Allmänt, Foto & Fritid, Personligt, Skola

Sitter i skrivande stund i min säng på hotellrummet i Kramfors efter en riktigt tuff träning & dricker apelsinjuice med solen som lyser in genom fönstret. Blev så väldans sugen på apelsinjuice efter träningen. Fråga mig inte varför jag blev så sugen men benen bar i vilket fall till affären påväg hem:)

Har varit en bra dag idag. Har haft en bra helg också för den delen, även om jag kanske tagit det lite väl lugnt på "pluggfronten".. Väldigt tacksam för det med tanke på alla stressmoment jag har nu i veckan. Har tre prov i skolan att skriva som är väldigt viktiga för mina betyg i de olika kurserna. Sedan i helgen är det massa matcher som ska spelas i Ö-vik. Tror jag ska spela minst fem matcher i alla fall. Sedan väntar ett skriftligt idrottsprov på måndag i skolan. Får försöka lägga lite pluggtid till det med, trots att jag kan det mesta sedan innan;)

För övrigt är allt rätt bra nu, har dock fått någon form av ögonexem så är torr & rosaröd runt ögonen-alltid ska det vara något;) Nu ska jag fortsätta skjuta upp plugget någon timme till med något (några?) avsnitt av Wahlgrens värld, säsong 1. De är ju för härliga i den familjen hahah.

Ha det jättebra, njut av solen & kämpa på i vardagen:)

Allmänt, Personligt

Sitter på tåget tillbaka till kramfors som började rulla för några få minuter sedan. Kände mig inte emotionellt redo för att åka igår kväll (om man nu kan säga så(..?)). Var med bästa grannen & vännen Amanda. Vi drog en lite vax-kväll. Alltid lika kul & blir alltid lika bra när hon kör sin ”proffsvaxning” helt orutinerat. Naturbegåvning??:)
Hon gav även vårt badrumsgolv en omgång (inside joke heh).

Pallrade mig kvickt upp ur sängen i morse för att fira min fina lillasyster som fyller 13 idag. Grattis älskade lilla skrutten<3

Efter det att småsyskonen dragit sig mot skolorna började jag med att städa lite hemma & det sista innan jag behövde börja bege mig mot bussen. Lyckades hinna till bussen med 30 sekunders marginal. Överdriver inte ens när jag säger att bussen kom över backen sekunden jag ställt mig vid busshållplatsen. Snacka om flyt. Dock hade by then mina fina rosa skor redan hunnit bli leriga.

Väl på bussen började min rygg bränna då jag tagit för mycket tigerbalsam innan jag skyndat mig till bussen. Menmen.
Pratade med Hanna i telefon påvägen till slussen & blev genast på bättre humör.
Hann sedan till tunnelbanan med 1 minuts marginal. Helt okej ändå:)
Konkandes på mina tre tynga bagage släpade jag mig genom hela centralen mot spåret. Stannade vis pressbyrån för att köpa en baguett & något att dricka. Såklart var min ”vanliga tågbaguette” slut så fick ta någon liknande. Skulle även unna mig en av mina favoritglassar (Twister för er som inte visste det redan) som mot hela världens ALLA ODDS inte fanns..? Fick bli en piggelin:)

Väl på spåret åker tåget tomt ifrån mig & tydligen blir det spårbyte till spår 18 (brukar va typ 8). Alltså så långt bort det bara är möjligt. Fick snabba mig dit med mitt som tidigare nämnt extremt osmidiga bagage. Hann till tåget med andan i halsen.
Kan även meddela att min privata story på Snapchat är ganska underhållande just idag hehe:)) Blir väl så när jag väl är på humör;)

Nu väl på tåget ska jag äta mig baguette, dricka min nocco & trotsa allt plugga jag borde göra med att se lite mer på modern family. Älskar verkligen den serien<3 Ogillar serier generellt men den har mig runt sitt finger:)

Hoppas DU får en enklare dag än jag haft hittills men är på samma TOPPENhumör som jag är på i skrivande stund. Ta hand om dig,

