Godmorgon, hoppas ni har sovit gott! Jag var uppe långt före tuppen, 04 var var jag redan klarvaken.. Idag åker min roomie hem till Sverige och snaaart är det min tur, bara några dagar kvar nu! Jag förstår inte varför tiden går ju så otroligt sakta när man längtar efter något.

Jag tror inte att det är sant jag snart är hemma efter 5 månader på vift. Jag saknar familj och vänner så mycket och mest av allt så saknar jag min vovve. Han ska jag pussa på så mycket i helgen!
Är det något vi har insett här borta så är det att det är just de människor man tycker om som man saknar, resten spelar inte så stor roll! Jag skulle kunna bo lite vart som helst i världen bara jag fick ha dom med mig :) Men det finns ju självklart endel annat som jag ser fram emot med att komma hem också! Som att handla i en svensk matbutik, få äta riktig bra mat och inte trötta pommes varje dag (personalmaten här nere), att kunna dricka mjölk (här är den sur redan i affären), att få klä på sig tjocka gosiga tröjor och halsdukar och ha myskvällar med tända ljus, att andas frisk luft och att kunna dricka vatten ur kranen är bara några av dom grejerna.

Jag har ett fullspäckat schema direkt när jag kommer hem, på söndag ska jag träffa släkten för middag och tills dess så tänkte jag baka lite godsaker för det har jag också saknat! Att kunna baka! Vi har ju inte haft någon ugn här i lägenheten.
Sedan åker jag och mamma till Stockholm på måndagen för att shoppa och bo på hotell i ett par dagar och bara ha det mysigt! Efter det så ska jag träffa vännerna och till helgen så blir det tjejmys och fest. Åh vad jag längtar, låt det bli lördag!!!

Godmorgon finisar!
Jag har haft en såå bra vecka med övernattning i laspalmas, moonlight cinema, häng på beachclub och en massa mys. Om bara några dagar så går jag in på min näst sista vecka här nere. Hur sjukt är inte det! Det ska bli helt underbart att få komma hem till familj och vänner efter 5 månader på (nästan) andra sidan jorden.

Jag ska alldeles snart gå till jobbet. Denhär veckan så är min lead på semester så jag och Vickan tar hand om spa själva. Det blir toppen! Gårdagens ledighet spenderades på stranden heela dagen och avslutades med en filmkväll med gänget så vi har samlat nya krafter.

På fredag väntar en kick down med aktiviteter som vi inte vet om än men temat är Disney så vi får se vad som händer. Minilandtjejerna lämnar redan nästa lördag, det är nära nu! 💕

Jobbdagen igår gick superbra, det var alldeles lagom med kunder. Inte så att jag behövde stressa ihjäl mig mej jag behövde heller inte bli uttråkad!
Efter jobbet så körde jag som vanligt mitt söndagspass på gymmet, på söndagar tränar jag axlar och triceps o även det gick toppen.

På kvällen så tog jag, Vickan och Maddie en taxi till puerto rico för lite kvällshäng. Vi åt dessert på vårt favoritställe, det brukar alltid sluta så haha. Deras oreoglass och cheesecake med jordgubbar är to die for!
Vi kikade i butiker innan vi åkte hem till sängen.
Bra kväll!

Gårdagen var toppenbra! Vi började med att förfesta lite hos några av tjejerna från teamet innan vi åkte mot playa del ingles för drinkar med fler guider från ving. Det är alltid roligt att träffa nya människor!
När vi hade fått nog av drinkar så gick vi till nattklubben pacha och dansade loss tills vi kände oss nöjda och tog en taxi hem till sängen.
Nattlivet här är egentligen ingenting för mig men det kan vara roligt någon gång ibland och med rätt sällskap så blir vad som helst kul!

