jag arbetar tidiga mornar men endast 25% så min plan är att försöka ta min promenad direkt efter jobbet så att jag har det avklarat sen när det är dags att dra igång dagen för barnen.

Likes

Comments

Idag så började jag dagen med att köra invägning, för att se vad jag har att jobba med när det gäller att nå mitt mål att klara en trippel Vasa. Detta blev resultatet.

Vikt: 58,6 kg. Min idealvikt är 50 kg och jag behöver tappa 8,6 kg då jag nu har ett bmi på över 25 och räknas som överviktig.

Fettprocent: 31,9. Den låg inom det normala.

Muskelmassa: 30,8%. Det är för lågt och jag bör inte ligga under 34% vilket gör att jag behöver öka med 3,2% minst.

Midjemåttet: 99 cm. Det är väldigt mycket för mycket och jag måste minska det med 20 cm för att det ska vara på en bra nivå.

Detta visar att jag har en hel del att göra för att klara mitt mål. Imorgon börjar som sagt träningen och veckans träningsupplägg kommer upp imorgon bitti. Imorgon kommer jag även berätta om min kost, och hur den har gått la om den i Onsdags vilket har varit stora förändringar för mig.

Likes

Comments