Kramaaaar<333

Allmänt, Foto & Fritid, Personligt, Skola

Hej!!
Sitter i soffan inlindad i en fluffig filt med lunchen framför mig. Ser riktigt gott ut & doftas lika så. Har haft det jättebra hemma dock är det snart dags att boka tågresan tillbaka till kramfors vilken minut som helst. Delade åsikter kring det men jorden går inte under:)

Hur jag mår just nu är lite oklart. Pendlar mellan super till inte så värst bra. Skulle dock säga att jag mestadels mår bra just nu vilket är otroligt skönt. Tror jag lyckats hitta ett stabilt mående i det o-stabila om det makes any sense..?

Har i vilket fall en del plugg som jag ska fortsätta med. Kan lättat säga att fysiken gått betydligt bättre än jag tidigare tyckt då det varit lite kämpigt, även för mig;) Nu väntar matte & en himla massa biologi inför provet den här veckan. Biologiproven=ren ångest, men orkar inte lägga ner för mycket energi på det heller. Vilket kanske är bra, speciellt just för mitt måendes skull hahah.

Nu ska jag i vilket fall njuta av min goda lunch med plättar toppade med bär & egen sylt av krossade vindruvor. Exotiskt va(!!)?

Hahah ha det bäst så hörs vi snart igen tycker jag:)
Kramar!!!!!<333

Lunchen<33

Frukosten<33

Min nyinköpta nya favoritftöja<333

Allmänt, Foto & Fritid, Personligt

Godmorgon på er! Godmorgon måndag! Godmorgon ny vecka!

Är inte alls lika pigg som jag nyss kanske verkade med tanke på att klockan inte ens slagit 06.. Har varit igång i princip hela helgen men är inte döendes för det. Väldigt skönt!
Helgen har varit super rätt igenom. Redan från fredag efter skolan tills det att jag stängde av tven igår för att äntligen sova.
Såklart var minst 85% tack vare Felicia<3

Är extremt glad & tacksam att hon åkte upp hit & vi hade väldigt kul måste jag säga, fast det brukar vi ha. På fredagen åt vi middag när hon kom hit runt niotiden, såg en halv säsong av skam & slumrade sedan in ganska tidigt.

Jag smög upp på lördagen, ner till frukosten & så fick Felicia äta på rummet. Vi såg sedan lite mer på skam innan vi pallrade oss ner till torget där vi handlade lite trams som smink & andra "tjejsaker" hahah. På så vis fick hon också se en hel del av staden.
Det var sen nästan dags för Kramfors alliansens sista match för säsongen så vi gick ner till tennisgymmet innan vi satte oss på den kalla läktaren & hejade med resten av Kramfors befolkning i princip;)

Vi drog en subway efter, köpte lite internet i en kiosk, såg på film, drack gott & åt lite till, umgicks med en massa människor (väldigt kul) & somnade runt halv fem.
Söndagen blev lite mer chill med en 8km promenad där vi verkligen pratade, älskar hur man kan prata med Feffe ibland.
Riktigt skönt.

Vi köpte lite mer mat (förvånande) & tvättade, såg en halv film (eller jag somnade till en stund) innan hennes tåg gick tillbaka till Stockholm. Lite sad men på torsdag eftermiddag åker jag hem igen så vi ses då med!! Längtar extremt mycket till att komma hem trots att jag trivs bra här nu också:)

Idag är en helt vanlig dag, på morgonfysen, i skolan, på träningen efter skolan & sen inget nödvändigt plugg faktiskt. Skönt.

Hoppas du får en jättebra måndag!!

Allmänt, Foto & Fritid, Sport, Skola, Personligt

Godmorgon!

Igår var en riktigt jobbig dag att kämpa sig igenom för min del. Startade dagen med att tro att jag försovit mig. Som tur var hade jag inte det men när jag sedan vaknade igen hade jag huvudvärk som höll i sig väldigt bra hela dagen.. i skolan var det först en engelskaredovisning jag behövde göra, sen en mattelektion & sist men absolut inte minst ett miljö&energi-prov som behövde skrivas.

