Hej igen! Som ni kanske har märkt har bloggen stått still ett litet tag. Det är på grund av att jag nästan inte har haft tid eller motivation till att blogga. Kan inte heller lova någon större uppdatering nu, vi får helt enkelt se vad som händer!

Tänkte börja med att skriva veckans "planer", trots att det är torsdag hehe... Men då kan ni få en överblick över vad jag gjort i veckan!

Måndag: Skolan började. Men det var bara upprop så vi var i skolan från 13.00-15.00 ca. Därför hann jag med en liten springtur på morgonen innan jag tog bussen dit.

Tisdag: Vi började med vårt riktiga schema, och så var skolan igång igen som vanligt. Slutade vid 15.00 sedan gick jag och en kompis ner till stan för att möta upp våra lillasystrar, för att shoppa och fika lite. Jättemysigt!

Onsdag: Var i skolan, såklart. Men hade sovmorgon till 10.10 och min sista lektion var inställd så slutade redan vid 13.30. Jag åkte hem och tog lite att äta innan jag åkte iväg till gympan för ett litet ledarmöte, någon slags uppstart inför teminen kan man säga. Därefter tog jag mig vidare till gymmet för ett skönt ben- och magpass.

Torsdag: Idag efter skolan ska jag åka och fixa mina naglar, äntligen! Jag har världens utväxt haha.

Fredag: Jättetaggad på denna dagen i skolan då jag har tre lektioner jag ser fram emot jättemycket. Nämligen retorik, kommunikation och danska. Retorik och kommunikation har jag aldrig haft förut så det ska bli spännande att se vad det innebär! Efter skoan ska jag åka direkt till min pojkvän och så ska han ha en liten grillfest, ska bli jättekul och ett bra avslut på en lång vecka.

Lördag: Blir nog bara en mysdag hemma hos min kille. Vi har inget planerat riktigt.

Söndag: Jag vill jättegärna till Väla så vi får se om jag kan dra dit killen haha. Hoppas hoppas! Sen ska jag nog hem också.

Nu ska jag dra iväg till skolan, kram!

Hej! Förlåt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, har ingen direkt ursäkt utan har helt enkelt bara inte tänkt på att dra fram datorn och blogga.

Men som ni kanske vet är jag nu hemma igen efter en riktigt bra resa! Så mysigt det har varit. I söndags hämtade min pojkvän mig på flygplatsen och så åkte jag hem till honom med allt mitt pick och pack. Hade saknat honom sååå mycket, världens finaste som hämtade mig <3 På måndagen kom en kompis till mig över till Danmark och så hade vi en liten picknick vid hamnen, riktigt mysigt! I tisdags åkte jag hem tidigt på morgonen. På dagen gjorde jag inte så mycket. Målade en del av vårt förråd.Tog två timmar att måla EN vägg. Vad har jag gett mig in på haha? Efter det stack jag ut på en springtur tillsammans med min hund, därefter blev det lite styrketräning hemma bara. Idag, onsdag, har jag och en kompis cyklat till Mölle för att spela minigolf och äta glass. Jättemysigt! Efter det målade jag en till vägg, hoppade sedan in i duschen och gjorde middag. Nu ligger jag i sängen och tänkte sätta på någon bra dokumentär tänkte jag. Har på senaste tiden inte alls sett på serier eller filmer, bara dokumentärer - älskar det!

Fick mitt schema idag inför skolan och det ser helt okej ut tycker jag. Sovmorgon två dagar i veckan och slutar runt 15.00 nästan alla dagar, funkar för mig!

Kram, vi hörs senare

Mysig middag i Gilleleje med min älskling <3

Hej igen!

Idag blir det inte mycket till bloggande då vi bara hängt på båten hela dagen. Vi har nämligen bara varit till havs då vi är påväg mot Barcelona igen, för att imorgon flyga hemåt.

