Men herregud vilken mysig kväll det blev, vi bestämde oss för att åka till fiskebyn Marsaxlokk och äta middag. Varken jag eller Joakim har varit där tidigare så vi alla besökte denna lilla by för första gången denna afton.

Vi strosade runt bland färgglada båtar medan den äldre generationen malteser satt och fiskade vid kanten. Det var lite som en idyll! Som att tiden stod still.

Middag åt vi på Terrone, ett litet hak i byn. Jag åt musslor, Roger fiskplatta, mamma och Joakim åt varsin pastarätt. Vi drack vin och öl! Till efterrätt blev det färsk frukt och vaniljglass. Som en sista topp för kvällen avslutade vi med skrattanfall och mojitos.

Jag älskar min familj. Önskar så att alla kunde vara här, men just nu njuter jag av varje sekund av att mamsen och världens i särklass bästa bonuspappa är här. Lyckost mig!

Vi låter bilderna tala för sig själv.
Hänger på mamma och Rogers hotell idag.
Lyx!

Nu skall jag äta glass.
Hej.

När mamma och Roger är på besök är det lyx. Vi äter alldeles för god mat, jag och mamma dricker fina viner och allting är bara topp!

Första kvällen åt vi på The Chophouse, minns inte om jag nämnt det i bloggen tidigare. Vi år varsin mör oxfilé, svampsås och diverse tillbehör. Jag har ätit där ett par gånger tidigare men i tisdags var det outstanding.
Grymt!

Igår, efter en heldag på beachclub vart vi lite slitna av denna maltesisk dundervärme och kände bara för något enkelt, det blev pizzor och sallad på La Fratelli de Buffalo i Tigné Point. Deras pizzor är så makalöst trevliga och mamsen var så nöjd med sin lilla ceasarsallad. Gött rosévin också! Joakim slutade jobba 17:00 så han följde såklart också med, plus att Wille fick hänga på. Hela familjen samlad! Haha. Träffade också kollegor och annat trevligt folk på plats! Efter en god middag traskade vi bort på strandpromenaden och drack mojitos. Kvällen får lätt 10 Emmie av 10 möjliga.

Jag MÅSTE bli bättre på att ta foto. Jag brukar annars vara snabb med kameran, men fokus ligger på att umgås med familjen. Skall dock skärpa mig!

Hej.

Semester i all ära.
Nu skall vi äta lunch och sedan tänkte jag somna i solstolen till en podcast. Mys!

Även om jag har semester och njuter av varje sekund av att mamsi och Roger är här så har jag lovat mig själv att ta mig en timme om dagen för att träna. Inte mer än rätt! Välmående är balans. Vill man äta och dricka gott, bör man unna sig själv ett träningspass.

Idag blev det löpning i kvällssolen.
Magiskt!

Nu snackar vi!

Mamma och Roger landa inatt 03:00, jag och Joakim låg på helspänn i sängen och väntade på att taxin skulle köra fram dem. Och där, klockan 03:25 stod världens bästa styvfar och världens vackraste mamma på St. Agatha Street i Sliema. Lyckligt ögonblick!

Tidigt imorse blev jag väckt av en exalterad Wille. Han väckte både mamma och Roger! Några minuter senare vart jag och min kära mor ute på morgonpromenad med junior, stannade till på Towers för att handla färskt bröd och på italienaren för att handla magiska croissanter. Frukosten hemma var välfylld!

Vidare till deras hotell, som är lyxigast i Sliema måste jag nog medge. Checkade in dem och trettio minuter senare låg vi i varsin solstol på MedAsia Playa i väntan på att deras rum skulle bli färdigt. Men wow, jag älskar att hänga med mamma och Roger. Fyra timmar i solen och ännu en sushilunch senare är jag nu hemma för att ta mig an ett träningspass innan vi skall mötas upp för middag ikväll. Nu njuter fröken Westerlund, oj oj oj.

Efter en härlig morgonpromenad och en iskall dusch hoppade jag ner i par nyköpta vita shorts som jag matchade med en blommig blus i rosa stuk. Vita kilklackar och cerisefärgad väska! Sött. Dock ingen "outfit of the day" då jag glömde och nu ligger jag i soffan i trosor med Joakims t-shirt. Men oroa er inte, jag skall bli bättre och försöka ta i alla fall en daglig bild på de tyger som pryder min kropp.

Hur som helst, timmarna på jobb sprang iväg från mig idag och helt plötsligt var klockan lunch-med-Anna! Vi hade bestämt sushidejt på Café Sakura. Vi båda är stora fan av dessa magiska små bitar så det blir nästan (typ alltid!) sushi när vi käkar ihop. Skål för det! Även denna timmen sprang iväg från oss, helt plötsligt vart klockan 17:00 och jag tog en sen eftermiddagskaffe med mitt team och skvallrade innan jag tackade för mina åtta timmar och checkade ut för dagen.

Nu - SEMESTER!
Mamma Eva och bästa Roger är påväg.
Lyckost mig!