Tog cykeln tillbaka till hotellet & åt nån frukost döendes framför en film i ungefär 20 min innan det bar av mot träningen.
Spelade i början ganska dåligt & behövde sen bryta träningen för det blev något konstigt (tror någon nerv som kom i kläm) under en serve. Riktigt surt faktiskt.

Åt efter det middag, grattade brandmannen som bor med oss på hotellet på födelsedagen med diverse onyttigheter & went straight to bed.
Ingenting superintressant.

Men, idag mina vänner (!!!) blir en bra dag. Vaknade som vanligt i natt & trodde att jag skulle upp men icke. Huvudvärken är borta nu & det nalkas fysträning.
Vet än så länge inte om jag ska vara med på styrketräningen då cirkelövningarna med viktstängerna vi gör just nu är ganska krävande för handleder osv. Ska testa & i värsta fall blir det cykeln & magträning. Beroende på hur fysen går får vi se om jag spelar tennis därefter.

Sen bär det av till hotellet igen för storstädning för idag kommer nämligen bästis upp hit på besök. Hon stannar hela helgen & jag är så extremt glad att hon kommer upp.
Saknar henne massor & känns helt lagom att hon kommer just den här veckan så vi kan snacka, äta & tramsa oss som vi brukar. Var alldeles för längesen vi sågs sist så klockan 21:47 hittar ni mig i extas på Kramfors tågstation;)

Hoppas du får en jättebra fredag för det ska jag ha kan jag lova!!
Ta hand om er, kramar<333

Personligt, Musik

Godmorgon!
Tänkte inte skriva nåt speciellt nu. Kommer bli sen till skolan hahah, men tänkte dela med mig av mina favoritlåtar just nu i alla fall!
Ge varje låt till refrängen så hittat du förhoppningsvis några du också gillar:)
Ha en bra dag & lyssna lite extra på bra musik.

Allmänt, Foto & Fritid, Skola, Sport

Sitter i skrivande stund på bussen i smärta påväg tillbaka till Kramfors. Har varit på min sista stötvågsbehandling, för förhoppningsvis alltid, för mina hälar. Har så satans ont nu men hoppas det blir bättre imorgon så jag kan träna igen. Hämtade också ut mina nya inlägg så om allt går rätt nu är jag snart ute på både banan & löpbanan på heltid:)
Har varit en ganska lugn dag annars med fys i morse & sen tre lektioner i skolan. Klagar inte precis men är på gränsen till att tycka synd om mig själv ändå för plugget jag vet väntar.. Kanske får det vänta bara eeeen dag till hahah.

Ljuger om jag inte säger att min motivation för bloggen har tagits upp igen. I alla fall från senaste tiden när motivation inte fanns på världskartan av olika anledningar. Ställer som sagt inga krav på mig själv när det gäller uppdateringen, men det här lär inte bli det sista jag skriver här:)

Som ett litet avslut tänkte jag rabbla upp lite saker jag ser fram emot framöver:)

•Att äntligen hälarna kanske blir bra

•Att det bara är 10 dagar kvar tills jag ska hem i FEM dagar<33

•Min & Amandas Londonresa på höstlovet

•Tävlingarna som snart drar igång igen

•Mina beställningar som snart kommer på posten:)))))

Ha det bra så hörs vi förhoppningsvis snart igen.
Kraaaam<333

Allmänt, Foto & Fritid, Skola, Sport

Godmorgon!

Jorden gick visst inte under inatt. Inte så otippat men man vet ju aldrig;) Idag har jag lite saker att göra faktiskt. Ska till en början ner till restaurangen & äta frukost. Dock sju minuter kvar innan mina tabletter börjat värka så får hålla ut lite till. Påväg ner till frukosten ska jag slänga i en tvätt med kläder & medan tvätten är igång är planen att plugga lite. Sen får man väl se hur mycket "lite" är..
Ska också ner till tennishallen idag. Antingen ska jag till gymmet för att köra lite lätt eller så ska jag spela tennis med Hanna. Beror lite på när hon kommer tillbaka till Kramfors idag. Att jag ska stretcha är däremot en bestämd sak.

