Allmänt, Foto & Fritid, Personligt

Tänkte kika in en snabbis & säga hej. Fick som vanligt ett gulligt uppmötande igår på tågstationen. Denna gång av mamma & lillasyster<3
Fick favorit lasagne till middag & somnade kort därefter utmattad i min saknade prinsessäng.
Nu är jag i bilen med mammi mot stan. Ska bli lite shopping & sen ska jag till naprapaten förhoppningsvis. Om han inte behövde vabba vill säga. Ska i vilket fall fika med saknade Sofia efter & sen träffa Felicia & Renée. Sen får vi se vad kvällen bjuder på;)
Ha en jättefin fredag & njut av vädret!
Massor med kramar<33

Allmänt, Foto & Fritid, Personligt, Sport, Skola

Låt oss ta hela äventyret från början. Vi har två (eller en om man inte har tyska) vanliga lektioner på förmiddagen. Därefter en & en halv timme på oss att köpa de sista matgrejerna innan bilarna går. Samlades vid kafeterian & bar oss iväg.
Väl framme la vi in alla våra väskor i en liten stuga på ena sidan av parkeringen. På andra sidan fanns en sjö & ett litet skogsområde innan naturreservatet började. Där skulle vi senare slå upp tältet, efter lite förfix.
När alla installerat sig lite med vildmarken så fick vi testa "snöskor" & då tog jag & tjejerna genast den svåraste vägen upp för ett berg i snön hahaha. Säga vad man vill men finast marshmallowpinnar fick vi i alla fall!!

Efter vi tröttnat lite på snöskorna blev det "kom alla hökens vingar" på sjön i snödrivorna. Kunde inte vara med för hälarna men var ganska underhållande att kolla på hahaha! När de fått springa av sig lite ytterligare blev det lite lektion där vi mätte temperatur på vattnet & ph-värde från olika djup med lite olika knepiga material.

Klockan började närma sig fem & allas magar kurrade rätt rejält. Blev då grillning med massa hamburgare, korv & diverse småplock. Jättegott. Alltid godare utomhus också!
Efter magarna vart fulla blev det kallt ganska omgående så då var det dags att skotta bort snön där tältet skulle stå. Efter kämpande så skulle vi slutligen resa tältet! När tältet var uppe & brasan i så återstod det fix inuti tältet.
Vi fick hugga ned barris som vi skulle ligga på & sedan lägga pressningar ovanpå där sedanversionen liggunderlag & sovsäckar skulle placerad. Komfort är prio ett!

Efter tältet stod redo så var det mörkt ute & dags för kvällspromenad med snöskorna. Vi såg på massor av stjärnor & gick även en vända i skogen.
Lagom trötta klädde vi av oss alla blöta kläder & la oss i sovsäckarna för att spela kort & Uno. Runt tolvsnåret försökte de flesta sova, även jag, utan framgång. Somnade till mellan kvart i tre & tre & runt tvåtiden någon gång sov jag ända till mitt pass vid 05.
Efter passet kröp jag ner i sovsäcken igen & åt lite innan det var dags att kliva upp. Vi var relativt snabba med att ta bort allting då alla var yrvakna & ville hem så snart som möjligt. Antar att jag inte var den enda med alldeles för lite sömn;)

Nu sitter jag äntligen nyduschad & varm på tåget hem. Oj vad jag längtar till att få komma fram!! Snart så!
Hoppas du haft en bra torsdag så hörs vi snart! Kramar<333

Allmänt, Foto & Fritid, Skola

Klockan är nu snart tjugo i 6 på morgonen & här sitter jag i skogen, i tältet & håller "eldvakt". Sover i ett stort tält där alla 15 får plats med en brasa (i en kamin givetvis) som behöver vaktas. Ett vanligt militärtält typ. Kan meddela för er som aldrig sovit i ett sånt här tält att det pendlar mellan att kännas som du steker i solen utomlands (från fötterna som är mot brasan) till att det drar som en kall höstdag vid huvudet & ryggen. Hoppas bara jag slipper bli förkyld!
Kommer som sagt skriva ett till inlägg som kommer ut senare idag & hela lilla äventyret. Stay tuned, hoppas du sovit gott & mycket & att du får en bra dag!!

Allmänt, Foto & Fritid, Skola

Sitter i tältet & håller "eldvakt". Sover i ett stort tält där alla 15 får plats med en brasa (i en kamin givetvis) som behöver vaktas. Ett vanligt militärtält typ. Kan meddela för er som aldrig sovit i ett sånt här tält att det pendlar mellan att kännas som du steker i solen utomlands (från fötterna som är mot brasan) till att det drar som en kall höstdag vid huvudet & ryggen. Hoppas bara jag slipper bli förkyld!

