View tracker

​... För ett tag i alla fall. 

Den senaste tiden har jag inte haft någon motivation till att sätta mig ner och blogga efter ett träningspass så jag lägger nu detta projekt på is ett litet tag. 

Jag har istället valt att skapa en ny Instagramprofil som endast har träningsrelaterade inlägg. Så från och med nu hittar ni mig på Insta under namnet ​​emmythetyrant (bara att klicka på länken så kommer ni dit). Hoppas ni börja följa mig där! 

Puss på er!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Idag är det torsdag, vilket betyder att det är barbell och jerks som står på schemat. Under dagens pass körde vi två och två där vi turades om att lyfta. Idag körde jag tillsammans med en tjej och lyckades faktiskt hålla hennes vikter! Det har aldrig hänt innan vilket känns fantastiskt. Av någon anledning kändes vikterna tunga idag. Jag vet inte om det beror på att jag är trött och har suttit framför en dator hela dagen, eller om det beror på att jag hade fel skor (det gjorde faktiskt mycket större skillnad än jag trodde att det skulle). Så jag körde alltså utan mina lyftarskor idag. Men det gick faktiskt bra ändå. Jag kunde visserligen inte gå ner lika djupt i mina knäböj som jag har gjort innan, men det var ändå djupt nog för att räknas.

Som max lyckades jag lyfta 35 kg idag, men det var som sagt tungt. Men en bra sak var att min axel inte gjorde ont den här gången, vilket är en liten seger bara det!

När passet var slut stannade jag kvar för att leka lite och träna på lite andra grejer, däribland mina double unders. Efter att ha svårt att ens lyckas med singelhopp under en tid så fick jag tipset att hålla längre ut på handtagen till hopprepet. Detta testade givetvis idag, och vips, så kunde jag hoppa hopprep! Så idag lyckades jag hoppa totalt 12 dubbelhopp på raken! Så nu har jag bockat av en grej till på kravlistan till Throwdown, magisk känsla!

(Listan kommer att läggas upp snart)

Likes

Comments

View tracker

​Efter att ha suttit ner i ett par timmar bestämde jag mig att det kunde vara bra att sträcka på sig. Jag sitter för tillfället i skolan och pluggar och behövde gå ner en våning för att hämta en bok. I trappan började det bränna i benen kan jag säga, haha, både när jag gick upp och ner. Så nu försöker jag förbereda mig mentalt för träningsvärken som nu håller på att komma för den kommer nog inte vara jättenådig! Hahahaha....

Likes

Comments

Efter att ha haft en helvetesvecka förra veckan rent ut sagt är jag nu taggad på att se hur den här veckan blir. Jag är nu inne på vecka 5 av 9 i mitt träningsprogram och jag ä lite smått nervös just nu. Är inte riktigt där jag vill vara viktmässigt så måste lägga in en högre växel nu.

Igår var jag inne på boxen med Emilia och körde lite. Visserligen hade vi två egna upplägg på vår träning med det var sån skillnad att träna med någon än det var att träna själv! Hade faktiskt glömt hur kul det var att träna tillsammans. Jag körde mitt benpass och lyckades faktiskt höja vikterna ganska rejält och jag har ändå ingen vidare träningsvärk idag. Vilket betyder att jag hade kunnat gå lite högre.

Vi avslutade träningspasset tillsammans och gjorde 21-15-9 med Assault Bike och jag gjorde burpees. Efter det var jag helt död och mina burpees var väl inte de finaste men jag bara köttade för jag ville bli klar.

Idag blir det tyvärr vila för mig, vaknade upp med lite halsont vilket är så typiskt. Så idag blir det att sitta med halsduk på och dricka C-Vitamin så hoppas jag jag kan kötta imorgon istället!

Likes

Comments

Ser inte ut som det blir något gym idag heller. Jag hörde inte ens när klocka  ringde i morse. Är lite smått irriterad över det, men vad ska man göra? Kroppen  orkar inte idag så då får väl det vara okej.
Helt ärligt är jag inte jätteförvånad eftersom det har varit en tuff vecka med långa dagar och inte jättemycket sömn. Så nu tänker jag ta helg och börja med nya fräscha tag på måndag!