Utöver det här är allt ganska oklart, kanske ska jag gosa ner mig i sängen & se på avatar i 3h, kanske ska jag städa rummet (antagligen inte), kanske ska jag laga massa mat & frysa in, kanske tar jag en cykeltur, kanske struntar jag i allt ovanför:)

Lite av det fina med helger. Man måste sällan höra saker. Om man däremot måste så har man ofta gott om tid på sig. I alla fall har jag det så här uppe i Kramfors. Kommer ihåg att allt var tajt på schemat med bestämda träningar, kompisar & skola där hemma. Längtar hem lite extra idag men det är så ibland. Världen gick ju inte under så åker snart hem igen;)
Ha en jättebra söndag så hörs vi när vi hörs!

Personligt

Hej.
Länge sen sist, igen. Kommer inte ihåg sist jag hade ett sånt här långt break från bloggen sist. Antar att känslorna tagit över för mycket på senaste tiden, inte riktigt kunnat tänka klart.
Ena sekunden är livet det bästa jag vet & nästa vill jag helst bara slippa allt.

Mår idag bättre än för några dagar sen, bättre än någon vecka sen men vågar inte lita på något längre. Antar att ingen människa kan hålla känslorna borta för länge.

Ni som följt mig en längre tid här på bloggen, eller känner mig personligen är medvetna om att jag inte gärna öppnar upp mig, har svårt att prata om hur jag mår & att jag gråter väldigt sällan, speciellt framför någon. Har stängt ute alla ledsna & jobbiga tankar & bara skiter i att känna saker för att förr eller senare blir det jobbigt att känna saker, känna känslor.

Nåväl, mot alla odds, har jag nog lite känslor under all yta. Mycket yta.
Kanske kommer allt på en gång nu som payback för alla gånger jag struntat i att känna, att bry mig. Kanske är det just att jag tvingas känna - som det känns så mycket. Så väldigt mycket.
Det värsta är nog att jag inte ens vet vad det är jag känner ibland, jag bara känner. Något vasst, något ömt, något svagt. Det är nog det läskiga. Att känna sig svag. Det sista jag vill, det enda jag verkligen hållit borta. Svaghet & ensamhet. Det enda jag är rädd för att känna, det som nog är det mesta jag känner när jag väl känner.
Missförstå inte.
Har aldrig haft så många bra vänner, så många som bryr sig så mycket om mig, min utveckling & stöttar mina val som nu. Kanske just det som fått mig att börja känna all den gamla svagheten & ensamheten. Kanske inte. Jag vet ärligt inte.

Allt jag vet är att jag älskar att vara glad & inte riktigt känna saker men ändå ta in allt. Vilket jag fortfarande gör & mest troligt kommer fortsätta med.
Att ta in saker är en grej, men att känna saker är något helt annat. Kanske är jag inte en person som är gjord för att känna saker för mycket, släppa in folk för mycket. Det tär för mycket på mig när något händer. Kanske är det precis vad jag borde träna på. Troligtvis skjuter jag upp det lite till & lever vidare utan att låta saker riktigt komma åt mig. Har låtit saker, folk, göra det tillräckligt ett bra tag nu & se hur det resulterade.

Sitter i skrivande stund inlindad i en filt, med mina rosa flufftofflor som jag snott med upp till Kramfors från min lillasyster, ihopkrupen på en köksbänk. Låter mig känna saker, tvingades känna saker ikväll, ytterst ofrivilligt-som för det mesta nu den senaste tiden.

Hade dock glömt bort hur skönt det är att skriva här. Tänkt göra det många gånger bara denna vecka, men som vanligt har det inte blivit av. Inte haft tid, inte haft ork, inte velat behöva orka tänka.

Men just nu, just ikväll, var det här perfekt.

