....We´d go down to the river

Bossen levererade!

Trots att det var gråmulet, duggade lite & var rätt så kallt inne på Ullevi hade vi en härlig kväll! En ska vara glad så länge det inte är hällregn när man bor i det här landet, haha. Vi (jag, Anton, mamma & pappa) tog oss ner till Göteborg med tåg vid halv tre-tiden. Efter ungefär en timmes letande efter en restaurang som inte var fullbokad (vilket inte var så lätt med tanke på att 60 000 personer skulle på konserten) så fann vi en italiensk restaurang där vi slog oss ner fram tills det var dags att gå mot konserten.

Vi hade sittplatser, vilket dock inte alla förstod eftersom en *ursäkta språket* idiotkärring stod upp så ingen bakom såg. Respektlöst om du frågar mig. Tyckte synd om den stackars gubben som satt brevid och bara såg hennes *ursäkta språket* röv under större delen av konserten. Vi skällde lite på henne men hon var för dum för att förstå. Aja, förutom det var konserten hur bra som hellst! Favoritnumret var nog när han sjöng "I'm on fire" och det var som en blinkade stjärnhimmel bland publiken. Magiskt! Han lirade i nästan fyra timmar. Förstår inte att han fortfarande orkar, men jag är glad att han gör det.

För fasen vad bra han är!

....Sommar

Japp, det hände. Tomas Ledin citat i rubriken...sommaren är här med andra ord.

Och här har det ekat tomt i snart en vecka. Anledningen till det är olika. Vissa dagar har jag haft noll inspiration, andra har jag varit för upptagen. Men nu känner jag mig äntligen lite inspirerad till att blogga. Det har hänt mycket de senaste dagarna. Eller inte så mycket när jag jobbat, det har mest varit rätt tråkigt & gått långsamt. Men boom så kom helgen & det blev midsommar! Den började som den brukar, med midsommarlunch hemma hos mina föräldrar med mormor. Hon undrade spontant om jag var förlovad än och så sa hon "Det händer ikväll" hahaha! Det hände inte, men Liseberg hände! Jag & Anton kom på lite spontant på morgonen att vi skulle dra till Liseberg på midsommar. Sagt och gjort, vi hade en jättehärligt midsommarkväll! Inga kransar i håret & ingen midsommarstång men det blev riktigt bra ändå!

Igår (Lördag) kom det en riktig värmebölja som flera säkert kände av. Jag åkte till Karlsborg och badade med Jennifer & Elliot! Vi hade det jättekul och var i vattnet riktigt länge. Jag som inte trodde det skulle gå och bada än överhuvudtaget! På kvällen blev det lite grill & rosé hos mina föräldrar. Vi spelade tärningsspelet och kollade på "The Danish girl". Tyckte inte den var så bra om jag ska vara ärlig. Jättefin film och så men jag fastnade inte för den helt enkelt. Kanske var den lite för "långsam" för min smak.

Och nu sitter jag hemma vaken mitt i natten i en lägenhet som är för varm för att sovas i. Ska antingen göra ett försök till att sova eller kolla på Misfits. Vi får se. Det här inlägget sparar jag nog tills imorgon bitti i alla fall.

Mina planer inför sommaren;

Har inte så mycket planer faktiskt. Det enda som var spikat i förväg var Skiathos. Men jag hoppas på värme, sol & bad på min semester i juli! Hoppas även jag hinner besöka lite olika sommarstäder. Vi får se!

Bästa sommarstället;

Mitt hjärta klappar lite extra för Skiathos. Men hemma i Sverige är det Björkö på västkusten. Vilken underbar plats det är! Andra platser som andas sommar för mig är Båstad, Ystad och Göteborg. Och Hjo såklart. Vackra Hjo.

Favoritsommarblomman;

Pion. Synd att dom kollapsar ganska snabbt till en hög med blad när regnet tittar fram bara. Men åh vad fina de är.