Likes

Comments

Sitter och försöker motivera mig till att komma iväg idag men det är tungt. Jag har sån träningsvärk i mina axlar, och idag är det axlar och rygg som ska få jobba egentligen. Blir kanske att jag skjuter på allt en dag så jag tar vilodag idag och sen kör lördag, söndag men jag vet inte. Eller så blir det dubbelt pass imorgon. Vi får se. Läser någon detta ikväll får ni gärna skicka några motiverande rader till mig <3

Likes

Comments

Mitt internet ville inte samma sak som jag igår så fick ge upp mina försök att skriva. Därför kommer gårdagens pass upp idag.

Igår var det som alla andra dagar en lång skoldag så jag hade inte bokat in mig på något pass utan hoppades att jag skulle hinna/ få plats. Barbell passet började 17.30 så jag kände mig ganska säker på att jag skulle hinna det, och det gjorde jag! Vi slutade 16 så jag bara slängde mig på cykeln och skyndade mig hem för att packa ihop mina grejer och vidare till boxen.

Hade ett riktigt bra pass clean and jerk pass, igår med en squat clean vilket menas med att när jag drar upp stången från marken fångar jag den i ett knäböj. Fick med allt på video så ni kan se hur det ser ut. Under tiden vi tränade teknik var också tanken att vi skulle höja vikterna allt eftersom då vi endast körde singlar, dvs en c&j åt gången. När passet var över slutade jag med en vikt på 32,5kg och kände att jag lätt kunde ta ett par kg till så stannade kvar och körde lite själv. Det hela slutar med att jag sätter ännu ett PB! Så nu ligger mitt personbästa på squat clean and jerk på 37,5! Alltså det är helt otroligt vilka framsteg jag har gjort på denna korta tiden!

Det är nu 91 dagar kvar till Throwdown och jag är övertygad om att jag kommer klara detta utan några problem! Speciellt eftersom jag bara blir bättre och bättre i raketfart.

Likes

Comments

Jag fick dagens träning i alla fall! Istället för att gå i skolan till 18, blev det bara till 16.15 så jag skyndade mig hem allt vad jag kunde och hann faktiskt med att sticka till boxen, vilket gjorde mig riktigt glad!

Jag fick till och med satt ett PB idag, så kvällen blev bara ännu bättre! Så nu kan jag hang snatcha 20kg! Och det bästa av allt är att jag kände att jag hade mer att ge. Men istället för att testa och se vad jag kunde landa på i slutändan rullade jag lite och gick hem, vilket gör att jag faktiskt är lite besviken på mig själv, så nästa vecka ska jag pusha mig själv ytterligare så jag inte lämnar med samma känsla igen.

Imorgon är ganska hektisk dag så vi får se om jag hinner skriva någonting imorgon, men det ska iallafall träna på morgonen!
Godnatt på er och sov så gott!

Likes

Comments

Oj vad min säng var skön i morse! Idag var det meningen att jag skulle gått upp tidigt och tränat på min snatch teknik men det blev inte riktigt så. När klockan ringde hade kände jag bara nej jag vill inte gå upp, så då gjorde jag inte det heller. Visst jag borde kanske vara lite mer disciplinerad nu när jag håller på att träna inför tävlingen men ibland får man unna sig en sovmorgon tycker jag. Ikväll ska jag försöka mig på att rulla lite i alla fall då jag känner mig så galet stel.

Men innan dess, skola fram till 18.... Jippi.....

Likes

Comments

I morse hade jag nog det finaste uppvaknandet på länge. När klockan ringde och jag började sträcka på mig kom en katt och ville mysa så där låg vi ett par minuter innan jag kom upp. Jag var dock väldigt trött så när jag kom fram till gymmet hade jag glömt hälften av grejerna som skulle med, är glad att jag fick med mig själv haha.

Idag fick jag köra jerks utan program så jag kände mig faktiskt lite vilsen i vad jag skulle göra så det slutade med att jag gjorde stegvis ökning av vikt. Och det gick skitbra! Jag hade bra kontakt med rumpa och mage så därför blev det inte så jobbigt för ryggen. Så när jag slutade en timme senare hade jag satt tre (!!!) PBn: frivändningar 30 kg, jerk + frivändning 27,5 kg, jerk utan frivändning 32,5. Jag är så sjukt nöjd över min prestation eftersom jag inte försökt lyfta tung på hur länge som helst.

Så kort sagt började jag dagen på bästa sätt!

Likes

Comments