På onsdagens träning för en vecka sedan fick jag ett skott i huvudet vilket ledde till att jag hade huvudvärk och illamående dagen efter. Under lördag hade det varit helt bra men lyckades vara så klumpig att jag gick in i en dörrpost och under söndagen var det värre än innan. Igår när det fof inte hade gått över blev jag tvingad att gå till skolsystern. Hon sa åt mig att gå hem direkt och sjukskrev mig för dagen och idag. Mamma kom upp till Västerås igår och tog med mig hem hit. Det har blivit bättre men är fof inte helt bra. Lyckades med en liten promenad ut med kanalen förut. Utan att det blev värre iaf.

Tyvärr betyder detta att jag missar årets seriepremiär vilket jag även gjorde förra året! Det verkar dessvärre även som om jag inte kan spela steg1 SM i helgen heller. Inte alls kul och är riktigt jävla förbannad på det och mig själv som lyckas få en hjärnskakning en vecka innan sm:-(

I torsdagsmorse ringde klockan 6.20 och strax efter satt jag i bilen med mamma på väg till tandregleringen, besök 1/2 den dagen skulle göras. JAG FICK ÄNTLIGEN TA BORT MIN TANDSTÄLLNING!! Fyfan vad konstigt det kändes, har dock vant mig rätt mycket nu men det var fan konstigt i början! Det blev så mycket plats i munnen och inte massa saker som skrapade emot kinderna. Fast konstigast var och är lite fof faktiskt när man äter, det fastnar ju ingen mat alls. De som aldrig haft tandställning har fan ingen rätt att klaga över sånt haha! På morgonen tog de iaf bort den och slipade alla tänder, sen gjöt de tänderna för att göra en bettskena som jag fick hämta senare på kvällen. När jag kom tillbaka på kvällen så fick jag bettskenan och info om hur den ska användas, dygnet runt i fem dagar och sen varje natt i två hela år!! Sen kan man "börja trappa ner" fyfan säger jag bara haha. I början var det fan omöjligt att ha den men nu märker jag inte jättemycket men det är självklart 1000000 gånger mycket skönare utan men allt för raka tänder :-) Under andra besöket limmade de även fast en ståltråd på insidan av underkäken som ska sitta där tills man är minst 25år. Efteråt kom Rasmus och hämtade mig (Enzo var med såklart) så åkte vi till Åtvid för att kolla på Emmas match, storvinst med 6-1!

Idag åkte vi hemifrån runt 10.30, jag fick köra till Katrineholm sen bytte bi så att jag kunde käka innan min match. 14.15 var det avkast och är ändå hela ok nöjd med dagens match, inget speciellt men stabilt ändå. Inte långt kvar till steg1 SM nu!!

Skolan rullar på medan det går motigt med hälsan och handbollen. Har inte kunnat träna ordentligt sen förra veckan och trodde jag blivit frisk så spelade match igår. Kanske mindre bra val men ändå värt det för tyckte det var en rolig match att spela och det gick faktiskt rätt bra. Idag däremot så fick jag gå av träningen och bestämde även med tränarna att ligga lågt med träning i veckan! Tråkigt men hoppas att det ska hjälpa! Nu ligger jag i sängen med en skål chiapudding med äpple och kiwi medan prison break rullar på datorn. På onsdag kväll är det dags att åka hem till Ljungsbro igen då jag ska till tandregleringen på torsdagsmorgonen. Ska bli kul att träffa alla då jag inte varit hemma på ett tag nu. Vi hörs, kram!

Badkaret<3

• 95 Readers

Idag var det första dagen på år 2 av gymnasiet. Fyyyyyy fan, hade inte tackat nej till några veckor till med sommarlov. Det vi gjorde i skolan idag var dessutom helt ovärt, vi var där i 45min och hade lika gärna kunnat ta det imorgon med andra grejer liksom. Heja veckan är typ "uppstartsvecka" så vi har inga riktiga lektioner vilket är skönt ändå. Jag går ju som sagt natur och är ju inte direkt sugen på år 2. För det ena är det, vad jag hört, ett helvete att gå natur under år 2 och för det andra så är år 2 segt för övrigt. Man är liksom bara på skolan för att fylla ut. I ettan är man ju ny och allt och i trean så är det sista året med student och hela köret. År två är bara där för att va där typ haha.

