Hej! Som ni märker har uppdateringen här blivit lite dåligare, det är för att det inte händer något nytt längre. En typisk dag här är 09-12;10 skola, 13-ca 16 stranden (olika stränder nästan varje gång) kvälls aktivitet ex lek/party/Ef arena.
Igår gjorde vi en lek, vi fick en potatis och hade 2 h på oss att byta den till olika saker. Vi bytte först till ett syklop sedan en selfie-stick sedan lyckades vi få en full gubbes Raffar tröja så vi vann tävlingen✅. Utöver själva resan har hemlängtan än inte varit något problem,min första tanke exakt varje morgon här när jag gått upp tidigt har dock varit min säng som är väldigt efterlängtad. Jag har varit lite krasslig de senaste dagarna men inte något mer än så. Idag åkte också två veckors-gruppen hem. Jag känner mig inte riktigt klar här än men samtidigt skulle det vara lite skönt att komma hem till det normala igen. Det var allting jag hade för idag Kram (om det är något specifikt ni vill att jag ska berätta mer om i mina inlägg let me know

Hej igen, nu var det några dagar sedan.idag gick jag amelia och Amanda upp extra tidigt för att gå ut och springa, vi sprang ca 4 km och badade efter. Vi åkte sedan till den tredje ön comino. Vi solade och badade i den blåa lagunen. Det var kristall klart vatten och även en grotta man kunde simma in i. nu är vi påväg till den 4 festen denna veckan😲. Det är "mega party" som ingår i ett av packen jag har köpt hit till Malta.kramar
P.s i slutet hittar ni även lite bilder från vår midsommar igår.

Hej alla! Igår var en rolig och varm dag! Dagarna började med att åka till the city of silence. Det är en stad som heter medina, staden är helt fylld med ägda marker och därmed kan ett hus här kostar upp till 30
Miljoner. Vi gick på en vandring och åt patizzi som är en typisk maltesisk maträtt. Det är som ett vinterbild fyllt med ex ost eller skinka, det var super gott!
Vi åkte sedan till skolan och hade lektion. vi tränade på infinitiv och geroun eller något.
Vi åkte sedan hem och åt pratade med er där hemma och fixade iordning oss för "Ef disco". På Ef discot dansade och sjöng vi. Jag blev även indragen i en ring som publiken gjorde när folk ville visa upp sina skills haha. I slutet av kvällen # utsäddes även kvällens bästa mask(min vann garanterat inte)

Hej, hoppas alla har det bra där hemma. I Förrgår var nog den roligaste dagen hittills!
Vi började med att åka till en sandstrand ungefär en timma här ifrån. Vi stannade där i två timmar. Jag solade den största delen av tiden istället för att bada då jag känt mig lite krasslig de senaste och inte velat riskera något, vi åt även lunch där då blev det en wrap och ice Tea.
Efter detta åkte vi mot skolan. Detta var andra dagen i skolan och vi hade en annan lärare. Den tidigare läraren hade delat in oss i grupper och hon hade gått efter vilket land man kom ifrån. Detta gillade inte vi så vi frågade lärare nummer 2 om vi kunde blanda lite så vi inte bara pratar svenska. Det gick bra och vi pratar nu mer engelska på lektionerna vilket är kul. Vi ska dock ha lärare nummer 1 nu igen så vi får väll se hur det går idag.
Vi Åkte hem till hotellet efter skolan och duscha och åt lite middag. Det bjöds på chocken Nuggets, Hamburgare,pasta,potatis slices och lite kockta grönsaker. Vi fixade iordning oss och gick sedan ner till our meeting spot. Vi skulle på A bout party vilket innebar att alla som ville och hade betalt fick tillsammans åka ut på en båt och parta. Det var super kul! Vi pratade med en massa folk,dansade och sjöng. Man kunde också bada och äta men det gjorde inte vi.
👋🏼👋🏼

Denna molniga morgonen gav större delen av gruppen sig iväg till en av de tre huvudöarna Gozo. Morgonen började lite stressigt när alla somnade om efter alarmet ringt klockan 06;30.vi vaknade sedan 07;05 och hade 25 minuter på oss tills vi skulle mötas nere vid vårt mötesställe så det blev varken frukost eller några tänder borstade.
När vi väl kommit ner (inte försenade) gick vi på bussen och åkte mot Gozo. Det blev ungefär 40mim buss,20min färga och sedan ytterliga 15 min till första stoppet. Hit kom vi och fick 20 min på oss att kolla på en kyrka. Vi tog sedan bussen igen och åkte för att äta. Jag åt en calsone med lite udda ingredienser i som ex egg, denna var större än tallriken så jag orkade dock bara halva):. Vi åkte sedan till en av de få sandstränder som finns i Malta. Här badade vi i cirkus 40 min i super höga vågor😁. Därefter så åkte vi samma väg hem och fick tid att duscha och fixa oss för BBQ on the beach. Väl framme på stranden fick vi kanske inte vad jag kallar bbq men mat iallafall. Vi åt, spelade volleyboll och umgicks i lite mindre än 2 timmar. Och nu sitter jag här på bussen super trött påväg hem. Kl 23;03. God natt<3

Idag träffades vi 9;30 och tog färgen över till huvudstaden valetta. Väl framme var det första vi gjorde att gå på 5D bio, vilket innebär att om det ex blåser på filmen plåster det i rummet du sitter i eller och du i filmen åker båt gungar din stol osv. Det varade i ca 20 och var ganska roligt faktist.
Efter detta fick vi fri tid att antingen shoppa eller något liknande. Vi kollade i affärer, åt lunch och köpte glass( denna glass var den godaste jag ätit på länge) vi tog sedan en promenad och när vi senare var hemma badade vi och gjorde en lek. Leken hick ut på att du å högst 2 h skulle hämta saker som började på alla alfabetets bokstäver. Detta gjorde alla Ef studenter

Nu är första dygnet på denna resa avklarad. Vi flög först från Landvetter till Arlanda. På arlanda sov i små hyttor 4 och 4. Vid 02;00 gick vi upp igen och 06:15 gick vårt flyg till Malta. När vi väl var framme efter fyra timmar åkte vi buss till hotellet och bytte om o lämnade våra väskor. Efter vi ätit gick vi på en liten rundtur i Sliema. ( extremt vart var det). Därefter fick vi våra rum, jag och Amelia hade egentligen bokat ett eget rum till oss men hotellet var tydligen så fullbokad att det inte gick att lösa. Jag och Amelia bor nu tillsammans med Amanda som vi redan träffade på Landvetter. Efter mycket strul med rummen åkte vi och bada i det klarblåa vattnet. Det var ca 30 grader i lufter och några grader kallare i vattnet. När vi kom upp i rummet var det bara till att duscha och sedan var det middag. Det bjöds på torr fisk med torra ärtor och pasta samt fried potatosticks. Efter det valde jag, Amelia och en till att avsluta dagen med en promenad i Sliema tillsammans med vår spanska (men engelsktalande) ledare Diego(:

Glad Valborg! Jag brukar oftast inte fira något speciellt men i år var vi och kollade på en brasa i kolhättan. Här är lite bilder på brasan och från tidigare idag