Här badar jag helst;

Snackar vi hemmaplan så stavas det V-Ä-T-T-E-R-N! Klart, vackert vatten. Inga maneter eller sjöborrar. Japp. Vättern är bäst.

Vad ser du mest fram emot?

Grillkvällar, hänga på min balkong, besöka vackra sommarstäder, träffa folk, åka bil med hög musik och förhoppningsvis mycket sol och bad. Och att vara ledig från jobbet förstås.

Det här lyssnar jag på i sommar;

I poddväg kommer jag fortsätta lyssna på Creepypodden. I musikväg lär det bli gamla peppiga sommarklassiker. Gjorde en sommarlista på Spotify redan i maj, haha.

Hur ser den ulyimata sommardagen ut?

Jag börjar dagen med frukost tillsammans med Anton på vår balkong i lugn & ro. Vi packar sedan våra väskor och drar till djäknesundet eller vättersvallen. Vättern är så pass varm att det går att vara i så länge man vill utan att tårna fryser till is. När solen börjar gå ner åker vi vidare till Hjo där vi strosar runt i hamnen & käkar supergod mat på en restaurang. Eller så blir vi kvar på stranden och grillar i solnedgången. Drömmigt.

...Sunday

Sitter här och känner mig lite smått melankolisk idag.

Jag undrar lite, är det någon annan än jag som blir deprimerad när man kommer hem från resor? Jag blir det v-a-r-e-n-d-a gång. Nu sitter jag och funderar på vad det beror på, som jag gjort så många gånger förr. Kanske det är för att man upplever så stora kontraster på så kort tid. Jag har aldrig känt mig hemma i staden där jag bor, kanske blir det mer påtagligt när man varit iväg på en så vacker plats...

Dagen har dock inte bara bestått av depp. Jag bjöd mamma på en (väldigt) sen mors dag-glass i Hjo. Även fast vädret var lika grått som igår så är det alltid lika mysigt att vandra omkring i denna fina stad. När vi var klara med glassen åkte vi en runda med bilen och spanade på hus. Både jag & Anton sitter och drömmer om hus för tillfället. Längtar tills den dagen då vi blir husägare! Det här inlägget blev kanske inte så pepp men kände att jag behövde skriva ner hur jag kände. Det hjälper på något magiskt sätt & jag mår faktiskt lite bättre än innan jag började skriva.

Alltid något.

Blåklint...

Åh svenska väder, jag tycker inte om dig ibland.

Men lördagen har varit rätt skön ändå. Och det var faktiskt sol fram till tre ungefär innan ösregn & åska dök upp. Jag & Anton har varit en sväng i Skövde. Vi köpte pelargoner, åt tzatziki & satt en stund vid rådhuset med vår kompis Filip. När vi var klara med Skövde tog vi en sväng förbi en åker på vägen hem där jag sett att det växer blåklint & plockade med lite hem. Tycker dom är så söta!

Nu sitter vi med varsitt glas, ett med rosé & ett med pripps blå och väntar på att sötpotatispommesen ska bli klara i ugnen. Det ska vi käka ihop med (ännu mer) tzatziki samtidigt som vi ska titta på "Orange is the new black"! Äntligen! Gäller bara att vi har sån pass självkontroll så vi inte ser klart hela säsongen som vi gjorde förra året... Skål & trevlig kväll!

Skiathos...

Här kommer ett gäng bilder från min resa till Skiathos!

Det har varit en vecka med mycket sol, bad, god mat, härliga människor & mojitos.

Semestern blev ju även lite förlängd tack vare/på grund av SAS-strejken. Så vi har alltså hunnit med ett och annat. På dagarna har vi besökt massor av olika stränder. Ön har ungefär 60 olika stränder så det finns lite att välja på med andra ord. På kvällarna var det kvällsmat i vackra Skiathos stad som gällde. Det blev även en o annan frozen yogurt på ett ställe som två killar har som vi blev kompisar med redan förra året. Människorna på den här ön är så otroligt trevliga! Känns som man träffat hur mycket folk som helst på den här resan. Älskar atmosfären!

