Sista dagen i värmen och Egypten då man åker hem i från detta stället. Trivs så bra i värmen och allt sådant men ska bli skönt att komma hem också. Till min säng, jobbet och svensk mat. Men kommer sakna värmen, poolen och människorna. Men även att jag inte kan spela vattenpolo varje förmiddagen 11:00.

Idag har den sett ut som vanligt med att sola och bada men blev tvingad till stretching. Hon skulle inte lämna mig i synen då jag har undvikit det i en hel vecka annars. Men ingen vattenpolo idag som gjorde mig besviken. Ikväll har jag spelat in en testa egyptiskt godis. mer åt vi på en restaurang på hotell området. Den var vänligt god och fyra rätten middag. Trevligt och mysigt. Nu sitter jag i baren för att kolla internet innan jag ska gå ner. Vi ska packa klart och allt sådant som går då vi inte behöver ha allt i morgon.

Förmiddagen spenderade man på hotellet med att äta frukost, sola och äta lunch innan man drog iväg ut i öken för att åka fyrhjuling ca 20 minuter. Efter det åka bil mer ut i öknen där vi hälsade på en liten by där vi fick smaka bröd och kolla solnedgången. Sedan åkte vi tillbaka till första stället där vi fick äta mat och se show. Efter det åkte vi hem. Jag har duschat och nu befinner mig i baren.

Började med att gå upp kvart i sju för att vara färdig vid halv nio då en buss kom och hämtade oss för att åka till en strand. Där vi snorklade, så allt ifrån sköldpaddor, maneter och massor av fina fiskar. Det var en bra resa som var värt sina pengar. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet runt halv ett.

När vi kom tillbaka åt vi lunch, smörjde in oss igen och sedan somnade jag i solstolen i ca 1,5 timmar innan jag gick in och gjorde mig klart, duschade och sminkade mig. Innan vid drog och åt mat tog jag ett antal foton och sådant.

Nu sitter jag på terrassen vid receptionen med internet och en drink. Dagen har varir bra och en dröm med att sätt sköldpaddor simmandes i levande natur kan jag boka av. Men alla dem bilderna ligger på gopron. Inte laget över dem än.

Dagen har varit bra förutom att det har blåst ganska mycket. Började med frukost, kolla telefonen innan jag drog och solade. Vi blev även att vi beställde två utflykter för dem närmare dagarna. På eftermiddagen spelade vi minigolf och drog ner till stan ikväll där jag köpte en väska. Nu ska jag gå och sova för att orka med morgondagens utflykt.

Haft en bra dag i solen och badet. Började som vanligt smörja in sig innan frukost, kolla telefonen och sedan gå och sola. Där somnade jag och solade magen och ryggen. Sedan var det dags för vatten polo och första gången på denna semestern men dem kallade mig water Polo queen när vi var färdiga ändå. Varför säger den så på alla ställen vi är. 😂 Vid ett var det lunch och efter det blev det sola, bada och sådant. När klockan var fyra var jag färdig duschad och vi alla gick till en skönhets salong för att fixa. Jag fick mitt hår flätat halva och sedan fixade dem mina ögon bryn.

Nu ikväll har vi ätit på en restaurang och hade det trevligt. Även maten var väldigt god. Nu sitter man och kollar telefonen ska beställa något i baren. Är ganska trött så tror att jag ska snart gå och sova också. Har bränt min rygg så det svider lite.

Började dagen med frukost sedan blev det att fixa sig innan man drog och åt frukost. Efter det blev det solen och rund vandring med ving guiden som, som faktiskt är ifrån Västervik. Världen är faktiskt liten ibland. Sedan drog man oxh badade och solade hela förmiddagen och eftermiddagen. Men somnade även efter lunch i 1 timme väldigt skönt.

Ikväll fixade vi oss, hade det trevligt tillsammans på brorsans balkong innan. vi drog och åt mat. Nu sitter vi på ute plasten och njuter av dricka och sällskapet.

Flyg resan gick väldigt bra. Den gick inte väldigt fort men inte för långsamt häller. När  vi kom till flygplatsen gick det snabbt med att få visumet, pass kontrollen och då väskorna. Sedan tog det ca 15 minuter att komma till hotellet. Då fick vi rummet, packade upp lite tog ett dopp i poolen och sådant. Nu sitter jag och Miccan i baren. Ska snart sova då jag är vänligt trött. Maten var så där då dem har mycket paprika och sådant i. Hoppas den komme bli bättre nu när vi har berättat för dem.

Efter en lång dag på jobbet åkte man till mormor för att städa fåglarnas bur. Sedan åkte jag hem men åkte snabbt iväg till Mönsterås för att skjuta förenings mästerskap där jag var nöjd över mitt resultat men slutade på en femte plats.

Sedan hem packa färdigt och i natt 00:30 åkte vi till Arlanda. Jag var vaken till lite efter Västervik sedan sov jag mestadels till Arlanda. Nu sitter vi och väntar att få gå om bord 8:15 och planet ska flyga 9:00. Det gick bra i säkerhets kontrollen och sådant. Nu sitter vi och tar en dricka och njuter av lite ledighet.