Allmänt, Foto & Fritid, Skola, Sport

Har precis satt mig i köket. Slutade skolan nyss & gick raka vägen i snöovädret till mataffären. Köpte frukost till torsdag, lite dricka att ha med, en kycklingklubba för jag dör av hunger & Njie:s nya glass. Åter kommer till glassen inom kort om ni undrar mer hahah!
Som jag smått berättat ska vi på en så kallad "vinter exkursion" imorgon med klassen. Kort & gott ska vi tälta i ett stort tält med brasa i mitte imorgon utomhus.. Säga vad man vill men så länge jag slipper bli sjuk & inte blir uppäten av en varg så är det inte hela världen.
Kan berätta mer i detalj väl på tåget hem på torsdag efter detta lilla äventyr.
Det jag vet i nuläget är att vi har halvdag i skolan. Efter lunch tar vi vårt pick & pack & beger oss de 5km från skolan till skogen vi ska sova i. Väl där ska vi slå upp ett stort tält där alla ska sova i (vi är typ 15 pers som ska tälta där då?) & tända en brasa så det förhoppningsvis är över 0:an i tältet;) Antar att det mest blir middagsmys & eldövervakning samt lite fnitter & gottis senare på kvällen. På torsdagen lär vi få gå upp i hyfsad vanlig tid (typ 7 säkert) för att göra frukost, gå ute i naturen & få "praktisk lektionstid" på naturen under vintern. "Skitkallt" sa Lisa som gjorde det förra året hahah. När vi väl är isbitar antar jag att vi bara ska packa ihop allt & åka tillbaka till skolan. Det bästa är att vi får komp-ledigt alla lektioner resten av dagen & då jag har läkartid för mina hälar på fredag så kan jag åka redan runt lunch på torsdag!!
Ska verkligen bli så skönt att komma hem. Ännu skönare att få kolla mina hälar också! Undrar verkligen vad det är för fel, har googlat massor men inte hittat något som verkar stämma in ordentligt..

Blev alltså ingen träning idag & provet jag skrev (apropå ingenting) gick ganska bra faktiskt. Är nöjd & belåten med min insats, än så länge hahah.
Hoppas kunna få se resultatet på mitt kemiprov imorgon också. Ojojoj vilken panik jag hade över det, ni kanske minns hahah.
Nåja, nu ska jag bara packa, tvätta lite & njuta av njie:s propud glass framför en serie. Smakade chokladen med Lisa i helgen & den var god. Fanns bara deras vaniljsmak idag så köpte den & är lika nöjd med denna. Kanske inte lika söt & "mjuk" som en vanlig glass dock. Den är lite mastigare & har lite yoghurt liknande smak men om man sedan tänker på hur "nyttig" den är så kan man inte annat än älska den! Så Njie, om ni läser detta: Sponsra mig!!!
Hahaha hoppas du haft en bra tisdag & inte har lika mycket snöstorm som vi har.

Allmänt, Foto & Fritid, Musik, Personligt, Skola, Sport

Dålig nyheter.. Testade som sagt att löpa idag & gick jättebra första halvan. Sen höll foten inte & har fått tillbaka samma smärta som jag hade tidigare. Undrar verkligen vad det är för fel för något fel är det, helt klart.
Inledde alltså dagen på värsta sett. I skolan var allt okej, blev lite gladare allt eftersom dagen gick & avslutat nu dagen på ett halvtrist sett. Måste ta tag i biologin lite snabbt nu- på riktigt. Även lite trista saker socialt men också några bra! Orkar inte gå in på det mer men så är det..
Ska borsta tänderna & byta om till pyjamas fairly soon nu. Är riktigt trött & less på det mesta så intalar mig själv att provet imorgon går bättre om jag sover in alla kunskap. Kanske inte en vinnande metod men den kanske visar sig vara revolutionerande? Vem vet? Hahah.
Medan jag gör mig i ordning blir det pitbull som lite pepp på högsta volym.
Bjuder på mina favoriter nedan, kolla in de!
Sista låten är bästa, första näst bästa, ni kan det nog nu;)
Hoppas din dag varit bra & att morgondagen blir ännu bättre!

Allmänt, Foto & Fritid, Musik, Sport

Har precis ätit en liten kvällsmåltid & ska börja göra mig iordning för kvällen. Imorgon ska jag testa löpningen igen & är både förväntansfull & lite rädd. Får bära eller brista känner jag just nu, men hoppas givetvis på det förstnämnda.
Har kunnat bocka av allt som behövts göras idag & avslutade med att panta massa burkar med tjejerna. Galet vilket sommarkänsla jag fick. Solen lyste på det sättet det gör varje sommarkväll & det var lite småsvalt ute. Har faktiskt inte haft någon riktig sommarlängtan förens nu. Oj vilken flodvåg längtan kom i helt plötsligt hahah.
Knäppte sista bilderna för idag på de nyinköpta doftljusen & satt sedan & försökte överföra bilderna i 20 minuter. Det ville inte riktigt fungera idag hahah men lyckades tillslut!
Som ni ser på titeln så njuter jag av några nya favoritlåtar som mr. WW aka Pitbull mfl. Gjort. Kan göra ett inlägg med mina favoriter imorgon. Så bra & riktig sommarkänsla & lite inslag från de låtar man lyssnade på för fem år sedan kanske. Älskar't<3
Hoppas du haft en bra söndag & inte har allt för mycket ångest inför veckostarten!
Massor med kramar<33

