Hej på er! Jag har så mycket bilder att visa er! Jag vet knappt vart jag ska börja.. I tisdags åkte vi iallafall på utflykt till phi phi öarna, vi fick först stanna på bamboo island, sedan lunch på huvudön och sist maya bay.
Det roligaste var nog att få stanna på bamboo island och att få snorkla bland korallreven mitt på havet. På Maya bay var det helt smockfullt med turister, så det var knappt kul att stanna till på den ön faktiskt..

Här ovan ser ni iallafall lite bilder från maya bay. Visst är det fina bilder?

Igår var vi på Freedom Beach tillsammans med casper och Nellie sedan åkte vi till banglaroad i patong på kvällen! Kul att se deras festliv men samtidigt obehagligt 😂

Idag har vi vart sega allihop, det blev ju trots allt en sen kväll igår, vi har bara legat vid poolen och chillat idag.

Godkväll!
Just nu är klockan 00.00 hos oss och vi ligger i sängen redo för att sova. Idag har vi haft en lugn förmiddag. Vi har legat och solat vid poolen fram tills kl 15 ungefär, då vi mötte upp Casper och Nellie som också har kommit hit. De bor på hotellet bredvid oss!

Vi hade ju som sagt bokat bord på ”on the rock” ikväll och bilder från det ser ni ovan... Här snackar vi perfekt utsikt!! Ser ni så himla fint!! Maten var jättegod men inte ändå inget ”wow”, så jag antar att man betalar lite för omgivningen.. ;)

Efter våran romantiska middag mötte vi upp Casper och Nellie igen för att spela lite äventyrsgolf med dem. Efter golfen gick vi upp allihop till mitt och Dennis rum för att spela lite tärning.
En bra måndag helt enkelt!

Imorgon ska vi iväg på utflykt till phi phi öarna, håll tummarna att vi inte blir sjösjuka på vägen dit 😂

Godmorgon från Thailand. Just nu är klockan 08.58 här och jag känner mig redo för att gå upp och äta frukost men inte Dennis, det är precis som att vi har bytt ”morgontrötthet” med varandra.. Haha! Han är pigg som attan hemma i Sverige medan jag är trött där och här det tvärtom!

Igår var iallafall våran sjunde dag här. Vädret var inte jättebra, lite molnigt så vi låg mest vid poolen och solade där. På eftermiddagen åkte vi in till Phuket town för att gå på en stor marknad. Där fanns massvis med stånd där de sålde konstig mat/snacks och oändligt mycket kläder. Vi hittade lite julklappar till de där hemma men inget till oss själva. Det var så jäkla varmt där inne så vi orkade faktiskt inte gå så jättelänge!
Nedan ser ni några få bilder från marknaden.

Hoppas ni får en fin andra advent för det ska vi ha!
Puss o kram

Hej! Här är lite blandade bilder från idag! Dagarna ser nästan likadana ut här. Sola, bada och äta. Men jag klagar inte! Det är så härligt att vara ledig och få spendera dagarna med min favoritperson i detta paradis!
Idag bokade vi bord på en jättefin restaurang precis vid stranden på Karon som kallas ”on the rock”. Det fanns dock inte bord föräns på måndag så vi får vänta tills då..

Förresten så kommer två kompisar till oss hit nästa vecka. Vi får se vad vi hittar på då, kanske åka till patong och kika på festlivet.. mer om det då! :)

/ Emma

Idag har vi haft en lugn dag. Vi har spenderat mestadels av dagen på Karon stranden. Solat och Badat. Vädret har varit perfekt, strålande sol och 30 grader. Vid 19-tiden promenerade vi in till en marknad för att kolla lite efter julklappar och annat smått och gott.

