Laddar inför tre timmar street jazz på Broadway Dance Center som följs av midsommarfirande på Tao ikväll. Hoppas alla har en fin torsdag!

I fredags fyllde jag 23 år (!) och hela dagen var full av aktiviteter. Jag fick födelsedagsfika av Maria på morgonen, värdens bästa roomie! Sedan tog vi två klasser på BDC, först hiphop med Roberth Taylor och sedan street jazz med Jordan Washington. Båda klasserna gick så jäkla bra och vi hade jätteroligt båda två. Roberth Taylor har verkligen blivit en av våra favoritlärare på Broadway Dance Center. Hans koreografier är riktigt bra och det är alltid glad och härlig stämning på hans klasser. Var ni på Peace and Loe 2012, när Rihanna uppträdde? Roberth var en av dansarna bakom henne! Han har även medverkat i två säsonger av So You Think You Can Dance och som finalist i America's Got Talent. Att ta klasser för honom är magiskt!!

Senare på fredagskvällen gick vi ut och åt på en restaurang i Central Park som heter Boathouse, tips för er som besöker New York!! Världens mysigaste restaurang med uteservering precis vid vattnet. Riktigt god mat och trevlig personal. Dit ska jag ta med familjen när de kommer och hälsar på.

Efter middagen åkte vi på båttur på Hudson River och senare drog vi till Tao Nightclub, ett perfekt avslut på en perfekt födelsedag. Maria, Felicia och Sally firade mig på bästa sätt, är så glad för dom tjejerna <3

Första blogginlägget - äntligen!

2 veckor har gått sen jag och Maria landade på JFK men det har varit så fullt upp att bloggen inte har kommit igång förrän nu. Det har varit en hektisk men rolig inledning på vår 3 månader långa dansutbildning på Broadway Dance Center. Förra veckan hade vi orientation week med resten av de nya studenterna, både amerikaner och internationella studenter. Förutom jag och Maria är det två svenska tjejer till på utbildningen som vi lärt känna och umgåtts mycket med - toppentjejer båda två! Orientation week bestod av flertalet dansklasser samt en självförsvarskurs för att kunna förvara oss i storstan - hjälp! Vi fick också göra en miniaudition, en placement class, för att få en översiktlig bedömning av vilken nivå vi ligger på i de olika dansstilarna. Både förra veckan och denna veckan har jag tagit klasser i street jazz för Derek Mitchell, älskar verkligen hans koreografier och sätt att lära ut!

Förutom att dansa har vi hunnit utforska stan en hel del, både jag och Maria fullkomligt älskar New York! Storstadspulsen är helt makalös. Vi har varit ute ett par kvällar, bland annat på PHD som är ett rooftop på Dream Hotel Downtown. Utsikten från taket är helt fantastisk! Missa inte det, om ni besöker New York. Ett ställe som redan blivit en favorit är Lavo Restaurant and Nightclub. Vi åt brunch där i lördags och sen var det dagsfest, vi hade jätteroligt! Tidigare i veckan var vi där på nattklubben, ett riktigt bra ställe, stort och med bra musik. Vi har också hunnit med en liten tripp till the Hamptons under våra 2 första veckor här, det är lätt att förstå varför det är ett populärt semesterställe! Underbara stränder och pampiga strandhus, det kan inte bli bättre än så. Jag har även varit på baseball för första gången i mitt liv (!) med min vän Devin från LA. New York Mets mot Chicago White Sox, tyvärr förlorade Mets men vi hade hur roligt som helst! Arenan var helt enorm och vi hade front row tickets så vi såg hur bra som helst. En riktigt bra kväll med ett riktigt bra sällskap!

Ser fram emot att dela med mig av allt som händer i the city här i bloggen!