Idag vaknade jag tidigt vilket jag gör varje gång jag har druckit alkohol, alla andra dagar med för den delen. Jag kan inte sova till längre än 8.30 max nu för tiden!
Vi gick till affären och storhandlade så nu är kylskåpet fullt igen. Någon timme spenderades vid poolen innan vi tog oss till amadores, en av mina favoritstränder här på ön. Efter att ha haft en period när jag knappt har varit ute i solen någonting alls så har jag nu fått tillbaka iallafall lite färg!

Ikväll så har vi haft vår allra sista team-dinner vilket betyder att det börjar närma sig hemfärd, woop woop! Först ut att lämna är tjejerna från miniland och jag är den som får åka hem allra sist men sånt är ju livet ibland.
Nu ska jag sussa för imorgon väntar en lång dag med jobb och träning, natti 💋

Hej på er!
Det är fredag vilket såklart känns fantastiskt och mycket har hänt sedan senast, vääldigt mycket! Jag har helt enkelt varit helt slut på kvällarna och inte haft energin till att skriva. Fokus har legat på att uppleva så mycket som möjligt under den lediga tiden och det har vi verkligen gjort!

Den senaste veckan har jag haft mina föräldrar här vilket har varit supermysigt! Vi har mest ätit middagar i olika byar och städer på kvällarna tillsammans eftersom jag jobbar till 18!och sedan tränar iallafall 4 dagar i veckan.

På min lediga dag så hyrde vi en bil och drog iväg på roadtrip, jag älskar roadtrips! Vi åkte mot Las Palmas och längst vägen så stannade vi på flera olika shoppingcenter och outlets. Väl framme i staden så åt vi burgare och drack lemonad på mitt favoritställe, Yummie!!
Jag hittade massor av fint till hösten/vintern så nu är jag redo att komma hem haha, dels två bomberjackor, både träningsskor och andra skor, flera mysiga varma tröjor och en hel del smink! Här nere i värmen så har jag knappt använt smink alls så det ska bli kul att komma hem och kunna göra sig lite fin igen.

I onsdags så åkte föräldrarna hem igen, nu är det bara 28 dagar tills jag är hemma och jag har så mycket framför mig denhär hösten/vintern så jag är supertaggad! Längtar så efter allt där hemma och mest av allt att träffa mina saknade och få pussa på min vovve igen.

I onsdags så hyrde ett gäng bil och körde en roadtrip uppe i bergen här på ön, så läskigt att åka på alla dessa små branta vägar med en bil som knappt orkar upp haha! Men vi hade jätteroligt och fick se flera mysiga byar och vackra vyer längst vägen.

Ikväll ska vi ut på äventyr, vi har knappt druckit alkohol alls på 4 månader så ikväll tänkte vi se vad playa del ingles har att erbjuda. Puss

Hej finisar!
Jag har inte uppdaterat på alldeles för länge känner jag men jag har nämligen haft besök här i en vecka och vi har haft fullt upp med aktiviteter som att besöka nya ställen, hängt på stranden en hel del, åkt på båttur med jetski och parasailing, ätit alldeles för mycket god mat och en massa annat. Nu är jag tillbaka och allt är som vanligt igen!

Idag har vi varit lediga vilket betydde strandhäng heela dagen. Vi var ett gäng som drog till anfi och har solat o badat, ätit supergod lunch i form av tex mex på en beachclub i närheten, solat lite mer och haft mys på stranden med lite plock efter solnedgången.
Jag önskar att varje dag var som denna! Vi har även börjat planera framtiden, det är nämligen redan dags att bestämma hur man vill göra nästa säsong. Spännande!

Nu ligger jag hemma i sängen för imorgon är det jobb igen. Tur att det bara är två dagar till day off igen! Då ska vi på djurpark bland annat och på fredagen kommer världens bästa föräldrar hit. Lycka!

Jag har haft en riktigt skön ledig dag! Den började med sovmorgon och frukost på balkongen innan jag, Josefine och Erica åkte till arguineguin för att fixa bankkort på banken.