Annat som hänt är att jag spelade säsongens första matcher i helgen. Det var cup och jag var uttagen till en av dagarna och fick speltid i två av två matcher på söndagen. Det gick faktiskt över förväntan och jag känner ju att jag inte är på topp än och jag vet att jag har lång tid kvar av säsongen och mycket att slipa på men är för en gång skull faktiskt rätt nöjd med min egna prestation.

Idag var det exakt ett år sedan jag "blev lämnad" själv här i Västerås. Är jävligt nöjd över mitt val.

Förra veckan åkte jag ju som sagt upp till Stockholm för att hoppa på Malins familjs segelbåt hem mot Västerås. Det var supermysigt att få vara med några dagar. Eftersom det var första gången jag och Malin sågs sen midsommar så hade vi ju en hel del snack att ta igen hahah. Vi badade, myste, spelade kort, käkade chips och bara njöt ända till lördagen då vi gled in i Västerås igen. Den lördagen drog vi till Sofia och spenderade natten där. På söndagen följde de med hem till lägenheten istället tillsammans med några andra kompisar. De sov kvar här och på måndagen tog vi tåget till Ljungsbro! Sofia stannade kvar till torsdag eftermiddag och Malin åkte med upp hit igår så hon stannade hela veckan alltså. Vi åkte till Varamon, var vid Båtbryggorna, badade i kanalen, såg på film, träffade några av mina kompisar från Ljungsbro, badade i vår nya jacuzzi och massa mer.

När Sofia skulle hem var det stora tågproblem. Först hade hon bokat det tog som skulle avgå 15.09. Tåget rullade in på stationen men helt plötsligt började det backa tillbaka och de ropade i högtalarna att detta tåg var inställt, men de nämnde ej orsaken. Vi bokade därför om till tåget som skulle gå 16.07 och medan vi väntade så tig vi en fika. Det började närma sig avgång så vi gick upp till rätt spår och stos och väntade. Lite mindre en fem minuter innan avgång så står fof Östgötapendeln på det spår Sofias tåg skulle komma på och precis som förra gången utropas det att detta tåg också är inställt. Vi blir hämtade av Rasmus och bestämmer oss för att vänta med tåget som går 17.09 för att se vad som händer med det. Jag ringer till SJ kundservice och frågar hur det ligger till och vad problemet är;
Signalfel i spåren mellan Linköping och Norrköping. I värdens regnväder skjutsar Rasmus oss till Norrköping där Sofia hoppar på tåget 18.34. Stackarn som ville vara hemma skapligt tidigt hahah. Men det löste sig ju tillslut iaf!

Dagarna tickar på och som vanlig på sommarlov vet jag inte om det är mån eller fre och speciellt inte vilket datum det är. Den tid vi har varit hemma sen Kroatien har varit fylld med massor kul. Måndagen förra veckan träffade jag flera kompisar i trädgårdsföreningen vilket var jättemysigt! Dagen efter tror jag att jag var med några samma-lika kompisar men då hade vi bara filmkväll och myste massor. På onsdagen fick jag äntligen träffa Sanna och Ottilia igen! Ottilia som fyllde 18 när jag var i Kroatien fick sin present och de sov kvar här och under torsdagen när vädret var på topp lånade vi mina kusiners hus lite. Eftersom de var iväg med sin båt kunde vi va där uppe istället för att trängas i t.ex Varamon där vattnet ändå är iskallt. De bor precis vid Roxen med strandtomt, pool och en megastor trall. Riktig lyx verkligen! I fredags kom typ samma kompisar som hade varit med i trädgårdsföreningen hem hit och vi hade bara myskväll.

Under lördagen spenderade jag dagen uppe hos mina kusiner igen fast denna gång med Hanna. Lika mysigt och nästan lika bra väder!!

På lördagkvällen var jag hemma med familjen då vi fick gäster. Rasmus och Emma med Enzo, Janne, Olle, Anna och Thomas kom på grillkväll samt femkamp som rullade på under kvällen. Mitt lag vann såklart väldigt stort, eller vi vann ju sista platsen iaf!

