Hejsan.
Det har hänt lite sen sist.
Jag har fortsatt jobb som servitris, jag var på Pinchos och Tables två kvällar efter varandra. Mycket kul :D
Säsongen som receptionist på Friskis har dragit igång, och jag har därför börjat gå på danspass innan arbetspasset.

Nu är jag på Kreta med Joakim, min bror, hans sambo, mamma och hennes särbo! Varmt och skönt! Dock börjar jag bli ganska förkyld redan nu, och det är bara andra dagen...

Har bränt mig lite i ansiktet, som alltid, men annars har jag inte bränt mig någonstans! Woho!

Hörs

Här har vi några av alla inköp.

På första bilden är det badbomber, schampo och tandkrämstabletter från ​Lush​. Jag tror stenhårt på Lush, så hoppas att detta blir bra!

Bafbomberna från vänster till häger heter ​Twilight, ​Blackberry och ​Dragon's egg​.

Skålarna är till min glassamling i märket ​Rosendahl. ​Har för närvarande rödvinsglasen, dricksglasen och frukostskålarna, och mer ska det bli!

Lite längre ned hittar ni en bild på min efterlängtade BH från ​Hünkmöller! ​Jag har kollat på den i butiken i Karlstad i föera månader nu, personalen har sagt att de aldrig haft den i min storlek och att dem var slut på nätet också. Men plötsligt kom jag till Stocholm där jag fick jättebra hjälp! De sa bland annat att om jag vanligtvis har 75B så kan jag testa en 70C och se om det funkar. Och det gjorde det! Det var den enda som fanns kvar och den var dessutom på rea! Normalpris var 279kr, men jag fick den för endast 85kr! Vilket lyckligt kap!

Passade även på att bli medlem och fick därför igår ett jättebra erbjudande, 9 trosor för 325kr! Gissa vem som snart har en massa fina trosor att hämta ut?!

Kortet och matbilden hör ihop, de kommer från en Italiensk restaurang vid namn ​Vapiano. ​Det var supergott och jag åt pesto basilico två gånger på samma helg, mums!!

I fredags tog jag och min älskling tåget till Stockholm. Det var en spännande tur..
Vi spenderade sedan fredagen med hans pappa och kollade bland annat runt på Mall of Scandinavia. Som ni kanske förstår så är det Skandinaviens största köpcenter. Det var stort...
På lördagen spenderade vi 6 timmar på Mall of Skandinavia, och då skummade vi bara genom de första affärer snabbt.
Jag ska fotobomba med vad vi köpt i nästa inlägg, mohahaha.

På lördag kväll firade vi våran 7-månadersdag i förskott på en mysig restaurang och stannade uppe alldeles för sent för att gå upp kl.07 dagen därpå! Vi skulle nämligen med på en morgonbåttur i Stockholms Skärgård på söndag morgon.

Vi har åkt en väldans massa tunnelbanor och pendeltåg, och det är kuuul! Ibland i alla fall, hehe

Här nedan finner ni även en bild på en fontän i Mall of Skandinavia och ett par underbara skor som bae köpte till mig häromveckan, han är fantastisk!!

Hare!

Tisdag kära tisdag!
Efter jobbet gick jag och bae till Carli Choklad för att dricka kaffe och käka bakelser. Det var fett gott.
Det var dock ett svårt val att välja mellan Citronsorbet och Moussetårta..

Efter det drog vi till Forshaga för att hälsa på mamma bland annat, men hon var inte hemma.
Elin messa och fråga om jag ville med till Skutberget, och det ville jag såklart!

Så jag och Elin drog till Skutberget och promenera i skogen medan Joakim och Emil drog till Sandgrund (Sandgrundsudden i Karlstad) för att jaga Pokémon och skaffa pokébollar.

Avslutade kvällen med en najs hamburgare med majonnäs från Sibylla!