Vi började dagen runt åtta på morgonen för att gå och äta frukost. Har jag förresten sagt hur god frukosten är här? Det finns extremt mycket att välja på! Älskar. Efter frukosten drog vi ut till poolen för att sola lite, fick faktiskt ganska mycket bränna idag bara efter en timme! Efter vi legat där en stund gick vi för att äta lunch på ett pizzaställe här på båten. Vi har alltid ätit lunch i städerna vi varit i eller på buffén här på båten, så vi tänkte testa något nytt idag och det var faktiskt riktigt gott! När vi käkat gick vi upp på rummet igen och så tråkig som jag är så sov jag i mer än en timme. Var såå trött, tror det är värmen som gör det. Min plan var att gå till gymmet men så blev det inte haha... När jag vaknat började vi fixa oss inför sista middagen här. Var jättejobbigt att säga hejdå till våra servitörer :( Vi har haft samma hela veckan (två stycken) och de har blivit lite som kompisar.

Nu ligger jag i sängen och ikväll har vi bara spelat lite minigolf och gått runt på båten. Packat har vi även gjort. Man lämnar nämligen iväg sin resväska redan ikväll och får den imorgon när man gått av båten.

Nu måste jag sova, blir en tidig morgon imorgon!

Kram

Denna dagen har spenderats mestadels i Pompei, för att titta på ruinerna där efter staden de har grävt fram. Jag har tänkt länge på att det skulle vara häftigt att se och det var det verkligen! Det kändes så overkligt att en hel stad har grävts fram och legat under aska så länge, det var svårt att förstå.

Vi tog en buss in dit tillsammans med andra folk från båten och fick en guide genom hela resan. Väldigt skönt då jag tror att det hade varit svårt att hitta runt där helt ensamma. Bussresan tog endast 20-30 minuter så det var inga problem. Tror vi var hemma redan vid ett. Idag var det också riktigt varmt, så skönt att det bara var en halvdag! Man blir så trött av värmen så det gäller att dricka ordentligt. Man gör ju VAD som helst för lite AC haha ;)

Efter vi kommit hem gick vi snabbt in i duschen för att fräscha till oss, sedan gick vi upp till restaurangen och åt buffé - precis som dom alltid har på lunchen. När vi hade ätit gick vi till rummet och så råkade jag somna, jag var så extremt trött! Tror jag sov i lite mer än en timme, medan min familj var nere i staden Neapel där båten lagt till. Tror dock inte de var där så länge pga värmen. Tydligen så är det någon värmebölja här nere just nu och det rekommenderas att man ska hålla sig inomhus, vilket jag kan förstå!

På kvällen var det dags för middag som vanligt. Denna kvällen var det en finare middag så man måste gå efter en viss klädkod, precis som i onsdags. Efter vi hade ätit gick jag, min syster och två tjejer från båten och spelade minigolf, jättemysigt. Nu ligger jag i sängen och tar det lite lugnt bara. Ligger och tänker på om jag ska sova eller gå på en typ "bal"/fest här för ungdomar lite senare ikväll, haha vet knappt vad det är om jag ska vara ärlig. Men är verkligen helt utmattad så jag får se hur det blir.

Detta var vår sista dag som båten la till i någon hamn. Hela lördagen imorgon ska vi vara på båten då den bara är till havs och ska ta oss tillbaka till Barcelona där vi började. Vi är framme tidigt på söndag morgon och sedan bär det av mot flygplatsen och hemåt. Ska bli skönt med en heldag här på båten och sola och bada lite. Man får ju ingen jättesnygg bränna direkt när man går runt i kläder hela dagarna ;)

Det var någon jättestor brand på en ö vi nyss åkte förbi. Såg verkligen jättehemskt ut! Tror det var en skogsbrand, pågrund av värmen här. Vilken panik människorna på ön borde få.. usch.

Kram!

Hej på er! Hoppas ni mår bra.

Själv mår jag toppen men är som vanligt riktigt trött, och ligger i sängen för att sova (surprise?) Idag har varit en lång och framförallt varm dag, extremt varm dag. Vi har varit i Rom där det var 41 grader. Så varmt har det tydligen inte varit i Rom sedan 1973, vilket de som bor där ska vara tacksamma över! Haha.

Vi började dagen 05.30 (kul..) för att hinna äta frukost och göra oss iordning. Vi skulle nämligen samlas på ett ställe här på båten 7.30, med några andra som skulle till Rom tillsammans med en guide härifrån. Så när vi samlats blev vi indelade i grupper som vi sedan skulle åka buss och tåg tillsammans med. Bara för att det skulle vara enklare att hitta till Rom helt enkelt! Väl framme var vi fria att göra vad vi ville, bara vi var tillbaka på samlingsplatsen en viss tid. Jag och min familj bokade biljetter till en "hopp on hopp off" buss, då vi inte hade ork till att gå runt hela Rom. Inte tid heller för den delen.