Ni som är vän med mig på snapchat kunde följa timmarna efter fredagens party. I lördags vart jag döende, dock överlevde jag dagen tack vare en flottig Just Burger lunch med min parter in crime, Anna! Vi både frossade i kolhydrater och det var så makalöst gott. Ni vet när köttsaften från hamburgaren rinner längst händerna och man kan inte öppna den förbannade majonäsförpackningen på grund av pommes-flottiga-fingrar. Till efterrätt skulle jag köpt deras eftersuktade oreo milkshake men jag glömde. Får bli om sex månader, efter LeoVegas Christmas Party. Hörde du det Anna? Om sex månader äter vi flottig mat igen! Längtar redan. Kvällen spenderades med Joakim och Wille, sommarkrysset och överdrivit lager lösgodis.

Söndagen var en katastrof i sig. Jag tror att bakfyllan (som egentligen inte var en bakfylla då jag nästan bara drack vatten) kom ifatt mig. Dock var det en lång dag i sig och otroligt mycket intryck. Tröttheten slog mig i ansiktet när klockan ringde 07:15 även denna morgon. Fy fan för jobbhelg! Det är otrevligt.

ÄNTLIGEN MÅNDAG!
Som ni alla vet älskar jag måndagar. Så fräscht. Nystart i livet! Tidigt denna morgon vart jag ute i spåret, musiken dunkade och solen steg upp på himmeln. Även om det var trögstartat så var det ett viktigt beslut att ta, veckan är igång! Full rulle. Jag älskar mina rutiner och de är till för att följas!

Här kommer några bilder till. Mest för att jag fortfarande hoppar på rosa moln! Wow.

Först och främst, jag är så himla ledsen över att jag lovade bildregn både från torsdagens workshop men framför allt från gårdagens fest. Mobilen har verkligen varit min sista prioritering! Ni vet när man kommer hem på kvällen och fortfarande har 70-80% batteri efter en lång dag. Man blir chockad. Haha! Däremot är LeoVegas oerhört duktiga på att skapa minnen, under gårdagens heldag vart vi omringade av kameror. Så ni kommer att få njuta av den goda kakan, men fram tills dess får ni njuta av mina få iPhone bilder. Lika vackert de!

Det var en taggad duo som promenerade ner till samlingsplatsen runt 08:20 igår. Joakim klädd i nyköpta kläder från TopShop och jag i en söt vit strandklänning, matchande hatt och flip-flops från Accessorize. Och mina sprillans nya Ray Ban's. Mötte upp gänget och åkte vidare till Hilton Hotell för frukostbuffé och konferens. För er som inte vet så är LeoVegas oerhört stort, vi är över 400 anställda utspritt på tre kontor i Sverige, ett på Malta, likaså i England och Italien. Konferensen var magisk och all kärlek som spreds i denna stora lokal var obeskrivlig. Efter tre värdefulla och intressanta timmar gick stora bussar vidare till Baia Beachclub för att kickstarta sommarfesten ordentligt. Då passade jag och Sandra på att åka hem och hämta våra hundar och lämna de hos världens bästa Daniel. Därefter tog vi taxi till Baia!

Det var då ett paradis i sig, Baia Beachclub. Tyvärr var jag lite försenad dit då vi lämnade hundar och satt fast i bilkö på vägen dit. Jag sprang i princip bort till solsängarna där gänget låg och slängde på mig bikini och hoppade ner i Medelhavets kristallklara oas. Sedan hängde jag mest längst havskanten i princip hela eftermiddagen och njöt av sällskapet, utsikten och skrattade åt folk som åkte bananbåtar, "crazy boats", jetskis och allt annat som fanns på plats. Folk skålade i drinkar och ölhinkar stod utspritt precis överallt. Själv vart jag nykter och rökfri! Bara en sådan sak.

Jag hade köpt en ny bikini dagen till ära men i sista stund valde jag min färgglada bikini istället. Det kändes mer rätt i stundens hetta! Den är köpt på Zara Home för dem som är intresserade!

Sedan kom kvällen, så vackert. Medan solen sakta gick ned för dagen stod vi samlade och skålade i prosecco. Jag tog mitt första glas vin precis innan middagen! Kvällen var dock fortfarande rökfri. Alla var förväntansfulla och givetvis exalterade över vad kvällen skulle bjuda på. En stor BBQ-buffé till tonerna av saxofon var en saga i sig!

Men, när de inhyrda DJ's började snurra plattor, och vi stod i en enda stor internationell cirkel på dansgolvet samtidigt som fyrverkerier i alla möjliga färger lös upp himmeln förstod jag att jag är lyckligt lottad. Och har haft tur! Dels för att vi är omringade av så jäkla fina människor från alla hörn, men också att vi får vara med på den här otroliga resan med LeoVegas. Stort tack till alla människor  jag arbetar med dagligen, tack till varenda individ jag mött de här två dagarna, vartenda ord som delats ut (jag är så tacksam för all beröm jag fått, och blivit SÅ inspirerad av många människor på vägen). Tack för alla skratt, all kärlek, alla kramar och alla dessa pussar på många kinder. Så fantastisk hedrad att få vara en del av detta! Både jag och Joakim.