Kollade dessutom på statistiken här på bloggen. Kul att folk fortfarande kollar in här. Intressant hur läsarsiffrorna hela tiden ökar trots att jag inte uppdaterar. Vet inte hur uppdateringen kommer se ut framöver men kan glatt meddela att tennisen går väldigt bra för tillfället i alla fall. Känns extremt viktigt just nu & antagligen den som får mig på bättre humör just nu. Som den ofta brukat få mig förr också. Därför jag älskar den så mycket.
Hälarna mår sämre just nu men kommer förhoppningsvis bli bättre snart. Har nya inlägg på gång & en stötvågsbehandling som väntar på måndag igen. Den sista av denna omgång.
Skolan är hyfsat lugn men känner hur viktigt det är att jag försöker hålla i för att hänga med. Mycket prov som snart kommer..

Framöver ska jag försöka hålla hyfsade rutiner för att hänga med & inte känna för mycket.
För som jag sagt & som jag lever - allt löser sig, alltid. Även om det inte alltid känns så. Det är bara att följa med ibland så reder det mesta ut sig själv. Hoppas jag i alla fall.
Sov så gott & lev lite extra. Speciellt ifall jorden går under om 1,5h inatt;)

Massor med kramar<333

Personligt

Hej!!
Sitter på Arlanda i väntan på mitt flyg tillbaka till Kramfors. Har grinat hela eftermiddagen, vill vara hemma, vill fortsätta bli omhändertagen, vill fortsätta vara lilla Emma ett tag till.

*känner hur tårarna bränner bara jag skriver om det*

Eftersom det var ett tag sen jag skrev här & det är ett bra tag kvar tills mitt flyg lyfter tänkte jag skriva lite mer ingående hur allt faktiskt är med mig.
Jag mår jättebra, men samtidigt sämre än någonsin, vet knappt själv hur eller varför det blivit såhär & ärligt är det inte alls likt mig. At all.

Mentalt:
Förvirrad.
Mår annorlunda, annorlunda än "vanligt" i alla fall. Annorlunda ifrån hur jag brukar må, hur jag brukar se & tänka på saker.
Det pendlar mellan att jag varken vet upp eller ner, tappar uppfattningen om mängd mat jag behöver få i mig, tänker mer än jag känner-känner mer än jag tänker. Blir nervös för småsaker, börjar må illa ->tappar matlust, blir mer nervös över att något är fel, för att det ibland låser sig när jag äter. Blir på bra humör direkt jag umgås med folk, känner närhet eller hör skratt från vänner/bekanta. Allt går som smort & jag äter bra & mår bra.

Har minst 5 mentala diskussioner med mig själv dagligen där alla går ut på samma sak, slutar med samma slutsatser.

Umgänge:
Kunde knappt bli bättre. Överallt folk som bryr sig, konstant någon att vända sig till. Trots det lyckas jag överösa mig själv med ensamma tankar, låter tankarna förbli ensamma i mitt huvud. Vet inte hur eller varför, bara blir så. Kanske en depression? Troligtvis inte. Troligtvis inte alls. Tacksam för alla i min närhet<3

Kärlek:
Brusten men inte hopplös. Nog bästa viset att beskriva det hela. Troligtvis en grund till alla konstiga tankespel, helt i onödan dessutom.

Fysiskt:
Bra form, lite konditionsträning kvar men det kommer. Tränat mycket & hårt senaste veckan. Ska till en naprapat för nya inlägg för hälarnas skull imorgon & sen fortsätter jag förhoppningsvis fullt ös. Tennisplanen & skolan är (förutom hemma såklart) de bästa ställena jag vet för tillfället.

Tycker det är extremt skönt här på flygplatsen just nu dock. Har inga som helst måsten, ingen som vet något om mig, ingen som behöver veta något om mig. Ingen jag behöver passa upp på & ingen jag behöver passa upp för.
Jag vet att världen inte kommer att gå under för mig, särskilt inte nu. Jag vet att jag aldrig mått såhär förut & jag vet att jag knappt förmå mig veta varför.
Men, jag vet också att - jag är okej.