Vi kollade först på en stor och känd fontän (som jag tyvärr inte vet namnet på), men den var hur fin som helst! Vi tänkte också titta på den spanska trappan men tyvärr blev det inte så. Istället gick vi in i en annan stor byggnad med ett stort hål i taket haha. Med bussen tog vi oss sedan vidare till ett Colosseum dom verkligen var riktigt häftigt! Det tog däremot en timme att åka dit, i en kokhet buss :)))) Men det fixade vi. Där käkade vi också lunch på ett mysigt litet ställe, ingen märkvärdig mat men den var absolut ätbar! Jag beställde in tortellinin med skinka. Efter vi varit vid Colosseumet tog vi bussen tillbaka och en aning stressade. Vi visste inte riktigt hur lång tid vägen tillbaka skulle ta, och vi hade ju som sagt en tid att passa. Men vi kom fram i tid och hade en timme kvar, så vi satte oss i skuggan och tog en liten fika medans vi väntade. När alla var samlade igen gick vi tillbaka mot tåget och åkte till båten, tror vi var hemma runt sex. Så det var bara snabbt in i duschen för vi hade tid på restaurangen 18.30.

Efter middagen blev det en snabb runda på minigolfbanan, jättemysigt då man har utsikt över havet samtidigt!

Imorgon bär det av mot Neapel och Pompei!
Kram och godnatt!

Idag var första dagen i Italien, vi ska vara här i två dagar till men då i olika hamnar varje dag. Så båten kör på natten och sen är man framme på ett nytt ställe på morgonen, jättesmidigt! Idag har vi varit i massa små byar i Italien. Jag har faktiskt ingen aning om vad dom heter, förlåt för det haha. Vi sov ut lite idag, åt frukost i lugn och ro och sen begav vi oss ut på fastlandet. Från båten tog vi en buss i några minuter fram till en slags terminal. När vi kom in dit var där massor med olika saker man kunde göra under dagen (riktat till oss turister då). Vi kollade runt en stund men bestämde oss sedan för att köpa biljetter till en buss som åkte runt bland bergen och där man kunde hoppa av och på lite hur man ville, för att sedan vänta på nästa buss när man ville till nästa ställe. Om ni förstår haha? Utsikten från bergen var heeelt magisk! Verkligen hur fint som helst. Tänk att bo så!

Först stannade vi i en extremt liten by, det fanns i princip ingenting där förutom massa hus och en liten bar. Helt folktomt men så mysiga små gränder! Absolut värt det. Däremot var bussen ca 30 min sen så vi trodde först vi skulle sitta fast där uppe ett tag, men sen kom bussen äntligen. Därefter tog vi oss vidare till en lite större by där vi åt lunch på ett jättemysigt ställe. Jag beställde in en pizza, mozzarella och tomat för att dela med mamma. Kan starkt rekommendera att äta pizza i Italien! (såklart). När vi varit där i någon timme tog vi bussen till den sista lilla byn. Där gick vi bara runt och tittade i en hamn och i små butiker i en timme, för att sedan ta bussen tillbaka till båten. Alla dessa byar låg ju som sagt i bergen, vilket betyder massor med branta backar. Inga problem att ta sig ner, men att gå upp för dom i 30 graders värme var såå jobbigt. Men behövde iallafall inte gå till gymmet idag, man får se det positivt ;)

Nu ikväll har vi bara ätit middag på den vanliga restaurangen och sen gick vi och kollade lite på en skridskoshow - jätteduktiga var dom! Imorgon har vi en lång dag framför oss i Rom, och vi ska gå upp klockan 06.00... Men säkert värt det i slutändan!

Kram, sov gott!

Idag har varit en lång dag och vi har gått mycket. Har gått lite mer än en mil idag, i 35 graders värme - inte att rekommendera! Haha men äsch, vi har haft det jättemysigt och det fläktade ganska skönt vid havet. Båten la till utanför en liten hamn i Frankrike runt sju imorse. Vi gick upp tidigt och åt frukost för att snabbt komma iväg. Från kryssningen fick vi åka med lite mindre båtar in till fastlandet, tog inte alls lång tid, endast 5-10 minuter.