I söndags var jag hemma under dagen och började tvätta husbilen, tar sån jäkla tid asså:/ sen på kvällen träffade jag hedvig på stan och vi käkade ihop på Steve's. Efter maten tog vi en sväng till hemmakväll och sen drog vi hem till henne och tittade på film bara. Sen på måndagskvällen åkte jag hem till Alva som fyllde 18 och var med och firade henne lite. Supermysigt och speciellt eftersom vi inte alls ses så ofta eftersom jag inte bor här på heltid längre. Senare åkte jag in till Rasmus och Emma i stan där även mamma och papp var. Vi spelade ett parti Chicago innan mamma och pappa åkte hem sen satte vi andra oss och kollade på film och käkade chips. Mysigt! Sen sov jag kvar där och på morgonen på tisdagen så blev det pannkaksfrukost!! Efter det åkte jag ut till Ljungsbro igen oc efter ett tag kom Emma och Rasmus med Enzo. Jag fortsatte med att tvätta husbilen som då också blev klar! Nu sitter jag på tåget mot Sthlm. Idag ska jag träffa mormor och även sova där inatt sen imorgon kör hon in mig till Hammarby Sjöstad där jag ska möta upp Malin och hennes familj på deras segelbåt och följa med tillbaka till Västerås. Ska bli så himla kul att träffa henne då senaste gången vi sågs var på midsommar :-( !! Vi hörs, kram

• 214 Readers

Nu är vi äntligen i Sverige! Igår körde mamma och pappa verkligen HELA dagen. De gick upp klockan 7 och körde enda till 23! Imorse gick de upp vid halv sju (!!) och en timme senare stannade vi på boardershopen i Puttgarden och efter det har vi bara kört på och kört på. Nu har vi bara två timmar kvar och sen är vi äntligen hemma i LJUNGSBRO!

Idag gick vi upp tidigt och packade ihop allt för att åka mot Sverige igen!! Nästan alla andra år har vi blåst på hela vägen hem bara men idag stannade vi i några timmar i Krka Nationalpark. Det var oerhört fint, men som alltid förväntar jag mig lite mer än vad jag får men jo, jag är nöjd ändå. Resten av dagen har jag sovit medan mamma och pappa kört och kört. Imorgon väntar Tyskland och i övermorgon förväntas vi vara hemma!!

Jag, mamma & pappa spenderade förmiddagen på stranden här i närheten av campingen vi bor på. Runt ett gick vi upp och käkade lunch i husbilen och lite efter tre började vi gå in mot staden Makarska. Det var en sträcka på 4km som gick längs med havet hela vägen! Utsikten var det alltså inget fel på men det var jäkligt varmt (34 grader och inte mycket skugga) men man överlevde ändå!

Vi gick förbi mycket F.K.K bad (nakenbad alltså) vilket för min del inte känns så där jättenajs men det är faktiskt inte så ovanligt här nere. Om jag inte minns helt fel så råkade vi hamna på en sådan camping en gång men åkte iväg igen direkt när vi fattade grejen :-/!!

Vi kom in lite innan fem, tog ett dopp i havet som på detta ställe var väldigt varmt men så smutsigt! Det var en lång strand proppad med folk, alla låg verkligen packade på varandra, & i vattnet låg det allt möjligt skräp, allt från plast till gamla matrester. Usch!
Efter ett dopp och dusch på stranden mötte vi upp Julia och Eva. Vi tog en sväng i gamla stan, inte mkt att hänga i julgranen, pappa klippte sig och jag köpte en mkt fin solhatt;-)

Vi käkade ihop, tog en sväng in på en adidasaffär, där jag hittade en väldigt najs, basic, sweatshirt! Vi gick även en sväng runt alla turiststånd. Där hittade vi lite olika presenter till andra och jag köpte mig även ett par supersköna och snygga byxor!

Imorgon är sista heldagen och sista soldagen:-(
På fredag åker vi hemåt igen med ett stopp vid Krka nationalpark, vattenfall! Sen blir det en natt på camping, bara körning lördag, en natt vid Autobahn i norra Tyskland och sen hoppas vi vara hemma söndag kväll om inga hinner uppstår!

Det är alltid blandade känslor när vi ska hem. Såklart jag vill va kvar i värmen och vid havet men jag vill också hem till alla kompisar!