Allmänt, Foto & Fritid, Musik, Personligt

Klockan är bara tio över tolv när jag skriver detta inlägg men känner redan att jag varit produktiv nog idag för att unna mig lite lunch från gårdagens middag & lite seriemys i sängen.
Vaknade av alarmet 09:15 som vanligt på helger här uppe. Allt för att hinna med frukostbuffén right;) Klädde på mig lite varmt, slängde ytterjackan & kameran över axeln & skuttade ner till restaurangen. Gjorde en standardfrukost & klickade dagens första bilder med kameran. Direkt efter frukosten tog jag mitt pick & pack & begav mig ut med musiken i hörlurarna ut på promenad i solskenet. Hur härligt som helst, särskilt med ny bra musik i lurarna & lagom temperatur utomhus!
Gick uppemot 50minuter ca 5km men stannade för att ta bilder x antal gånger också så jag gick faktiskt snabbt hahah.
Väl tillbaka tog jag en varm men snabb dusch innan jag satte mig i köket med biologiböckerna & datorn. Suttit här i en timme nu men känner mig rätt nöjd for now. Kan det hyfsat med är en dag imorgon också;)
Nu ska jag städa rummet & plocka upp tvätten jag tvättade igår innan jag värmer gårdagens pizza som jag i stress framför talang beställde & se på lite av prison break<3
Lite av allt man måste & har frihet till att göra när man bor ensam. Fördelar & nackdelar, eller i motsatt ordning;)
Ska överföra bilderna jag klickade förut & antagligen gå & handla lite förnödigheter såsom plastbestick osv. till tältningen nu till veckan.
Hoppas du känner att du fått något vettigt gjort idag, det är trots det som hör lite söndagen till. Att göra sista "skitgöran" innan nya veckan så du slipper bekymra dig över det senare hahah.
Ha det bäst så hörs vi i eftermiddag!
Kram!<333

Foto & Fritid, Personligt, Skola, Sport

Har precis spelat tennis & varit i hallen i princip hela dagen tills nu. Vaknade runt 09 & gick ner till frukosten nästan direkt. Kollade singelfinalerna i hallen & spelade & fysade sedan lite med Hanna. Skönt att äntligen få slå på lilla gula igen!
Blev väldigt glad imorse när jag tänkte på veckan som kommer. Har visserligen ett svårt biologiprov men ska se till att plugga ordentligt nu i helgen så det verkligen sitter! Förutom det ska jag testa löpa igen på måndag & ber till alla som går att be till att det faktiskt går. Vore skönt att kunna hur jobbigt & kallt det än må vara.
Det bästa måste ändå vara att jag har två & en halv skoldag, en vintertältning & sedan är jag på tåget påväg hem<3
Går nämligen bara i skolan måndag, tisdag & halva onsdagen innan vi ger oss iväg. Sedan på torsdagen är vi tillbaka på skolan runt 11 & får då komp-ledigt för att vi tälta (plus att alla lär vara redigt trötta!) så då åker jag hem! Jätteskönt för min del också då jag kan sitta på ett betydligt tidigare tåg & då nästan får 3 "heldagar" (kvällen Tordagen till förmiddagen söndagen) vilket ska bli sååå skönt. Har galen hemlängtan & kryper i kroppen bara jag pratar om det hahaha!
Finns så mycket jag vill göra hemma men en sak jag vet att jag ska är övningsköra Hahaha. Denna gång ska det minsann bli av!
Nåväl, hoppas du haft en bra lördag än så länge & att den bara kan bli bättre! Bjussar på gårdagens två basic outfits:)
Massa kramar<333

Allmänt, Skola, Foto & Fritid, Personligt

Har lunchrast nu & väntar på att få gå in på mattelektionen. Var på en teater innan lunchen om droger. Enmansshow med en kille som spelade upp en verklighetsbaserad händelse som hände en pojke i närheten av Kramfors. "Drömmen om marbella" hette den. Duktigt gjort!
Senare idag händer inget speciellt. Kanske ska till affären & köpa lite billiga plast bestick och tallrik inför tältningen nästa vecka med skolan. Sitter med tjejerna & skriver listor nu på vad vi ska ha med oss hahah. Smsar också med Hanna om en väldigt rolig sak hahah. Önskar jag kunde dela med mig mer men tyvärr vänner.
Senare idag vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får se! Bjuder på bilder från gårdagens outfit med den nya favoritkoftan jag köpte som kom hem för någon dag sen:)