Super bra och rolig tävling som jag tycker att ni ska kolla in!!
#mathildasmodekalender

Pågrund av dåligt wi-fi har jag inte kunnat uppdatera förens nu när jag har kommit hem.
När vi väl hade kommit till Jersey så tog jag inte super mycket bilder och därför tänkte jag lägga ihop de här dagarna i ett inlägg.

Först bodde på typ en lyxcamping eller vad man ska kalla det, för det var liksom två tält man bodde i. Ett som man sov i, det hade riktiga sängar och en kamin, sen var det också ett där det fanns två rum, ett med en helt vanlig toa, dusch och handfat och ett med ett vanligt kök.
Där bodde vi i fem dagar, då vi bara var två familjer. (Familjerna bodde inte i samma tält)
Bredvid den 'campingen' var det en djurpark som man fick fritt inträde till när man ville bara för att man bodde på campingen. Så vi var inne där två gånger, fast inte så länge någon av gångerna.
Vi var även på två olika stränder och på Jersey hade dom verkligen jätte fina stränder.

I mitt förra inlägg snackade jag ju om att högvatten och lågvatten kunde skilja flera meter här på Jersey och här har ni bildbevis på det:

Glömde helt av att lägga ut det här inlägget. Därför minns jag inte heller riktigt vad jag hade tänkt att skriva mer i det, men ni får det nu iallafall.

Som ni kanske märkt så har jag inte direkt varit aktiv på bloggen den senaste månaden. Men jag har mina anledningar och jag kommer tillbaka så fort jag känner att jag har idéer och mindre stress.

^*EMMY*^

Idag vaknade vi ganska sent bara för att alla hade gått upp tidigt dagen innan. Vi åt frukost och fixade iordning oss och sedan åkte vi till ett ställe där man skulle kunna gå in i grottor:

Men när vi väl kom dit så var det fortfarande högvatten så vi hade fått vänta där i tre timmar om vi hade velat gå in i grottorna, så istället åkte vi till stranden. Och det var så coolt för när vi hade badat och skulle gå upp hade stranden blivit några meter längre eftersom vattnet hade börjat dra sig utåt.
När vi åkte hem, några timmar efteråt, så hade vattnet dragit sig så långt bort att stranden hade blivit minst 50 meter längre!!
Tyvärr tog jag inte så mycket bilder så ni kan inte se skillnaden, men jag kanske tar några senare:

^*EMMY*^

Vi gick upp 04.30 på morgonen eftersom vårt flyg skulle gå 07.10 men sen när vi väl kommer till flygplatsen och har gjort incheckningen så har flyget blivit försenat.
Så när vi suttit på flygplatsen och inprincip inte gjort någonting i två timmar så fick vi äntligen komma upp i luften.
Vi hyrde en bil och gav oss sedan iväg mot campingen/hotellet vi ska bo på. Och jag måste säga att det är så sjukt fint här, speciellt vid vattnet!
Väl där så mötte vi upp våra kompisar och sen har vi helt enkelt bara haft kul.
Samma outfit som igår för mig!

^*EMMY*^

Här kommer då bilder från dag tre, den sista, i London.
Jag har haft super kul men imorgon flyger vi tidigt till Jersey, vilket också kommer bli sjukt kul!
Outfit:
Tröja - Primark (bättre bilder kommer i Englands haulen)
Shorts - River Island
Skor - Palladium
Brillor - Ullared

^*EMMY*^

Här kommer bilder från gårdagen. Även mitt outfit:
T-shirt: H&M
Skjorta: H&M
Shorts: River Island
Skor: Palladium

^*EMMY*^

Sorry för att det inte blev något inlägg igår på kvällen men det var för att vi kom hem typ vid 10, vilket blir typ 11 i svensk tid. Och då hade vi gjort saker hela dagen så alla var jätte trötta och jag somnade nästan direkt. Men här kommer min dag igår med bilder:

^*EMMY*^

Nu kom vi precis fram till hotellet i London och det finns Wi-Fi!
Snart ska vi ut igen och kolla lite i butiker och sånt och senare ikväll ska vi på en musikal. Det ska faktiskt bli jätte kul, jag brukar gilla att kolla på teater och musikaler.
Men nu ska vi nog käka lite godis och vila lite och sen ska vi ut igen.
Så jag skriver nog ett inlägg ikväll igen med lite bilder och så!

Jag har även fixat en egen kategori till den här resan, Min England Resa. Så om ni missar något om min resa eller om ni har något annat skäl så kan ni bara kolla i den kategorin så kommer allt finnas där.

Bra va??

^*EMMY*^

Nu har jag nyss vaknat och jag är skit trött. Vi ska äta frukost och så och sen ska vi åka mot flygplatsen.
Flyget åker 10.10 och vi kommer vara k luften i cirka två timmar. Men eftersom det är ungefär en timma skillnad i tid så kommer vi komma fram typ 11.10 fast engelsk tid då.

Här nedanför kommer även bild på min outfit. (Förlåt för dåligt ljus på bilderna)
Jag är inte en sån människa som brukar flyga i myskläder utan jag brukar antingen köra på vardagsklädsel eller ibland till och med piffa till mig lite extra.
Kjolen fick jag av mamma när jag åkte hem från Linneas sommarstuga, hon hade varit inne på bikbok och hittade då denna kjolen och en tröja som hon tyckte skulle passa på mig. Och jag verkligen älskar kjolen, den är liksom perfekt!!

Jag ska försöka uppdatera när jag är i England, men jag vet inte om jag kommer ha något Wi-Fi där så det är inte säkert.
Men om de inte finns på hotellet får jag väl försöka hitta något McDonalds med gratis Wi-Fi.

Hejsan allihopa!
Jag vet inte om jag har berättat detta men jag ska till England, imorgon!!
Och jag är så himla taggad!
Jag har aldrig varit i England innan men har velat åka dit i flera år nu, och äntligen blir det av.
Vi ska flyga till London där vi ska vara i fredag-måndag tror jag, eller så är det till på söndag. Sen ska vi flyga därifrån till Jersey (en engelsk ö utanför Frankrike.)
Anledningen till att vi åker till just Jersey är delvis för att mamma jobbade som aupair (typ hjälper till hemma hos en familj) i ett år när hon gick på gymnasiet men mestadels för att mammas kompis Helen ska gifta sig på Jersey.
Hon bor här i Sverige, men precis som mamma var hon också aupair på Jersey, dock vet jag inte hur länge. Sen så bor också Helens kusin på Jersey för att när hon va där träffade hon en kille som hon sen blev tillsammans med.
Så antagligen kommer det inte vara super många på bröllopet vilket kanske är skönt, jag vet inte.
Men vi ska liksom åka dit med en annan familj. Vi träffar dom kanske en gång i månaden eller något och jag har känt båda barnen sedan dom föddes. En kille som är lika gammal som mig, Albin (eller egentligen två månader yngre) och en tjej som är två år yngre en mig, Sophie.
Så under bröllopsfesten kommer vi att vara på hotellrummen eftersom vi inte fick vara med på den, men under vigseln ska vi vara med.
Ett till plus är ju att det är hur fint som helst, ja menar kolla på bilderna här under!?!
Så på den här resan blir det mycket fotografering, och var beredda på en massa bilder!!

Och alltså jag är hur taggad som helst!!!!