Vi tog oss sedan vidare till anfi beach som ligger i närheten för en heldag. Stranden var superfin och det var skön atmosfär, perfekt för vår lediga dag. Vi låg och slappade i solstolarna, åt tacos till lunch på något mysigt ställe längs strandpromenaden, badade och solade lite till. Mot kvällen så packade vi ihop och tog en promenad och hittade en resturang att äta middag på. Det blev pizza, det är ju trots allt ledig dag så då lyxar vi till det!

På kvällen så har vi bara hängt på balkongen och pratat, supermysigt. Imorgon väntar jobb igen och efter det träning, bäst att sova så att jag orkar med dagen! Natti ✨

Dagarna flyger förbi, snart är det day off igen! Jag förstår verkligen inte varför inte alla jobb har såhär, det finns inget bättre än att alltid ha nära till nästa lediga dag. Söndagsångest existerar liksom inte här.

Idag har jag haft massor att göra på jobbet men det har gått bra för gästerna är så trevliga! Jag brukar ibland komma på mig själv tänka att det är helt galet att jag får betalt för att göra något som jag tycker är så roligt. Precis så vill jag känna. 😊
Jag hade 7 behandlingar idag och efter det så körde jag ett pass på gymmet på hotellet. Det var första riktiga träningspasset för mig sedan vi kom hit eftersom det först nu blev klart att vi har tillgång till gymmet på dagtid och herregud vad svettigt det var! Men skönt 👍🏽 Jag ska försöka få in några pass i veckan de dagar jag jobbar, lediga dagar blir vilodagar för då vet man aldrig vad vi hittar på. 😎

På onsdag är det alltså ledig dag igen och vi har pratat om att besöka anfi-stranden på dagen som ska vara jäättefin och sedan kanske ett shoppingcenter på kvällen som ligger ungefär 30 min härifrån. Jag har knappt sett en klädbutik sedan jag kom hit!
Nu ska jag slå på en film att somna till för jag är totalt slut, natti ✨

Ledig dag betyder äventyr, idag gick färden mot Las Palmas med stopp på Ikea längst vägen. Vi var fem tjejer som hade hyrt en bil under dagen. Det var såå nice att komma till Ikea och kunna shoppa allt som fattas i vårt lilla radhus, det blev allt ifrån kuddar och lampskärmar till ljuslyktor och skålar. Det blev även en och annan godsak ifrån Sverige, hur skulle vi kunna låta bli?

Med en totalt fullpackad bil så åkte vi vidare mot Las Palmas för att uppleva den staden! Vi tog ett lunchstopp vid vattnet innan vi tog en tur längst strandpromenaden. Dagen avslutades med ett glasstopp, italiensk glass är ju så gott! 😋

Ikväll har jag klippt två av tjejerna och sedan har vi ätit middag tillsammans med dom andra på Guantanamo som ligger alldeles i närheten av vårt hotell. För mig blev det tapas, som jag har längtat!
Nu väntar sängen för imorgon står jobb på schemat 🌸

Jag har verkligen haft fullt upp med att njuta av min lediga tid. Igår hade vi en såå mysig dag. Eftersom vi var lediga så bestämde vi oss för att åka till puerto de mogan tidigt på morgonen, det är en fiskeby som ligger någon mil härifrån. Byn är så mysig och kallas för lilla Venedig med vattnet som rinner i kanaler och alla vita hus med blommor i alla färger längs väggarna.
Vi hängde på stranden på förmiddagen och jobbade på brännan innan det blev exotisk smoothie och sedan pizza till lunch nere vid hamnen. Den utsikten vill jag ha varje lunch!

Vi åkte hem på eftermiddagen och gjorde oss fina för kvällen innan vi åkte tillbaka till puerto de mogan för att äta middag med nästan hela gänget. Vi hittade en mysig resturang i hamnen, jag åt grillad kyckling och cheesecake till dessert. Kvällen slutade hemma i sängen helt slut men dagen var så härlig! 💗🌸