I lördags upplevde jag nog den lugnaste dagen på jobbet någonsin... Hände inte mycket på de 12 timmarna. När jag höll på att stänga uteserveringen kom min kompis Elizabeth och skrämde mig så att jag nästan börja gråta... Därefter gick jag, hon, Joakim och C-J (en av kockarna) till Burger House och gottade oss.
Jag, Elizabeth och C-J hade redan bestämt att vi skulle spela frisbeegolf dagen därpå och försökte även få med Joakim på planerna, vi lyckades såklart!

Sagt och gjort, på söndagen drog vi alla och spelade frisbeegolf! Det kunde ju ha gått bättre, men det var kul i alla fall! Efter frisbeegolfen storhandlade jag och Joakim och efter det minns jag inte mer, haha.

Hade!

I lördags var jag och min älskling till Nyköping för att hälsa på hans storebror och hans flickvän, han har både fyllt år och flyttat.
Tågbiljetterna kostar tydligen multum nu under sommaren och bussbiljetterna är mycket värre. Det är helt galet.. Men vi lyckades hitta lösningar så att det blev billigare!

Vi hade en trevlig lördag med baes broder och pappa, vi åt på ett mysigt trädgårdscafé, tog över Pokémon-gym, badade i Östersjön, och kastade frisbee.

Vi skulle åka hem med tåget kl.11.38 på söndagen och blev skjutsade till tågstation. Väl där stod jag och tittade på "livetavlan", men vårt tåg stod inte med. Efter att jag kontrollerat biljetten såg jag att det stod "Buss 765".
Där och då började jakten på busstationen! Vi hade 5 minuter på oss att hitta den och springa dit. 27 grader varmt och tung väska. Jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. MEN VI HANN! Mirakel! Galet!

Efter bussfärden fick vi vänta i Katrineholm i 1,5 timme med fruktansvärd vätskebrist.
Sedan hamnade vi på ett tåg utan luftkonditionering i två timmar. Alla fönster var dock öppna, så vi överlevde!

Mamma och Hans mötte upp oss i Karlstad och så tog vi en tur med båtbussen till Mariebergsskogen där vi spelade minigolf.

Ledsen för långt inlägg..
Hare bra!

Hallå hej!
Dagen började bra med en dusch, streetfood marknad, och Pokémon go jakt! Vi köpte oss en fin filt och satte oss med bakverk i Muséeparken/Sandgrundparken och fångade Pokémon.

Det var fruktansvärt varmt idag och kl.15 började jobbet. Värsta jobbpasset någonsin.
Jag bröt ihop två gånger pga stress och misstag, vi fick tillslut ringa in chefen. Det blev lugnare men vi kom inte hem förens kl.23.30..

Jag har ju en glad nyhet också!! Vi har äntligen bokat våran resa till Kreta, Grekland! Jag har längtat efter semester sååååå länge! Ville helst till Santorini, mitt mål är att besöka alla grekiska turist-öar! Kreta har jag besökt ca. 5-6 gånger, senast för två månader sen.
1a september bär det i alla fall av!

Här kommer lite bilder som jag tog sist

Hallå!
Dagens arbetspass var väldigt intensivt. Jag stod knappt still en sekund på två och en halv timmar, jag bara sprang ut och in och försökte låta trevlig.
Efter jobbet så hade jag ett arbetspass på Friskis & Svettis att se fram emot, jag hade i alla fall trevligt sällskap!
Fångade lite Pokémon och spelade sen minigolf på Skutberget med bae. Tappade även min mobil under minigolfen... Men det gick bra! En norsk familj hittade den och lämnade in den! Tack!!

Har ätit lite pizza och ligger nu i soffan för att boka en resa till Kreta! Längtar!!

Hare!

Idaf har jag jobbat ett hyfsat lugnt pass, jagat Pokémons, letat konditorier, fikat hos Joakims morfar och spelat piratminigolf i regnet på Kroppkärr!
PS: Jag vann på minigolfen!