När vi kom in till fastlandet gick vi för att hitta en tågstation och ta oss vidare till staden Nice. Det Gick snabbt och smidigt, tog bara 10 minuter att åka med tåget sen var vi framme. Det var däremot en liten bit att gå från stationen till centrum, men det gick absolut. När vi kommit in till centrum gick vi bara runt och kollade på allt möjligt. Vi gick in i små söta butiker där dom sålde allt från choklad och nougat till tvålar och parfymer - riktigt mysigt och fint! Älskar Nice! När vi gått i någon timme satte vi oss vid ett café och tog en liten fika. Så nyttig som jag är, så beställde jag in en crepes med Nutella och den var sååå god! Efter våran paus fortsatte vi bara att gå runt och titta i staden och i små söta gränder, inte så mycket mer att säga om det än att det var hur fint som helst! Jag älskar att staden både är en stad med affärer, hus och restauranger men även ligger jättenära vattnet, där det fanns en stenstrand. Kan säga att vi var ganska sugna på att bada i denna värmen, men dumma som vi är så tog vi inte med oss några badkläder dit.

Till lunch blev det lite tapas typ. Vi satte oss vid en Italiensk restaurang och tog in lite rätter att dela på då ingen av oss var riktigt hungriga. Vi tog in två tallrikar med lite melon, sallad och skinka på. Sedan en crepes med tonfisk, ost och ägg - riktigt god mat verkligen!

Imorgon är vi i Italien och vi ska gå av båten för att titta runt lite, men inte så länge tänkte vi. Tror bara vi blir där fram emot lunch och sen tar oss till båten igen. Vi får se helt enkelt!

Kram och godnatt!

Hejsan!

Ligger just nu i sängen och är riktigt trött (i vanlig ordning haha). Klockan är runt elva och vi ska upp tidigt imorgon så borde snart sova, har ställt klockan på 07.00. Imorgon när vi vaknar är båten framme i Nice i Frankrike, där vi ska gå av och vara hela dagen. Mina föräldrar var i Nice för inte så längesedan och som säger att det var hur fint som helst, så jag ser riktigt mycket fram emot det! Ser däremot inte fram emot värmen.. temperaturen ligger runt 36-38 grader på dagarna så det är riktigt varmt. Skönt att det finns AC på båten, det är nästan så att man kan behöva en tjocktröja ibland. Men jag klagar inte!

Idag har det inte varit något högt tempo, som jag skrev igår har vi endast varit på båten då vi inte kände något behov av att ta oss i land. Första frukosten på kryssningen idag och såå god den var! Det finns verkligen hur mycket att välja mellan, pannkakor, gröt, smoothies, ägg, bacon, färskpressad juice etc. Riktigt lyxigt med hotellfrukost.

När vi hade käkat gick jag till gymmet en timme. Det fanns massa maskiner jag velat testa men som inte finns på mitt gym där hemma, så det var perfekt! Började med att springa i 10 min som uppvärmning, sedan blev det lite mage och ben. Dock inte mitt bästa pass, kände mig lite ofokuserad och kände mig lite illamående - får se det som en testrunda helt enkelt! När jag var färdig på gymmet gick jag till hytten och tog en snabb dusch, sedan gick jag och min familj och åt lunch. Efter det la vi oss vid poolen och solade i en timme, helt sjukt vad solen tar snabbt här! En timme i solen och brände mig nästan, men det är nog bara bra då man inte kan ligga för länge och sola i denna värmen.

Återigen var det dax för middag och denna kvällen skulle man ha extra fin klädsel. Kommer vara två sånna middagar här på båten. Kul att få klä upp sig lite extra! Efter middagen gick vi och kollade på en liten musikal, det var något Disneytema - riktigt duktiga var dom! Såg dock inte hela då jag smet iväg för att säga godnatt till min älskade pojkvän där hemma <3. Saknar honom så mycket! Men på söndag får vi äntligen ses igen.