Vi satte vi oss sedan på en japansk restaurang för att äta. Till förrätt beställde vi friterade räkor och vitlöksbröd och till varmrätt tog jag sushi och Dennis beställde en köttbit med potatismos. Snacka om att han var nöjd? ;)

Där satt vi på restaurangen och åt och helt plötsligt började det spöregna och blev då fast ett tag.. tillslut bestämde vi oss för att ta oss upp till hotellet och när vi väl var framme så var vi dyngsura, haha! (Se bild nedan)

Godnatt, vi hörs snart igen!

Godmorgon från Thailand!
Just nu är klockan 9 på morgonen hos oss och vi ska snart gå ner och äta lite frukost.

Igår var ju dag 4 för oss här, då började vi dagen med att gå ner till Kata Beach för att sola och bada. Efter några timmar på stranden så delade vi en pizza innan vi gick upp till hotellet igen. Vid 17 så hade vi bokat ett möte med en kille från ving för att boka utflykt till Phi phi öarna! Så nästa tisdag ska vi åka till phi phi öarna! Så jäkla kul! Vi fick även lite tips på annat kul man kan göra här. 👍🏼
Senare på kvällen spelade vi lite äventyrsgolf på Dino park. Jättekul, trots att jag förlorade med 10 poäng...

I tisdags mådde jag förresten inte alls bra, jag fick i mig något dåligt tror jag för jag spydde två gånger natten mellan måndagen och tisdagen. Så därför blev det en lugn dag med lite poolhäng och roomservice i tisdags. Därav inga bilder/inlägg här. (Jag mår ju såklart bättre nu, detta höll som tur bara i sig i 24h!)

Hoppas ni har det bra, vi hörs snart igen!

Templet

Big Buddha

Hej!! Idag har jag och Dennis varit iväg på utflykt, vi åkte först till en utsiktsplats (sista bilden) där man kunde se ut över kata noi, Kata Beach och Karon Beach. Sedan åkte vi vidare mot big buddha (fjärde bilden) som finns högt uppe på ett berg (även där en jättefin utsikt). Efter big buddha så fick vi besöka ett tempel som låg i närheten, det var så himla fint!!
När vi förresten skulle in på området där big buddha låg och in på templet så var jag tvungen att låna en sarong och sjal som jag skulle vira om mig, för det är heliga platser och där får kvinnorna inte visa för mycket hud..😂

Nu ligger vi vid poolen och spelar lite kortspel, snart ska vi in på rummet och duscha för att sedan gå ut och äta middag.

Imorgon ska vi nog bara jobba på brännan, kanske gå till Kata Beach!

Några bilder från idag.

Hej på er! Jag vaknade upp piggare än någonsin. Jag antar att jag var taggad över att vara här.
Efter en jättemysig frukost med helt underbar utsikt så promenerade vi till Karon Beach för att sola och bada. Vädret har varit helt okej, lite molnigt från och till hela dagen.. men det är ju bara bra egentligen, då är det ju mindre risk för att bränna sig. Vi käkade lite lunch på ett ställe precis nere vid stranden, sedan gick vi upp till hotellet och nu ligger vi vid poolen. Hoppas ni haft en bra första advent, för det har verkligen jag haft! ;)

/ Emma

Efter en väldigt lång resa så kom vi äntligen fram till vårat hotel här i Phuket !! Här är några enstaka bilder. Vi har inte hunnit med så mycket ikväll och nu ska vi hoppa i sängen o sova! Ska bli så skönt! Vi hörs av snart igen, med lite roligare bilder! Puss o kram!

/ Emma

I söndags fyllde min kära mamma 47 år. Vi firade henne med Förrätt, plankstek och tårta till efterrätt! Hon fick en kopia på kitschen aid ut av mig och Dennis, och hon blev superglad! Efter vi hade ätit spelade vi lite spel och sedan var det dags för mig och Dennis att åka hem till oss.

Idag har vi varit på Gekås, jag, Mamma och Raymond. Jag fick med mig massor med bra saker, tråkiga saker som bakplåtspapper och wc-rent, julklappar och även lite smått till mig själv! Nu är vi påväg hem. Imorgon jobbar jag förresten sista jobbpasset innan semestern!! Så underbart!