Vardag

Lite bilder från hur vi firade in det nya året! Alla hotellets gäster var bjudna på fördrinkar och därefter middag. Det bjöds på tävlingar, uppträdanden och lekar för alla som ville vara med. Sjukt trevligt och riktigt god mat! De hade en buffé med allt man kan tänka sig. Vi firade in tolvslaget med champagne på balkongen och därefter somnade vi gott. Första gången på många år som jag firade nyår utan massa alkohol och fest. Hur skönt som helst! Något som också ALLA borde ta efter var att det i år inte sköts några raketer. Både av respekt för landets djur och för kungen som nyss gått bort. Passar mig alldeles utmärkt då jag tycker så jäkla synd om alla stackars djur som blir vettskrämda. Nu ska jag ta vara på sista kvällen här innan vi lämnar underbara Thailand för kalla Sverige.

Outfit

Swimsuit ASOS

Lite fler bilder från när jag och Felicia var på Kamala Beach! Hade packat med min nya baddräkt från ASOS. Beställde den precis innan resan och vilken lättnad att den satt som ett andra skinn, helt perfekt! Det är ju alltid lite tricky när man ska beställa i andra storlekar mot vad man är van vid.

Kom precis tillbaka till hotellet efter att jag och pappa varit på massage. Jag körde en helkroppsmassage med olja och därefter skrubb av fötter. Känner mig nu len som en babyrumpa. Sitter ensam på rummet för tillfället och ska försöka ta tag i min portfolio medan de andra käkar middag nere vid stranden. Kände att jag behövde några timmar att fokusera på det så ska vara lat och beställa upp mat till rummet om en stund.

Ska försöka slänga upp lite fler bilder från vårt nyårsfirande också, bättre sent än aldrig ;)

Vardag

Ny dag, ny strand!

Jag och Felicia var sugna på en liten roadtrip så vi tog en tuktuk över berget till Kamala Beach. Vädret var helt fantastiskt i början på dagen så vi köpte donuts och frukt och bara chillade i sanden. Havet är nästan lika varmt som luften, lite jobbigt när man inte kan svalka sig någonstans.

Vid lunchtid letade vi upp en thairestaurang vid strandkanten och beställde friterade räkor i grön curry. Vi sa specifikt till att det INTE fick vara för starkt men det gick helt åt helvete. Vi kämpade i oss  maten medan svetten bröt fram och läpparna blev lika svullna som efter en dålig dos av botox. Gott var det iallafall!

Efter lunch köpte vi en färsk kokosnöt och sörplade i oss. Det var första gången jag smakade och det var helt okej, lite speciell smak. Väldigt bildvänligt dock, haha. Vid 14-tiden kom regnet, och det med råge. Vi sprang helt genomblöta och lyckades få tag på en tuktuk som tog oss tillbaka till Karon. Aldrig sett så mycket regn på en och samma gång. Nu har det dock slutat och vi ska snart ner till stranden här i Karon och dricka drinkar!

Outfit, Vardag

Klänning Gina Tricot / Örhängen NA-KD / Skor H&M

Igår var sista dagen på 2016. Känns skönt. Spännande. Läskigt. Lämnar ett av mina mest händelserika år bakom mig och blickar framåt mot ett nytt. Klyschigt men sant.

År 2016 bjöd på både med- och motgångar. Relationer avslutades samtidigt som nya kom in i mitt liv. Jag sa upp mig från mitt trygga jobb och påbörjade min drömutbildning och fick nya, värdefulla bekantskaper på köpet. Flyttade ifrån min fina lilla tvåa och in på betydligt större yta med världens bästa Erik. Gamla vänskapsband växte sig starkare och sommaren spenderades i Spanien. Jag har blivit starkare i mig själv och fått en klar bild av vart jag vill i framtiden. Nu påbörjar jag det nya året på absolut bästa sätt - med min familj i varma Thailand <3

Det var ett ganska utvilat gäng som vaknade imorse. Igår kväll kom nämligen värdens skyfall så jag och Filip beställde upp pommes till rummet och somnade innan nio till Sagan om Ringen. Inte helt fel faktiskt. Det var helt klart till grabbarnas fördel då de gick upp extra tidigt idag för att åka med båt över till en annan ö för att snorkla. Jag och mamma har alltså varit själva hela dagen och njutit med varsin bok.