Blev inte så många bilder idag då vi inte gjort så mycket mer än att varit på båten!
Kram och godnatt <3

Hej, igen! Idag har vi kommit på båten vi ska bo på nu i en vecka. Vi tog en taxi från hotellet i Barcelona, som bara tog tio minuter. Sedan fick vi gå igenom en säkerhetskontroll och checka in. Det var verkligen jättestort, kändes som en hel flygplats - fast som endast var för en kryssningsbåt. Det fanns olika terminaler etc. När vi väl hade kommit på gick vi direkt och åt lunchbuffé. Den var dock inte så fotovänlig då det bara blev lite pommes och en majskolv typ haha, jag var inte så hungrig. Klockan ett öppnades alla hytterna så vi kunde komma in och se hur de såg ut - riktigt fina och över min förväntan! Innan vi gick på båten lämnade vi in våra resväskor, precis som på ett flygplan. Dom fick vi senare på eftermiddagen runt fem, så stod dom bara inne på rummet plötsligt haha.

När vi kommit in på hytterna byte vi om till bikinis och gick ut vid poolen för att sola och bada i någon timme. Där emellan var det en säkerhetsgenomgång som jag endast trodde någon skulle stå och ge information. Men nej haha, vi skulle göra en övning och testa exakt hur det skulle vara om det hände något på riktigt. Så alla (många tusen människor) gick ut för att ställa sig vid livbåtarna.

Efter lite sol och bad gick vi in på rummet och duschade av oss och jag sminkade mig för att gå till middagen. På denna kryssningen (vet inte om det är så på alla?) så sitter man i sällskap med en annan familj på middagarna. Alltid samma bord och alltid samma sällskap. Verkligen jättekul då det var några tjejer där i min ålder som var jättetrevliga, har hängt med dom hela kvällen idag. Dom bor i USA så går smidigt att kommunicera med dom också. Imorgon ska vi vara på båten hela dagen är vår plan. Båten stannar i någon stad i Frankrike men jag tror inte just den staden lockade oss, så därför blir det en heldag på båten. Jag tänkte äntligen få prova gymmet här som är riktigt stort och fint, som jag har längtat haha.

Jag ligger just nu i sängen i rummet och tänkte snart sova. Det är en helt fantastisk båt!! Man märker inte ens av att man är på en båt, det känns som ett stort hotell. Och utsikten, SÅÅ fint!

Här finns alltså en hel shoppinggata. HUR coolt är inte det?!

Hej på er! Nu ligger jag i sängen och är jättetrött, efter en lång men härlig dag. Jag vet egentligen inte riktig vad det är att berätta, vi har bara gått runt hela dagen och shoppat och ätit god mat. Vi gick upp runt åtta för att gå och käka frukost. Det är ett ganska litet hotell vi bor på, så frukostbuffén var inte den största - men verkligen riktigt god och över förväntan! Kan dock inte rekommendera äggröran haha. Efter vi ätit gick vi nästan direkt ut till alla gågator och butiker. På vägen till "centrum" fick vi förbi en matmarknad med sååå mycket mat. Det fanns kött, fisk, färska frukter och färskpressad juice etc. Hur fin marknad som helst! Vi köpte med oss några juicer och frukt upp på rummet senare på dagen. Efter det gick vi runt i butiker och shoppade tills vi blev hungriga. (Jag tänkte visa allt jag köpt i ett och samma inlägg när jag kommer hem igen!) Vi gick runt ett litet tag och letade efter någonstans att äta och efter en stund hittade vi ett jättemysigt ställe på ett litet torg. Vi tog in lite tapas och delade på hela familjen, verkligen jättegott! Älskar tapas, det blir inte så enformigt utan man kan ju äta lite av varje.

När vi var färdiga med lunchen gick vi runt på stan ett tag till för att sedan ta oss tillbaka till hotellet. Vi var alla ganska trötta så det blev en liten vilostund uppe på rummen. Jag tog även en dusch och fräschade till mig inför middagen. Vi åt middag på samma ställe som igår faktiskt, det var verkligen så bra mat där. Precis som på lunchen tog vi in några tapas rätter igen och delade på - lika gott som kvällen innan!

Som jag sa igår, älskar Barcelona! Tycker det är en så härlig stad med massa liv, känns som att folk aldrig sover här.

Haha mycket mat idag, men såå gott allting. Man kan ju inte låta bli!