jordgubbar.

Det är tisdag och hittills har den här veckan varit allt annat än harmonisk.

Självklart när jag har massor att göra inför resan så är det massor att göra på jobbet. Tur att det är en ledig dag på torsdag. Idag är planen att plocka fram kläder att ta med, imorgon blir det tvätt & på torsdag packa. Redan på fredag kväll/natt börjar resan söderut. Tiden bara springer iväg! Så det är bäst jag sätter igång nu...

lördag,

Jag tycker alltid om Hjo, men när det är soligt blir den staden något alldeles extra.

Den vaknar till liv & blir till en riktig sommaridyll. Så igår blev det en sväng hit. Vi gick mest omkring, doppade tårna i vättern (kallt) & åt glass på gula paviljongen Sedan drog vi oss hemåt. Vi skulle iväg på fest för att fira min kusin man på kvällen! Och det var jättetrevligt som vanligt. God mat & bra stämning! Det blev även en timme eller två i poolen! Har märkt att jag blivit mindre av en badkruka på senare dar. Brukar det inte vara tvärtom, haha! Idag blir det mer kalas & så måste jag börja packa till resan. Vi åker redan på fredag kväll/natt mot flygplatsen så jag känner att tiden börjar rinna iväg. Men det löser sig säkert!

fredag.

Ja, äntligen känns det som saker och ting går som jag vill.

Igår fick vi ett besked på jobbet som vi alla längtat efter! Vet dock inte om jag vågar nämnar det här i fall att fel person skulle se. Men åh så glada vi blev allihopa, och chockade! På kvällen kom Linda & Abbe över för att sitta och öla på vår balkong hela natten lång! Förutom att öla så drack vi "champange", åt thai, blåste såpbubblor & dansade. Det var en jättehärlig kväll & vi satt faktiskt ute till midnatt! Idag blir det lungt på dagen men på kvällen blir det fest igen, poolparty dessutom! Och så kom jag på att om en vecka har jag fötterna på spansk mark.

Så ja, äntligen känns det som att det går bra nu!

torsdag.

Igår hade jag en fridag från jobbet...

...och jag hade sådan tur att det var på årets hittills varmaste dag. Och jag vet knappt vart jag ska börja när jag ska prata om den här dagen för det hände en hel del! Jag var där med mammsen & tanken var att vi skulle kolla i lite affärer och självklart vara ute & njuta av det fina vädret. Och det gjorde vi också. Vi hann till och med åka en härlig båttur ute på Göta älv. Men sedan verkar vi ha varit otursförföljda igår. Det började när jag & mamma satt och drack rosé på en uteservering....och så kommer vinden och sveper med sig mitt nästan fulla glas och tömmer ut det på marken...Grattis till mig. Strax efter det så skulle vi gå mot tåget för att åka hem. Där möts vi av inställda tåg på grund av fel på inte ett, utan TVÅ ställen på spåret, haha. Så det blev en timme på perrongen & sedan en timme inne i ett tåg för att vänta ut personalens rast. Och väl inne i tåget så satt vi mittemot en filur som satt och "oooommm":ade & repeterade ord (han mediterade) HELA resan på cirka en och en halv timme, haha. Tror ni jag sov som en sten när jag kom hem? Svaret är ja.

Men trots allt så var det en jättebra dag med underbart sommarväder!

vätterns strand.

I söndags gjorde vi inte många knop.

Men en liten utflykt blev det, till Brevik. Där vid "Hammarn" som det kallas har jag spenderat många sommardagar som liten. Det är en väldigt långgrund strand som passar barnfamiljer. Just idag var det långt ifrån badväder, men det var fotovänligt istället. Vättern var alldeles blank, vilket händer ganska sällan. Dessutom är vattnet så lågt nu så det hade bildats massor av sandvallar. Ganska häftigt men samtidigt tråkigt att vattennivån är så låg. Vi får hoppas både vattnet och värmen stiger lagom till sommaren.

the ritual of sakura.

Jag är ju som sagt väldigt svag för allt "luktar gott" -igt.

Så det här var det som fick följa med mig hem från Rituals i lördags. Ett badskum & en duscholja, båda från deras serie "The Ritual of Sakura". Äger nästan allt från den serien nu, heh. Men sakuradoften är så otroligt god att jag inte kan hjälpa det....Det ska bli kul att testa något nytt från serien i alla fall!