Heej bloggen
I min hver dag har mine speciale opholdssteder som jeg nyder at være i da det kan gøre mig både rolig og afslappende.
Jeg opholder mig rigtig meget i byen altså centrum, for det meste med vennerne og ellers bare for at hygge os.
Så elsker jeg også bare at mødes med vennerne og aftnen og være på skolen. Der sidder vi bare og snakker og timevis om alt muligt og det altid virkelig hyggeligt.
Jeg er ikke så meget i mit kvarter men et sted jeg også tæt er hvis jeg er i området er havnen. Det er nok det sted jeg mest er med mine venner. Vi er der i flere timer og går rundt og hygger og snakker osv. Det nok mit ynglings sted, her i kvarteret at være. Det der jeg synes det er allermest sjovt og man kan lave mange mange forskellige ting, da man både kan være udenfor og indenfor,

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - klik hér!

Heey bloggen

I februar måned rejste min klasse og jeg til Madrid. Vi skulle være udvekslingselever da jeg jo går på en International linje. Turen startede med at vi tog toget tidligt om morgenen på Odense banegård til København hovedbanegård, og derfra videre ud til lufthavnen. Vi fløj med Iberia kl 15:30, flyveturen tog ca 3 timer og det var en hyggelig stille og rolig flyvetur. Vi ankom til lufthavnen i Madrid kl 19.30 hvor vi skulle mødes med de 2 lærere der havde den klasse vi skulle være sammen med de næste 4 dage. De fulgte os ned til toget vi skulle med som vi tog sammen hen til stationen lige ved siden af skolen som ligger i Alcorcon lidt ude for Madrid. Vi kom fra en helt anden kultur så det var vildt anderledes og svært at skulle vende sig til en ny, men alligevel spændende og udfordrende. Om mandagen var vi med dem i skole, de havde arrangeret en masse bla. nogle fremlæggelser vi hørte, og så var vi med inde i 2 af deres timer.

Tirsdag tog min klasse og jeg ind til Madrid, hvor vi bla. var inde og se santiago bernabeu. Om aftenen var jeg med min Spaniere og min bedste veninde i et stort center tæt på hvor vi boede.

Vi var også på et bibliotek, i en lille historisk by som hedder Toledo.

Jeg lærte meget nyt og det var en virkelig sjov tur med min klasse

Hey bloggen.

Mandag den 1 maj kl 6:00 kørte min årgang og jeg til Berlin. Det var en sjov men lang tur.

Alle var trætte da det var utrolig tidligt, men turen gik hurtigt. kl 14 ankom vi til Stuttgarter Eck som var det hotel vi skulle bo på de næste 4 dage.

Allerede den første dag gik vi 8 km hen til Berliner Fernsehturm. Det var virkelig fantastisk at man kunne stå og kigger ud over hele byen imens man kunne gå rundt og læse de forskellige ting. Vi var inde og se en hel masse ting.

Tirsdag var vi inde rundt at se Berlinmuren hvor vi fik en masse af vide både om muren og hvordan det engang så ud lige præcis der hvor vi var også på var Mauermuseum og East Side Gallery.

Onsdag var en meget lang dag vi besøgte først en skole som lå 3 km væk fra vores hotel. Derefter besøgte vi Rigsdagen, Sightseeing zu Fuss og så bla. Potsdamer Platz, Jüdisches, Denkmal osv. Vi kom sent hjem til hotellet men vi hyggede os resten af aftenen.

Torsdag var lidt mere stille og rolig, vi blev vækket kl 6:30 hvor vi hver dag blev inddelt i 3 hold. Vi kørte på Checkpoint Charlie Museum, hvor vi med vores gruppe skulle finde flugtforsøg. Efter var vi på Stasigefangiss hvor vi vist rundt. Resten af dagen var vi bare ude at shoppe ved kurfurstendamm hvor alle de store butikker ligger og om aftenen spiste hele klassen Sussi sammen.

Fredag kørte vi allerede kl 8 og var hjemme igen kl 16. Det var en virkelig sjov og hyggelig tur, med en masse oplevelser.

Hej bloggen

I den sidste uges tid har vi haft naturfagsprojekt hvor vi har fået til opgave af vores lærer at finde et underemne i vores forløb: Vi er skabt af stjernestøv. I min gruppe har vi arbejdet med “beboelige planeter og liv i rummet” Vi har bla lavet et solsystem, som vi har brugt flere timer på at lave ( kig på billede øverst) og 3 store plancher. Vi har prøvet at undersøge om der er andre planeter der minder om Jorden, og om der findes liv i rummet som er det vi har fokuseret mest på.

Min gruppe består af Sol, Jonas, Thomas og jeg. Vi har igennem forløbet arbejdet godt sammen, og brugt virkelig meget tid for at få et godt resultat, hvilket jeg synes vi også har gjort.

Jeg har selv mest arbejdet med det kreative, som jeg selv synes jeg er bedst til

Hej bloggen

Mit navn er Emma, jeg er 14 år gammel og bor i Odense. Til dagligt går jeg i folkeskole på Sct hans skole, på en International linje. Det vil sige at vi har meget med sproget at gøre og tager derfor tit ud på skolerejse. På international linje lære man 3 forskellige sprog Engelsk, tysk og et nyt fremmedsprog Spansk. I min klasse har vi 3 timer Engelsk mere end de 2 andre linjer (Sport og sundhed og innovation). Indtil videre har jeg været i Madrid med min klasse i Marts, og så var jeg i Berlin for nogle dage siden med min årgang.

Grunden til at jeg har valgt International linje er fordi jeg elsker at komme ud og opleve nye kulturer, udfordre mig selv og se hvordan andre lande er i forhold til Danmark. Selvom det kan være belastende og svært at vænne sig til en helt anden kultur, er det vildt spændende og mange oplever virkelig mange nye ting

Men udover det er jeg et meget socialt menneske. Jeg elsker at tilbringe tid med min familie, og venner. Jeg er det største venne menneske nogensinde, der er ikke noget bedre end at bare være sammen med vennerne og hygge sig. Min blog handler om min tur til Berlin og Madrid. Så hvis du synes det er spændende at høre om hvordan det er at være på udveksling i et andet land, så kan du læse meget mere om det på min blog.