Ena dagen bröt vi från "standarden" lite och åkte ut på en båttur för att besöka Lalaria, en superfin klapperstensstrand som bara går att nå med båt, Kastro, den gamla huvudstaden på Skiathos & en obebodd ö med superkrångligt namn, Tsougria. Härligt att komma ut på havet en dag!

Mot slutet av veckan, lördag rättare sagt fick vi reda på att planet var inställt så tyvärr spenderades mycket av sista tiden att passa mobilen. Men vi kunde ändå njuta av semestern. Under den tiden hittade vi en restaurang med världens finaste innergård, kollade fotbolls EM & promenerade till en strand som vi hade nästan för oss själva.

Jag hade en jättehärlig tid på Skiathos! Känner att det här kommer bli ett ställe man återvänder till år efter år.

Två år på raken och jag har ännu inte fått nog av denna vackra ö.

....Home from Skiathos

Trodde nästan ett tag att jag inte skulle få se svensk mark igen....

...men nu är jag äntligen hemma! Sitter dock här hemma och är superförvirrad och jetlaggad trots att det bara är en timmes tidskillnad. Har nog mest med att göra att jag reste heeeela natten & fick lägga mig klockan fem imorse. Dessutom när vi fick sms om att hade de ordnat fram reservflyg skedde allt på ganska kort varsel. Så jag var väldigt stressad och fick lite smått panikångest på tisdagkvällen. Men det löste sig och vi fick åka hem med ett grekiskt flygbolag. Spännande bara det. Det känns skönt att vara hemma för en gångs skull. Brukar aldrig (och då menar jag ALDRIG) ha hemlängtan när jag är på semester....men den här gången fick jag känna lite hemlängtan faktiskt när vi inte kom hem när vi skulle. Inte till Sverige & staden jag bor i men hemlängtan efter familj & vänner här hemma. Det blev alltså totalt tre dagar som vi var strandade på Skiathos i slutändan. Men tänker man tillbaka nu så hade vi det rätt bra ändå, det enda som var jobbigt var ovissheten. Nu ska jag försöka anpassa mig till svenska vanor igen. En vänjer sig väldigt snabbt med att inte dricka kranvatten och slänga toapappret i en papperskorg, haha!

Japp, då var man inne på den andra extra semesterdagen....

...eller vad man nu ska kalla den haha! Blev inget flyg alls igår och undrar nästan om det kommer bli något idag heller. Hört rykten om att ett brittiskt flyg skulle hämta oss idag men vem vet. Det går ingen nöd på oss direkt. Igår var vi på stranden hela dagen och gick ut på kvällen & åt, drack drinkar osv. Vi ska iväg på ett möte snart och förhoppningsvis få lite mer info. Spännande det här...

De flesta har säkert sett att SAS-piloterna har gått ut i strejk....

....vilket innebär att jag som skulle åkt hem nu på morgonen sitter kvar på hotellet här på Skiathos. Lite blandade känslor över detta. Skönt att få lite extra tid på den här vackra ön men samtidigt längtar jag till dom där hemma, speciellt min Anton. När jag skriver det här har jag ingen aning om när jag kommer hem. Men men, det är inget att göra åt. Tycker mer synd om dom man läser om som skulle iväg på semester, fotbolls EM osv. som inte kommer iväg. Hoppas det löser sig snart i alla fall. Ska passa på att njuta lite extra av solen så länge!

Den här dagen har spenderats ute i en båt på Medelhavet.

Jag & mamma har åkt en båttur runt hela Skiathos med stopp på vägen. Det var så fina vyer vart man än vände blicken och vi har badat i många turkosa vatten. Vi har också hört våran kapten skrika högljutt i sin megafon på folk som var för sega tillbaka från stoppen, haha!
Det har varit en härlig dag i alla fall!