Vi började dagen i vanlig ordning med brakfrukost. Varför lägger man inte mer energi på fruosten hemma? Så underbart gott med färsk frukt, ägg och bacon.

Den stora poolen som vi legat vid varje dag kommer vara avstängd imorgon då de ska förbereda kvällens nyårsfirande så vi fick helt enkelt gå på upptäcktsfärd och leta reda på de andra poolerna. Blev inte direkt besviken då den ena har utsikt över Karon Beach.

Nu väntar vi på killarnas hemkost för att se vilket skick de befinner sig i. Jag, Filip och Felicia hade egentligen bestämt oss för att dricka lite drinkar ikväll, får se om Filip har några krafter kvar. Först blir det vin på balkongen med mamma!

Hej från ett varmt Thailand!

Kom precis innanför dörren efter att ha kollat in marknaden lite mer noggrant med mamma och Felicia. Tror hela jag rann bort och samlades som en liten blöt fläck för en stund, men nu jag samlat ihop allt och ligger i min sköna hotellsäng med nya lakan. Livet <3

Mina nya bikinitrosor från Asos invigdes idag! Kanske inte helt ultimata att sola i men riktigt sköna att ha på sig om man ska snorkla eller hitta på någon annan aktivitet. Håller dessutom allt på plats ordentligt ;)

Nu ska jag fortsätta läsa Keppler och sen sova. Imorgon fyller min lillebror 20 år. Det ska firas!

Hej från Thailand!

Äntligen är vi här. Efter 16 timmar på resande fot checkade vi in på Mandarava Resort & Spa. Vilket jäkla ställe! SÅ FINT. Små villor överallt med palmer och bananträd utanför, spa, gym, poolbar och mjuka solbäddar.

Vi landade 05 lokal tid och högg direkt in på frukostbuffén som har ALLT. Färsk frukt, ägg i alla dess former, plättar, pannkakor, våfflor, sushi, bacon, stekt potatis, müsli, en miljon olika sorters juicer och mer därtill. Kommer landa på svensk mark 15 kg tyngre efter denna resa..

Vi firade jul igår med en rejäl jetlag. Min bror totaldäckade och sov 13 timmar och under tiden gick jag och pappa på upptäcksfärd, drack öl på stranden, gjorde sedan mamma sällskap på deras balkong med iskall rosé och skypade med resten av släkten där hemma.

Idag gick jag och pappa upp tidigt och gick 40 minuters promenad innan frukost. Även fast solen inte hunnit gå upp var det stekande hett så vi tog ett dopp i poolen direkt när vi kom tillbaka. Sedan har vi bara slappat i solen hela dagen. Vi ska strax börja göra oss iordning för att kika in helgmarknaden här på Karon Beach. Felicia är här samtidigt som oss så hon hakar på oss ikväll! Så mysigt. Det blir nog middag och en öl eller två efter marknaden.

Är så oerhört tacksam över att vara här. Behövde verkligen detta efter en otroligt hektisk höst.

Hoppas ni haft en underbar jul <3

Outfit

Skor River Island / Skinnbyxor Nelly / Jacka Gina Tricot

Hade lugnaste lördagen på länge igår. Åt fruktsallad och drack glögg med Jolina till midnatt och sen somnade jag sött hemma i vår säng. Imorse stack jag och Erik till Byggmax och köpte material till vårt matsalsbord som vi, snarare han, ska bygga. Det blir ett stort, massivt träbord med plats för 6-8 personer! Måste även börja kika på vilken typ av stolar vi ska ha till..

Nu har nedräkningen till Thailand officiellt börjat! Dock verkar inte vädret vara på topp där för tillfället men bra mycket bättre än gråa Borås iallafall :)) Nu ska jag köpa lunch och sen jobba några timmar.

Vad har jag gjort i veckan?

Spanat efter julklappar på stan, pillat på höstfina buketter, myst hemma, bebisgosat med finaste Maj, mumsat ost & chark med Linn och skålat för birthdaykid Felicia! Nu ska vi runda av i skolan och sen ska jag jobba på La Copita. Imorgon väntar en ledig lördag. ÄNTLIGEN!